Сценарій проведення міського методичного заходу для методистів позашкільної освіти «Тайм-менеджмент - мистецтво управління часом» ( форма проведення - круглий стіл)

Про матеріал
Мета: - розкрити сутність поняття «тайм-менеджмент», ознайомити з його функціями та складовими; - ознайомити з методами, які можна використовувати у роботі, житті; - формувати уявлення учасників про поняття «самоменеджмент»; - розвиток навичок раціонального використання свого часу та розстановки пріоритетів; - підвищення компетенції педагогів щодо менеджменту часу як особистого так і робочого.
Перегляд файлу

Похожее изображениеДепартамент освіти і науки виконкому Криворізької міської ради

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді «Меридіан» Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій

проведення міського методичного заходу

для методистів позашкільної освіти

 

 «Тайм-менеджмент - мистецтво управління часом»

 

( форма проведення - круглий стіл)

H:\images (7).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      

 

Кривий Ріг – 2020

 

 

 

    Дата проведення: 10 січня 2020 року

 

Час проведення: 10.00

 

Місце проведення:  КПНЗ «ЦТКЕУМ «Меридіан» КМР

 

Тема заходу: «Тайм-менеджмент - мистецтво управління часом»

 

Мета:

  • розкрити сутність поняття «тайм-менеджмент», ознайомити з його функціями та складовими;
  • ознайомити з методами, які можна використовувати у роботі, житті;
  • формувати уявлення учасників про поняття «самоменеджмент»;
  • розвиток навичок раціонального використання свого часу та розстановки пріоритетів;
  • підвищення компетенції педагогів щодо менеджменту часу як особистого так і робочого.

 

Завдання:

  • актуалізувати особисті знання учасників семінару;
  • визначити «крадіїв» часу та методи їх усунення;
  • спробувати один із методів планування часу;
  • сформувати циклограму роботи методиста.

 

Форма роботи: групова

 

Методи і прийоми: словесний (розповідь-пояснення), наочно-ілюстративний (демонстрація слайдів та таблиць), ігровий (використання ігор), практичний (виконання вправ)

 

Учасники:  методисти туристсько-краєзнавчого напряму позашкільної освіти

                                                                                                                                    

(В кімнаті проведення заходу  гасло: «Я - ГОСПОДАР СВОГО ЧАСУ»)

 

https://tapoc.trbo.yandex.net/tapoc_secure_proxy/8a4b6b5af1df07932350946dc5dced76?url=http%3A%2F%2Fi1168.photobucket.com%2Falbums%2Fr482%2Falmah-lk%2FTime%2520Management%2FTimeManagement.png

 

 

 

      

  ХІД ЗАХОДУ

  1.               Привітання.
  2.               Повідомлення теми та мети заходу.

(Повідомляється тема круглого столу: «Тайм-менеджмент - мистецтво управління часом» та його мету.

Мета: ознайомитися з поняттям «тайм-менеджмент» та його складовими, розглянути «поглиначів» часу та методи їх подолання, а також спробувати спланувати свій час, що у майбутньому допоможе оптимізувати робочий час для досягнення більшої кількості цілей, надихне на реалізацію планів та цілей не тільки робочих, а й особистих, і взагалі раціонально використовувати свій час.)

3. Основна частина

  1.       Мозковий штурм «Що таке час?»

Мета: висловити максимальну кількість асоціацій до поняття «Час».

Методист (Світлана Гусейнова): Як ви всі добре знаєте, час – це цінний ресурс. І від того, як людина управляє своїм часом, залежить її робота, відпочинок, та й взагалі, все життя. Тема заходу дуже цікава й актуальна для кожного з нас. Чому? Ми рідко замислюємося над тим, як день минув, і скільки всього можна й треба було зробити! Ми не дуже добре вміємо раціонально використовувати час, тому часто всі важливі завдання розв'язуємо в останні дні, години, хвилини... А тому, звісно, не завжди так ефективно, як могли б.

 

(Учасникам пропонується назвати виникаючі асоціації до поняття «Час». Всі висловлювання  записуються на ватмані або фліп-чарті).

 

  1.       Вправа «Пісочний годинник»

Мета: визначити очікування учасників.

Методист (Світлана Гусейнова): Всім людям, а педагогам, мабуть, найбільше відома проблема колосального браку вільного часу.  Написати плани роботи,  підготуватися до виступів, зборів, обробити результати методик…..

Звичайно, постає питання: Як виконати всі важливі справи вчасно? За що хапатися у першу чергу? Як ефективно спланувати свій час, щоб у житті залишалося місце на захоплення, відпочинок, заняття спортом, хобі? А найголовніше – на особисте життя, на увагу до родини і, нарешті, на виховання власних дітей? Як же це все зробити? І сьогодні ми поговоримо про  раціональне використання свого часу. Які у вас очікування, сподівання від сьогоднішньої зустрічі?

 

(На «піщинках» учасники заходу  записують, а потім озвучують свої очікування, сподівання від круглого столу. Закріплюють «піщинки» на верхній частині пісочного годинника)

 

  1.       Інформаційне повідомлення «Тайм-менеджмент: визначення, складові, переваги»

Мета: формування уявлень учасників круглого столу  про сутність поняття  «Тайм-менеджмент», його значення у професійному і особистому житті педагога.

( Виступ методиста Світлани Гусейнової – Додаток 1)

 

 

Методист: У  самоменеджменті є свої переваги:

  •              Виконання роботи з меншими витратами
  •              Кращі результати праці
  •              Менше поспіху і стресу
  •              Більше задоволення від роботи
  •              Високий рівень мотивації праці
  •              Зростання кваліфікації
  •              Менша завантаженість роботою
  •              Менше помилок

А чи тільки переваги має самоменеджмент?  Розібратися в цьому нам допоможе  психолог Оксана Хрустальова.

 

  1.       Вправа  «Поглиначі» і «пастки» часу»:

Мета: визначити та проаналізувати особисті поглиначі і пастки часу. 

Психолог: У кожної людини є свої пожирачі часу - це ті чинники, які не приносять ніякої користі, але при цьому віднімають значну кількість часу з Вашого життя. На екрані ви бачите  перелік найпоширеніших «поглиначів» і «пасток» часу. Зі списку  пропоную вибрати п’ять основних притаманних саме вам і записати на аркуші паперу.

 

( «Найпоширеніші «поглиначі» і «пастки» часу» - Додаток 2.

Після виконання завдання відбувається групове обговорення, складається список найтиповіших (часто повторювались) поглиначів часу педагога. )

 

Психолог:: Давайте позбудемося всіх  «поглиначів» і «пасток»  нашого часу, щоб вони вам ніколи не заважали в роботі.

(Учасники заходу свої аркуші викидають у  ящик для сміття)

 

3.5.  Тест для визначення ефективності використання робочого часу .

Мета: визначити за допомогою тесту ефективність використання робочого часу педагогами.

Психолог: Ми позбулися «поглиначів» і «пасток» часу і спробуємо з вами дати собі відповідь на скільки ефективно ми використовуємо свій робочий час. Для цього на аркушах паперу визначте ступінь відповідності наведених тез Вашої діяльності, позначивши потрібний варіант у графі таблиці будь яким значком.

 

(Учасники працюють. Тест -  Додаток 3. На  екрані висвітлюється інструкція для  підрахунку балів.)

 

Психолог: Кількість відповідей «завжди» помножте на 4, «часто» — помножте на 2, за відповідь «іноді» поставте 0. Підрахуйте бали і дізнайтеся, чи ефективно Ви використовуєте свій час, а з визначенням допоможе вам «Ключ до тесту», який ви бачите на екрані.

(На екрані  «Ключ до тесту»)

 

Друзі, ми з вами перевірили ефективність використання вашого робочого часу.

 

А завершити свій виступ я хочу такими словами:

Щоб дізнатися ціну одного РОКУ, запитай студента, який підійшов до останніх іспитів.

Щоб дізнатися ціну одного МІСЯЦЯ, запитай матір, яка народила дитину занадто рано.

Щоб дізнатися ціну однієї ТИЖНЯ, запитай видавця щотижневого журналу.

Щоб дізнатися ціну одного ГОДИНИ, запитай закоханих, які очікують зустрічі.

Щоб дізнатися ціну однієї ХВИЛИНИ, запитай когось, хто запізнився на потяг, літак або автобус.

Щоб дізнатися ціну однієї СЕКУНДИ, запитай того, хто пережив нещасний випадок.

Щоб дізнатися ціну однієї мілісекунди, спитай того, хто на Олімпійський Іграх отримав Срібну медаль.

Бажаю вам якісно навчитися управляти своїм часом.

 

Методист: Дякуємо нашому психологу, а ми продовжуємо роботу круглого столу.

 

  1.          Вправа «Ярмарок якостей»

Мета: розвивати навички самоаналізу, саморозуміння і самокритики; виявляти значущі особистісні якості; поглиблювати знання одне про одного через розкриття якостей кожного учасника; розвиток комунікативних вмінь.

Методист (Світлана Гусейнова): Всі ми найчастіше за покупками ходимо куди? На базар. Що ми там робимо? Хтось купує, хтось дивиться, хтось продає. Зараз ми з вами вирушимо на ярмарок. Але грошей із собою не візьмемо, а від покупок не відмовимося.. Пропоную вам на червоних аркушах написати одну якість, яку ви хотіли б продати і помістіть її на прилавку продажу. А на синьому – яку ви хочете купити і прикріпіть на вітрині покупок.  

                   

(виконання вправи та обговорення:

  •                   Що було легше, продати або купити?
  •                   З якими труднощами ви зустрілися під час виконання даної вправи?
  •                   Чи змогли ви купити те, що вам необхідно?
  •                   Який у вас зараз настрій?)
  •                    

Методист : Ото ж ми навчилися виявляти значущі особистісні якості шляхом самоаналізу, а щоб не потонути в рутині щоденних справ вам допоможуть методи управління часом, з яким вас познайомить Тетяна Пехтерева. Їй слово.

 

  1.         Методи управління часом. Матриця  Ейзенхауера.

Мета: розвиток навичок раціонального використання свого часу та розстановки пріоритетів.

 

Педагог: Час - це єдиний ресурс, яким володіють всі люди без винятку. Перед обличчям часу всі рівні: у кожного є тільки 24 години на добу. Але успішним стає лише та людина, яка вміє ефективно управляти своїм часом!

 

(Педагог  роздає учасникам заготовки матриці Ейзенхауера та пропонує протягом 5-7 хвилин її заповнити. Обговорення вправи.

Матриця Ейзенхауера -  Додаток 4)

 

Педагог: Дякую вам за роботу і сподіваюсь зо матриця Ейзенхауера допоможе вам раціонально використовувати свій час та розставити життєві  пріоритети.

  1.       Планування роботи. Циклограма  роботи методиста.

Мета: сформувати циклограму роботи методиста.

Методист ( Ірина Циба): Робочий час - час, протягом якого працівник відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку організації і умов трудового договору повинен виконувати трудові обов'язки, а також інші періоди часу, які відповідно до законів і іншими нормативними правовими актами відносяться до робочого часу.

Найголовніше в організації робочого часу  – це планування.

Планування - це підготовка до реалізації цілей і структурування часу. Правило говорить: правильне попереднє планування запобігає погані показники. Планування кожен день протягом 10 хвилин дає щодня 2-х годинну економію часу. Щоб вірно спланувати свою роботу доцільно створити власну циклограму, або користуватися прийнятою в закладі.

 

(Виступ методиста. Циклограма – Додаток 5)

 Методист: Час не чекає! Час - це не закоханий хлопчисько або всепрощаюча мати, Воно Вас чекати не буде ... Воно йде, прямо зараз, ось у цю хвилину і секунду йде вперед! Воно з Вами .... всюди ... Як тінь, як ваші думки .... ПОЗИТИВНІ УСТАНОВКИ.

Дякую за увагу! Успіхів вам, дорогі колеги!

 

  1.               Підсумок роботи семінару. Рефлексія «Пісочний годинник».

Мета: З’ясувати чи реалізувалися очікування педагогів та отримати зворотній зв'язок від них.

Методист: пропоную Вам  поділитися своїми думками, емоціями, враженнями стосовно проведеного заходу та зазначає, якщо очікування справдилися, то можна перемістити піщинки у нижню частину пісочного годинника.. Я дякую вам за роботу і дивлячись на наш символічний годинник хочу сказати:

 

Знаходьте час для РОБОТИ

                                              це умова успіху.

Знаходьте час для РОЗДУМІВ

                                              це джерело сили.

Знаходьте час для  ГРИ –

                                              це секрет молодості.

Знаходьте час для ЧИТАННЯ

                                                 це основа знань.

Знаходьте час для ДРУЖБИ

                                                 це умова щастя.

Знаходьте час для МРІЇ

                                                це шлях до зірок.

Знаходьте час для ЛЮБОВІ

                                               це справжня

                                                         радість життя

 

 

 

Додатки

 

     

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
8 травня 2020
Переглядів
936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку