24 травня о 18:00Вебінар: Підготовка до ЗНО: систематизація матеріалу та узагальнення знань за допомогою сервісу Canva

Виховна година "Бережемо здоров’я змолоду"

Про матеріал
Сценарій виховної години побудований у формі веселої подорожі до Країни Здоров'я. Вірші, веселі сценки, пісні - все сприятиме міцному бажанню берегти здоров'я змолоду".
Перегляд файлу

Класна година

Тему : Бережемо здоровя змолоду

Мета: ознайомити учнів з гігієнічними правилами і способами догляду за шкірою рук і зубами; навчити прийомам зняття напруги очей; пропагувати здоровий спосіб життя.

Обладнання: на дошці вивішується картка країни Здоров'я, на якій позначені зупинки, заплановані під час подорожі, маршрут руху; Класний годину проводиться у формі заочного подорожі. Разом з дітьми вибирається вид транспорту, на якому буде здійснено подорож. Дати заздалегідь дітям вірші для заучування.

Карта країни Здоров'я

1. Станція Руки.

2. Станція Зуби.

3. Станція Очі.

4. Станція Активний відпочинок

Хід  класної години


І. Організація учнів до уроку
       Усі сідайте тихо, діти!
       Домовляймось – не шуміти,
       Працювати час настав.
       Тож і ми часу не гаймо,
       Про здоров’я урок починаймо!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності

      Сьогодні у нас незвичайний урок,

      Сьогодні ми зробимо ще один крок

      В країну відому, в країну щасливу.

      Рукою легенько я лиш махну

       І в подорож дивну вас всіх поведу.

  • Подивіться на карту, як називається країна, в яку ми потрапимо?

Країна Здоров'я.

Вчитель Для подорожі нам необхідно вибрати вид транспорту. Вгадайте, на чому ми поїдемо подорожувати.

 

По маршруту вас везуть

І квиточки продають.

З вигляду продовгуватий,

Але зовсім не рогатий (автобус)

 

Вчитель Ось на такому веселому автобусі  ми з вами відправимося в подорож. (Малюнок автобуса вивішується на дошку.) Займайте місця, від'їжджаємо.

Руханка «Колесики»

ІІІ.  Подорож

І станція - Руки. (Заздалегідь підготовлені учні читають вірш.)

 (Вбігають  бруднуля з чумазиком)

  Бруднуля:    Ви ніколи не вмивайте               

                         Руки, шию, щоки й ніс,

                         Назавжди ви запамятайте

                         Що заняття ці дурні.

 

   Чумазик:     Знову руки забрудняться,            

                         Шия, вуха та лице.

                         Час не гайте, сил не тратьте,

                         Нащо вам усе оце?

   

 

 Бруднуля:       Стригтись також не потрібно.        

                           Марні гроші і слова

                           В старості сама собою

                           Облисіє голова.

Вчитель:  Доброго дня! Але по – перше,  коли заходите до класу - потрібно вітатися, а по – друге погляньте , які ви неохайні і брудні. Хіба можна бути такими?

Бруднуля і чумазик: Ну то й що?

Вчитель  Як то що? Діти, розкажіть, що може бути з тим, хто не миє рук. 

Звідки взялися хвороби? 
Їх створили злі мікроби.

Це – маленькі злодіяки, 
Хулігани, розбишаки,

Що живуть усюди, 
Де є повно бруду:

У болоті і грязюці, 
У смітті та у пилюці,

Під брудними нігтями, 
Пазурами й кігтями.

Той, хто руки не помиє, 
Їх ковтне і захворіє.

І тому, малята, 
Слід вам пам'ятати:

Будете вмиватися, 
Митися, купатися,

Повтікають злі мікроби, 
Разом з ними – всі хвороби!                      

Вчитель - Запамятайте правило

 

Вірш про гігієну                                 

Повернувся з вулиці –

Помий швиденько руки ти.

Глянь на них: які грязнючі,

Всі у сажі і багнюці.

 І уся оця бридота попаде тобі до рота.

Що скривився, так не смачно?

Тож поводься більш обачно.

Як повернешся до хати –

Мий швиденько рученята

        Вчитель     Мию, мию без жалю,

                                 мию, мию там, де брудно,

                                 А купатись не люблю,

                                 бо від того тільки худну. (Мило)

 

Бруднуля і чумазик вмиваються

Вчитель Абсолютно вірно. Потрібно строго дотримувати гігієни рук і нігтів, щоб не заразитися інфекційними захворюваннями, які передаються через брудні руки. Обов'язково мийте руки з милом теплою водою.

(автобус їде)

ІІ станція – Зуби.

Вчитель   А хто ж нас зустрічає?

Бояться кого всі на світі?   Доля
І дорослі і зовсім діти.
Трясе від одного слова:
Кровожерливий Стоматолог!

Вчитель         Вам всім страшно, а дарма.

                      Так сказав він жартома.

                      Його робота - зуби лікувати.

                      І від зубного болю усіх рятувати.

Сценка

Розболівся зуб в Андрійка.

Лікар визначив, що трійка.

 Треба зубчик лікувати,

 Щоби не прийшлося рвати.

Процедура неприємна,

Та хвилюєшся даремно.

 Звісно, треба потерпіти,

Але ж терплять усі діти.

 Головне, щоб зуб лічити,

 Рота широко розкрити.

Лікар в ньому почаклує,

Зуб полічить, запломбує,

І про біль забудеш ти,

Зуби треба берегти.

Хочеш зуби міцні мати?

 Їх потрібно доглядати!

 


   Вчитель. Перші зуби, молочні, з'являються у людини на першому році життя. До 6-7 років їх стає 20. Деякі з них вже випали, на їх місці прорізалися нові, постійні. До 10-11 років зазвичай випадають всі молочні зуби, замінюючись постійними. Якщо людина втратить постійний зуб - новий на його місці вже не виросте.

 

Бесіда

Вчитель. Що шкідливо для зубів?

Учні. Гризти горіхи. Їсти дуже холодну і дуже гарячу пишу. Їсти шкідливу для зубів їжу (особливо багато солодкого).

 

Практикум "Чищення зубів"                             

  • Чистити зуби треба два рази в день - вранці і ввечері.
  • Менше їсти солодкого, більше овочів і фруктів.
  • Якщо розболівся зуб - треба йти до лікаря.
  • Рух зубної щітки - зверху вниз. Ретельно чистити кожен зуб.
  • Рухи щітки - вперед-назад.

 

Вчитель. Спасибі нашому лікареві, а нам пора вирушати далі.

Пісня –пам’ятка «Білі зубчики» ( співають приспів)

  • А щоб нам було веселіше у дорозі - включимо музику

А поки ми веселилися, наш автобус під'їхав до наступної станції.

 

ІІІ станція «Очі»

Вчитель

Два брати через гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять.

  • А як треба доглядати за очима? 

Цікаві факти про зір та очі

  • Ваші очі втомлюються, коли ви читаєте і дивитеся телевізор, це тому, що ви блимаєте рідше.
  • Хоча наш ніс і вуха  продовжують рости протягом всього нашого життя, наші очі залишаються такого ж розміру як при народженні.
  • Для чого  ми моргаємо? Під час моргання слизова очей омивається сльозою, в іншому випадку, очі  почнуть сохнути.
  • Для чого вії?  Вії - є захист очей від пилинок, а також від малих комах
  • Середня тривалість життя вій — 5 місяців.
  • Ви блимаєте частіше, коли розмовляєте.
  • Із відкритими очима чхнути просто не вийде.
  • Дельфіни сплять з одним відкритим оком.
  • Чим старше ми стаємо, тим менше сліз ми виробляємо.
  • Для чого я вас пересадила рядами?

Вчитель

  • Жирна риба, вітамін А і вітамін С все це допомагає зберегти хороший зір. При роботі на комп’ютері, ви повинні слідувати правилу 20-20-20 — подивитися на щось за двадцять футів від комп’ютера кожні двадцять хвилин за двадцять секунд.

Зарядка для очей

 

  • Всі встали і вийшли з автобуса. Подивіться, яка краса навколо (виконуємо кругові обертання очима, то в одну сторону, то в іншу). А тепер поморгали очима, як метелик крильцями (протягом 1-2 хвилин). Подивіться вдалину (дивляться в вікно), а тепер близько (вправа «Близько-далеко»). Закрили свої оченята і постояли з закритими очима, представляючи картину нашої подорожі. Відкрили очі. Не забувайте ці вправи і мої поради, тоді ваш зір буде відмінним.
  • Вчитель  Вирушаємо далі.

 

ІV станція - Активний відпочинок

З кожним роком зростає число хворих дітей. Причиною багатьох захворювань є недотримання режиму дня, неправильне харчування, малорухливий спосіб життя

 

Фізкультхвилинка

Вчитель. Ну от, діти, наш автобус  під'їжджає до нашої школи, а подорож закінчилася. Давайте трохи пограємо.

Ігрова частина

Вчитель. А зараз пропоную всім вам зіграти в гру «Рима».
1. Щоб було усе в порядку,
Вранці робимо...(зарядку).
2.Свою   силу покажи,
З водою кожен день... (дружи ).

3. Хай мило живе  запашисте
Та рушничок... (пухнастий).
Порошок  зубний
І гребінець... (густий).
4. Потрібні організмові продукти,
Дуже корисні овочі та... (фрукти).
5. Дітям, дорослим дуже потрібно
Дихати часто свіжим... (повітрям).

 

ІV.  Підведення підсумків

 

  • Пригадайте, які станції ми відвідали? А чи всі станції тут на карті є? Щоб ви ще домалювали? (правильне харчування, загартовування, режим дня)

-Біля школи росте дерево Здоровя,  хмарка Здоровя.

Випішіть рецепт Здоровя і почепіть на дерево,  хмарку.

Здоров'я – це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров'я

У вас і у нас!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку