Сценарій позаурочного заходу "Інтелект-гра"

Про матеріал

Сценарій містить запитання для "Інтелект-турніру" з коментарями про різноманітні властивості пізнавальної діяльності: пам'ять, увага, логічне мислення, аналітичне мислення. Запитання згрупованні по дисциплінам предметів, які вивчають в школі.

Перегляд файлу

Інтелект-клуб

 

 

 

 

 

Сценарій інтелект-гри до днів науки

«Цікава наука»

 

 

 

Підготувала:

 практичний психолог,

 керівник «Інтелект-клубу»

Левченко Неллі Дмитрівна

 

 

2016

Дні науки

Наука психологія вивчає пізнавальні процеси, поведінку людей, емоційні стани і характер. Для активної життєвої позиції та успіху учнів важливим є розвиток уваги, пам’яті, логічного мислення, вміння керувати своїми емоціями, створювати позитивний настрій, формувати відчуття товариськості, ініціативності та орієнтуватись на результат, задовольняти пізнавальний інтерес, усвідомлення мотивації.

Практична психологія пропонує вирішувати задачу розвитку учнів по перерахованим параметрам засобами командної інтелектуальної гри.

Інтелект-турнір

«Цікава наука»

В грі беруть участь учні 5-6 класів. Команди по 4-5 чоловік. До гри готують папірці з назвою команди, на яких будуть записувати відповіді і віддавати суддям. На роздуми дається 30 секунд.  Гра відбувається у 4 тура.

I тур – 7 запитань. ( Історії). За кожну правильну відповідь зараховується  по 1 балу.

I I тур – 8 запитань. ( Географія)  За кожну правильну відповідь зараховується  по 2 бали.

I I I тур – малюнок на уважність.

 I V тур - 3 запитання.  За кожну правильну відповідь зараховується  по 3 бали.

Додатковий V тур при спірній ситуації (одне – три запитання).

 

 

 

 

 

 

Запитання до інтелект-турніра

Пам'ять. Па́м'ять — психічний процес, який полягає в закріпленні, збереженні та наступному відтворенні минулого досвіду, дає можливість його повторного застосування в життєдіяльності людини.

I тур. Історія За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Ви маєте заповнити кросворд «Піраміда» і продемонструвати знання з історії Давнього Єгипту.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Як називається духовний двійник фараона, його душа, яку на малюнках зображували у вигляді простягнутих рук? (Ка)
  2. Сином якого бога у Давньому Єгипті вважався фараон? (Амон)
  3. Що робили з тіла фараона, щоб воно пережило вічність? (Мумія)
  4. Істота з головою фараона і тілом лева. (Сфінкс)
  5. Назва кам’яної гробниці фараона. (Піраміда)
  6. Яка віра була у давніх єгиптян?  (Язичництво)
  7. Комплексна наука, яка вивчає Давній Єгипт. (Єгиптологія)

 

Асоціації. Асоціація – зв'язок між явищами, що виникає під час мислення.

Психологи вже давно помітили, що більшість людей для запам’ятовування якого-небудь поняття намагаються створити в уявленні якусь асоціацію. Згадка про одне явище викликає думку про інше. Сучасній людині неможливо обійтись без великої кількості знань про назви держав світу, їхнє розташування, характерні ознаки. Спробуйте здогадатися, ЩО за країна «ховається» за наведеною асоціацією. Можливо, ти цей метод асоціацій станеш використовувати для навчання.

 

I I тур. - 8 запитань . Географія (Вартість відповіді на запитання 2 бали)

  1. Берег Міклухи Маклая. (Нова Гвінея)
  2. Країна дельти Нілу. (Єгипет)
  3. Усе навпаки. (Австралія)
  4. Країна «Мілки». (Швейцарія)
  5. Острів вулканів, гейзерів, льодів. (Ісландія)
  6. Острів лемурів. (Мадагаскар)
  7. Берег вельвічії. (Намібія. Берег Скелетів).
  8. Країна найвищого водоспаду. (Венесуела).

 

Увага. Увага не психічний процес, а форма організації свідомості та умова успішного протікання психічних процесів та станів. 

I I I тур. 20 сек розглядаємо малюнок і через 10 відповідаєте:

http://www.alegri.ru/images/photos/90b47c06d2875f483cc23294f3308d59.jpg

  1. скільки шапок було зображено?

 

 

Ло́гіка (грец. λογιχη від грец. logos  слово, значення, думка, мова) наука про закони і різновиди мислення, способи пізнання та умови істинності знань і суджень.

У щоденній мові, логіка є способом судження, що полягає в отриманні висновку із набору припущень. Формальніше, логіка стосується виведення — процесу що продукує нові твердження із вже встановлених.

VI тур. Логіка. ( Природничі науки )

1. Відомо, що птахи завжди прагнуть улаштувати свої гнізда в безпечних і затишних місцях, де ймовірність того, що гніздо буде розорено, найменша. Увага, питання! У стовбурах чого зазвичай влаштовують гнізда сови, які живуть у напівпустельних районах Центральної та Південної Америки? ( У кактусах)

2. Чому на місяці не можна висадитись без скафандра? (Немає кисню та погана сила тяжіння.)

3. Чим світить місяць? (Відбитим від Землі сонячним промінням.)

4. Поєднання двох чи більше речовин. (Суміш.)

5. У людини є 32 зуби, а в синички? (Жодного.)

6. Впишіть у душки значуще слово: якщо до нього дописати літери, які ліворуч, отримаємо нові значущі слова. (Фон)

МЕГА

МІКРО

ТЕЛЕ                                                                  (…………………………)

ГРАМО

ПАТЕ

СІ

 

 

 

 

Команди-учасники    «Інтелект-гри» серед першокурсників гімназії 14.04.2016 рік

Група 1-1 «Вундеркінди2

  1. Федорчук Соломія -  капітан
  2. Ковалевська Валерія
  3. Присяжна Марта
  4. Косар Артем
  5. Шулигін Марк
  6. Палієнко Максим

      Група 1-2 «Ерудити»

  1. Тетеря Георгій - капітан
  2. Ковиня Єгор
  3. Ковиня Макар
  4. Бондар Антоніна
  5. Гриценко Єва
  6. Гвоздицька Софія

        Група 1-3 «Патріоти»

  1. Каменчук Марина - капітан
  2. Салійчук Діана
  3. Іванова Катерина
  4. Дроздова Ярослава
  5. Єфремов Олександр
  6. Сур Анастасія

        Група 1-4 «Clever Тogether»

  1. Кучер Марина - капітан
  2. Дмитренко Ігор
  3. Кириченко Тимофій
  4. Салата Іван
  5. Семенова Анна
  6. Христинченко Поліна

 

 

 

Протокол інтелект-гри від 14.04.2016

I місце розділили між собою команди «Вундеркінди» і «Патріоти»;

II місце виборола команда «Ерудити»;

III місце посіла команда «Clever together»

Суддівський бланк

Тур/Команда

1-1

«Вундеркінди»

1-2

«Ерудити»

1-3

«Патріоти»

1-4

«Clever together»

I

5

5

6

5

II

4

6

8(+1)

2

III

3

0

0

0

IV

12

12

12

6

V

3

0

0

3

Загальна кількість балів

27

23

27

16

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку