Пізнавально-розважальне свято
«Аукціон знань»
Тема: Життя і творчість Великого Кобзаря
Мета: актуалізувати, закріпити й поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка; розвивати пізнавальний інтерес до життя та творчості українських письменників, знаходити інформацію, що не обмежується шкільними підручниками; вдосконалювати вміння працювати в командах, чітко та швидко формулювати й викладати думку,; розвивати вміння учнів планувати, готувати та проводити свята; вдосконалювати артистичні здібності школярів; виховувати любов до рідного слова, національної культури.
Обладнання: молоточок і гонг, лоти для продажу, зроблені власноруч учнями або батьками, умовні монети, аркуші для записів журі, екран, на якому будуть відображатися результати.
Хід свята
Звучить урочиста музика
Перший ведучий:
-
Добрий день, шановні учасники «Аукціону знань»! Сьогоднішнє свято незвичайне. Всі ми в ці березневі дні шануємо пам'ять Великого Кобзаря і маємо нагоду хоча б в уяві здійснити одну з найбільш заповітних мрій Т.Г.Шевченка.
Другий ведучий:
-
А які ще заповітні бажання, крім стати професійним художником, мав у житті Т.Г.Шевченко?
Учні висловлюють свої думки.
Третій ведучий:
-
Отже, сьогодні ми спробуємо уявити, що саме ми маємо можливість допомогти зібрати кошти для викупу з кріпацтва рідних поета, і, зосередившись, виявимо якомога більше знань про життя і творчість Т.Г.Шевченка.
Перший ведучий:
-
Увага! Умови аукціону! Сьогодні пропонується на продаж три лоти. Кожен з них отримає той, хто за 3 хвилини заробить найбільше монет (1 монета – за 1 правильне повідомлення з теми). Учасники команд дають по одній відповіді від команди по черзі, встановленій шляхом жеребкування перед початком аукціону (результати І, ІІ, ІІІ турів можна відбити на «екрані» аукціону: напроти команд - учасниць – кількість зароблених монет).
Другий ведучий:
-
Оцінює правильність відповідей компетентне журі, (до його складу можуть увійти як учителі-філологи, так і учні, що мають з української літератури 11-12 балів). Для прийняття рішення членам журі надається 1 хвилина.
Третій ведучий:
-
Перший лот - рідкісний екземпляр одного з «захалявних» зшитків Т.Г.Шевченка! Отримає його та команда, що виявить найглибші знання про період життя Т.Г.Шевченка в засланні.
Перший ведучий приймає відповіді, дає слово журі; вручає лот – приз команді - переможниці. Другий ведучий роздає монети, третій – фіксує результати на «екрані».
Перший ведучий:
-
Ви показали високий рівень знань про цей період біографії поета. Навіть перебуваючи далеко від рідної України, він хвилюється за її долю.
Учень читає напам’ять вірш Т.Г.Шевченка «Мені однаково»
Другий ведучий:
-
Другий лот – репродукція чудової картини Т.Г.Шевченка. Отримає її команда, яка назве найбільше творів поета, присвячених долі української жінки-селянки.
Підбиття підсумків ІІ туру.
Третій ведучий:
-
Незважаючи на своє тяжке становище в тогочасній Україні, дівчата, жінки не тільки сумували й плакали, вони вміли і пожартувати, і заспівати, і піти у веселий танок.
Танцювальний ансамбль виконує український народний танець.
Перший ведучий:
-
Третій лот – рукописний примірник вірша «Заповіт» з підписом самого автора! Щоб його отримати, треба розповісти про третє відвідування Шевченком України після навчання в Петербурзькій Академії мистецтв.
Підбиття підсумків ІІІ туру.
Другий ведучий:
-
Тарас Григорович Шевченко мріяв про сім’ю «вільну і нову», яка б на тлі чудової, неповторної природи жила б у мирі та щасті.
Вокальний ансамбль співає пісню «Зоре моя, вечірняя …».
Третій ведучий:
-
Ми вітаємо всіх переможців аукціону! На жаль, наша допомога поетові була лише уявною, але організатори свята від щирого серця вдячні всім учасникам свята, тому що своїми знаннями і пам’яттю про поета ви продовжуєте його життя і життя його прекрасних творів:
Великий Кобзарю!
І поки над білим світом
Світить сонце буде,
Твої пісні, твої думки
Не забудуть люди!
(Уривок читається під урочисту музику).
Після свята ( бажано не в цей же день) вчитель, творча група, що готувала цю творчу справу, та учасники команд мають проаналізувати, що вдалося добре, а що треба врахувати, щоб наступна творча справа вдалася ще краще.