Сценарій проведення вечору для старшокласників з мультимедійною підтримкою до Дня захисника України

Про матеріал
Розробка сценарію проведення вечору для старшокласників з мультимедійною підтримкою до Дня захисника України. Мета виховного заходу: • виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема до історії козацтва; • систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української літератури; • формування в учнів високих морально-психологічних якостей - рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в учнівських колективах; • організація змістовного дозвілля учнів.
Перегляд файлу

             Диканська районна рада Полтавської області

Великобудищанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

Результат пошуку зображень за запитом "козацькі забави"

 

 

КОЗАЦЬКІ ЗАБАВИ!

 

       Розробка сценарію

 проведення вечору

для старшокласників

з мультимедійною підтримкою 

до Дня захисника України    

класного керівника

9 класу                          

Великобудищанської

загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів

                           Яківець Руслани Анатоліївни

 

 

 

Великі Будища – 2018

 

Мета:

  • виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема до історії козацтва;
  • систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української літератури;
  • формування в учнів високих морально-психологічних якостей - рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в учнівських колективах;
  • організація змістовного дозвілля учнів.

 

 

Зал прикрашений кульками, маками, калиною, стенди «Козацькі забави», напис «Слава Україні! Героям Слава!» на сітці.

Апаратура: проектор, екран, ноутбук, колонки, відеоролики, музика.

 

Музика 1. Гімн ОУН-УПА «Зродились ми великої години».

1 ведучий: Добрий вечір шановні присутні в цьому залі! Сьогодні ми зібралися, щоб провести вечір «Козацькі забави» до Дня захисника України, Дня українського козацтва.

 

2 ведучий: Ми зібралися, бо ми є нащадками славного козацького роду. Адже Великі Будища - це сотенне містечко Полтавського полку. В наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.

 

Музика 2. (фон)

1 ведучий:

Великі Будища, Великі…

Поля і синя височінь.

Дзвенять яри, росою вмиті,

Сади в вишневім оксамиті,

Красуні Ворскли далечінь.

 

2 ведучий:

Моє село – то козаків фортеця,

Містечко славне прадідів й дідів.

Як було важко – не згинало плечі

Завзято відбивало ворогів.

 

1 ведучий: Свято встановлене 14 жовтня 2014 р. указом Президента України Петра Порошенка з метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності й територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг Українського народу, сприяння подальшому зміцненню патріотичного духу в суспільстві та на підтримку ініціативи громадськості.

 

2 ведучий: А ще 14 жовтня відзначається День українського козацтва. Це свято дуже важливе для нашого народу, адже козацтво відігравало вирішальну роль у становленні нашої держави.

 

1 ведучий: Для святкування Дня українського козацтва не випадково обрано День  Покрови Пресвятої Богородиці. Вона здавна була покровителькою козаків.

 

2 ведучий: А ще у цей день ми відзначаємо день створення Української повстанської армії. Це військово-політичне формування, що діяло в Україні протягом 1942—1953 років.  

 

1 ведучий: Бійці УПА воювали одразу проти двох режимів – гітлерівського (нацистського) та сталінського (радянського). Головною метою для ОУН УПА була незалежність України.

 

2 ведучий: До вашої уваги невеликий відеоролик про ці свята. Відеоролик

 

1 ведучий: Отже, розпочинаємо наші козацькі забави.

У нас тут зібралися молоді козаки. Он погляньте, які це хлопці: усі як дуби, плечима стелю підпирають. Нумо хлопці, готуємося до козацького перекличу.

Ведучий 1. Перший учасник учень 9 класу____________________________

Ведучий 2. Другий учасник учень 10 класу____________________________

Ведучий 1. Третій учасник учень 11 класу_____________________________

 

2 ведучий: Боротьба буде нелегкою. Адже за правилами гри в переможці вийде той козак, який отримає більшу кількість балів. Вам доведеться пройти через 9 випробувань. Це стільки, скільки було колись порогів на Дніпрі.

 

1 ведучий:  В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху до того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги.

 

2 ведучий: А ваші кмітливі і своєчасні відповіді, дотепний гумор, дзвінкий та щирий сміх почує та ретельно оцінить наше авторитетне журі у складі:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тож побажаємо успіху і перемоги усім учасникам гри!

 

1 ведучий: Перше випробування  – це представлення учасника  у формі відео або презентації.

2 ведучий: Журі оцінює його за 3-бальною системою.            

  1. ведучий: Першим покаже своє представлення учень 11 класу.

2 ведучий: А зараз ми хочемо побачити представлення учня 10 класу

1 ведучий: До уваги представлення учня 9 класу.

 

2 ведучий: Наступне випробування  - це фотозапитання «Чумацький шлях».

