Сценарій свята "День зустрічі птахів"

Про матеріал
Розширити і поглибити знання про весняні явища, народні традиції українців, з повір’ями,приказками, загадками про птахів, про історичні дані святкування зустрічі птахів; виховати любов до птахів, до природи .
Перегляд файлу

 Сценарій свята «ДЕНЬ ЗУСТРІЧІ ПТАХІВ»

 

Підготувала

Павлушко Тетяна Іванівна

(вчитель біології Федорівської гімназії

Вирівської сільської ради

Сарненського району

Рівненської області)

 

МЕТА: розширити і поглибити знання про весняні явища, народні традиції українців, з повір’ями,приказками, загадками про птахів, про історичні дані святкування  зустрічі птахів; виховати любов до птахів, до природи .

 

Ведучий 1:Сьогодні весело у нас –                                                                                 Ми пташок зустрічаємо.                                                                                                Усіх, хто в школі є в цей час,   

Ми гаряче вітаємо.


Ведучий 2 : Весною пташка прилетіла
Торкнулась крайчиком крила
Тепліше сонечко загріло -
Земля Воскресла - Ожила 

( Відеоролик Якими традиціями українці зустрічали весну в давнину ,https://www.youtube.com/watch?v=u28EOrfRNK8 )


Ведучий 1 : Весна чи не найулюбленіша пора року не тільки дітвори, але й дорослих. З її приходом оживає природа, повертаються з далеких відлітних країв птахи, зодягаються в зелень, квітують дерева й левади, гаї перегукуються голосним пташиним співом...


Ведучий 2 : Перша згадка про проведення свята дня птахів пов'язують з невеликим містечком у Америці під назвою Оіл-Сіті. Саме там, у 1894 році шкільний учитель закликав дітей до охорони пернатих і зробив це у формі свята. Ця ідея була активно підтримана відомою в той час газетою, і проведення свята стало популярним по всій країні. Але проблема захисту птахів вже в той час хвилювала багато розвинені країни. І в 1902 році була підписана міжнародна конвенція, покликана охороняти птахів, корисних для сільського господарства. Чинності вона набула лише в грудні 1905 року, тому першою датою святкування міжнародного дня птахів вважається 1 квітня 1906 року. 
На Русі ж пернатих шанували завжди, і з настанням весни народ вшановував повернення перелітних птахів додому. За народним повір'ями птахи були провісниками весни, і навіть в той час люди не могли не помічати користь, яку ті їм приносили. Тому розорення пташиного гнізда, а вже тим більше вбивство пташки вважалося великим гріхом.


Ведучий 1: Птахи  є особливою групою тваринного світу, багато видів якої  легко побачити, чи  почути їх  спів не тільки в дикій природі, але й в населених пунктах і навіть на власному дворі. Вони приваблюють нашу увагу своїм мелодійним співом, красивим забарвленням, граційним польотом,цікавою поведінкою.

Птахи не тільки прикрашають ліси, поля, луки, парки, сквери. Вони являються справжніми помічниками і друзями людини. Знищуючи велику кількість шкідників сільського  і лісового господарства, вони зберігають для людей врожаї садів, полів, городів.

Від поведінки людей часто залежить їхня доля. Особливо болісно впливає господарська діяльність людини: розорювання земель, осушування боліт, застосування міндобрив і отрутохімікатів, вирубування лісів, викошування трав… Усе це для багатьох птахів – екологічні катастрофи… Навіть голосна розмова чи просто присутність можуть примусити їх покинути місця, де вони жили не один рік... Не буде місця для гнізда – не з'являться пташенята. Відомо, що через це зникали цілі види.


Ведучий 2 : Список пернатих, що зникають, поповнюється із сумною сталістю, – з лиця Землі зникло понад 160 їх видів і підвидів. У Європі під загрозою зникнення понад 50% птахів. Нам необхідно зберегти і примножити крилатих друзів, щоб майбутнє покоління бачило їх красу не тільки на картинках книжок, а й у природних умовах рідного краю.


Ведучий 1 : Тож приваблюйте птахів на свої поля, сади, городи, у міські парки, підгодовуйте взимку, влаштовуйте штучні гнізда  і  вони віддячать вам сторицею.


Ведучий 2 : А давайте дізнаємось, чи добре ми знаємо птахів. .

Вам необхідно розподілити птахів на 2 групи: осілі і перелітні.

 Гра «Пташина зграя»

http://learningapps.org/watch?app=2834967

Ведучий 1 : 

 Конкурс «Віриш - не віриш». Презентація 1

Я буду зачитувати факти з життя птахів, а ви повинні відповідати, правда, це чи ні. Завдання зрозуміло? ( Під час запитань , на екрані слайди до кожного з птахів )

2. У китайських ресторанчиках можна покуштувати гніздо птиці саланган, яке вона робить зі своєї слини. (Так)

3. Сокіл-сапсан при ловлі здобичі може розвинути швидкість 300 км / ч. (Так)

4. У сов - єдиних з птахів - є вушні раковини. Слух у них в 50 разів гостріше, ніж у людини. (Так)

5.Птах Дрімлюга (Козодой) прилітає ночами до стад корів або кіз, щоб поласувати молоком. (Ні, вона харчується мошками)

6.Колібрі може літати хвостом вперед ? ( Так )

7. У дятла найдовший язик ? ( Так – 15 см. )

8.   Оляпка , Пронурок бігає за кормом по дну річки? ( Так )

9.  Температура тіла горобця  взимку нижче чим влітку? (Ні , однакова)

10. Слово «археоптерикс» перекладається як Давнє крило? ( Так )

11.Страус не вміє літати ? ( Так )

 12.Синиці, що живуть в Німеччині та Англії, розуміють один одного, але не розуміють, що говорять синиці, що живуть в Індії і Афганістані. (Так)

13. Оперення птахів, які живуть в клітках стає яскравішим. (Ні , навпаки)

13.Є такий водоплаваючий птах - норець великий . Під час небезпеки на воді , пташенята ховаються в пір'ї на спині матері. ( Так )

14.Навесні пінгвіни можуть злітати на висоту до двох метрів. (Ні , вони не літають)

14.Пінгвіни можуть плавати зі швидкістю 40 км / ч, обганяючи катера. (Так)


Ведучий 2 : До неоціненних коштовностей фольклору будь-якого народу, а відтак і українського, належать прислів'я та приказки . Вони є узагальненою пам’яттю народу та результатом його спостережень над життям і явищами природи. Багато приказок є і про птахів. Давайте їх пригадаємо . Я буду називати першу частину приказки , а ви – її закінчувати .

Конкурс знавців прислів'їв та приказок

* У всякої пташки свої …. ( замашки )

* Де багато пташок, там нема … ( комашок )

* Рано б пташка запіла , якби киця … ( не з'їла )

     * Ліпше горобець у жмені, як журавель у … ( небі )

           * Хто б дятла знав, якби не його … ( ніс )

           * Журавлі прилетіли —   ( весну принесли )

           * Кулик — не велик, а … ( все-таки птиця )

           * Ластівка день починає, а соловей … ( його кінчає )

           * Де лелека водиться, там … ( щастя родиться )

           * Не вчи орла літати, а солов'я … ( співати )

           * Сова вдень мовчить, а вночі … ( кричить )

           * Гусь свині    (не товариш )


Ведучий 1 :

Гра «Пророцтва оракула»

Як відомо, для того, щоб  бути пророком, треба бути не тільки хорошим психологом, а й добре розбиратися в прикметах. Сподіваюся, що ви знайомі з народними прикметами, пов'язаними з поведінкою птахів. Тоді займемося пророцтвом .

1. Лелека зів'є гніздо на трубі будинку . ( Хазяїна очікує багате життя й щастя)

2. Гуси ховають дзьоби під крило і стоять на одній нозі  . ( До морозу )

3. Кукурікає курка . ( До великого горя )

4. Де водяться голуби . ( Той будинок не горить )

5. Низько летять ластівки . ( Віщують дощ )

6. На вас зверху пташка нагадила? ( Не турбуйтеся - це щаслива прикмета)

7. На порозі співає півень  . ( До приходу довгоочікуваних гостей )

8. Горобцi сидять з розпущеним пiр’ям . ( На дощ )

9. Якщо кури не ховаються вiд дощу . ( Вiн iтиме недовго )

10. Ворони каркають . ( На негоду )


 Ведучий 2 :

Цікаво знати. А ви знаєте , що   не лише героям, поетам, генералам ставлять у світі пам’ятники, а найзвичайнішим, найбуденнішим для нас – птахам.  ( Презентація Пам'ятники птахам )
Учень 1:  Якось на американський штат Массачусетс напало стільки гусені, що навіть учені не могли назвати приблизну кількість. Вона жерла геть усе на своєму шляху. Людям почав загрожувати голодомор, бо впоратися з навалою бридких ненажер не могли. І тут на допомогу їм прийшли славні горобчики. Вони досить швидко начисто з'їли  навалу ненажер.
Саме за цей «геройський» вчинок вдячні мешканці міста Бостон і поставили в головному парку пам’ятник звичайнісінькому горобцю!...


Учень 2:  На підводному човні були пошкоджені система підйому і зв'язку. За допомогою спеціального апарату був випущений на волю голуб , щоб доставити повідомлення про аварію. Незабаром екіпаж був урятований. Птаха нагородили ви­щою військовою нагородою й навічно зараху­вали до екіпажу човна. Це відбулося 1942 р. в Англії. Птаху було споруджено пам'ятник.


Учень 3:   Під час війни в місті люди помирали з голоду. Коли вони на кріпосній стіні виставили півня, ворог вирішив, що в місті ще багато продоволь­ства, і зняли облогу. Це відбулося в Німеччині в XVI ст. Вдячні люди поставили пам'ятник птахові.


 

 

Ведучий 2 :

Конкурс «Четвертий зайвий»

Троє з цих птахів  об'єднані якимось загальними ознаками, а одна зайва. Яка саме, визначати вам. Отже, починаємо!

(Презентація «Четвертий зайвий»)

 

1.Вони будують гнізда у дуплах:

А)синиця-горобець-шпак-дрізд (4)

 

2.Їх можна навчити говорити:

Папуга – шпак – ворона – канарейка (4)

 

3.У їх видовій назві присутнє слово ―білий‖:

лелека – журавель – ворона – чапля (3)

 

4.Ці птахи мають зігнутий на кінці дзьоб:

Папуга – сокіл – яструб – лелека (4)

 


Ведучий 1: 

Загадки про птахів

1.Жовтогруді щебетушки

мають чорні капелюшки,

сірі лапки, білі щічки, називаються … (синички).

2. Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників їм добуваю. (Дятел )

3. Як щось гарно заблищить,

 Так вона туди й летить…

 У гніздо несе оздоби,

Все красуні до вподоби! (Сорока)

4. Що це за сіренька пташка?

Ловить гусінь і комашок,

Цвірінчить вона, стрибає,

В теплий край не відлітає.

Цей маленький жвавий хлопчик Називається … (горобчик).

5. Вранці вийду я із хати,

Щоб пташок нагодувати,

 Як матуся, вони ніжні,

Чорні, сірі, білосніжні, Сиві, світло-голубі…

Це туркочуть… (голуби).

6. По асфальту чимчикує,

 Із людьми про щось воркує…

Сизокрилий, добрий птах,

 Знається він на листах! (Голуб)

7. У долині цілий день

Він співа дзвінких пісень.

Як верба і як калина,

Птах цей — символ України.

Тішить піснею людей Гарна пташка — …(соловей).


Ведучий 1. А зараз до вашої уваги відео презентація на тему «Птахи Червоної книги» https://www.youtube.com/watch?v=5HR6FZguV4Q

 

Ведучий 2. Ось і підійшло до завершення наше свято, сподіваюсь, що ви почули багато цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою.  Ми хочемо щоб по дорозі в школу і додому, ви не тільки розмовляли один з одним, але і звертали увагу на навколишню природу, побачивши птахів, поспостерігали б за їх поведінкою і в майбутньому не забували, що птахи потребують нашої допомоги і захисту.

 

(Звучить пісня «Білі птахи» слова і музика Ірини Долі)

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Пащенко Ольга Віталіївна
    Дякую, дуже гарний сценарій!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яковенко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Природничі науки, Сценарії
Додано
17 березня 2021
Переглядів
4705
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку