Сценарій позакласного заходу з природознавства для учнів 4-х класів Гра-квест «Знай, люби, оберігай свій рідний край!»

Про матеріал

Гра«Квест» популяризується у сучасному світі,зокрема у туризмі.Я пропоную перевести гру«Квест» у шкільне середовище і адаптувати її для учнівського сприйняття.Звісно,це не буде абсолютний«Квест»,але цецікаво.

Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА                                              

«ОВІДІОПОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ»

ВЕЛИКОДОЛИНСЬКИЙ НВК «ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ – ЛІЦЕЙ»

 

 

 

 

 

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ КВЕСТ ЗА ТЕМОЮ

«ЛЮБИ, ЗНАЙ, ОБЕРІГАЙ СВІЙ РІДНИЙ КРАЙ!»

 

                       C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\екол квест.jpg

 

 

 

                                                              Якуц В.А., вчитель 4 класу

                                                                             Великодолинського НВК

                                                                            «ЗОШ І- ІІІ ступенів – ліцей»                             

 

 

 

 

26 квітня 2018 рік

Сценарій позакласного заходу з природознавства

для учнів  4-х класів

 

Гра-квест «Знай, люби, оберігай свій рідний край!»

Мета:вдосконалювати знання та навички набуті на уроках природознавства, розширювати світогляд учнів, розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, та логічне мислення,  вміння  працювати  із  додатковими  джерелами  інформації; формувати та розвивати навички співпраці (робота в групі, взаємодопомога)виховувати  колективізм, товариськість, лояльне  ставлення  до  думки  іншої  людини,  вміння  підчинити  свої  інтереси  інтересам  команди.  

Місце  проведення: актова зала.

Матеріали  та  обладнання:  мультимедійний  проектор,  презентація (слайди),  комплекти  завдань для  кожної  команди,  пазли  до  «скарбу»,  скринька зі «скарбом», картки з назвами станцій.

 

Гра розрахована на 4 команди. Команди рухаються за маршрутними листами. Маршрут кожної команди починається з різних станцій. На станції кожна команда знаходиться близько 5 хвилин.За правильну відповідь на запитання зупинки діти отримують частину пазла з номером наступної зупинки та частиною прислів’я, яке необхідно скласти в кінці квесту та пояснити його значення.

 І.  Організація  класу

  • Діти на шкільну пошту прийшла шифрограма. Пройдіть лабіринт і прочитайте її.

М

М

О

К

У

П

О

Ш

К

Е

Т

И

Є

С

А

Є

О

М

Е

А

Н

И

З

А

Я

Р

К

Д

О

М

Н

А

Р

А

Х

Н

Б

И

Ю

Ж

Ь

Ц

Л

І

Д

И

А

М

С

Н

І

Т

І

П

А

 

  • Отже, з якої планети шифрограма, хто потребує допомоги?
  • А ви знаєте щось про цю планету?
  • Послухайте голосове повідомлення із планети Ріа, що розповіли про свою планету її мешканці і чому вони просять про допомогу?

Планета Ріа - молода планета Галактики. На  території планети Ріа переважають піщані ґрунти. Клімат теплий, вологий. Достатня кількість світла і тепла.Багато прісноводних озер і річок. Населення багаточисельне. Але ми не знаємо, як  берегти природні ресурси. Ми просимо вас,навчити нас піклуватися про природу, берегти її.

  • Ну що, допоможемо мешканцям планети Ріа? Пропоную відправитись у подорож ,виконуючи завдання, ми зможемо виконати їхнє прохання.

ІІ.  Основна частина

Команди отримують маршрутні листи, беруться за руки і рухаються по станціях.

Картинки по запросу карта україни дитяча

1.Станція «Держава в центрі Європи»

1) Обведіть контури України на контурній карті.

2) Напишіть назви держав, з якими межує Україна.

3) «Що в Україні най-най…»

- найбільша річка (Дніпро)

- найвища гора (Говерла)

- найбільший звір (зубр)

- найкрасивіше і найглибше озеро (Синевір)

- найбільше місто (Київ)

- найменше море (Азовське)

2.Станція «Лапи, вуха і хвости»

 

1. Як називаються тварини, тіло яких вкрите пір'ям? (Птахи)

2. Як називаються тварини, тіло яких вкрите лускою? (Риби)

3. Як називаються тварини, тіло яких вкрите шерстю? (Звірі)

4. Тіло яких тварин складається з трьох відділів 

     голови, грудей ,черевця та 6 лапок.(Комахи)

 

5.Розкладіть зображення тварин за  даними групами.

 

6.Позначте тварин, які занесені до Червоної книги України.

 

Картинки по запросу хохуляПохожее изображениеКартинки по запросу зубрПохожее изображениеКартинки по запросу щука картинкиКартинки по запросу рибиПохожее изображениеКартинки по запросу перепелкаЖуравль серый (Grus grus (Linnaeus, 1758))Картинки по запросу сонечко комахаКартинки по запросу комахи україниКартинки по запросу комахи україни

 

 

3.Станція « Зелена аптека»

Впізнай лікарську рослину.

З’єднай опис рослини із відповідним малюнком.

1. Ромашка

Це одна з найпоширеніших лікарських рослин, що ростуть у нашій країні. Це така пахуча трава, усипана квітками. Серцевина квітки медово-жовта, а ніжні тендітні пелюстки — білі. Вона нагадує маленьке сонечко.

Ця скромна квітка має властивості зцілювати, лікувати та попереджати багато захворювань людини.

Мами, які не захоплюються лікуванням антибіотиками, заварюють з неї відвар своїм дітям, коли ті потерпають від високої температури, коли хворі на грип чи застуду. Допомагає квітка-сонечко також при опіках, всіляких язвах та пошкодженнях шкіри.

 

 

 

 

 

Подорожник

2. Калина

Рослина — символ України, символ жіночності, краси та тендітності.

Це лікарська рослина, вона містить багато вітамінів та широко використовується у медицині. Найчастіше для цього беруть яскраві плоди або ж кору чи гілочки цієї рослини. Відвари гілочок та плодів рятують від температури, розгулу інфекцій у горлі та носоглотці. Вона має властивість зміцнювати імунітет, тобто, піднімати на боротьбу з хворобою захисні сили організму. Варто подякувати природі за те, що подарувала нам таку чудову лікарську рослину «від ста хвороб».

 

 

 

 

Картинки по запросу мати й мачуха

3. Подорожник

Погляньте на цю рослину. Це – швидка допомога для людини. Росте біля доріг – звідси і назва. Лікує зубний біль,захворювання очей ,  укуси  комах, змій, кашель, рани, які важко гояться. Також з неї можна робити салати . Листячко довгасте з жилками-нитками 

Можеш ти прикласти до своєї рани.

Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,

Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти. 

 

 

 

Картинки по запросу мята

4.Мати і мачуха або Підбіл

Рання квіточка весни. Розквітає  золотистими квіточками, має  незвичайне листя: з одного боку воно холодне, а з іншого - ніжне і тепле, вкрите сріблястими волосинками. Застосовують при застуді, легеневих  захворюваннях ,сік з цієї рослини закапують при нежиті,лікує головний біль.

Листок, наче людське серце, 

 В нього бархатисте денце,

Тепло, ніжність відчуваєм –

То й матір’ю називаєм.

Спинка листка – льодовита, 

 То мачуха ядовита.

 

 

 

 

 

 

калина вред

5.Шипшина

Це рослина, яка містить в собі вітаміни, необхідні для повноцінного життя людини. Відвар з неї дуже смачний і особливо корисний навесні, коли вже скінчилися запаси фруктів та овочів. В лікуванні ці ягоди застосовують при хворобах шлунку, печінки, для загоєння ран, поліпшення зору, від застуди. Стережуть колючки їй
Цвіт весняний запашний,
А осінньої години -
Червонясті намистини.

 

 

 

 

Картинки по запросу ромашка

6. М'ята

Росте ця рослина  на городах, у лісах. Корисна тим, що знімає зубний біль. Коли прикласти листя до голови, вона перестає боліти, відвар п'ють від болю у шлунку. Вона діє , як  заспокійливий  засіб. Розпізнають м'яту за незвичайним запахом.

 Дуже скромна і тендітна,  серед квітів непримітна.   Та якщо в руці пом’яти,  то умить впізнаєш …

 

 

Картинки по запросу шипшина

 

 

 

 

 

 

- Що порадимо від зубного болю? (М'яту, подорожник)

- З чого  зварити  відвар , щоб лікувати температуру? (Ромашка, калина).

- Якими  травами  ми  лікуємо  кашель ? ( Калина , шипшина)

- Що  ми  прикладаємо , коли  розіб’ємо  коліно  чи  поріжемо  палець ? (Подорожник)

- Яким  відваром  лікуємо  опіки ? ( Ромашка)

-  Для  заспокоєння заварюють  чай  з  чого ?  ( М’ята )

- При  нестачі вітамінів  порадимо  відвар  з  чого ?  ( Шипшина, калина )

 

4.Станція «Пташина математика»

Завдання: Знайдіть відповіді на дані запитання у енциклопедичному довіднику  «Тваринний світ України»

 

  1. Яка маса лелеки? (3,5 – 4 кг стор.102.)
  2. Яка довжина тіла ластівки сільської? (близько 20 см, стор.116)
  3. Яка маса сороки (160 -260 г, стор 121)
  4. Який розмах крил у вухастої сови?(86- 100 см, стор.114)
  5. Яка маса рожевого пелікана?(до 15 кг, стор.101)
  6. Яка довжина тіла у шуліки рудого?(близько 60 см,стор.106)

 

- Які із цих птахів занесені до Червоної книги України?

(Пелікан, шуліка рудий)

5. Станція «Рюкзачок для мандрівочок»

Завдання : В конвертах лежать малюнки речей, відкрийте їх та подивіться, які речі потрібно скласти у рюкзак для походу. Прикріпіть  малюнки на рюкзачок.

 

 

 

 

 

6.Станція «Чиста планета»

1. Знайдіть малюнки, якими можна дати відповідь на запитання.

З’єднайте лініями питання із малюнком, який відповідає на це запитання.

 

Картинки по запросу загрязнение водоемов картинки для детей

  1.         Що потрібно робити, щоб не зникли метелики?

 

http://mediaurok.ucoz.net/_ld/10/61453713.jpg

http://mediaurok.ucoz.net/_ld/10/61453713.jpg

  1.         Що потрібно робити, щоб не загинула риба в річці?

 

Картинки по запросу берегите животных коллаж

http://mediaurok.ucoz.net/_ld/10/61453713.jpg

  1.           Що потрібно робити, щобне засмічувати  природу?

 

Похожее изображение

http://mediaurok.ucoz.net/_ld/10/61453713.jpg

  1. Що потрібно робити, щоб зберегти птахів і звірів у лісі?

 

http://mediaurok.ucoz.net/_ld/10/61453713.jpg

2.Практичне завдання:

У багатьох цивілізованих країнах - існує роздільний спосіб збору сміття. На вулицях стоять сміттєві контейнери різних кольорів. У них складають відповідне сміття. Ви теж сьогодні спробуйте це зробити.

Завдання: перед вами 4 контейнери розсортуйте сміття, відповідно до позначок.

1. Папір, газети, журнали, картон.

2. Пляшки, пластик.

З . Харчові відходи.

4. Небезпечні відходи. (батарейки, лампочки, зламані телефони.)

 

Папір,газета,журнал,картонна коробка з під взуття,банка,пляшка з під лимонаду,пластикова пляшка,зламана дитяча машинка,батарейка з ліхтарика,лампочки,зламаний телефон,бананова шкірка,фантики,огірки,

шкурка апельсина,пакет з під молока,сухий хліб,засохлі пиріжки,батарейка від годинника,кусок тістечка,старий бутерброд,недогризок яблука.

 

ІІІ. Підсумок гри-квесту

 

«Скарб»

Після виконання завдань на кожній станції, діти мають скласти картину із пазлів, прочитати прислів’я, пояснити його значення. Ці вислови і будуть порадами для мешканців планети Ріа. Після чого команди повертаються на старт. Здають маршрутні листи з оцінками. Журі визначає переможців.

- Діти, ви всі доклали зусиль, щоб навчити мешканців планети Ріа любити і берегти свою природу, думаю, що вони будуть дотримуватись наших порад, але я ніяк не можу зрозуміти: де ж «скарб»? (Несподівано для дітей дзвенить телефон учителя:

- Так, це Великодолинський НВК- ліцей.

- Авжеж, це ми отримали вашу шифрограму із голосовим повідомленням.

- Звичайно, всі завдання виконали.

- Ще раз повторіть: хто і куди має підійти?Зрозуміло, я передам.)

 

- Діти, кажуть, що скарб для вас доставлено, необхідно капітанам вийти й отримати його.

 

Капітани команд виходять за двері і вносять скриньку із «скарбом».

 

1

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
2173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку