Общеобразовательная школа І-ІІІ ступеней №4
Разработала: учитель физической культуры Кравченко Евгения Максимовна
Мета: розвивати рухову активність, та психомоторні якості дітей: швидкість, спритність та кмітливість.
Закріплювати вміння прокочувати м’яч правою та лівою ногою прямо та обводячи його навколо предметів («змійкою»); виконувати удар по м’ячу з місця та з розбігу; передавати м’яч іншій дитині та отримувати його; зупиняти м’яч, що котиться підошвою, або внутрішньою стороною стопи, закріплювати дії воротаря з м’ячем.
Знати та називати знаменитих футболістів України.
Виховувати дружні почуття, уважне ставлення до успіхів та невдач товаришів, відтворити атмосферу свята.
Інвентар: м’ячі футбольні, стійки-конуси, кеглі.
Матеріал: емблеми команд, медалі для нагородження, фото видатних спортсменів: Андрія П’ятова, Андрія Шевченка тощо, збірної України з футболу.
Звучить мелодія «Футбольного маршу» М. Блантера
(сигнал «Увага!» для учасників свята).
Під супровід «Спортивного маршу» І.О.Дунаєвського
діти крокують та шикуються на майданчику в дві колони.
І дитина.
Увага! Увага!
Спішіть, поспішайте!
Спортивного свята
Ви не минайте!
ІІ дитина.
Бо дружнікоманди
Зібрались на свято –
Здорові, веселі,
Спортивні малята!
ІІІ дитина.
Свято спортивне гордо
Вступає у свої права.
Сонцем посмішки доброї
Зустрічає його дітвора.
Ведуча:
Дорогі діти! Сьогодні ми зібралися з вами, щоб провести спортивні змагання «Веселі старти», а також подивитися, які ви спритні, розумні, винахідливі. Адже знаєте, що коли людина займається спортом, то вона і красива і здорова.
Здоров'я, сила, спритність-
Ось спорту полум'яний заповіт.
Покажемо нашу дружбу, сміливість!
Веселим стартам - гарячий привіт!
Всі: Привіт! (повт. 3 рази)
Ведуча:
А, щоб дізнатися, який спортивний предмет буде активним учасником наших змагань треба відгадати загадку:
Сам без ніг малий, пузатий, а такий скакун завзятий!
Тільки стукни добре вбік, як одразу в танець – скік!
За ці кроки його люблять, і ногами часто луплять.
Діти: М’яч
Ведуча: Так вірно, це м’яч. Сьогодні у нас будуть змагання з м’ячем, але м’яч не простий, а…
(Демонструється футбольний м’яч)
Діти: Футбольний
Ведуча:А як називається гра, в якій футбольний м’яч - головний, бо за нього іде справжня боротьба?
Діти: Футбол.
Ведуча:
А чи знаєте Ви, чому ця гра називається футбол і звідки вона прийшла до нас? Ні? Тоді я вам розкажу. В цю гру грали з давніх часів. Перші м’ячі були зовсім не схожі на сучасні. Їх робили з ганчір’я та обтягували шкірою, були ще дерев’яні м’ячі та навіть з папірусу. В гру, схожу на футбол грали давні єгиптяни, греки, індіанці. Сучасний футбол потрапив до нас з Англії. Назва гри складається з двох англійських слів – «фут» (нога, стопа) та «болл» (м’яч). Ось, так. А як називають спортсменів, які грають у футбол?
Діти: Футболісти.
Ведуча: Назвіть знаменитих українських футболістів.
(відповіді дітей супроводжуються демонстрацією фотографій футболістів збірної України Андрія П’ятова, Андрія Шевченка і т.д.)
Ведуча: До якої важливої події готується спортивний світ?
Діти: До чемпіонату світу.
Ведуча:
Вірно, чемпіонат світу з футболу стартує 12 червня в Бразилії. Знаєте, малята, мені здається, що серед вас також є майбутні футбольні зірки. І, можливо, коли ви станете дорослими, ми почуємо ваші прізвища в складі збірної команди України на черговому чемпіонаті світу. До збірної команди входять найкращі гравці з різних футбольних клубів України: київського «Динамо», донецького «Шахтаря», полтавської «Ворскли», маріупольського «Іллічівця» та інших клубів.
Дівчатка, а ви чому засумували? Футбол вже давно перестав бути суто чоловічим видом спорту. Є жіночий футбол, так що і в кожної з вас є можливість стати зіркою футболу.
Отже, в наших змаганнях беруть участь 2 команди. Команда дошкільного навчального закладу № 23 «Колобок» і команда пришкільного відпочинкового табору ЗОШ № 4 «Школярик».
Прошу команди привітати одна одну.
Вітання команд.
Ведуча:
На будь-якихзмаганнях, обов’язково є судді, якіуважноспостерігають за учасниками, стежать за дотриманням правил і визначаютьпереможців. У нас тежсьогодні є судді, це:
ДНЗ № 23 «Колобок».
№ 3 ДНЗ № 23 «Колобок».
Слово суддям, яківітаютьучасниківзмагань і знайомлять з основними правилами змагань:
Ведуча:А, щоб гарно позмагатися, треба добре розім’ятися.
Розминка
Комплекс ЗРВ:
Повторити 7-8 разів.
Повторити 7-8 разів.
Повторити 7-8 разів.
Повторити 7-8 разів.
Повторити 7-8 разів.
Повторити 2 рази.
Ведуча:Ви розминкузакінчили,
Для змагань набрались сили!
Будем всізмагатися і весело розважатися!
Перша естафета.Прокочування м’яча.
І етап.Прокочування м’яча лівою та правою ногою по прямій.
Ціль: вправляти дітей у прокочуванні м’яча ногами по прямій. Розвивати координацію, швидкість.
ІІ етап.Прокочування м’яча ногами «змійкою» (обводячи предмети)
Ціль: вправляти у прокочуванні м’яча лівою та правою ногою, обводячи предмети («змійкою»). Розвивати збалансованість виконання рухів, спритність.
Хід естафети:
Команди шикуються в дві колони паралельно одна одної. Спочатку виконується І етап (повт. – 2 рази), а потім ІІ етап естафети (повт. – 2 рази).
Виграє та команда, яка не тільки швидше закінчить естафету, а й правильно буде виконувати рухи.
Слово суддям.
Конкурс футбольних «кричалок»
По чужих воротах бий!
Ми всі за одного,
Нам всім потрібна перемога і більше нічого!
Слово суддям.
Друга естафета «Гол» (конкурс капітанів, забивання м’яча в ворота).
Ціль: вправляти у виконанні ударів по м’ячу з розбігу, розвивати силу удару, спритність, швидкість реакції.
Хід естафети.
Команди шикуються в 2 колони. Капітани команд займають місця в воротах. Члени команд пробивають м’ячі в ворота суперників . Виграє команда, капітан якої, пропустить менше м’ячів.
Слово суддям.
Третя естафета. Збий піраміду.
Ціль: вправляти у виконанні ударів по м’ячу з міста в ціль, розвивати вміння розраховувати силу та напрямок удару.
Хід естафети.
Команди шикуються в 2 колони. Кожен член команди має пробити м’яч з міста в ціль (піраміду). Виграє та команда, яка буде влучнішою.
Слово суддям.
Музична пауза. Виступ групи підтримки.
Четверта естафета «Повітряний міст».
Ціль:закріплювати навички володіння м'ячем, розвивати спритність, координацію рухів.
Хід естафети.
Команди шикуються колонами за зростом (спереду найменші) паралельно одна одної. На відстані 3 м від них креслять лінію, до якої виходять капітани з м'ячами в руках. За сигналом кожний капітан кидає м'яч першому гравцю своєї колони, той ловить його, а потім швидко повертає назад і присідає. М'яч від; капітана летить до другого гравця, який робить те саме, і т. д. Гра закінчується, коли останній гравець передасть м'яч капітанові й він підніме його. Гру повторюють два-три рази. Якщо м'яч упав на землю, його можна підняти й продовжувати гру. Виграє та команда, яка швидше збудує «повітряний міст».
Слово суддям. Підведення підсумків змагань.
Нагородження.
Ведуча:
Всі сьогодні молодці!
Всі старались, як могли.
Спорт єднає нас, малята,
Раджу з ним товаришувати!
Заключний марш учасників змагань