Сценарій розроблений на основі матеріалів з Інтернет мережі. В кінці свята можна роздати вчителям, які присутні в залі, маленькі смайлики, виготовлені із фетру або іншого матеріалу
Сценарій свята до дня вчителя
«Учитель – то достойний знань вінець»
Голос за сценою:
Якщо люди самі не вміють літати, нехай научать літати своїх дітей. Літати високо, далеко, красиво. І настане час, коли діти розкриють крила і полетять.
Нехай дорослі просто підуть за дітьми, щоб оберігати їх від падіння. І тоді вийде, що дорослі теж летять…
Учити літати…
Учити мріяти…
Учити творити…
Це призначення педагога!
Ведучий:
Доброго дня, дорогі наші вчителі! У прекрасну пору року приходить до нас освітянське свято. Це час, коли шелестить золотим листям осінь і приносить нам свої щедрі дари
Ведучий:
Сонце стає лагідним і бажаним, небо – синім і глибоким. Усі фарби стають насиченими і теплими. Усе це лише підкреслює, як ми любимо Вас, дорогі вчителі. Для вас – ці теплі осінні акорди
Звучить пісня №1 ___________________________
На дошці висвітлюються слайди у формі презентації до уроку
Ведучий:
Дорогі наші педагоги! Скільки раз Ви заходили до класу і говорили: «Доброго дня! Тема нашого сьогоднішнього уроку…»
Ведучий:
Але в переддень Вашого професійного свята ми хочемо провести для Вас для вас вітальний інтегрований урок з різними формами навчальної і виховної роботи. Тема уроку «Характеристика образу сучасного вчителя спеціалізованої школи № 255» за філософсько-комедійним романом «Вчительська доля»
Ведучий:
Мета уроку: допомогти зрозуміти особливості образу сучасного вчителя; сприяти вихованню стійких моральних переконань, що учитель теж людина, що життя існує і за межами школи; розкрити сутність основного конфлікту «Протистояння вчитель-учень. Вчитель хоче навчити, учень робить все можливе, щоб не вчитись»; розвинути навички правильного відпочинку; засвоїти правила техніки безпеки при виконанні колективної усмішки; виховувати почуття любові та поваги до себе
Ведучий:
І так, ми розпочинаємо урок
Ведучий:
То скажіть, яким має бути справжній учитель?
1
Учитель може бути різним:
Серйозним, іноді – не дуже.
Суворим. Строгим. Навіть грізним.
…Лише не був би він байдужим
2
Повинен вміти жартувати.
А може щось і призабути.
Повинен він багато знати.
Жорстоким він не може бути
3
І толерантним дипломатом,
Культурним, ввічливим і чемним.
Учитель може бути святом,
Щоб не було життя буденним.
4
Учитель може бути другом,
Для когось – мамою чи татом.
Та щоб не говорив він сухо
І не почув услід: «Диктатор»…
5
Учитель може бути різним.
Іти у ногу з сьогоденням.
Та лиш зі справжньої любові
Розквітне творчості натхнення
Звучить пісня №2 ___________________________
Ведучий:
Існує безліч літературних творів про загальнолюдські цінності, про чесність, доброту, самопожертву.
На сьогоднішньому уроці ми будемо аналізувати образ сучасного вчителя, та спробуємо зрозуміти в чому полягає сенс його життя
Ведучий:
Протягом уроку Ви повинні дати відповідь на проблемне запитання. В чому особливість образу вчителя? У чому полягає його актуальність у ХХІ столітті?
Звучить музика. На сцені Отелло і Дездемона
Отелло: (бросается к Дездемоне)
Шаги я слышу… Наконец-то дома
Жена моя. И сварит мне обед.
Я голоден чертовски, Дездемона!
Дездемона:
Отелло, у меня обеда нет
Отелло:
Мне, право, не до шуток, дорогая,
Наш холодильник пуст уже давно!
От голода я просто умираю...
Дездемона:
Но я работала, а не была в кино!
Отелло:
Что в сумке у тебя? Опять тетрадки!
Ты принесла домой?! О горе мне!
Дездемона:
С твоими нервами, смотрю, не все в порядке,
Ты даже вскрикивал не раз уже во сне
Садится проверять тетради
Отелло:
Послушай, Дездемона, в самом деле
Не плохо бы перекусить сейчас!
Дездемона:
Отелло! Мы уже сегодня ели!
И даже вредно есть в столь поздний час.
Но если очень хочешь, можешь, милый,
Яичницу поджарить, только сам.
Не отвлекай меня, прошу тебя, любимый!
Осталось три яйца, их хватит нам
Отелло:
Какие три? Два съел еще вчера я
Дездемона:
Ну хорошо. Пожарь себе одно
Отелло:
Но холодильник пуст!
Дездемона:
Ну я не знаю, куда могло исчезнуть вдруг оно?!
Отелло:
Послушай, есть и у меня работа,
Но мне от голода на ум ничто нейдет!
Дездемона:
Ах, милый, ну придумай, право, что-то...
Займись делами! И голод пропадет.
Отелло:
Неутолим мой голод. Неужели
Так трудно в магазин тебе сходить?
Дездемона:
Я думала, зайду в конце недели,
Но ты бы сам мог что-нибудь купить!
Ты мне мешаешь, милый. Между прочим,
Так мало времени осталось, дорогой!
Дежурить буду в школе я до ночи:
На дискотеке класс гуляет мой
Отелло:
Какая дискотека?! Что за шутки?
Вот-вот семья разрушится у нас!
Дездемона:
Ах, знаешь, не осталось ни минутки,
Там ждет меня уже, пойди, мой класс
Отелло:
Как черт от ладана, сбегаешь ты из дома.
Тебе важней работа, не семья.
Молилась ли ты на ночь, Дездемона?
О, Жизнь моя, несчастная! Прости, любовь моя!
Звучить пісня № 3___________________________
Ведучий:
У народі кажуть, що письменник живе у своїх книжках, художник – у своїх картинах, а вчитель – у думках і справах учнів. Багато людей все життя із почуттям вдячності згадують свою школу та вчителів. Адже в кожному прожитому шкільному дні було щось неповторне, незабутнє, що залишило свій відбиток у їхній душі
Ведучий:
Але найяскравіші враження від шкільного життя залишаються у вчительських дітей
Звучить музика. На сцену виходять учительські діти
1
Ми прийшли до вас на свято,
Не займем часу багато.
Хочем тільки привітати,
Сокровенне вас сказати
2
Любі мами, любі тата,
Зичим витримки й завзяття.
Як же вам допомогти,
Щоб ви нерви зберегли?
3
Бо шкільна ваша робота -
Це не головна турбота.
Головне диктує час -
Вам треба думати по нас
4
Мама вчителька! Щасливий!
Всі так заздрили мені,
Коли з мамою я йшов,
Йшов до школи день при дні
5
Та яке там щастя? Звідки?
Все не так, як у людей.
І не заздрити - жаліти
Треба вчительських дітей
6
Спробуй в класі ворухнутись,
Чи з уроку утечи,
Не дай Боже, запізнитись -
Знають враз усе батьки.
Що всім можна – тобі зась,
Не послухав – начувайсь
7
То не так ти одягнулась,
«Де ж це совість твоя й стид, –
Чую майже щохвилини, –
Ти учительська дитина»
Ну хіба не геноцид?
8
Ввечері лягаю спати,
Прошу казку розказати,
Як всім дітям перед сном.
Де там. Мама за столом.
Пише, пише, щось листає
І на мене не зважає
9
А щось скаже – я й так знаю:
«Плани тільки допишу
І контрольні перевірю -
Все, що хочеш, розкажу».
Тільки я уже не вірю…
10
Мовчки в ліжко я лягаю,
Покручуся й засинаю,
А вві сні
Мама бачиться мені
Лікарем, кондитером,
Тільки не учителем!!!...
11
От тому й кричати мушу
І звертатись до людей
Всі разом:
SOS! Рятуйте наші душі,
Бідних вчительських дітей!!!
Ведучий:
Дорогі вчителі. Я думаю, що всі ви втомилися, тому настав час фізкультхвилинки
Учені роздають всім вчителям по цукерці. Звучить музика
Ви сиділи, ви трудились,вже й голівоньки втомились,
Раз, 2, 3, 4, 5 — можна ними похитать.
А тоді аж по цукерці можна пальчиками взять.
Розмотали, в рот поклали, і гарненько пожували.
Раз, 2, 3, 4, 5 — можна вже її ковтать.
Проковтнули, посміхнулись, до сусіда повернулись, чи не можна в нього взять?
Звучить пісня _№ 4__________________________
Звучить фонограма
1:
Не кожен вчитель може бути Вчителем
Таким, щоби надовго, назавжди.
Таким, щоб називали не мучителем,
Не покровителем жорстокої доби
2:
Щоб згадували не лише із примусу,
Щоб пам’ять образ берегла, як скарб.
Щоби листи (хай навіть не написані!)
Хотілось надіслати хоч в думках
3:
Не кожен вчитель може бути Вчителем.
Дорога в серце – шлях не із легких.
Дитячі душі, вчасно не прочитані,
Як викинуті на смітник книжки
4:
Не кожен вчитель може бути Вчителем,
Бо різні нам Господь таланти дав.
Щоб Учень хоч би раз в житті молитвою
Про справжнього Учителя згадав
Ведучий:
Любі наші вчителі! Ви змушуєте нас дивитися на все із захопленням, Ви вчите нас цінувати найдорожче – людське життя
Ведучий:
Ви відкриваєте перед нами світ. Ви показуєте нам, який же він прекрасний!
Ведучий:
Ви вчите нас як завжди залишатися справжньою людиною, як знайти вихід з найскладнішої ситуації, як стати самим собою
Ведучий:
Як за жодних обставин не втрачати віру в людей, і надію на краще
Ведучий:
Як не залишити після себе чорний слід на землі, як навчитися прощати і бути прощеними – цього і багато іншого навчаєте нас Ви, любі вчителі
Ведучий:
Наш урок закінчується. Ми хочемо побажати вам розумних учнів і толерантних батьків, багато цікавих ідей і педагогічних знахідок. Зі святом Вас, шановні вчителі!
Звучить фінальна пісня _№ 5__________________________