Гра«Квест» популяризується у сучасному світі,зокрема у туризмі.Я пропоную перевести гру«Квест» у шкільне середовище і адаптувати її для учнівського сприйняття.Звісно,це не буде абсолютний«Квест»,але цецікаво.
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА
«ОВІДІОПОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ»
ВЕЛИКОДОЛИНСЬКИЙ НВК «ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ – ЛІЦЕЙ»
ЕКОЛОГІЧНИЙ КВЕСТ ЗА ТЕМОЮ
«ЛЮБИ, ЗНАЙ, ОБЕРІГАЙ СВІЙ РІДНИЙ КРАЙ!»
Якуц В.А., вчитель 4 класу
Великодолинського НВК
«ЗОШ І- ІІІ ступенів – ліцей»
26 квітня 2018 рік
Сценарій позакласного заходу з природознавства
для учнів 4-х класів
Гра-квест «Знай, люби, оберігай свій рідний край!»
Мета:вдосконалювати знання та навички набуті на уроках природознавства, розширювати світогляд учнів, розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, та логічне мислення, вміння працювати із додатковими джерелами інформації; формувати та розвивати навички співпраці (робота в групі, взаємодопомога)виховувати колективізм, товариськість, лояльне ставлення до думки іншої людини, вміння підчинити свої інтереси інтересам команди.
Місце проведення: актова зала.
Матеріали та обладнання: мультимедійний проектор, презентація (слайди), комплекти завдань для кожної команди, пазли до «скарбу», скринька зі «скарбом», картки з назвами станцій.
Гра розрахована на 4 команди. Команди рухаються за маршрутними листами. Маршрут кожної команди починається з різних станцій. На станції кожна команда знаходиться близько 5 хвилин.За правильну відповідь на запитання зупинки діти отримують частину пазла з номером наступної зупинки та частиною прислів’я, яке необхідно скласти в кінці квесту та пояснити його значення.
І. Організація класу
М |
М |
О |
К |
У |
П |
О |
Ш |
К |
Е |
Т |
И |
Є |
С |
А |
Є |
О |
М |
Е |
А |
Н |
И |
З |
А |
Я |
Р |
К |
Д |
О |
М |
Н |
А |
Р |
А |
Х |
Н |
Б |
И |
Ю |
Ж |
Ь |
Ц |
Л |
І |
Д |
И |
А |
М |
С |
Н |
І |
Т |
І |
П |
А |
Планета Ріа - молода планета Галактики. На території планети Ріа переважають піщані ґрунти. Клімат теплий, вологий. Достатня кількість світла і тепла.Багато прісноводних озер і річок. Населення багаточисельне. Але ми не знаємо, як берегти природні ресурси. Ми просимо вас,навчити нас піклуватися про природу, берегти її.
ІІ. Основна частина
Команди отримують маршрутні листи, беруться за руки і рухаються по станціях.
1.Станція «Держава в центрі Європи»
1) Обведіть контури України на контурній карті.
2) Напишіть назви держав, з якими межує Україна.
3) «Що в Україні най-най…»
- найбільша річка (Дніпро)
- найвища гора (Говерла)
- найбільший звір (зубр)
- найкрасивіше і найглибше озеро (Синевір)
- найбільше місто (Київ)
- найменше море (Азовське)
2.Станція «Лапи, вуха і хвости»
1. Як називаються тварини, тіло яких вкрите пір'ям? (Птахи)
2. Як називаються тварини, тіло яких вкрите лускою? (Риби)
3. Як називаються тварини, тіло яких вкрите шерстю? (Звірі)
4. Тіло яких тварин складається з трьох відділів —
голови, грудей ,черевця та 6 лапок.(Комахи)
5.Розкладіть зображення тварин за даними групами.
6.Позначте тварин, які занесені до Червоної книги України.
3.Станція « Зелена аптека»
Впізнай лікарську рослину.
З’єднай опис рослини із відповідним малюнком.
1. Ромашка Це одна з найпоширеніших лікарських рослин, що ростуть у нашій країні. Це така пахуча трава, усипана квітками. Серцевина квітки медово-жовта, а ніжні тендітні пелюстки — білі. Вона нагадує маленьке сонечко. Ця скромна квітка має властивості зцілювати, лікувати та попереджати багато захворювань людини. Мами, які не захоплюються лікуванням антибіотиками, заварюють з неї відвар своїм дітям, коли ті потерпають від високої температури, коли хворі на грип чи застуду. Допомагає квітка-сонечко також при опіках, всіляких язвах та пошкодженнях шкіри.
|
|
2. Калина Рослина — символ України, символ жіночності, краси та тендітності. Це лікарська рослина, вона містить багато вітамінів та широко використовується у медицині. Найчастіше для цього беруть яскраві плоди або ж кору чи гілочки цієї рослини. Відвари гілочок та плодів рятують від температури, розгулу інфекцій у горлі та носоглотці. Вона має властивість зміцнювати імунітет, тобто, піднімати на боротьбу з хворобою захисні сили організму. Варто подякувати природі за те, що подарувала нам таку чудову лікарську рослину «від ста хвороб». |
|
3. Подорожник Погляньте на цю рослину. Це – швидка допомога для людини. Росте біля доріг – звідси і назва. Лікує зубний біль,захворювання очей , укуси комах, змій, кашель, рани, які важко гояться. Також з неї можна робити салати . Листячко довгасте з жилками-нитками Можеш ти прикласти до своєї рани. Вздовж доріг, стежинок я люблю рости, Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти.
|
|
4.Мати і мачуха або Підбіл Рання квіточка весни. Розквітає золотистими квіточками, має незвичайне листя: з одного боку воно холодне, а з іншого - ніжне і тепле, вкрите сріблястими волосинками. Застосовують при застуді, легеневих захворюваннях ,сік з цієї рослини закапують при нежиті,лікує головний біль. Листок, наче людське серце, В нього бархатисте денце, Тепло, ніжність відчуваєм – То й матір’ю називаєм. Спинка листка – льодовита, То мачуха ядовита.
|
|
5.Шипшина
Це рослина, яка містить в собі вітаміни, необхідні для повноцінного життя людини. Відвар з неї дуже смачний і особливо корисний навесні, коли вже скінчилися запаси фруктів та овочів. В лікуванні ці ягоди застосовують при хворобах шлунку, печінки, для загоєння ран, поліпшення зору, від застуди. Стережуть колючки їй
|
|
6. М'ята Росте ця рослина на городах, у лісах. Корисна тим, що знімає зубний біль. Коли прикласти листя до голови, вона перестає боліти, відвар п'ють від болю у шлунку. Вона діє , як заспокійливий засіб. Розпізнають м'яту за незвичайним запахом. Дуже скромна і тендітна, серед квітів непримітна. Та якщо в руці пом’яти, то умить впізнаєш … |
|
- Що порадимо від зубного болю? (М'яту, подорожник)
- З чого зварити відвар , щоб лікувати температуру? (Ромашка, калина).
- Якими травами ми лікуємо кашель ? ( Калина , шипшина)
- Що ми прикладаємо , коли розіб’ємо коліно чи поріжемо палець ? (Подорожник)
- Яким відваром лікуємо опіки ? ( Ромашка)
- Для заспокоєння заварюють чай з чого ? ( М’ята )
- При нестачі вітамінів порадимо відвар з чого ? ( Шипшина, калина )
4.Станція «Пташина математика»
Завдання: Знайдіть відповіді на дані запитання у енциклопедичному довіднику «Тваринний світ України»
- Які із цих птахів занесені до Червоної книги України?
(Пелікан, шуліка рудий)
5. Станція «Рюкзачок для мандрівочок»
Завдання : В конвертах лежать малюнки речей, відкрийте їх та подивіться, які речі потрібно скласти у рюкзак для походу. Прикріпіть малюнки на рюкзачок.
6.Станція «Чиста планета»
1. Знайдіть малюнки, якими можна дати відповідь на запитання.
З’єднайте лініями питання із малюнком, який відповідає на це запитання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Практичне завдання:
У багатьох цивілізованих країнах - існує роздільний спосіб збору сміття. На вулицях стоять сміттєві контейнери різних кольорів. У них складають відповідне сміття. Ви теж сьогодні спробуйте це зробити.
Завдання: перед вами 4 контейнери розсортуйте сміття, відповідно до позначок.
1. Папір, газети, журнали, картон.
2. Пляшки, пластик.
З . Харчові відходи.
4. Небезпечні відходи. (батарейки, лампочки, зламані телефони.)
Папір,газета,журнал,картонна коробка з під взуття,банка,пляшка з під лимонаду,пластикова пляшка,зламана дитяча машинка,батарейка з ліхтарика,лампочки,зламаний телефон,бананова шкірка,фантики,огірки,
шкурка апельсина,пакет з під молока,сухий хліб,засохлі пиріжки,батарейка від годинника,кусок тістечка,старий бутерброд,недогризок яблука.
ІІІ. Підсумок гри-квесту
«Скарб»
Після виконання завдань на кожній станції, діти мають скласти картину із пазлів, прочитати прислів’я, пояснити його значення. Ці вислови і будуть порадами для мешканців планети Ріа. Після чого команди повертаються на старт. Здають маршрутні листи з оцінками. Журі визначає переможців.
- Діти, ви всі доклали зусиль, щоб навчити мешканців планети Ріа любити і берегти свою природу, думаю, що вони будуть дотримуватись наших порад, але я ніяк не можу зрозуміти: де ж «скарб»? (Несподівано для дітей дзвенить телефон учителя:
- Так, це Великодолинський НВК- ліцей.
- Авжеж, це ми отримали вашу шифрограму із голосовим повідомленням.
- Звичайно, всі завдання виконали.
- Ще раз повторіть: хто і куди має підійти?Зрозуміло, я передам.)
- Діти, кажуть, що скарб для вас доставлено, необхідно капітанам вийти й отримати його.
Капітани команд виходять за двері і вносять скриньку із «скарбом».
1