Диканська районна рада Полтавської області
Великобудищанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
КОЗАЦЬКІ ЗАБАВИ!
Розробка сценарію
проведення вечору
для старшокласників
з мультимедійною підтримкою
до Дня захисника України
класного керівника
9 класу
Великобудищанської
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
Яківець Руслани Анатоліївни
Великі Будища – 2018
Мета:
Зал прикрашений кульками, маками, калиною, стенди «Козацькі забави», напис «Слава Україні! Героям Слава!» на сітці.
Апаратура: проектор, екран, ноутбук, колонки, відеоролики, музика.
Музика 1. Гімн ОУН-УПА «Зродились ми великої години».
1 ведучий: Добрий вечір шановні присутні в цьому залі! Сьогодні ми зібралися, щоб провести вечір «Козацькі забави» до Дня захисника України, Дня українського козацтва.
2 ведучий: Ми зібралися, бо ми є нащадками славного козацького роду. Адже Великі Будища - це сотенне містечко Полтавського полку. В наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.
Музика 2. (фон)
1 ведучий:
Великі Будища, Великі…
Поля і синя височінь.
Дзвенять яри, росою вмиті,
Сади в вишневім оксамиті,
Красуні Ворскли далечінь.
2 ведучий:
Моє село – то козаків фортеця,
Містечко славне прадідів й дідів.
Як було важко – не згинало плечі
Завзято відбивало ворогів.
1 ведучий: Свято встановлене 14 жовтня 2014 р. указом Президента України Петра Порошенка з метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності й територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг Українського народу, сприяння подальшому зміцненню патріотичного духу в суспільстві та на підтримку ініціативи громадськості.
2 ведучий: А ще 14 жовтня відзначається День українського козацтва. Це свято дуже важливе для нашого народу, адже козацтво відігравало вирішальну роль у становленні нашої держави.
1 ведучий: Для святкування Дня українського козацтва не випадково обрано День Покрови Пресвятої Богородиці. Вона здавна була покровителькою козаків.
2 ведучий: А ще у цей день ми відзначаємо день створення Української повстанської армії. Це військово-політичне формування, що діяло в Україні протягом 1942—1953 років.
1 ведучий: Бійці УПА воювали одразу проти двох режимів – гітлерівського (нацистського) та сталінського (радянського). Головною метою для ОУН УПА була незалежність України.
2 ведучий: До вашої уваги невеликий відеоролик про ці свята. Відеоролик
1 ведучий: Отже, розпочинаємо наші козацькі забави.
У нас тут зібралися молоді козаки. Он погляньте, які це хлопці: усі як дуби, плечима стелю підпирають. Нумо хлопці, готуємося до козацького перекличу.
Ведучий 1. Перший учасник учень 9 класу____________________________
Ведучий 2. Другий учасник учень 10 класу____________________________
Ведучий 1. Третій учасник учень 11 класу_____________________________
2 ведучий: Боротьба буде нелегкою. Адже за правилами гри в переможці вийде той козак, який отримає більшу кількість балів. Вам доведеться пройти через 9 випробувань. Це стільки, скільки було колись порогів на Дніпрі.
1 ведучий: В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху до того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги.
2 ведучий: А ваші кмітливі і своєчасні відповіді, дотепний гумор, дзвінкий та щирий сміх почує та ретельно оцінить наше авторитетне журі у складі:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тож побажаємо успіху і перемоги усім учасникам гри!
1 ведучий: Перше випробування – це представлення учасника у формі відео або презентації.
2 ведучий: Журі оцінює його за 3-бальною системою.
2 ведучий: А зараз ми хочемо побачити представлення учня 10 класу
1 ведучий: До уваги представлення учня 9 класу.
2 ведучий: Наступне випробування - це фотозапитання «Чумацький шлях».
Потрібно встановити назви речей козаків по їх зображенням. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Відповіді учасники записують на бланках, які потім віддають журі. Прошу в залі не підказувати, бо учасникам будуть зніматися бали. Отже, увага на екран!
Музика 2(фон)
1 ведучий: А зараз на черзі випробування «Художнє».
У кожного козака був вірний товариш-його кінь. Зараз наші відважні козаки повинні намалювати свого улюбленця із зав’язаними очима.
2 ведучий: Хто намалює найкращого коня - отримає 3 бали,друге місце - 2 бали, третє місце - 1 бал. Учасникам по черзі зав’язують очі і вони малюють на парті перед глядачами і показують роботи журі.
Музика 3(фон)
2 ведучий: Просимо журі оголосити результати випробувань за перші 3 випробування.
1 ведучий: З давніх-давен в Україні козаки славилися й розумними головами. Отже, випробування «Історичне».
Хлопці повинні дати якнайбільше правильних відповідей на запитання. Одна правильна відповідь - 1 бал. Для зручності питання не тільки будуть зачитуватись, а й виводитись на екран.
2 ведучий: Учасники записують правильні відповіді на бланку відповідей. Відповіді потім надаються журі. Прошу в залі не підказувати, бо учасникам будуть зніматися бали. Отже, увага на екран!
1 ведучий: Напередодні вечора наші учасники готували патріотичне відео. Зараз вони його вам презентують. Журі оцінює роботи за 3 бальною системою.
2 ведучий: Наступне випробування “Силове“
Хто більше разів підніме 8 кілограмову гирю. Максимальна кількість балів - 3. Учасники встають по черзі перед глядачами, беруть гирю і віджимають її вгору.
1 ведучий: Зараз у наших учасників є можливість відпочити. А для вас глядачі у нас розважальний конкурс.
Літери:ДХ,АУ,МС,ОА
1 ведучий:
1.Її хотів з'їсти павук,а врятував комар.(Муха)
2.Перший чоловік на землі?(Адам)
3.Інша назва слова безлад?(хаос)
4.Жіноча істота в колоді карт?(Дама)
5.Що показують на подіумі моделі?(мода)
2 ведучий:
6.Де можна зірвати яблуко?(У саду)
7. Коли її долати до уксусу,утвориться піна?(мода)
8.Російською Хома,а українською?(Хома)
9.В гостях добре,а де краще?(вдома)
10.Пісок у розколоченій воді утворює?(осад)
Нагороджуються цукерками. 8 штук.
2 ведучий: Просимо журі оголосити результати за попередні конкурси.
1 ведучий: На черзі випробування «Мистецьке».
Скласти пазл репродукції відомої картини на швидкість. Хто зробить це найшвидше - 3 бали, друге місце - 2 бали, третє місце - 1 бал.
2 ведучий: А також вказати назву та автора картини. За автора і назву – 3 бали, вказаний лише автор – 2 бали, вказана назва – 1 бал. Максимально можна набрати 6 балів.
Музика 4 (фон)
1 ведучий: На черзі у нас випробування «Сірникове»
Слово «козак» означає вільний, тому нашим козакам завдання викласти з сірників слово «козак».
2 ведучий: Хто швидше це зробить, той отримає 3 бали. Другий- 2 бали. Третій -1 бал.
Музика 4 (фон)
1 ведучий: Наступне випробування «Вправність».
Зазвичай, козаки дуже ласі до дівчат. Зараз їм потрібно по черзі підійти і пригостити дівчину з зали цукеркою. А як це вони зроблять із зав’язаними руками, ми з вами подивимося.
2 ведучий: Хто найкраще впорається з цим завданням отримує 3 бали. Друге місце 2 бали. Третє місце 1 бал.
Музика 4(фон)
1 ведучий: А далі випробування «Театральне».
На даному випробуванні хлопець повинен одягнутися в козака ( на козакові повинні бути обов’язково: сорочка-вишиванка, пояс, шаровари, чоботи). Одяг козака перемішаний із іншими частинами одягу як чоловічого, так і жіночого.
2 ведучий: Завдання виконується на час. Хто швидше це зробить, той отримає 3 бали. Другий 2 бали. Третій 1 бал.
Музика 4(фон)
1 ведучий: Ось і закінчився наш конкурс. Козаки, на сцену!
Прийшов час підвести підсумки і нагородити учасників. Просимо Вас до слова, шановне журі. (Оголошення результатів).
Музика 2. (фон)
2 ведучий: Наша пам'ять про славне минуле українського війська повинна завжди підкріплюватися добрими та корисними справами. Ми, як і козаки, маємо залишити в житті по собі добрий слід.
1 ведучий:
Свято завершується, а ми ще раз вітаємо наших хлопців. Залишайтеся у всіх ситуаціях справжніми козаками.
2 ведучий: Хай козацькому роду не буде переводу!
Слава Україні! Героям Слава!
Відео «Україно» С.К.А.Й.
Додатки
1.Фотовипробування «Чумацький шлях».
1.Печатка |
2.Козацька чайка |
3.Люльки |
4.Пістолі |
5.Гармата |
6.Пернач |
7.Литаври |
8.Порохівниця |
9.Булава |
2.Випробування «Історичне».
Випробування |
Бали учасників |
||
9 клас |
10 клас |
11 клас |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
1 ведучий: Друге випробування «Вірю – не вірю»
На цьому випробуванні зачитується коротка інформація, а учасники повинні відповісти лише одним словом «вірю» або «не вірю» ( 10 балів ).
Бонусні питання:
1