Потрібно встановити назви речей козаків по їх зображенням. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Відповіді учасники записують на бланках, які потім віддають журі. Прошу в залі не підказувати, бо учасникам будуть зніматися бали. Отже, увага на екран!

Музика 2(фон)

 

1 ведучий: А зараз на черзі випробування «Художнє».

У кожного козака був вірний товариш-його кінь. Зараз наші відважні козаки повинні намалювати свого улюбленця із зав’язаними очима.

 

2 ведучий: Хто намалює найкращого коня - отримає 3 бали,друге місце -  2 бали, третє місце - 1 бал. Учасникам по черзі зав’язують очі і вони малюють на парті перед глядачами і показують роботи журі.

Музика 3(фон)

 

2 ведучий: Просимо журі оголосити результати випробувань за перші 3 випробування.

 

1 ведучий: З давніх-давен в Україні козаки славилися й розумними головами. Отже, випробування «Історичне».

Хлопці повинні дати якнайбільше правильних відповідей на запитання. Одна правильна відповідь - 1 бал. Для зручності питання не тільки будуть зачитуватись, а й виводитись на екран.

 

2 ведучий: Учасники записують правильні відповіді на бланку відповідей. Відповіді потім надаються журі. Прошу в залі не підказувати, бо учасникам будуть зніматися бали. Отже, увага на екран!

 

1 ведучий:  Напередодні вечора наші учасники готували патріотичне відео. Зараз вони його вам презентують. Журі оцінює роботи за 3 бальною системою.

 

2 ведучий: Наступне випробування  “Силове“

Хто більше разів підніме 8 кілограмову гирю. Максимальна кількість балів - 3. Учасники встають по черзі перед глядачами,  беруть гирю і віджимають її вгору.

 

1 ведучий: Зараз у наших учасників є можливість відпочити. А для вас глядачі у нас розважальний конкурс.

Літери:ДХ,АУ,МС,ОА

1 ведучий:

1.Її хотів з'їсти павук,а врятував комар.(Муха)

2.Перший чоловік на землі?(Адам)

3.Інша назва слова безлад?(хаос)

4.Жіноча істота  в колоді карт?(Дама)

5.Що показують на подіумі  моделі?(мода)

2 ведучий:

6.Де можна зірвати яблуко?(У саду)

7. Коли її долати до уксусу,утвориться піна?(мода)

8.Російською Хома,а українською?(Хома)

9.В гостях добре,а де краще?(вдома)

10.Пісок у розколоченій воді утворює?(осад)

Нагороджуються цукерками. 8 штук.

 

2 ведучий: Просимо журі оголосити результати за попередні конкурси.

 

1 ведучий:   На черзі випробування «Мистецьке».

Скласти пазл репродукції відомої картини на швидкість. Хто зробить це найшвидше - 3 бали, друге місце -  2 бали, третє місце - 1 бал. 

2 ведучий:  А також вказати назву та автора картини. За автора і назву – 3 бали, вказаний лише автор – 2 бали, вказана назва – 1 бал. Максимально можна набрати 6 балів.

Музика 4 (фон)

 

1 ведучий:  На черзі у нас випробування «Сірникове»

Слово «козак» означає вільний, тому нашим козакам завдання викласти з сірників слово «козак».

2 ведучий: Хто швидше це зробить, той отримає 3 бали. Другий- 2 бали. Третій -1 бал.

Музика 4 (фон)

 

1 ведучий:  Наступне випробування  «Вправність».

Зазвичай, козаки дуже ласі до дівчат. Зараз їм потрібно по черзі підійти і пригостити дівчину з зали цукеркою. А як це вони зроблять із зав’язаними руками, ми з вами подивимося.

2 ведучий:  Хто найкраще впорається з цим завданням отримує 3 бали. Друге місце 2 бали. Третє місце 1 бал.

Музика 4(фон)

 

1 ведучий: А далі випробування «Театральне».

На даному випробуванні хлопець повинен одягнутися в козака ( на козакові повинні бути обов’язково: сорочка-вишиванка, пояс, шаровари, чоботи). Одяг козака перемішаний із іншими частинами одягу як чоловічого, так і жіночого.

 

2 ведучий: Завдання виконується на час. Хто швидше це зробить, той отримає 3 бали. Другий 2 бали. Третій 1 бал.

Музика 4(фон)

 

1 ведучий: Ось і закінчився наш конкурс. Козаки, на сцену!

Прийшов час підвести підсумки і нагородити учасників. Просимо Вас до слова, шановне журі. (Оголошення результатів).

 

Музика 2. (фон)

2 ведучий: Наша пам'ять про славне минуле українського війська повинна завжди підкріплюватися добрими та корисними справами. Ми, як і козаки, маємо залишити в житті по собі добрий слід.

 

1 ведучий:

Свято завершується, а ми ще раз вітаємо наших хлопців. Залишайтеся у всіх ситуаціях справжніми козаками.

2 ведучий: Хай козацькому роду не буде переводу!

Слава Україні! Героям Слава!

 

Відео «Україно» С.К.А.Й.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

1.Фотовипробування «Чумацький шлях».

  1.  

1.Печатка

2.Козацька чайка

3.Люльки

4.Пістолі

5.Гармата

6.Пернач

7.Литаври

8.Порохівниця

9.Булава

 

 

2.Випробування «Історичне».

  1. Як називалися судна, на яких плавали запорозькі козаки? (Чайки)
  2. Острів, на якому була розташована Запорозька Січ. (Хортиця)
  3. Яку назву мала зачіска козаків? (Оселедець)
  4. Якого кольору був стяг у Запорізькій Січі? (Малиновий)
  5. Як називається козацький бойовий танець. (Гопак)
  6. Як називається палиця з кулястим потовщенням, знак гетьманської влади. (Булава)
  7. Як називається виборний ватажок козацького війська. (Гетьман).
  8. Юний зброєносець у козацької старшини.(Джура)
  9. Висока споруда, за допомогою якої козаки мали змогу спостерігати за ворогом і передавали сигнали. (Вежа)
  10. Офіцерський чин у козачих військах. (Осавул)
  11. Шкіряна сумка або футляр для лука і стріл. (Сагайдак)
  12. Особа, що охороняла прапор або корогву війська. (Хорунжий)
  13. Особа, яка завідувала усіма письмовими справами запорозького війська. (Писар)
  14. Напівофіційна назва території Лівобережної України 17-18 століття під владою гетьмана. (Гетьманщина)
  15. Безтурботна людина, яка весело любить проводити час, прізвисько одного з козацьких гетьманів. (Байда)
  16. Невелика легка тимчасова будівля, у якій жили козаки. (Курінь)
  17.  Про яку деталь козацького вбрання казали: «Широкі, як Чорне море». (Шаровари).
  18. Один із найвищих військових чинів козацтва, який мала особа, що охороняла бунчук. (Бунчужний).
  19. Згідно Конституції Пилипа Орлика, саме на ці українські свята відбуваються козацькі генеральні ради. (Різдво, Великдень, Покрова)
  20. Відсутність у козака страху перед небезпекою, невідомим. (Відвага).

 

 


 

Випробування

Бали учасників

9 клас

10 клас

11 клас

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

8

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 


 

1 ведучий: Друге випробування «Вірю – не вірю»

На цьому випробуванні зачитується коротка інформація, а учасники повинні відповісти лише одним словом «вірю» або «не вірю» ( 10 балів ).

 

  1. Поява реєстрових козаків тісно пов’язана з іменем Самійла Кішки (вірю).
  2. Особливо ганебним злочином у козацькі часи вважалася зрада кохання, зрада дружині. Народний осуд цього явища був викликаний тим, що людина, непорядна в особистому житті, не може прислужитися своїй землі, Вітчизні. Якщо хтось здатний зрадити близьку людину, то він зрадить і Батьківщину (вірю).
  3. У гетьмана Хмельницького було два імені (вірю, Зіновій і Богдан).
  4. Коли у козака народжувався син, то батько сипав у купіль пороху, - щоб син був хоробрий і твердий (вірю).
  5.  Син Богдана Хмельницького Юрій став гетьманом у 16 років (вірю).
  6. Гетьман Іван Мазепа був чудовим знавцем літератури і власником найкращої в ті часи в Україні бібліотеки (вірю).
  7. Найперша у світі демократична Конституція, складена Пилипом Орликом мала назву «Пакт і конституція прав і вольностей Війська Запорозького» (вірю).
  8. Дмитро Вишневецький був першим гетьманом запорожців і засновником першої столиці Війська Запорозького (вірю).
  9. Сьогодні, рухаючись по Дніпру, можна зустріти знамениті дев’ять порогів: Козацький, Сурський, Лоханський, Дзвонецький, Ненаситенський, Вовнизький, Будильський, Лишній, Вільний (не вірю, тепер порогів не видно, вони були затоплені водою, коли побудували Дніпрогес).
  10.                      Усього було побудовано 8 козацьких Січей: Хортицька (1553-1557), Токмаківська (1560-1638), Базавлуцька (1593-1638), Микитинська (1638-1652), Чортомлицька (1652-1709), Кам’янська (1709-1711), Олешківська (1711-1734), Підпільненська (1734-1775) (не вірю, всього січей було 9, остання Задунайська (1775-1828)).

Бонусні питання:

  1. Старі козаки, які відчували свою неміч, залишали Січ і відправлялися до монастирів доживати свого віку. По дорозі туди вони частували усіх, кого зустрічали на своєму шляху. Люди так і прозвали їх – «пригощальники» (не вірю, їх називали «прощальники»).
  2. Усього козацька армія нараховувала близько 20 000 козаків (вірю).

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
4734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку