Матеріал являється сценарієм родинного свята, який можна використати для проведення місячника родинного виховання у школі. Стане у нагоді класним керівникам 5, 6, 7 класів для проведення даного заходу. Сценарій насичений віршами про батька і маму та різними цікавими конкурсами.
В’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Мета: розширити знання учнів про повагу і любов до батька та матері, викликати бажання бути схожими на них, виховувати любов та шанобливе ставлення до батьків.
Зміст свята
Кл. Кер.
Ніч. Тишина.
В тихім шелесті трав Адам у Єви запитав:
-Кохана, люба, мила, чарівна,
Скажи мені єдина,
Хто буде дарувати життя.
А потім доглядати дитя?
-Я
-Варити, прати, прибирати,
Сімейне вогнище оберігати?
-Я
- Постійно радість дарувати,
Усіх теплом обігрівати?
-Я
-А ти мій милий ,неповторний,
Скажи мені ,єдиний,
Хто буде рід наш берегти,
І множить покоління?
-Я
- Хто дбатиме усе життя
Про щасливе майбуття?
-Я
- Кохати буде до забуття,
І поруч буде все життя?
-Я
І так сім раз звучало я , я, Я .
Ось так створилася сім»я
На сцену виходять ведучі
Кл.Кер.
Доброго дня, шановні гості!
Сьогодні у нас незвичайне свято. Воно зіткане з добра і щирості, ніжності і зворушливості.
Бо воно родинне, сімейне-разом з татами і мамами. А де тато і мама, де братики і сестрички - там завжди весело, сонячно і затишно.
Усі ми добре знаємо, що людина сильна тоді, коли вона не одинока, коли її є кому підтримати. Коли в неї є сім»я . Бо сім»я- це наша опора, це той причал, до якого пристаєш, ховаючись від бід та незгод, де знаходиш спокій і затишок.
Тут людина робить свої найперші кроки, звідси виходить у широкий світ. У сім»ї вона навчається любові і добра. Тут вона вчиться шанувати свій рід, свою землю, берегти пам'ять свого народу.
Учень.
Сім’я-це пристань і гавань
Сюди повертаємось знов і знов
Із мандрів далеких і плавань -
Тут вічно панує любов.
Тебе тут завжди пам’ятають
Куди б ти не їхав, не йшов
На тебе постійно чекають
Увага, турбота, любов.
Сімейний вогонь палає,
Теплом заповнивши дім
Хай тато маму кохає
Хай щастя не зраджує їм.
Кл. Кер.
Родина, сім»я - це найдорожче для кожної людини.
Адже хто першим посміхається до немовляти?
Хто вдень і вночі чатує над колискою прислухаючись до подиху дитини?
Хто купає Боже творіння, коли рученята ще зовсім безпомічні?
Хто витирає сльози малюкові і пригортає до серця, щоб загоїти його болі та жалі в поцілунку батьківської любові?
Тато і мама
Хто від себе відриває, тільки б дитині було вдосталь, навчає робити перші кроки в житті?
Тата і мама
Хто доглядає, прилучає до школи, щиросердечно переживає дитячі успіхи і невдачі, підйоми і падіння?
Знову ж таки - тато і мама
А коли дитина підросте та йде у світ шукати кращої долі, хто благословляє в дорогу, дає вказівки на майбутнє, проливає сльози на прощання?
Батьки наші
Кл. кер.
Сім»я. Що значить це - то кожен знає,
Хто зріс в сім»ї і хто її не має,
І як тут не приховуй , не таї ,
Залежить наше щастя від сім»ї
Конкурс «Скласти прислів’я про сім’ю родину і дітей»
(дається частинки прислів’я про родину, треба підібрати правильно початок і кінець і скласти)
До свого роду — хоч через воду.
Всяка пташка своє гніздо знає.
Годуй діда на печі, бо й сам будеш там.
Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько.
Яка гребля, такий млин; який батько, такий син.
У дитини заболить пальчик, у матері — серце.
Нащо й клад, коли в сім'ї лад.
Сім'я міцна - горе плаче!
Найдорожча пісня - з якою мати колисала.
Що робить батько, те й його дитятко.
Пісня» Одна калина»
Учень.
Родина, рід…Які слова святі!
Вони потрібні кожному в житті.
Бо всі ми з вами ніжні гілочки ,
На дереві , що вже стоїть віки.
Це дерево-наш славний родовід,
Це батько. Мати, прадід твій і дід…
Родинного вогнища щедре тепло
Димів не пропустить, не спалить крило.
В далекій, як небо, дорозі воно
Зорею причалу людині дано
Конкурс має назву «Родовідне дерево»
В ньому від конкурсантів вимагається розповісти про свій родовід.
Учень
Рідні мами, рідні тати,
Ми вітаєм вас на святі,
Ми вас любим щиро-щиро,
Вам бажаєм щастя й миру.
А зараз давайте трішки пожартуємо і послухаємо гуморески від дітей
(Михайлова, Штанько, Кучер, Осауленко, Пономарь, Масевич, Гава А., Мехеда, Бобрик)
Гуморески від дітей. Сценка.
Закортіло татусеві
Перевірить сина
І дізнатись, як встигає
У школі дитина.
- Що стоїш? Чого боїшся
підійти до мене?
Дай–но мені свої зошити
І неси щоденник.
Подивився у зошити
Що й казать не знає:
Одна двійка з-за другої
Звідти виглядає.
Подивився у щоденник
І в наступ на сина:
- Та у тебе тут із співів
Добре і відмінно.
- Ах ти, - кричить, - лобуряко, -
І паска знімає.
-У зошитах повно двійок,
А він ще й співає.
Сценка
- Ой, кумо, зима буде люта –люта!
-Невже?
- Страшні морози будуть
- Та ну?
- Так буде холодно – холодно!
- А ти звідки знаєш?
- А в мене теплої шуби нема.
Сценка.
- Чого ти так швидко їси шоколадку? Чи забула, що в тебе є братик?
- Ні, мамо, не забула, тому й спішу.
Сценка.
- Ти, Петре, сам горіхи поїв, чи поділився з сестричкою?
- А сім на два не ділиться.
-
Сценка.
- Рятуйте! Рятуйте! Вовк! Вовк!
- Де?
- Там! Там! На дереві нявкає.
Сценка.
- Твій синок,-
Сусідка скрушно
Скаржиться Олені,-
Обірвав у мене груші,
А вони ж зелені!
- Ох і лобур!
Ну й дитина!
Лає сина мати.
- Що за капосний хлопчина!
Міг же й почекати.
Сценка.
Мамо, а хіба справедливо людину карати за те, чого вона не зробила?
-Звичайно, ні!
-А вчитель покарав мене за вправу, якої я не виконала.
Учень.
Як мені вас не любити.
Рідний батьку, нене!
Таж ви мене згодували
І дбали про мене.
Таж ви мне згодували
Щирими руками,
Ой, нема то ніде в світі.
Як в батька і в мами.
Батько розуму навчає,
Мати приголубить.
Але так ніхто на світі.
Як вони не любить.
Конкурс «Узнать зошит своєї дитини»
1. Благовісний Олександр
2. Бобрик Юлія
3. Гава Аліна
4. Гава Денис
5. Дворовий Василь
6. Козова Ірина
7. Кучер Андрій
8. Майор Євген
9. Масевич Яна
10.Мехеда Дмитро
11. Михайлова Дарина
12. Михайлюк Владислав
13. Осауленко Катерина
14.Пеляк Нікандр
15.Погрібний Олександр
16.Поліщук Микола
17.Пономарь Катерина
18.Савісько Лілія
19.Штанько Денис
Учень
Батьки”чомучки”
Ну і мама! Ну і тато!
Наче справжні дошкільнята!
Нічогісінько не знають
Смішно і сказать комусь!
Бо щодня мене питають
Лиш одне: "чому” й "чому”?
Ти чому образив віту?
А чому отримав двійку?
І чому прийшов так пізно?
Та чому в шкарпетках різних?
Ти чому такий не послух?
А чому не стелиш постіль?
Ти чому вірш не учиш?
А чому портфель без ручки?
І чому такий синець
Ох! Настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи
Хоч би дуже захотів…
Треба їх віддать до школи,
Хай питають вчителів.
Конкурс «Відшукати свою дитину по вушках»
Конкурс «Відшукати маму по руках»
Кл.Керівник
Мати – берегиня роду,домашнього вогнища сама вона є тим центром, який єднає всю родину. Коли її не стає, все в житті розладнується. Мама – наше довідкове бюро і швидка допомога, скринька добрих порад. Перше слово, яке дитина промовляє, це слово мама. Мама вчила вас робити перші кроки, вимовляти перші слова.
Учень.
Чи є в світі що світліше, як мамині очі?
Які зорять за дітками вдень і серед ночі.
Чи є в світі що світліше, як серденько мами?
Яке б’ється для дитини днями і ночами
Чи є в світі що миліше, як мама кохана,
Яка робить для дитини з вечора до рання.
Учень.
А чуєш як в грудях у нас б’ється серденько?
Бо серце нам дала також наша ненька
Я знаю, тим серцем ми маємо жити
І Бога і маму і край свій любити.
Гарна ти матуся! Добра, люба, щира,
Ти мене ще змалку звичаю навчила
І щодня навчаєш як любить родину,
Мову нашу гарну, рідну Україну!
Пісня про маму (Хто мене зігріє в темну ніч)
Кл. Керівник.
Перше наше усвідомлення себе в житті – це відчуття материнської турботи. Дитина через матір сприймає весь світ, а яким він побачить його – визначить її серце і любов.
Мати вчить дитину розуміти любов, як добро, як вчинок на благо інших.
Про матерів можна розповідати нескінченно. І дійсно ні про що на світі не говорилося ніжніше і вдячніше, ніж про материнську любов.
Учень.
Скільки в мами сонця, щирого тепла
Скільки, в мами радості. Щедрого добра
Всі ночі не спала – сон наш берегла
Ніжне своє серце і тепло дала.
Як нам не любити неньку дорогу?
У душі матусі почуттів глибінь,
У руках матусі праця без кінця.
А в устах матусі слово мудреця
Пісня про маму ( Ассоль Мама моя) Даша М.
Класний керівник
Найкращі дні для наших матерів – це дні, коли щасливі їхні діти.
Від нас залежить, скільки днів таких ми зможемо для матері зробити.
Даруймо ж радість нашим матерям, бо їм турбот і горя вистачає.
(Інсценізація вірша "Мамо чому?”)
Син. Чом у тебе у косі ясна
забриніла раптом сивина?
Мати. Од любові, од надій
Ти ж один у мене сину мій.
Син. А в бабусі голова біліш
Тож мене бабуся любить більш?
Мати. В неї діти – доньки і сини
Додають сердешній сивини
Син Чому ж тьотя біла, як зима,
В неї ж діток не було й нема?
Мати. Так, синочку, біла геть вона,
Бо нудьгує цілий вік одна.
Інтелектуальний конкурс для сімей
(вибираємо три сім’ї, кожен обирає собі тему, на листочках. За одну хвилину потрібно відповісти на якнайбільше запитань. Якщо гравець не знає відповіді, він каже: «Далі».
Теми гри
6. Загальні знання
Література
7. Періодичне друковане видання у вигляді книжки — це...(журнал).
Природознавство
8. Де розташовані Карпати в Україні? (На заході)
9. Як називається книга, в яку занесені рідкісні рослини і тварини? (Червона)
Математика
1. Скільки прямих можна провести через дві точки? (Одну)
7.Периметр квадрата 24 см. Яка довжина сторони? (6 см)
8.Вилучи зайве слово. Ромб, коло, куб, трикутник. (Куб)
9. Скільки секунд у п'яти хвилинах? (300 секунд)
Держава
Українська мова
9.Займенник відповідає на ті ж питання, що й... (іменник).
Малюють, пишуть, співає, читають. (Співає)
18.Рід іменника біль. (Чоловічий)
Загальні знання
Метр, дециметр, тонна, сантиметр. (Тонна)
9.Знайти 1/10 від 100. (10)
Кл.Керівник
Батько в сім’ї – захисник, годувальник. Батькове слово –це закон.
Як скаже батько, так і буде, тому що він – голова сім’ї,зразок для своїх дітей.
Кожна дитина хоче щоб батько був людиною сильною . справедливою,
щоб був мудрим і мужнім.
Учень.
Дорогий. хороший,рідний тато,
Кращого від тебе не знайти.
Дорогий, хороший, рідний тато,
Як чудово, що у нас є ти.
Добре знає діло він своє.
Миє все, підлогу натирає,
Вихідний, матусі втомленій дає.
Учень.
Сад зелений, а у ньому
Гордий дуб шумить гілками
Дім красивий, а у ньому
Любий тато наш із нами.
Усе в житті міняється і в’яне,
Усе мина, відходить на завжди.
Лиш батьківська любов ніколи не зів’яне
Лиш татові слова зі мною на завжди.
Усе що є в житті, то долі повеління,
А все, що є в мені, то батькове учіння.
Від батька в мене є терпіння і удача,
І розум, батьку мій, це твоя добра вдача.
Люблю усе живе, що квітне і буяє,
Це батьку, мабуть, я також від тебе маю.
Ти передав мені усе, що сам умієш,
І наділи мене усім, що сам ти знаєш.
Життя іде – бреде, квітує і згасає,
Науку цю твою я завжди пам’ятаю.
Нехай ідуть роки. І дні у млі згасають,
А ти для мене є теплом землі – я знаю.
Твоє добро святе і людяність велика,
І відданість землі і совість у душі
Це те усе в тобі за що я поважаю.
І голову свою в уклін тобі схиляю.
Конкурс «Перукар» для тат (Зав’язати банта і заплести косу своїй дитині)
Пісня про батька (Василечки)
Татку, любий татку,
Соколоньку ясний,
Який ти нам добрий
Який ти нам красний!
Можу я маленька., цілий світ сходити,
Море переплисти, в небо полетіти,
Та знайти не – знайду такого словечка,
Щоб виказати татові всю любов сердечка!
Де знайти співачку, аби оспівати,
Де ті фарби взяти, аби замалювати?
Хоч би я співала краще за пташатка,
То не виспіваю, як люблю я татка
Письмовий конкурс
«За що я люблю своїх тата і маму і хочу бути як вони»
Класн.Кер.
Існує така думка: “Якщо твої плани розраховано на рік – сій жито, якщо на десятиріччя – саджай дерева, якщо на віки – виховуй дітей”.
Задумаймось над цими словами.
Звучить пісня «Тато і мама»
Класн.Кер.
Прийшов час закінчувати нам свято,
Ми вдячні всім, хто з нами тут.
Бажаєм щастя вам, здоров‘я, радості багато,
Щоб вік ваш довгим і безхмарним був.