Формувати інтерес до вивчення фізики на основі зв'язку її з життям, технікою, побутом - мета заходу за представленим сценарієм. А ще: повторити, удосконалити і поглибити знання учнів з фізики; удосконалити навички групової та індивідуальної роботи; розвивати спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу, логічне мислення, вміння знаходити правильне рішення; виховувати патріотизм; прививати високі моральні якості, доброзичливість, взаємопорозуміння, колективізм, почуття взаємної відповідальності, уміння гідно відстоювати свою точку зору в процесі групової роботи.
Сценарій позакласного заходу з фізики
Інтелектуальний бій «Perpetuum mobile»
Мета: Повторити, удосконалити і поглибити знання учнів з фізики; удосконалити навички групової та індивідуальної роботи. Розвивати спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу, логічне мислення, вміння знаходити правильне рішення. Виховувати патріотизм. Прививати високі моральні якості, доброзичливість, взаємопорозуміння, колективізм, почуття взаємної відповідальності, уміння гідно відстоювати свою точку зору в процесі групової роботи. Формувати інтерес до вивчення фізики на основі зв’язку її з життям, технікою, побутом.
Обладнання: картки завдань, презентація «Україна в цікавих фактах», м’ячі, чорні скрині з предметами-загадками (окуляри і годинник), ребуси, кросворди.
Учасники: учні групи № 3 об’єднались (жеребкуванням) в дві команди: «Ротор» та «Статор»; учні з груп № 7, 9 та 12 підготували інсценізацію казки-феєрії «Коли речі вміли говорити» для підбадьорення учасників змагання.
Музичний супровід – твір Й.Штрауса «Perpetuum mobile».
Глядачів - учнів груп № 7, 9, 12, під час виконання командами завдань, викладач – ведуча знайомить з «Цікавими бувальщинами з життя видатних фізиків»
Хід бою
І такт «Передай далі»
Учасники команд по черзі відповідають на бліц-запитання, озвучені викладачем. Хто саме має відповідати, визначають суперники, кидаючи йому м’яча
(внаслідок інертності крапель води)
17.Поясніть, чим викликані припливи та відпливи в морях і океанах Землі. (притягання Землі з боку Місяця).
18.На пачці прального засобу написано застереження: "Кольорову білизну прати окремо від білої!" Чому? (внаслідок явища дифузії біла білизна може пофарбуватися)
19.Перший лауреат Нобелівської премії з фізики. (Рентген.)
20.Цей учений на дозвіллі виготовляв валізи, а найголовніше відкриття його життя прийшло до нього уві сні. (Дмитро Іванович Менделєєв.)
21. Фізик, прізвищем якого «опираються» електричні провідники. (Ом.)
22. Фізичне явище, яке знайшло місце у суспільному житті. (Резонанс.)
23. Що можна побачити, якщо нічого не видно? (Туман.)
24. Точний прилад серед знаків зодіаку. (Терези.)
25. Кожного року в Золотій залі Стокгольмської ратуші відбувається значна подія вченого світу. Яка? (Вручення Нобелівської премії.)
26. Він зміг роздивитися людину наскрізь. (Рентген.)
27.Кому присвячений пам'ятник, на п'єдесталі якого написано: «Він зупинив Сонце та зрушив Землю»? (М. Копернику у Варшаві.)
28. Чого в шафу не сховаєш? (промінь світла)
ІІ такт «Шифрувальний»
команди відгадують кросворди «Фізичні величини», «Фізичні прилади», «Видатні вчені фізики» ( див. додаток), за кожне правильно записане слово отримують 1 бал.
ІІІ такт «Чарівна скриня»
Команди обирають по одному чорному ящику і за підказками намагаються відгадати, що за річ в них міститься.Чим меншу кількість підказок буде використано, тим більше балів може отримати команда за даний такт (від 4 до 0 балів).
А) Це фізичний прилад для покращення дечого…
У деяких викладачів, майстрів та учнів нашого центру це є…
Зазвичай, з першого погляду, власника цієї речі всі приймають за відмінника…
Ця річ корисна і для іміджу… (окуляри)
Б) Історія винаходу даного вимірювального приладу нараховує тисячу років…
У стародавні часи цей предмет називали клепсидрами…
Майже в кожного з нас є така річ…
Він може йти не сходячи з місця. (годинник)
ІV такт «Патріотичний»
Командам необхідно розв’язати задачі з циклу «Цікаві факти про Україну», представлені на екрані. Можлива кількість отриманих балів – по 3 за кожну вірну відповідь. Всього 12 балів за такт.
V такт «Вирішальний»
Команди розгадують ребуси, отримуючи по 1 балу за кожне правильно відгадане слово.
Інсценізація казки-феєрії «Коли речі вміли говорити»
Підсумки: викладач озвучує результат бою, оголошує переможця, дякує командам за участь у змаганнях.