Сценарій спортивного свята "Ми - спортивна надія України"

Про матеріал
Розгорнутий сценарій проведення спортивного свята " Ми - спортивна надія України" для старшокласників, присвячене Дню фізичної культури і спорту.
Перегляд файлу

Все, чому у хорошого вчителя фізичного виховання учні навчаються на уроці, завдяки продуманій педагогічній організації стає основою для проведення позакласних і позашкільних фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходів. В тому і проявляється внутрішня логіка навчально-виховного процесу, що він, маючи продовження на рухливих перервах, «годині здоров’я», спортивній годині в групах продовженого дня, на заняттях в спортивних гуртках і секціях, помножує зацікавленість учнів в заняттях фізичними вправами, створює оптимальні умови для вдалого переносу набутих рухових вмінь та навичок для розширення та збагачення основного фонду школи рухів.

Ось чому вчителі фізичної культури прагнуть знайти той «золотий ключик», який дійсно допоможе їм відкрити, а точніше – відчинити перед кожним учнем двері в країну здоров’я, де щоденні заняття фізичною культурою і спортом стають сформованою закономірною потребою організму, що росте. Такий творчий пошук властивий педагогам-майстрам. Притаманний він і вчителям фізичної культури нашої школи №284 Дарницького району м. Києва. 

Спортивне свято:  «Ми - олімпійська надія України».

Мета: сприяти гармонійному фізичному і духовному  розвитку особистості дитини та прищеплення інтересу до професійного спорту, впровадженню ідеалів Олімпізму.

Обладнання: плакати та стіннівки з олімпійської тематики, музичний центр, олімпійський прапор, спортивний інвентар для естафет. Спортивний зал, або майданчик святково прикрашений плакатами, різнокольоровими кульками, у вболівальників в руках гасла та маленькі олімпійські прапорці.

Робота, що передує проведенню свята:

Проведення конкурсу малюнків та стіннівок з олімпійської тематики.

Проведення роботи з виготовлення емблем та інших атрибутів для свята.

Тренувальні заняття з учасниками команд з метою підготовки до змагань.

Підготовка художніх номерів для демонстрації під час заходу.

Під марш олімпійців України команди проходять по периметру залу і шикуються у шеренгу.

 

Ведучий: О, спорт! Ти мир!

Ти налагоджуєш гарні, дружні відносини між народами.

Ти злагода! Ти зближуєш людей, що бажають єдності.

Ти учиш різномовну молодь поважати один одного.

Ти-джерело мирного, дружнього змагання.

Ти об’єднуєш нашу молодь-наше майбутнє, нашу надію!

О, спорт! Ти мир!

Вступне слово вчителя: Олімпійські  ігри… Скільки хвилювань для кожного спортсмена! Це всесвітня демонстрація краси, сили,, мужності людини. Це випробування волі, характеру,сили. Інтерес до Олімпійських ігор-це намагання кожного з нас пізнати самого себе. В останні роки зростає цікавість мільйонів людей до Олімпійських ігор та міжнародного олімпійського руху. Це яскраве свідчення того, що людство прагне до мирного життя, до прогресу, взаєморозуміння.

Ведучий: Раз на чотири роки звучать дзвінкі фанфари. Вони закликають молодь різних країн стати під білосніжні прапори, на яких переплелися п’ять сяючих кілець У стародавні далекі часи біля священного підніжжя Олімпу, де славнозвісні всемогутні боги із Зевсом на чолі творили раду, у тихім місті, вздовж ріки Алфей  Олімпія знайшла притулок собі. І саме тут, свято миру, сили і краси на Зевса честь славетно відбувалось.

Ведучий оголошує суддівську колегію. Це «представники»  Древньої Грецької міфології Зевс-головний суддя,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             дає сигнал для відкриття і початку малих Олімпійських ігор.

На середину залу виходять команди. Діти самостійно, але у взаємному діалозі з учителем придумували назву своїй команді, девіз, емблему, розподіляли функції серед учасників команд. Назви команд, що приймали участь у святі: 6-А клас - «Олімпія», 6-Б клас- команда «Євродіти», 6-В клас- «Юні олімпійці», 6-Г клас-«Стріла».

Цариця богів і людей Гера: Олімпійські ігри зародились у Стародавній Греції ще у XIII ст. до н.е. і регулярно проводились понад тисячу років. Зародження Олімпійських ігор пов’язують з іменами легендарного грецького героя Геракла, царя Пелопса та еллінського царя Ефіт.                        

 Афіна: Ігри у Стародавній Греції проводились кожні 4 роки на честь батька богів і людей Зевса. Всі змагання та конкурси проходили у грецькому поселенні Олімпія, що розташоване на півдні Еллади.

Постійна попутниця Зевса, крилата богиня перемоги Ніка: Під час Ігор дотримувались священного миру. Учасниками Ігор могли бути вільні греки-чоловіки та юнаки. А для жінок проводились Терії – Ігри на честь богині Тери.

 Бог громовержець, цар богів Зевс: Олімпійський вогонь запалюють в Олімпії. За допомогою естафети олімпійського вогню він закінчує свою подорож у великій чаші Олімпійського стадіону, в якій палає протягом усіх олімпійських змагань. Олімпійський вогонь – це символ миру, дружби народів планети. Сотні людей брали участь у естафеті, подорожуючи країнами, по яких вона проходить.

Богиня Феміда, яка охороняє закони: Символом Олімпійських ігор є п’ять переплетених кілець, що символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських іграх, з п’яти континентів нашої планети. П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене на білому полотнищі – це олімпійський прапор. Він урочисто піднімається на головній спортивній арені міста-організатора на церемонії відкриття Олімпійських ігор, а прапороносці здійснюють урочистий марш навколо олімпійського прапора.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Ведучий: капітани команд, до прапора. Підняти прапор! На майданчику з’являється учасник змагань із факелом в руках і символічно запалює вогонь у чаші.

Капітани команд представляють по черзі свої команди, називають свій девіз та дають присягу дотримуватися правил ігор і чесно боротися за першість.

Після цього учасники всі разом проговорюють клятву олімпійця:  «Ми олімпійці! Клянемося бути чесними і досягти перемоги!»

Ведучий: хочу нагадати всім учасникам про систему оцінок: за перемогу команда отримує 2 очка, за нічию - 1 очко, за програш очки не нараховуються.

Спочатку до програм античних ігор входили лише легкоатлетичні і гри. Дотримуючись традицій стародавніх греків, ми почнемо наші змагання з бігу.

І. «Легкоатлетична естафета». Команди шикуються у колони по одному перед лінією старту. На протилежній стороні залу перед кожною командою лежить обруч. У кожної команди по 4 кубики. За сигналом перші учасники команд біжать до обручів, в них по черзі виставляють кубики у вигляді башти і повертаються до лінії старту, передаючи естафету наступному  учаснику, сам стає у кінець колони, а наступний спортсмен біжить до обруча і забирає кубики. (один - будує, а інший забирає кубики). Перемагає команда, яка першою завершить естафету.                                                       

 Представник суддів оголошує результати.

Ведучий: Спортивна техніка олімпійців у давнину відрізнялася від сучасності. Стрибаючи у довжину, атлет розбігався з двома важкими гантелями - тоді вважали, що розмахуючи ними. Він виконує додаткове прискорення. І сьогодні наші юні спортсмени продемонструють таким способом свою майстерність.

ІІ. Естафета « Античні стрибуни.»

Кожний учасник команд із гантелями в руках виконує стрибок у довжину. Місце його приземлення являється місцем старту для наступного учасника. Перемагає команда, яка якнайдалі стрибне від місця старту. ( можна брати частину учасників від команд, звернути увагу на те, щоб міцно тримати гантелі в руках).

Ведучий: Протягом всієї історії існування сучасних  Олімпійських ігор не було жодного разу відсутності змагань з м’ячем.  

ІІІ естафета «Ведення баскетбольного м’яча»

Команди шикуються перед баскетбольним щитом. Вони ведуть м’яч до протилежного щита, обводячи м’ячем фішки, кидають його у кошик та повертаються назад так само. Вимагає команда, яка найбільше попаде в баскетбольну корзину, не порушуючи правил.

 Поки судді підводять результати естафети, одна із команд виконує показовий номер. В даному випадку двоє учасників команди презентують гру футбол, демонструючи всі свої уміння і навички ведення м’яча, передач, набивання м’яча ногами, головою, грудьми.

Ведучий: На олімпійських іграх також проводяться змагання із спортивної гімнастики. І зараз ми дамо можливість учаснику однієї із  команд продемонструвати свої уміння, презентуючи цей прекрасний вид спорту своїм показовим виступом.

Ведучий: У грецькій міфології є один із найпопулярніших героїв, син Зевса, який був наділений надзвичайною силою, яка перевершувала силу смертного. У той день, коли повинен був народитись Геракл, на Олімпі Зевс сказав богам: «Вислухайте мене, боги і богині, що я скажу вам: повеліває мені сказати це  моє серце! Сьогодні народиться великий герой!…»  Поміряйтесь і ви силою!

4 естафета «Подвиг Геракла. Сила».

Опис конкурсу: учасники виконують згинання і розгинання рук в упорі лежачи за 1 хвилину. Кількість виконаних згинань і розгинань учасником дорівнює кількості набраних балів. У  естафеті приймають  участь лише хлопчики від кожної команди.

Поки йде підрахунок балів. Наступна команда презентує свій виступ.

Ведучий: А тепер черга показати свою майстерність наступній команді. Показовий виступ спортивного танцю.

5 естафета «Переправа».

Правила проведення естафети: у кожної із команд є гімнастичний обруч. Перший учасник кожної команди, знаходячись у середині обруча і тримаючи його руками та другий учасник команди, держачись руками за обруч ззовні обруча пробігають визначену дистанцію і гравець № 1 залишається на іншій стороні майданчика, а учасник № 2 займає місце попередника та швидко повертається назад до команди і бере наступного учасника, знову повторюється біг по визначеній  дистанції і таким чином естафета вважається завершеною, коли переправлять останнього учасника команд. Виграє команда, яка першою закінчить переправу.

6.Естафета «Влучні стрільці».

Правила естафети: на ракетці для бадмінтону потрібно пронести тенісний м’ячик і з певної точки кинути м’ячик у вертикальну ціль. За кожний м’ячик, що досягнув цілі, команда отримує 1 бал. Якщо учасник намагався утримувати м’ячик на ракетці рукою, то з команди знімаються штрафні бали.

7 естафета. «Перетягування канату».

У змаганнях беруть участь всі учасники команд. Виграє команда, яка перетягнула канат на свою половину від контрольної лінії.

8 естафета-це конкурс стіннівок на спортивну тему.

Ведучий: і останній конкурс-це конкурс на кращу спортивну газету, що підготували команди-учасниці. Судді оцінюють і оголошують підсумок конкурсу. 

Показовий виступ четвертої, останньої команди. Судді визначають команду-переможця. Відбувається нагородження команд (грамоти, призи), відзначать найкращих учасників з кожної команди за високі результати.      

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

    Слово учителя, що готував свято:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Дорогі друзі! Промайнули  наші олімпійські змагання, настають будні спорту, але прийде день і знову спортсмени отримають  офіційні конверти із запрошеннями на нові ігри. Так буде продовжуватись історія спорту. Сподіваємось, що ви отримали нові знання, дізнались про те, скільки необхідно докласти зусиль, здійснити важкої щоденної роботи для того, щоб завоювати медаль, особливо – олімпійську. Пам’ятайте: щоб досягти високих результатів, потрібно мати велике бажання, віру у свої сили, і щоденно докладати зусиль. Бажаємо кожному із вас обов’язково досягти своєї мети. До нових зустрічей!

Звучить мелодія олімпійців України. Капітан команди-переможця оголошує завершення олімпійських змагань, і під оплески вболівальників учасники команд залишають місце проведення спортивних змагань.

docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
2903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку