Автор інтерпретації: Ягозинська Ганна Несторівна, вчитель Криворізької гімназії №58.
Мета: познайомити учнів з вчителем, створити умови згуртування класного колективу, налаштувати учнів на успішне та плідне навчання у середній школі.
Місце проведення: класна кімната.
Час проведення: 30 хвилин.
Обладнання: мультимедійне обладнання.
1. Привітальне слово вчителя
Вчитель: Добрий ранок, друзі! Здрастуй, рідна школо!
Знов лунає дзвоник - школи оберіг. Це барвистий вересень, щиро усміхаючись, Кличе нас, як завжди, на шкільний поріг.
Дорогі 5-класники! Вітаю вас у Криворізькій гімназії № 58. Сьогодні 1 вересня — перший день осені. 1 вересня — це нова сходинка нашого життя, це нові можливості, нові досягнення, нові друзі, нові враження.
2. Знайомство з вчителем
Вчитель: Ви починаєте свій шлях в науку.
Ці перші кроки — ой, які важкі! Болить спина, і ручка тисне руку У ці тривожні перші місяці.
Та з вами поруч вихователь, вчитель,
Від перших днів вони наставлять вас,
Помилки виправляють, научать вчитись, Долати перешкоди в нелегкий цей час.
Представлення класного керівника. Інтегральна гра «Відгадай про мене!» (учні відгадують улюблену страву, шкільний предмет вчителя, домашню тварину, тощо. Питання та відповіді можна дати у вигляді
презентації)
3. Знайомство з учнями
Гра «Компот»: учні по черзі називають своє ім’я та на першу літеру назву інгредієнту страви.
Учень: Сьогодні знову ми зібралися гуртом, глянули один одному у вічі і зустріли в них тепло і радість.
Учениця: І недарма, бо хоч як ми хотіли канікул, але все ж, через тиждень чи два вдома нас знову починає тягти до школи.
Учень: Цікаво, що ж то воно нас так притягує.
Учениця: Та це, мабуть, магніт, що у кабінеті фізики стоїть.
Учень: А мені здається, причина в іншому. Ми просто-напросто стали школолюбами. Просто ніхто про це не хоче говорити вголос. Ось як воно. Учениця: Та ну, які там школолюби, ми просто школярі , а школа — це наш другий дім, і ніякий магніт нас не тягне. А просто дівчата скучили за хлопцями, так?
Учень: Хлопці — за дівчатами, так?
Учениця: Хто скучив за високими оцінками?
Учень: Хто — за двійками?
Учениця: Хто прийшов розбити вікно?
Учень: А хто — носа чи коліно?
Учениця: Хто прийшов навчитися розуму?
Учень: А хтось прийшов дуже розумний і ще думає навчати вчителів?
Учениця: Але всі точно скучили за шкільним життям!
4. Настанови учням Вчитель:
Юний друже! Щоб стати гідною людиною та гордістю своєї школи та батьків, ти повинен пам’ятати про 7 правил гідності:
1. Любити Батьківщину, рідну мову, шанувати звичаї свого народу.
Пам'ятай: трава не росте без коріння.
2. Гартувати своє здоров'я, свій характер і волю.
Пам'ятай: у здоровому тілі — здоровий дух.
3. Бути добрим і милосердним, терплячим, мати самовладання.
Пам'ятай: жити треба так, щоб тобі було добре, а іншим краще.
4. Любити свою рідну гімназію.
Пам'ятай: гімназія — дім вільний, але не свавільний.
5. Опановувати основи наук, здобувати знання.
Пам'ятай: пташка красна своїм пір'ям, а людина своїм знанням.
6. Шанувати вчителя, як батьків.
Пам'ятай: добре того навчати, хто хоче багато знати.
7. Поважати всі народи, їхню культуру, мову, віру і звичаї.
Пам'ятай: чужого навчайся і свого не цурайся.
5. Інтегральна гра «Подарунок»
Учні завершують фразу «Я хочу вам подарувати…» та зичать однокласникам та вчителю гарного настрою, оптимізму, радості, тощо.
6. Завершення свята
Вчитель: Дорогі діти, від щирого серця бажаю вам:
Хай буде кожен день у п’ятому, як свято,
Хай буде спокій в серці у батьків,
Хай дзвонить дзвоник радісний, завзятий, Хай буде радість, вищою від слів. Усміхається сонце з небесних висот І сипле проміння ласкаве.
З маленьких дітей виростає народ.
З шкільної родини – держава!
Хай вам щастить!
З Богом, в добру путь!