Сценарій свята української пісні "Сплетемо з пісень віночок"

Про матеріал
В данній розробці пропонуємо у дітей виховувати любов до рідної землі, українського народу, його звичаїв, традицій, української пісні та танцю, як частки духовного багатства народу.Ми помандруємо до українського села, де живуть працьовиті та веселі люди. Побувши поряд з ними, ми зрозуміємо, що українська пісня - це душа нашого народу, необхідна, як земля, повітря, вода, хліб.
Перегляд файлу

 

Тема: Свято української  народної пісні «Сплетемо з пісень віночок»

•4

Мета: поглиблювати й розширювати уявлення учнів про явища українського фольклору; розвивати уяву, пам’ять, акторську майстерність, творчість, вокальні навички; виховувати любов до рідної землі, українського народу, його звичаїв, традицій, української пісні як частки духовного багатства народу.

Обладнання: рушники, українська хатка, тин, вінок з паперових квітів, букети з квітів та колосся,  національні костюми, віночки.

                                                       Хід свята

Вчитель: Мистецтво «Музика» — натхненне і цікаве,

Приємні враження, емоції яскраві.

Воно дарує щастя й радість людям,

І в казку й свято перетворить будень.

Тому веду дітей в цей світ натхненно і уперто,

Моє життя — уроки і концерти.

І, день за днем, ідучи в майбуття,—

Я завжди з музикою поруч, крізь життя!

Все, що вдалось мені створити —

Це не моє, а Боже. Бог дає талант,

Щоб передати світ мистецтва дітям,

Будь ти поет, художник, музикант…

Я дякую Всевишньому за ласку

Подарувати дітям пісню й казку.

Я тішуся й пишаюсь день при дні,

Якщо вдається щось навчити їх мені.

До цього свята готувалась я сумлінно,

Щоб показати всі свої уміння.

Тож хай дзвенять пісні на увесь світ,

Ми наш розпочинаєм творчий звіт!

                                      Пісня «Хай лине пісня!» сл. М. Норик , муз. М.Демків

Ведуча: Яке це диво - українська народна пісня! Кого тільки не полонила її вічна краса. Українська пісня - то живий скарб, що йде від покоління до покоління, несучи радість чи смуток, чаруючи людську душу, даючи їй силу й натхнення. Любов до рідного краю, мови починається з колисаночки. В ній - материнська ласка i любов, cвiт добра, краси, справедливості.

Учень: Тут мамина пісня лунає i нині,

Її підхопили поля i гаї,

Її вечорами по всій Українi

співають в садах солов’ї.

Учениця: I я припадаю до неї устами,

I серцем вбираю, мов спраглий води.

Без рідної мови, без пісні, без мами

 Збідніє, збідніє земля назавжди.

Ведуча: Минають віки, змінюються покоління, а народні пісні залишаються. Вони володіють чудовою здатністю полонити людське серце, допомагати в праці, оспівувати з радістю відпочинок, тамувати душевний біль. Земля наша українська така cпiвучa, що не тільки кожне село, а й вулиця мала свої пісні,

Ведучий: (читає напам’ять)

Заспіваймо разом,

Заспіваймо щиро,

Щоб у нашій хаті

Було щастя з миром!

Ведуча: Українська пісня живе з давніх часів, живе, переживаючи цілі покоління. Ми, українці, –  найспівучіший народ. Існує легенда про те, як Господь обдарував наш народ пісенною творчістю. Пропонуємо її до вашої уваги! Будь ласка, на екран! 

(Відео: Мультфільм «Легенда про українську пісню» )

Учень:  У рідному  краї i серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть.

У рідному краї i небо безкрає,

Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Учениця: Тут кожна травинка i кожна билинка,

Вигойдують мpiї на теплих вітрах,

Під вікнами мальви, в саду материнка,

Оспівані щедро в піснях.

 

Ведуча: Тож сьогодні ми помандруємо до українського села, де живуть працьовиті та веселі люди. Побувши поряд з ними, ми зрозуміємо, що українська пісня - це душа нашого народу, необхідна, як земля, повітря, вода, хліб.

Учень: Згасає день. Поволі опускається за обрій ясне сонечко. 3 поля долинає весела пісня. Це повертаються з роботи кocapi.

(Ансамбль хлопців 6 класу еиконує українсъку народну пісню «Вийшли в поле кocapi»)

Учениця: Повернулися чоловіки додому та й сіли вечеряти. А в одній хаті виникла сварка: ледача жінка не приготувала господареві вечерю. Ой, що робиться!!!

Жартівлива пісня «А мій милий вареничків хоче»5 клас

Ведуча: Ну ось i домовились! Знову мир i спокій в хаті. Хлопці та дівчата, хоч як за день натомилися, не сплять. Можна і на вулицю вийти погуляти. Зібралась молодь на околиці села, в зеленому гаї. Співають, танцюють, грають у веселі ігри.

Козак: Гарно тут у вас! А хочете, я розповім, як раніше хлопці запрошували дівчат до танцю?

 Ведуча 1: Цікаво, цікаво!

Козак:  Так – от, перед танцем проводили гру – змагання, промовляючи такі слова: «Дуб зелений, береза біла, гарна краса, та краще – сила. Хто перший добіжить, той гоноровий». Тоді хлопці ставали в ряд і бігли до обраного дерева.  Той, хто прибігав першим, отримував право першим обрати серед усіх дівчат ту, яка найбільше

подобалася, і запросити її на танець.

                           

                                  (Проводиться гра «Веселі чобітки»)

 

 (Дівчата стають колом. Козаку дають пару чобітків. Дівчата рухаються під музичний супровід по колу, а Козак поза колом з чобітками. Тільки – но музика припиняє звучати, Козак непомітно ставить чобітки за спиною однієї з дівчат. Заходить в коло і каже слова: «Той, хто чобітки візьме, зі мною танцювать піде». Та дівчинка з чобітка- ми виходить в коло і танцює з Козаком).

 

Дитина1:  А заграйте – но, музики,

В мене гарні черевики,

Починайте скоріш грати,

Ми вже хочем танцювати!

Дитина 2: Я притупну каблучками,

В боки розведу руками,

Сплесну, вихром закружляю

Черевики нові маю.

Дитина 3:  Гоп, гоп, чики, чики,

Купив тато черевики.

Я піду у них на свято,

Танцюватиму завзято!

 

Танок «Черевички»3-4 клас

 

Ведуча: А де молодість - там i кохання. Які гарні наші дівчата! Кожна, як та калина! А парубки - міцні, здорові, як дубки!

                                Ансамбль дівчат виконує пісню «Ой на гopi два дубки»

Дівчинка: Ось калина над рікою

Віти стелить по воді.

Хто це щедрою рукою

Їй намистечко надів?

Росянисте, променисте,

Розцвітає, як вогні.

Дай хоч трішечки намиста,

Калинонька і мені.

(Виходить – дівчинка – «калина»)

Дівчинка: Я не груша і не слива,

Я – калинонька вродлива.

Я стою в зеленім листі

І червоному намисті.

Учень: А чому ти так прибралась?

Дівчинка – калина: Бо до свята готувалась.

 

Пісня – хоровод «Ой є в лісі калина» 1 клас

Ведуча 2: Кожен народ має свої звичаї, обряди, що склалися протягом багатьох років. У кожного народу є свої символи і обереги. Обереги – від слова «оберігати», «берегти». Оберегами вважали рослини, які мали чудодійні властивості.

 Ведуча 1: Квіти – постійні супутники нашого життя. Дівчатка, а що буде, коли сплести квітку до квітки?

Дівчатка: Віночок!

Ведуча 2:  А ось дівчатка з віночками до нас поспішають,

                   Затанцювати для нас вони бажають.

 

Танок з віночками

 

Ведуча: Танцювали, співали, грали, та вже й втомилися. А на село вже опускається тиха й тепла українська ніч.

Учениця: Уже сонечко закотилося,

Нам додомоньку захотілося.

Закотилося та за гороньку,

Та надходить сон на головоньку.

Треба спати нам та всю ніченьку,

Рано жати йдем ми пшениченьку!

Ведуча: I сон огортає село. Лише в одній хаті плаче, не спить маленька дитинка. Давайте її заколишемо, колискової заспіваємо.

Аня та Настя еиконують колискову пісню «Ой люлі, люлі»

Ведуча: От i стихло, заснуло дитя (чути голосне хропіння). А це ж хто хропе? Мабуть, то наш Гриць ледачий, до роботи невдачий! Ну й ледачий цей Гриць! I вдень спав у холодочку, i вночі хропе!

                                            Виходять діти з Грицьком, стають позаду них.

Грицько. А ось я і не сплю вже.

Ішов Грицько льодом.

 Свинка городом.

Подай мені, моя мила,

Свою білу ручку. (Чипляється до дівчат).

 

Дівчина. Цур тобі, відв'яжися!

Дівчина. Цур тобі, відчепися!

Дівчина. Об чім з таким дурнем говорити?!

Дівчина. В мене думка не така, щоб пішла я за Грицька.

 

Грицько. Дарма-дарма. Я ще не зовсім дурний, батько казали, що у мене не всі вдома, та нічого, на вечір посходяться! А хоч би й дурний, то хіба не можу погуляти з дівчатами? Хоча….Вони такі вередливі, що я краще відпочину, оце і вдень, і вночі спав би. (Вкладається на підлозі)

Пісня «Грицю, Грицю, до роботи» 2 клас

 

 

 

Учениця: Співали, діточки, співали,

У решето піснi складали,

Поставили на вербi,

Де не взялися горобці,

Звалили решето додолу –

Час нам, діточки, додому!

 

Хлопчик – козак: Хоч іще ми малюки, та справжні хлопці – козаки!

Українка: Ми пишаємось Україною!

Чорнобривцями і калиною,

І таночками, і співанками,

І барвистими вишиванками.

 

Українець: І дібровами, і долинами,

І озерами журавлиними,

І родючими чорноземами,

І садочками яблуневими.

 

Українка: В Україні ми виростаємо,

Як ті квіточки розквітаємо,

Із її джерел чисту воду п′єм,

З золотих зернин коровай печем.

 

Українець: Назавжди ми всі з Україною,

З її мовою солов′їною.

Ми їй вірними завжди будемо,

Бо як матінку її любимо.

 

Хлопчик:  Я – українець (показує на себе)

Дівчинка: Я – українка (показує на себе)

 Разом:      Ми – українці (показують на себе)

1:Наша мова –Разом: українська,

2: А наша Батьківщина – Разом:   Україна!

 

Пед.-орг.: Шановні гості!

Все, що в серці мали –

Вам подарували:

Світлу мрію й казку,

Нашу пісню й ласку,

Щебет солов′їний,

Славу України!

 

Учениця: Довелося потрудитись,

Щоби нині не  зганьбитись.

Зараз час відпочивать.

 А тепер нам треба,  звісно,

Для гостей веселу пісню

Та душевну заспівать.

                                                     Пісня  «Веселка» ведучі та учасники

 

 

Ведуча 1: Спасибі щире всім, хто сьогодні в цій залі і тим хто брав участь у нашому святі.

 Ведуча 2:  Наше свято української пісні вже кінчати час,

Кращі побажання ви прийміть від нас.

Ведуча3: Прощавайте, друзі, низький вам уклін!

Доброго здоров′я зичимо вам усім!

Разом: І у вас, і у нас хай все буде гаразд,

Щоб ви і ми щасливі були!

  

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Муржак Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Турчин Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 січня 2019
Переглядів
11197
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку