Сценарій "Свято Букваря" для 1 класу

Про матеріал
Зал святково прибраний ( кульки, квіти, кращі роботи дітей). На стіні плакат – «Прощавай, Букварику!». Під музику й оплески діти входять до зали. Пісня «Ми першокласники»1 1-й у ч е н ь Є святкових днів багато На листках календаря. А між ними й наше свято – Вшанування Букваря. 2-й у ч е н ь День вітання і прощання – Свято перших букварів, Перша сходинка зростання. Для найменших школярів
Перегляд файлу

Сценарій виховного заходу « Свято Букваря»

Мета: виховувати у дітей любов до книги як до джерела знань; формувати інтерес  до читання; переконувати , що добросовісне навчання в школі допоможе досягти успіху в житті.

Обладнання: квітка ( кріпляться пелюстки) , два великі аркуші паперу і маркери, красиво розмальований великий конверт, в ньому лист.

Казкові герої : листоноша Пєчкін, Циганка, Буратіно, бабуся в українському національному одязі, Снігова Королева, Нечупара, Баба Яга, Рідна  мова, Читанка, Математика

Хід заходу

Зал святково прибраний ( кульки, квіти, кращі роботи дітей). На стіні плакат – «Прощавай, Букварику!». Під музику й оплески діти входять до зали.

Пісня «Ми першокласники»1

1-й  у ч е н ь

Є святкових днів багато                               

На листках календаря.

А між ними й наше свято –

Вшанування Букваря.

2-й  у ч е н ь

День вітання і прощання –

Свято перших букварів,

Перша сходинка зростання.

Для найменших школярів.

3-й  у ч е н ь

Буквар взяли ми перший раз,

Коли зайшли у перший раз

І як нам радісно сказати:

Читати ми всі вміємо,

Навчилися й писати.

4-й  у ч е н ь

Літера перша і перше слово,

З книжкою перша серйозна розмова,

Перша сторінка і друга сторінка,

Успіхи перші, усмішки й сльозинки.

5-й  у ч е н ь

В путь щасливу широку

Всіх виводить перший клас.

- До уроку, до уроку!

Чуєш, дзвоник кличе нас.

6-й   у ч е н ь

Любі гості, мами й тата,

В нас – Букварикове свято!

Добре, що прийшли до нас.

В гості ви у перший клас.

Пісня «Беру до рук букварик»2

7-й   у ч е н ь

Ми всіх гостей вітаємо

І дуже вам радіємо.

Усі вже букви знаємо,

Книжки читати вміємо.

 

 

8-й   у ч е н ь

Навчився й писати

Дружній наш клас –

Ви можете всі привітати нас!

Листоноша П є ч к і н

А чи у вас сьогодні  свято? Це першокласники? То отримуйте листи!

Діти беруть лист, запрошують Пєчкіна на свято.

 

 

 

 

 

 

 

У ч е н ь( читає листа) . «Дорогі мої першокласники, мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися на свято, якщо ви подолаєте всі перешкоди, які перед вами постануть. Будьте сміливими. Я з нетерпінням чекаю визволення. Ваш Букварик».

У ч и т е л ь. Щоб врятувати Букварика, потрібно із пелюсток скласти квітку. А кожна пелюстка – це завдання. То що ж будемо робити? Чи згодні ви допомогти? Сьогодні ми подорожуватимемо у казки та мультфільми. А для цього потрібно присісти, заплющити очі і чекати до тих пір, поки не перестане лунати музика. Якщо хтось раніше розплющить очі, то ми вже не зможемо потрапити у казку. Отже, вирушаймо! Щасливої дороги!

( Коли лунає «чарівна музика», змінюються декорації, атрибути, одні казкові герої замінюють інших. «Чарівна» музика закінчилася, але, розплющивши очі, діти бачать,що нічого не змінилося) .

У ч и т е л ь. Що трапилося? Чому ми не перенеслися у казку? Я, здається, здогадуюся: хтось із вас не зовсім міцно заплющив очі. Давайте спробуємо ще раз.

Знову лунає  музика. Коли діти розплющують очі, то перед ними танцює Циганка під мелодію з мультфільму «Бременські музиканти».

Ц и г а н к а. Ой, ви хто такі?

Д і т и. Ми – першокласники.

Ц и г а н к а. Давайте я вам погадаю, які оцінки будуть у ваших щоденниках.

Д і т и.  Не треба нам гадати, ми і так знаємо, що оцінки у нас будуть лише гарні. Яке завдання ми повинні виконати, щоб отримати пелюстку?

Ц и г а н к а. Яку пелюстку? Яку пелюстку? Ось пограйте спочатку у карти зі мною.

Д і т и.  Хіба дітям у карти можна грати?

У ч и те л ь. Це, звичайно, гра не для дітей. Але Букварика треба виручати, то давайте спробуємо. Якщо ми не впораємося, то наші гості допоможуть.

( Циганка з рукавів виймає колоди карт, на яких приклади: 5 + 3, 10 – 8)

Ц и г а н к а ( до глядачів). Хіба вони зможуть порахувати? Адже це тільки першокласники. 

Д і т и. А ми не гадаємо, а рахуємо. Віддавай пелюстку!

Циганка.  Е ні! Якщо правильну відповідь дасте, то станете моїми друзями й отримуєте пелюстку. Кажіть «так» чи «ні».

Треба гарно вам читати?

Треба менших ображати?

На перерві пострибати?

А всі парти пописати?

Друга треба виручати?

А треба слухати матусю?

Тоді дратуйте хоч бабусю.

У школі вибийте шибки.

І вчительці робіть все навпаки.

Брудне взуття несіть у школу.

І книги кидайте додолу.

Завжди старших поважайте.

І малюків не ображайте.

Чи хочете друзями моїми стати?

Та я ж краще за вчительку буду навчати.

Тоді беріть пелюстку і забирайтесь геть.

З такими розумненькими, добренькими

Я й сама не хочу дружити.

(Циганка неохоче віддає пелюстку 1. Знову лунає «чарівна» мелодія, перед дітьми вже стоїть Буратіно ).

Буратіно

Ви читали в Букварі?

Вам знайомі букви ці? ( показує)

Д і т и.  ( хором)

Ті, що є у Букварі,

Знаєм букви ми усі.

Буратіно

Добре знаєте? Гаразд!

Перевірю зараз вас.

Подивіться, буква . . . (А).

Ви назвіть на «А» слова.

(Діти називають)

Ну, а хто на букву «Б»

Слово швидко всіх назве?

Гляньте ще на букву «В».

Хто слова на «В» назве?

Хто старанно букви вчив,

Той пелюстку заслужив!

Віддає дітям пелюстку 2

Заходить бабуся. Діти вітаються з нею.

Б а б у ся

Щоб усі вас поважали,

Щоб любили і пишались,

Не багато і не мало –

Треба знати 10 правил.

Діти закінчують речення.

- Як прокинувся – вставай, ліні волі не … (давай).

- Квіточки роса умила, а тебе умиє… (мило).

- Вранці ти не поспішай, подивись спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все в … (порядку).

- І дивись – не барись, в школу швидко-швидко… (мчи).

- В школі, в класі не брудни, сміття бачиш - … (прибери).

- Не носи  в кишені жуйку, крейду, яблучко і булку, кнопки, цвяхи, сірники, а носи… (носовики).

- Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …(плям).

- Вдома рідним не грубіянь, менших захищай…(завжди).

- Скільки в небі світить ясних зірок, стільки у щоденнику повинно буть…(гарних оцінок).

- Щоб тобою всі пишались,

Перехожі озирались,

Так роби, щоб люди звикли:

Ти завжди у всьому…(приклад).

(Бабуся віддає пелюстку 3).

Д і т и. Дякуємо за науку.

С н і г о в а   К о р о л е в а. Зачекайте, не тікайте, спочатку загадки відгадайте.

- Букви всі від «А» до «Я» на сторінках…(букваря).

- Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...(зошит).

- Малювать в альбомі цім допоможуть…(олівці).

- Ручки й олівці, щоб знали, ми кладемо у …(пенали).

- Якщо вам стало прохолодно, то давайте пограємо гру «Хто швидше складе портфель».

(Одна пара дітей складає все в портфель, інша виймає. Під час гри лунає музика.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконали мої завдання. Ось тримайте свою пелюстку 4.

Нечупара вбігає в клас, зачепилась за поріг, падає.

У ч и т е л ь. Ой, лишенько! Це хто такий?

Н е ч у п а р а. Нечупара!

У ч и т е л ь. А чому тебе так називають?

Н е ч у п а р а. Не знаю.

У ч и т е л ь. А я, здається, здогадуюсь. Яка ти розпатлана! Яка ти брудна!

Н е ч у п а р а. То я зараз розчешуся і витруся!

(Ще більше розтріпує волосся, на долоні – фарба, і Нечупара розтирає її по обличчю. )

Розкажіть мені – це правда?

Діти люблять танцювати

Д і т и. Так.

Н е ч у п а р а. Ну, тоді хай мені потанцюють.

(Звучить музика, діти танцюють . Нечупара пританцьовує.)

 

Н е ч у п а р а

Такі танці – справжнє диво,

Протанцьовано красиво.

Заслужили від мене пелюсточку. Ось ,візьміть.

(Віддає пелюстку 5)

Б а б а  Я г а. Зявилися! Ну, чого вам треба? Я так і знала. Як щось треба, то до мене. А на свято ж мене не запросили. Якщо пограєтеся зі мною, то може, і дам пелюстку.

Проводиться гра. Дві команди по 3-4 дітей переносять воду із тарілок в склянки.

(Воду можна зафарбувати, щоб добре було видно її рівень у склянках. Під час гри Баба Яга насміхається над дітьми).

Баба Яга

Думаєте я вам вже віддам пелюстку? Е ні, не діждетеся. Ви вмієте гратися, але в мене є у конверті завдання для ваших батьків. (До батьків). Ага, злякалися?

- Придумати якомога  більше слів на задану літеру М

- Відшукати слова у слові часник (сани,час, син, каса,сич)

- Скласти приказку з розкиданих слів. (Віддає пелюстку 6)

 

У ч и т е л ь. Молодці! Виконали усі завдання, зібрали квітку! Ось тепер повинен зявитися Букварик!

Звучить музика  заходить Букварик в українському національному одязі і разом з ним Сова

Букварик: Я мандрую по країнах,

                    Я з абеткою дружу.

                     І малечу як зустріну

                     Грамоті одразу вчу.

                     Я щасливий дуже,

                     І тому радію,

                     Що всі діти в вашім класі

                     Читати вже вміють.

   Пісня «Мій букварик» 3                

Букварик.Сьогодні я прийшов до вас не сам. Тітонька Сова завітала разом зі мною до нас в гості. 

Тітонька Сова

Приготуйтеся, малята,

Слухати мої загадки.

А коли хто не вгадає,

Хай лоб для щигля підставляє.

           Хто ж навчатись не лінився,

           З буквами всіма здружився,

           Всі загадки  відгадає

           Оплески від нас він має.

(Учитель читає загадки. Діти називають букви та прикріплюють картки з літерами до магнітної дошки.)

Стали букви у рядок

Та й побігли в дитсадок.

Хто ж у них за ватажка?

Ну, звичайно, буква... (А.)

Я ось літера така:

Дуже схожа на жука.

Тільки-но жука згадаєш,

Вмить мене ти пригадаєш. (Ж.)

Що за літера така —

Гарно мовить, голос має,

Але слів не починає? (И.)

Буква ця — неначе свічка,

З ясним вогником вгорі.

Це не свічка, любі дітки,

А звичайна буква... (І.)

Буква ця чарівна.

Відгадайте, хто така.

Стовпчик, зверху крапок дві.

 Це звичайна буква... (ї.)

Он до хати перелаз,

Хоч обходь, хоч перелазь.

Він видніється ген-ген —

Перелаз, як буква... (Н.)

Буква ця, неначе бублик,

Мов обручка — хоч котись!

Здогадався:— усміхнись,

Називай, не помились!.. (О.)

Гарні хлопці-молодці

Закопали два стовпці,

Третій їм допомагав —

Перекладину поклав. (П.)

Сіла Мишка на пеньочок,

З'їла бубличка шматочок.

І тоді від бубличка

Залишилась буквочка. (С.)

Молоточок! Молоточок!

Поможи забить гвіздочок!

Мною ви не заб'єте,

Я звичайна буква... (Т.)

На рогатку дуже схожа,

Голосиста і пригожа. (У.)

Три стовпці, внизу межа —

От і вийшла буква... (Ш)

А буква ця тому

Вважається останньою,

Що ти себе самого

Не ставиш в перший ряд. (Я.)

Буква ця усім відома,

Перед Я вона стоїть.

В ній — дві палички і коло —

 Здогадаєтесь умить. (Ю.)

Хто абетку з вас вивчав,

Різні букви зустрічав.

Кожна з них від А до Я

Промовля своє ім'я.

Лиш одна із них німа —

В неї голосу нема.

Здогадався, певно, всяк!

Звуть цю букву... (М'який знак.)

Буквар

Бачу, букви вам відомі,

З ними добре ви знайомі. 

Ви любили працювати,

Все робили залюбки.

Щоб нам всім не сумувати,

Будем, друзі, ми співати

             (Пісня про Букварик.)

4-й   у ч е н ь

Добрий Букварику!

Перша книжко!

Хочеться навіть плакати трішки.

Шкода розлучатися, хоч і треба,

Ми не забудемо ніколи про тебе.

5-й   у ч е н ь

Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу і першу букву.

6-й   у ч е н ь

За перше слово,за першу казку.

За першої вчительки щиру ласку

7-й   у ч е н ь

Ми пам’ятаємо довгі роки.

Мудрі й повчальні твої уроки.

8-й   у ч е н ь

Всі літери прочитані –

Усіх їх 33.

Тепер всі вас учитимуть

Підручники нові.

Під музику заходять діти в костюмах підручників.

Ч и т а н к а

Я – читанка нечитана,

Навчатиму ваш клас.

Я з вами говоритиму 

Про наш прекрасний час.

Р і д н а    м о в а

Я не з лісу, я не з поля.

Нелегка у мене доля.

Через радість та біду

Я з віків до вас дійду.

Я дитину колисала,

Батьківщину захищала.

І від роду і до роду

Зберегла свою я вроду.

Всі народи мову мають,

Всі пісень своїх співають,

Бо, хто має мову рідну,

Той багатий, а не бідний

М а т е м а т и к а

1, 2 , 3, 4, 5 –

Вміють діти рахувать,

Але хто мене не знає,

Хай даремно не гуляє,

Щоби весело гулять,

Всі уроки треба знать.

У ч и т е л ь. А пригадуєте, ще зовсім недавно…

(Діти співають пісню «Мама двері відчиня, проводжа до школи…», «Пісня про школу».)5

11-й   у ч е н ь

Багато доброго, нового

Життя відкриє ще для нас.

Як перша сходинка до нього,

Для всіх нас став наш перший клас.

12-й   у ч е н ь

Все в житті починається з малого:

З зернини – хліб, з промінчика – зоря.

І ми шкільну свою дорогу

Починали  із сторінок Букваря.

13-й   у ч е н ь

Спасибі скажемо усім,

Хто научив любить цей дім,

Ту вулицю, де ми живем, -

Все, що Вкраїною зовем.

У ч и т е л ь. Дитинство – це що для тебе?

14-й   у ч е н ь. Дитинство – це блакитне небо.

15-й   у ч е н ь. Це миру й щастя мить.

16-й   у ч е н ь. Це гомін веселковий всюди.

17-й   у ч е н ь. Це сонце, що вічно буде…

18-й   у ч е н ь. Всім людям Землі світить.

19-й   у ч е н ь. Це пісня, що понад світом…

20-й   у ч е н ь

Відлунює всім привітом,

І пісню цю не спинить.

У ч и т е л ь. Нехай же вона зазвучить!

Виконується пісня «Вчать у школі».6

Учень

Дуже весело гуляти

Нам на світі Букваря,

Та закінчувати свято

Нам пора уже, пора.

Учень

Я дякую вам Щиро Ваш,

І бажаю щастя й миру,

Ще й у школі добре вчитись,

Щоб знаннями збагатитись.

Д і т и

Хай Бог охороняє всіх від злого,

Хай світить сонце і колосяться жита.

Щоб були всі здорові і щасливі

На многії літа! ( Хором)

У ч и т е л ь. Ось і закінчилось наше свято. Ви, дорогі діти, піднялися ще на одну сходинку на шляху до знань. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим. Нехай вам щастить!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прислуцький НВК

«ЗОШ І-ІІІ ступенів - дитячий садок»

 

 

 

 

 

 

                                               Підготувала і провела

                          Жабчик Н.В.

 

 Прислуч  2017

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
2759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку