Свято «Прощавай, Букварику»
Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати. Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Обладнання: запис пісень, картинки, шапочки-букви, повітряні кульки, дипломи, книжечки.
Хід заходу.
Вчитель: Дорога шкільна родино, ми раді вітати шановних гостей, учнів та їх батьків, бабусь і дідусів, учителі - усіх тих, хто в хвилини радості і смутку були разом з нами.
Сьогодні радісний святковий день. Незабаром закінчиться перший навчальний рік наших дітей, рік напруженої праці, рік перших успіхів і перших невдач. Ми впоралися з усіма завданнями 1 класу. І сьогодні святкуємо першу шкільну перемогу - закінчення 1 класу і прощаємося з першою книжечкою - Букварем.
1. Любі гості, мами й тата
В нас Букварикове свято
Добре, що прийшли до нас
В наш прекрасний, світлий клас
2. Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо
Бо всі вже букви знаємо
Й книжки читати вміємо
3. Букви старанно вивчали,
Знаєм їх від А до Я
І сторіночку останню
Прочитали Букваря.
4. Ми тепер вже не малі
Ми сьогодні школярі.
Вчились ми сумлінно
І поводились відмінно.
5. І від дзвінка і до дзвінка,
Наука наша не легка
Рахуй, пиши, а ще читай
Учителю відповідай.
6. Та все це не лякає нас,
Бо ми старанний перший клас,
у школі нас всьому навчать,
І роки весело промчать.
Ми – школярі, ми перший клас,
Щасливі дні чекають нас!
Пісня « Мій Букварик»
7. Наші любі мами й тата!
Ми вам будем звітувати,
Що за рік навчились в школі,
Щоб потішить вас доволі.
8. Цю найпершу в школі книгу
Знає будь який школяр
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш буквар
9. Завдяки їй навчились ми читати
В слова і речення всі літери складати
Цю книжку завжди ставимо в відзнаку
Висловлюємо їй свою подяку
10. Діти, підлітки й старі
Всі вивчали букварі
І міністр, навіть цар
Також вчив колись буквар
( Виходить королева знань)
Впізнали ви мене малята?
Так я королева знань
Завітала я до вас на свято
Щоб усіх діток привітати.
Букви ви спочатку не знали.
Мами вам казки читали
А з буквариком здружились
І самі читать навчились.
Тож давайте запросимо на свято букварика!
ВСІ: Букварику, букварику!
У цей святковий час
Ми дуже тебе просимо,
Приходь, приходь до нас!
( виходить Букварик)
Букварик: Я – Буквар, ваш добрий друг,
Я – початок всіх найкращих
Я багато літер знаю,
Першокласників навчаю.
Мої білі сторінки
Усім вам помічники.
( Заходить Незнайко)
Незнайко: Ой як у вас шумно! Що тут відбувається?
Вчитель: Незнайко ти хіба не знав, що в учнів 1 класу сьогодні свято? Дітки вивчили і прочитали уже всі букви.
Незнайко: Прям таки і всі букви вивчили, не вірю!
Вчитель: Дітки, всі мерщій ставайте Незнайка научати.
( Учні розповідають вірші про букви)
«А» «А» - в алфавіті – найперша!
«А» - в алфавіті – найлегша!
А іще ця буква «А» і дзвінка і голосна,
А ще хоче буква «А»
Щоби Алла букви знала,
А тоді до школи йшла.
«Е» Здивувалася дитина:
Від стовпця аж три жердини!
Здогадалася: «Еге!»
Це, напевно, буква «Е».
«Є» Місяць, наче буква «С»,
Придивляється з небес,
Посміхнувся до Славка.
Показавши язика.
Хлопчик крейду дістає
І малює букву «Є».
«И» И - ця літера цікава!
Зліва дивиться на право.
Ич ,- дивується сама,-
Я у дружбі з усіма.
Гарно мовлюсь, голос маю.
Але слів не починаю!
«І» Буква «І» - неначе свічка,
З ясним вогником вгорі.
А погасне – чорний гномик
Стане крапкою над «і».
«Ї» Їжачок давно не їв,
Чистив голочки свої,
Їхав віз по дорозі,
Їздовий заснув на возі.
Раптом він заїхав в ліс –
Їжу їжачку привіз.
«О» Буква «О» така-от кругла,
Хто її не бачив – подивись:
Наче сонце, наче бублик,
Мов обручик, - хоч котись!
«У» Уранці йдуть учитись учні,
Учителька у школі жде.
Улянці нашій аж незручно,
Чому ж вона туди не йде?
«Ю» В Юри є сестричка Юля,
Невеличка вередуля.
Любить Юля утікати,
Бо не хоче йти до хати.
Доганяв Юрасик Юлю
І набив на лобі гулю.
«Я» Я вивчив з Букваря
Цікаву букву Я.
Тепер шкодую я,
Що вивчив букву я.
Бо всюди я та я.
Поганий – тільки я,
Лінивий також я! Все я!
Незнайко: Так що тут вчити? 10 літер, я теж уже їх запам’ятав!
Вчитель: не дарма тебе назвали Незнайком, нічогісінько ти не розумієш, адже це були лише букви, які позначають голосні звуки. Їх не багато та без них не складеш ти слів. А ще є приголосні, ось послухай і запам’ятай!
«Б» Бідолашний бегемотик
Вчив буквар, роззявив ротик.
Добре вимучив себе,
Та завчив лиш букву: бе-е-е!
«В» Буква «В» така цікава-
Стовпчик тут дужки справа,
Так в алфавіті живе,
Всім потрібна буква «В».
«Г» Гриб у лісі заблудився,
Бо від мух листком накрився.
Глянув вліво, глянув вправо,
І подумав – кепські справи!
А горобчик пролітав,
Він листок з грибочка зняв.
«Ґ» Гуси гучно ґелготали-
Горобці зерно клювали.
Гонять гуси горобців-
Голубок на ґанок сів.
«Д» Дубові дрова дід рубає
В дворі під деревом старим.
А дітвора допомагає
Носити дрова з двору в дім.
«Ж» Жив жучок між бур’янами,
Жив без тата і без мами,
Жовтим листям ворушив,
Жив і жив , і не тужив.
Жаба квакнула: «Попався!»
Жук завмер – так налякався.
«З» Збоку, знизу і згори –
Схожа «З» на цифру «три».
Є три зуба в букви «зе».
Ними все вона гризе.
«Й» Я не хто, а буква «ІЙ»,
Щоб мене не сплутати з «И»,
Я купив берет новий.
Не великий ,не малий.
Подивіться, ось який!
«К» Котик скочив на курник,
В курнику здійнявся крик.
Тільки квочка не кричала,
А крилом курчат вкривала.
Котик сам собі сказав:
Ох, як я їх налякав!
«Л» То не ляпка – закаляпка,
Не карлючка на листку,
Буква «ел» зігнула лапку,
Наче кішечка, м’яку.
«М» Мила милом тигра мила
Мила мило упустила.
Упустила Мила мило,
Тигра милом не домила
Вчитель: яка знайома і рідна буква М. Адже вона починає найдорожче в світі слово, слово – Мама, це найперше слово що ми читаємо в нашому букварику, тож давайте заспіваємо нашим матусям пісню за їх невтомну працю та їх допомогу у навчанні.
Пісня « Матуся»
Вчитель: А зараз продовжуємо вчити нашого Незнайка.
«Н» Норці в нірці не сидиться,
Непогоди не боїться.
Норка нишком нирк у хащу,
Не знайти її нізащо.
«П» Півдня працював павучок,
Наткав павутинок пучок.
Почав помаленьку привчати
Панчішки плести павучаток.
«Р» Рак рубав з горіха дрова,
Аж розчервонівся.
Риби з річки виглядали:
Думали – зварився.
«С» Буква «ес», буква «ес» ,-
Посміхається Олесь .-
Мов пів бублика смачного -
І чого це він не весь?
«Т» Тук-тук-тук,
Ток-ток-ток -
Вибиває молоток.
Ним ви цвяхи заб’єте,
Схожий він на букву «Т».
«Ф» На ялинці дві сороки,
Видно хатки між дерев,
Я стою, узявшись в боки,
Наче в книжці буква «еф».
«Х» Ховрашки хотіли хліба -
Ховрашкам давали рибу.
Ховрашки халви хотіли,
Та просити не уміли.
«Ц» Цап до цапа в гості йшов,
Цап дороги не знайшов.
Цапеня його догнало
І дорогу показало.
Цілий день в гостях сиділи,
Цілий віз капусти з’їли.
«Ч» Буква «че»-
Немов стілець,
Догори лиш ніжки.
Навіть з цифрою чотири
Буква схожа трішки.
«Ш» В горішнику горішина
Горішками обвішана.
Оришка і Тимішко
Струшують горішки.
«Щ» -Розкажу про букву «ща»!
А вона така ж, як «ша»,
Тільки в неї, - каже Костик,
Унизу праворуч хвостик.
«Ь» Я – не шість!
Я – м’який знак!
Це повинен знати всяк.
Я – не літера нова,
Я пом’якшую слова.
А у слові « олівець»
Забігаю аж в кінець.
Букварик звертається до Незнайка:
Добре літери вивчай,
Потім у склади складай.
Як складеш їх у слова –
Розпочнуться в мить дива.
Букварик:
В 1 класі всю абетку на 12 вивчено,
Літеру до літери вчили ви щодня,
Підійшли до справжнього, світлого знання.
За науку в перші дні,
Що ви скажете мені?
Всі: Спасибі!
Пісня «Букварик»
Рідний наш букварику,
Ми тебе любили,
Ми з тобою весело й радісно дружили
Та прийшла пора прощатись,
Час з тобою розлучатись.
Віднині будеш серед книг
На місці першому стояти.
Ти – найдорожчий від усіх
Бо навчив усіх читати.
І сьогодні всі разом
І від щирого серця
Ми приносимо подяку
Своєму Букварю.
Букварик: Дякую за слово гарне
Та сумуєте ви марно
Вам дарую першачки,
Ці чудові книжечки!
( Заходять книжечки)
Читанка: Я – читанка нечитана,
Навчатиму ваш клас.
Я з вами говоритиму
Про наш прекрасний час.
Букварику, мій братику,
Розумна голова,
Твої веселі літери
Складуть мої слова,
А ти спочинь до вересня,
Чи просто – погуляй.
Букварику, мій братику,
Спасибі! Прощавай!
Українська мова: Я – не з лісу, я – не з поля,
Нелегка у мене доля.
Через радість та біду
Я з віків до вас іду.
Я дитину колисала,
Батьківщину захищала.
І від роду і до роду
Зберігала свою вроду,
Всі народи мову мають.
Всі пісень своїх співають.
Бо хто має мову рідну,
Той багатий , а не бідний!
Математика: Раз, два, три, чотири, п’ять.
Вміють діти рахуват .
Але хто мене не знає ,
Хто даремно не гуляє.
Як уроки діти вчать,
Ставлю їм «12» й «11».
А хто вчить їх трохи гірше,
Ставлю «трієчку», не більше.
За невивчені слова
Я поставлю тільки « два».
А лінивим і недбалим
Одиничку я поставлю.
Щоби весело гулять,
Всі уроки треба знать!
Дуже точна я наука,
Вчіть мене лиш на «12».
( Підручники виходять)
Вчитель: Закінчується наше свято. Але наші дітки хотіли сказати слова подяки, тим хто їм допомагав освоювати нові знання.
Ми до батьків сказати хочем слово
І привітати хочем від душі,
Подарувати вам пісні чудові
Найкращі прочитати вам вірші.
Татусю наш! Матусю рідна!
Ну як же вам не дякувать в цей час!
Зате, що розум, щедрість, вміння -
Все віддаєте ви для нас.
За вашу працю, ласку і любов
Всі «Спасибі» вам скажемо знов.
В день оцей святковий і чудовий
Нехай вам сонце ллє тепло до ніг.
Радості вам, щастя і здоров’я
На роки, на довгий-довгий вік!
Вчитель: На наше свято завітав директор нашої школи Куриш Г.М., ще раз упевнившись, що дітки навчились читати і писати хоче вам вручити свідоцтва про закінчення курсу по букварю і присвоїти вам звання – читач.
Нагородження ( звучить музика, поіменне запрошення)
Вчитель: Дорогі діти! Шановні батьки, гості! Наше свято добігає завершення. Ми щиро вдячні тим хто завітав на наші перші жнива.. Сподіваюсь, що зібранні зернятка знань, проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться в серцях наших дітей – назавжди!