Сценарій містить запитання для "Інтелект-турніру" з коментарями про різноманітні властивості пізнавальної діяльності: пам'ять, увага, логічне мислення, аналітичне мислення. Запитання згрупованні по дисциплінам предметів, які вивчають в школі.
Інтелект-клуб
Сценарій інтелект-гри до днів науки
«Цікава наука»
Підготувала:
практичний психолог,
керівник «Інтелект-клубу»
Левченко Неллі Дмитрівна
2016
Дні науки
Наука психологія вивчає пізнавальні процеси, поведінку людей, емоційні стани і характер. Для активної життєвої позиції та успіху учнів важливим є розвиток уваги, пам’яті, логічного мислення, вміння керувати своїми емоціями, створювати позитивний настрій, формувати відчуття товариськості, ініціативності та орієнтуватись на результат, задовольняти пізнавальний інтерес, усвідомлення мотивації.
Практична психологія пропонує вирішувати задачу розвитку учнів по перерахованим параметрам засобами командної інтелектуальної гри.
Інтелект-турнір
«Цікава наука»
В грі беруть участь учні 5-6 класів. Команди по 4-5 чоловік. До гри готують папірці з назвою команди, на яких будуть записувати відповіді і віддавати суддям. На роздуми дається 30 секунд. Гра відбувається у 4 тура.
I тур – 7 запитань. ( Історії). За кожну правильну відповідь зараховується по 1 балу.
I I тур – 8 запитань. ( Географія) За кожну правильну відповідь зараховується по 2 бали.
I I I тур – малюнок на уважність.
I V тур - 3 запитання. За кожну правильну відповідь зараховується по 3 бали.
Додатковий V тур при спірній ситуації (одне – три запитання).
Запитання до інтелект-турніра
Пам'ять. Па́м'ять — психічний процес, який полягає в закріпленні, збереженні та наступному відтворенні минулого досвіду, дає можливість його повторного застосування в життєдіяльності людини.
I тур. Історія За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Ви маєте заповнити кросворд «Піраміда» і продемонструвати знання з історії Давнього Єгипту.
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Асоціації. Асоціація – зв'язок між явищами, що виникає під час мислення.
Психологи вже давно помітили, що більшість людей для запам’ятовування якого-небудь поняття намагаються створити в уявленні якусь асоціацію. Згадка про одне явище викликає думку про інше. Сучасній людині неможливо обійтись без великої кількості знань про назви держав світу, їхнє розташування, характерні ознаки. Спробуйте здогадатися, ЩО за країна «ховається» за наведеною асоціацією. Можливо, ти цей метод асоціацій станеш використовувати для навчання.
I I тур. - 8 запитань . Географія (Вартість відповіді на запитання 2 бали)
Увага. Увага не психічний процес, а форма організації свідомості та умова успішного протікання психічних процесів та станів.
I I I тур. 20 сек розглядаємо малюнок і через 10 відповідаєте:
Ло́гіка (грец. λογιχη від грец. logos — слово, значення, думка, мова) —наука про закони і різновиди мислення, способи пізнання та умови істинності знань і суджень.
У щоденній мові, логіка є способом судження, що полягає в отриманні висновку із набору припущень. Формальніше, логіка стосується виведення — процесу що продукує нові твердження із вже встановлених.
VI тур. Логіка. ( Природничі науки )
1. Відомо, що птахи завжди прагнуть улаштувати свої гнізда в безпечних і затишних місцях, де ймовірність того, що гніздо буде розорено, найменша. Увага, питання! У стовбурах чого зазвичай влаштовують гнізда сови, які живуть у напівпустельних районах Центральної та Південної Америки? ( У кактусах)
2. Чому на місяці не можна висадитись без скафандра? (Немає кисню та погана сила тяжіння.)
3. Чим світить місяць? (Відбитим від Землі сонячним промінням.)
4. Поєднання двох чи більше речовин. (Суміш.)
5. У людини є 32 зуби, а в синички? (Жодного.)
6. Впишіть у душки значуще слово: якщо до нього дописати літери, які ліворуч, отримаємо нові значущі слова. (Фон)
МЕГА
МІКРО
ТЕЛЕ (…………………………)
ГРАМО
ПАТЕ
СІ
Команди-учасники «Інтелект-гри» серед першокурсників гімназії 14.04.2016 рік
Група 1-1 «Вундеркінди2
Група 1-2 «Ерудити»
Група 1-3 «Патріоти»
Група 1-4 «Clever Тogether»
Протокол інтелект-гри від 14.04.2016
I місце розділили між собою команди «Вундеркінди» і «Патріоти»;
II місце виборола команда «Ерудити»;
III місце посіла команда «Clever together»
Суддівський бланк
Тур/Команда |
1-1 «Вундеркінди» |
1-2 «Ерудити» |
1-3 «Патріоти» |
1-4 «Clever together» |
I |
5 |
5 |
6 |
5 |
II |
4 |
6 |
8(+1) |
2 |
III |
3 |
0 |
0 |
0 |
IV |
12 |
12 |
12 |
6 |
V |
3 |
0 |
0 |
3 |
Загальна кількість балів |
27 |
23 |
27 |
16 |