21 травня о 18:00Вебінар: Психологічний супровід педагогів, дітей та батьків в умовах віддаленого спілкування та навчання

Сценарій "Правовий ринг"

Про матеріал

Сценарій позакласного заходу з правознавства. Даний матеріал дає можливість викладачу поглибити знання студентів в галузі права, розвивати їх світогляд, пізнавальні здібності та активність, формувати вміння швидко орієнтуватись в правознавчому матеріалі.

Перегляд файлу

Тема: Правовий ринг

Мета: Популяризувати правові знання, формувати правову культуру серед студентської  молоді, правові знання та навички правомірної поведінки для реалізації своїх прав та обов’язків;  за допомогою пізнавально-навчальних ігор викликати інтерес до занять з правознавства.

Ведучий 1: Добрий день, шановні друзі ! Ми раді вітати всіх вас  у цьому залі.

І сьогодні на вас чекає захоплююча гра –це правовий  ринг. Команди готові?

Представте себе. 

Кожна команда себе представляє.

Ведучий 2: Дозвольте представити вам членів журі. Оголошується склад журі. Ведучий 1: Наш конкурс буде проходити за таким принципом: на обміркування і обговорення кожного запитання командам дається одна хвилина (60 секунд). За кожну правильну відповідь команда може отримати від 1 до 5 балів, в залежності від конкурсу.

Ведучий 2: Для того, щоб визначити в якій послідовності команди будуть стартувати вам необхідно пройти конкурс «Шифрувальник».

Перед вами зашифроване слово, яка команда першою розшифрує слово в такій послідовності і будуть отримувати завдання. На розшифровку слова відводиться 1 хвилина.

Суспільно небезпечне діяння вчинене суб’єктом 

А Б В Г

Ґ Д Е Є

Ж З И І

Ї Й К Л

М Н О 

П Р С Т

У Ф Х Ц

Ч Ш Щ

Ь Ю Я

1

2

3

4

5

6

7

8

9

345835  ( Злочин)

 

Ведучий 1: І тур. «Правознавча бліц – розминка» (по 10 питань)

Яка команда першою справилася з конкурсом «шифрувальник», розпочинає І тур, за нею команда, яка справилася 2, потім команда, яка справилася 3 (за кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу)

І.

1.     Документ про загальну середню освіту ( Атестат)

2.     Основний закон країни ( Конституція)

3.     Коли була прийнята Конституція України ( 28 червня 1996 року)

4.     Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадянина України ( Поліція)

5.     Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних органів  (Арешт)

6.     Той, хто бачив злочин ( Свідок)

7.     Надана законами держави можливість здійснювати що – небудь ( Право)

8.     Гімн України ( „ Ще не вмерли України і слава, і воля ”)

9.     Карне, суспільно небезпечне, заборонене діяння, що посягає на власність, життя і здоров’я людини, права і свободи громадян ( Злочин)

10. Привласнення чужого майна за допомогою хитрощів, обману, махінацій. (Шахрайство)

ІІ.

1.        Перший документ  про народженої дитини (Свідоцтво про народження)

2.        Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним (Кодекс)

3.        Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України (16 липня 1990 року)

4.        Добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами (Партія)

5.        Документ, необхідний для проведення арешту або обшуку (Ордер)

6.        Особа         наділена     державою   юридичними        правами      та          обов’язками (Громадянин)

7.        Певні правила  соціальної поведінки людини (Мораль)

8.        Глава і гарант  держави (Президент)

9.        Злочин       проти          навколишнього    середовища,         незаконне          полювання (Браконьєрство)

10.   До якого органу треба звертатися при порушені прав людини (Суд)

 

IІІ.

1.     Здатність особи мати права і обов’язки. (Правоздатність).

2.     Винна протиправна дія. (Правопорушення).

3.     Протиправна поведінка. (Проступок).

4.     Повна незалежність держави. (Суверенітет).

5.     Вид адміністративного стягнення у грошовому вигляді на користь держави.

(Штраф).

6.     Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає... (з 16 років).

7.     У Шрі-Ланці він називається асамблеєю, в Ісландії – альтингом, Норвегії – стортингом, в Ірані – меджлісом. А як він називається в Україні?

(Парламентом).

8.     Президентом України може бути особа віком... (Не молодша 35років).

9.     Шлюбний вік в Україні? (18 років для хлопців і для дівчат)

10. У чиї функції входить забезпечення стабільності грошової одиниці України –

гривні? (Національного банку України).

 

Ведучий 2: ІІ тур.  «Слідство ведуть знавці» — правові ситуації. (По 1 ситуації на команду)

 

Команда, яка набрала більшу кількість балів за І конкурс, першою підходять до столика журі, за нею команди з меншою кількістю балів,  і витягують конверти  в яких знаходяться по 1 ситуації, і віддають конверти ведучим,  ведучий читає ситуацію. (за кожну правильну відповідь команда отримує від 1 до 5 балів, 1 хвилина на роздуми)

 

 Пропонуються ситуації, які учасники повинні прокоментувати.

1.      Батько і мати за взаємною згодою змінили громадянство, а їхній 15-річний син не виявив бажання змінювати громадянство. Як правильно вирішити це питання? Чи потрібна згода неповнолітніх дітей для зміни громадянства, якщо його змінили батьки?

 (Можлива відповідь. За Законом про громадянство, якщо дитина виїхала разом із батьками на постійне проживання за кордон і батьки виходять з громадянства України, за клопотанням одного з батьків разом із батьками з громадянства України може вийти й дитина. Вихід дітей віком від 15 до 18 років з громадянства України може, відбуватися лише за їхньою згодою.)

2.      Сімнадцятирічна Марія навчалася в університеті. Коли Марія придбала на першу стипендію модні джинси, її батьки заявили, що «ці штани» їм не подобаються і що вона не мала права самостійно розпоряджатися  своїми грошима, оскільки є неповнолітньою. Вони сказали, що негайно повернуть річ у магазин. Якою галуззю права регулюються ці відносини? Чи є дії Марії правомірними?

Чому? 

(Можлива відповідь. Ці відносини регулюються цивільним правом, а саме статтею 32 ЦК. Особа у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років (неповнолітня особа) має право самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією або іншими доходами. Тому в даному випадку  дії Марії є правомірними.)

 

3.      Громадянці Васильєвій шлюбний вік за рішенням суду знижено до 16 років, вона одружилася з громадянином Романюком. У зв'язку з цим вона переїхала до чоловіка в місто, а отриманий нею у спадщину від дідуся старий будинок, у якому вона жила до шлюбу окремо від батьків, продала громадянці Антоненко під знесення за невелику суму. Батьки Васильєвої, довідавшись про це, заявили вимогу анулювати угоду, мотивуючи її тим, що дочка неповнолітня, їхньої згоди на продаж не отримано, а сума, що її сплатила Антоненко, не відповідає справжній вартості будинку. Васильєва відмовилася. Хто правий у цій ситуації? Свою відповідь обґрунтуйте.

(Можлива відповідь. Ситуація вирішується відповідно до норм цивільного та сімейного права. Зниження Васильєвій шлюбного віку відповідає нормам Сімейного Кодексу України і водночас веде, згідно з Положеннями ЦК України, до набуття повної дієздатності ще до настання повноліття - з моменту одруження. Отже, Васильєва мала право на самостійне укладання будь-якої угоди щодо свого майна, а ціна встановлюється за згодою сторін (у даному випадку - громадянок Васильєвої та Антоненко). Таким чином, вимоги батьків Васильєвої не підлягають задоволенню, може йтися лише про моральний бік справи.)

Ведучий 1 : ІІІ тур. «Інтелектуальний штурм» 

 

Команда, яка набрала більшу кількість балів за ІІ конкурс, першою підходять до столика журі, за нею команди з меншою кількістю балів,  і витягують конверти, віддають конверти ведучим,  ведучий задає по черзі по 4 прислів’я командам. (за кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу). 

 

У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те,що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я :

 

1   команда

1.     У всякого Пашки – свої…………..( замашки)

2.     Краще прясти , чим……………….( красти)

3.     Де двоє лається, там ………………(адвокат користається).

4.     Закон — не огонь: водою …………(не заллєш).

2     команда

1.                 Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)

2.                 На злодії вона горить……………...( шапка) 3. Благо держави – …………………..(найвищий закон) 4. Закону грошима ……………………(не зламаєш).

3   команда

1.   У ворона – воронячий……………………………..( закон)

2.   То не вор, хто крав, а той вор, що ……………….( сховав)

3.   Між людьми все так буває, що сильний слабого.. (утискає).

4.   Не слід і законів писати, коли їх………………….(не сповняти).

 

Ведучий 2: ІV тур. «Юридична математика» (1 хвилина на роздум):

 

Приведіть у відповідність питання і цифри (завдання для всіх команд однакове, але хто швидше і правильно справиться з завданням той перемагає). За правильну відповідь команда отримує 3 бала.

 

Мінімальний вік участі громадян у виборах  

 

Вік отримання громадянином паспорта 

 

Вік кримінальної відповідальності за особливо тяжкий злочин 

 

Мінімальний вік Президента України 

 

Строк повноважень депутата Верховної Ради ( один) 

5 ;  18 ;  16 ;  35 ;  14.

 

Ведучий 1: V тур. «Юридичний марафон»

 

Конкурс починає команда яка має найбільшу кількість балів, продовжують команди з меншою кількістю балів.

Ведучий командам по черзі задають по 4 питання, кожна правильна відповідь 1 бал.  І.

1.     Гімназія, школа – це юридична чи фізична особа.

2.     Адміністративне порушення – проступок чи злочин?

3.     Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?

4.     Вчинення правопорушення у стані сп’яніння пом’якшує чи обтяжує вину?

ІІ.

1.     Продаж наркотичних засобів – це адміністративна чи кримінальна відповідальність?

2.     Безквітковий проїзд у транспорті – це адміністративна чи матеріальна відповідальність?

3.     Пошкодження столу у школі – це дисциплінарна чи матеріальна відповідальність?

4.     Крадіжка    державного          майна          –        це      матеріальна          чи кримінальна відповідальність?

ІІІ.

1.     Запізнення на урок  - це адміністративна чи дисциплінарна відповідальність?

2.     Несплата комунальних послуг – це матеріальна чи адміністративна відповідальність?

3.     Поява на роботі у нетверезому стані – це дисциплінарна чи адміністративна відповідальність?

4.     Пошкодження бібліотечної книги – це дисциплінарна чи матеріальна відповідальність?

 

Ведучий 1: Молодці команди,а зараз ми надаємо слово нашому журі, яке дасть оцінку сьогоднішньої гри і підведе підсумок.

( журі оголошує переможців гри, вручення грамот.)

pdf
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку