«Я мандрівник» ранкові зустрічі
Ранкова зустріч 1
Мандрівка із веселкою
Мета. Формувати уявлення про явища природи, розвивати спостережливість, виховувати почуття прекрасного, гордість за рідний край. Створювати атмосферу дружнього спілкування.
Обладнання: презентація «Рідний край», карта України та карта і герб Черкаської області, портрет Шевченка, малюнок веселки, олівці, фарби, сигнальні картки (сонечка, краплинки).
Хід зустрічі
Усі діти стають у коло.
Всім доброго ранку! Всім доброго дня! (повертаються праворуч, ліворуч)
Усмішкою можем весь світ обійнять! (розводять руки в сторони)
Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки, (плещуть долоньками, тупають ніжками)
Працюють голівки – на повну, не трішки.
Доброго ранку всім щиро бажаємо, (посміхаються один одному)
І з радістю ми новий день починаємо! (піднімають руки вгору)
Дощ пройшов: через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім! (Веселка)
– Як ви здогадались?
– Скільки кольорів у веселки? Назвіть їх.
– Які ще назви має веселка? (Райдуга, барвисте коромисло).
– Чи знаєте ви як утворюється це дивовижне явище природи?
– Влітку, коли пройде теплий дощик, сонячні промені заломлюються в крапельках води. Чим більші краплі, тим яскравіший колір веселки. Поступово кількість і розмір крапельок зменшується; вони або випаровуються, або падають на землю, – і веселка втрачає свою яскравість і зовсім зникає.
2. Рухлива гра «Веселка». Учитель називає колір веселки, а діти відшукують його на своїй одежі, на предметах. Хто найшвидше знайде, той стає в центр кола.
– Розфарбуйте кожен свою веселку, яка лежить на парті, і прикріпіть її на уявне небо (дошку).
– Як багато з’явилося різнобарвних «місточків» у нашому класі! Якщо скласти їх докупи, то утвориться один великий чарівний «місточок» по якому вирушимо в подорож по області, в якій ми живемо.
III. Обмін інформацією.
– Хто знає, в якій області ми живемо? (Черкаська).
– Як називається обласний центр?(Черкаси).
– Як називається найбільша річка, що тече територією Черкащини? (Дніпро).
– Ми живемо на славній черкаській землі, яка є серцем України. 6 січня цього року відзначали 65-річчя утворення Черкаської області.
– Відшукаємо її на карті України. У самому центрі України на берегах Дніпра, що поділяє наш край навпіл, розкинулись зелені ліси, луки, безкраї поля, вишневі сади Черкаської області. Це край, де ви народилися, де живете, де вперше пішли до школи. Це ваш рідний край.(Демонстрація малюнків, слайдів із зображенням різних куточків Черкаської області.)
– Це край, де назви міст і сіл нагадують нам про славне минуле нашого народу. Сміла, Корсунь,Чигирин – козацька столиця України, Канів – місто, де похований
Т. Г. Шевченко. (Робота з фізичною картою).
України рідної окраса,
Край пісень і золота – зерна,
Ти колиска нашого Тараса –
Чарівна черкаська сторона.
Д. Луценко
У селі Моренці народився геніальний поет українського народу, якого знає увесь світ.
Пагорб Слави м.Черкаси Тарасова гора м. Канів
Резиденція Б. Хмельницького Церква святого Іллі
м.Чигирин с.Суботів
с. Моринці Пам’ятник Т. Г.Шевченка
смт Маньківка
Буки. Каньон Гірського Тікича | Маньківська Віта Парк Аквадар
Вправа «Прогнозування»
Кожна країна, область, місто мають свій герб.
Який з гербів, на вашу думку, є гербом Черкаської області?
– Що підказало вам ваш вибір?
– Як ви гадаєте, що означає синій колір?(Річку Дніпро).
– Що означають сонце і колоски? (Вони символізують, що Черкащина – хліборобний край).
– Чому на гербі зображено портрет Шевченка?
Ми проживаємо у Черкаській області у селищі Маньківка.
Маньківський район також має свій герб.
IV. Щоденні новини
1. «Синоптик», якого визначають за допомогою лічилки, повідомляє, яка погода цього дня. Сказане діти фіксують у календарі погоди.
2. Вправа «Мій настрій»
– Якщо зустріч сподобалась і у вас гарний настрій, підніміть сонечко. Якщо вам сумно, то підніміть краплинку води. Я рада, що у всіх гарний настрій. Бажаю успіхів і гарного настрою вам на весь день!
Ранкова зустріч 2
Мандрівка з хмаринкою
Мета. Поповнювати словниковий запас учнів, розширювати уявлення дітей про явища природи, розвивати фантазію, виховувати в школярів бажання більше дізнаватись про рідну країну, її минуле.
Обладнання: презентація «Київ», карта України, шаблони хмаринок.
Хід зустрічі
I. Вітання
Усі діти стають у коло.
– Я усміхаюсь вам, а ви посміхніться один одному. Як радісно на серці, що ми сьогодні разом!
– Якщо ви хочете бути розумними – погладьте себе по голівці.
– Якщо ви хочете бути милосердними, добрими – погладьте сусіда по голівці.
– Якщо ви хочете бути дружніми – візьміть один одного за руки.
– Якщо ви хочете бути веселими, здоровими – то поплескайте у долоньки.
Відгадування загадки
Як легесенька пір'їнка
В небі плаває …(Хмаринка).
– Чи спостерігали ви, як вони пливуть блакитним небом?
– На що вони схожі?
– Хто знає як утворюються хмари?
– У жарку погоду із ставків, річок, морів водяна пара піднімається вгору. Чим вище – тим холодніше. Охолоджуючись, пара перетворюється на дрібні крапельки води, які зливаються одна з одною і утворюються хмари.
II. Групова робота
Гра «Моя хмаринка»
– У кожного з вас на парті лежить шаблон хмаринки, виріжте її. Створимо коло та розкажемо про свою хмаринку. (Відповіді дітей: моя хмаринка легенька, моя хмаринка біленька, моя хмаринка чудова і т. д.). Прикріпіть свої хмаринки на уявне «блакитне небо» (дошку). На цих чудових, казкових хмаринках ми здійснимо захоплюючу мандрівку до найбільшого міста нашої країни.
Гра «Хто кмітливий?»
– Розташуйте букви так, щоб вийшло слово.
Ї В К И (Київ)
Гра «Відгадай»
– На чому вирушимо в мандрівку здогадаєтеся, відгадавши загадку.
Що за чудо – довгий дім,
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
І харчується бензином. (Автобус)
III. Обмін інформацією.
– Відшукаємо на карті це місто. Київ – столиця України, найголовніше і найбільше місто нашої країни.
– Хто із вас бував у цьому місті?
– Можливо хтось розкаже нам щось цікаве про нього?
м. Київ).
2. Читання вірша про Київ (Презентація «Київ»).
Київ – місто історичне,
Йому вже багато літ.
А воно красиве, вічне,
Навесні каштанів цвіт.
Мости два береги з’єднали,
І котить хвилі в даль Дніпро.
Це наші пращури подбали,
Щоб оселилось тут добро.
Столиця нашої Вкраїни,
Найкраще місто на землі.
Тут бігають швидкі машини,
Пливуть по річці кораблі.
М. Рильський
– Яке місто Київ?
– Яка річка тече через це місто?
Софіївський собор Майдан Незалежності
Вулиця Хрещатик Метро
Батьківщина – Мати Пішохідний міст
Слухання легенди про заснування Києва.
Древній Київ
Давній народ, який оселився над Дніпром, називався полянами. Жили поляни родинами і мали своїх князів. Були серед них три брати: одного звали Кий, другого – Щек, третього – Хорив. І була в них сестра Либідь. Поселився Кий на одній горі. Щек – на другій, що тепер зветься Щекавицею. А Хорив – на третій горі. Від нього вона називалася Хоривицею. Збудували брати місто і на честь старшого брата назвали його Києвом. Навколо міста росли ліси, дрімучі бори. Водилися там різні звірі. А в місті жили люди працьовиті.
У багатьох походах побував Кий. А повернувся в своє місто на горах, тут і помер. І брати його Щек і Хорив, і сестра їхня Либідь тут поховані. Від Либіді стала й річка називатися Либіддю. Ця річка впадає і зараз у Дніпро.
Після смерті братів рід їхній довго князював у полян, у древньому місті Києві. Н.Забіла
– Як називався давній народ, який оселився над Дніпром?
– На честь якого брата назвали місто Київ?
– В яку річку впадає річка Либідь?
IV. Щоденні новини
Учні повідомляють дату і стан погоди цього дня.(22 січня)
Гра «Бажання»
Наші чарівні хмаринки хочуть пливти безкрайнім небом далі. Але перш ніж вони туди потраплять, дуже хочуть почути від вас побажання. Подумайте, яке бажання у вас найголовніше. (Діти по черзі висловлюють свої бажання). Хмаринки понесли наші мрії і бажання, які обов’язково здійсняться. Побажаємо хмаринам щасливої дороги. (Діти прощаються з хмаринками помахами рук).
Ранкова зустріч 3
Мандрівка в казку
Мета. Розширити знання дітей про українські народні казки, розвивати читацькі інтереси, виховувати повагу до однокласників.
Обладнання: малюнок лисички, картки з завданнями для груп, кошик із весняними квітами.
Хід зустрічі
I. Вітання
Ми візьмемося за руки, (беруться за руки)
Веселіше так усім, (плескають в долоні)
Бо у класі всі ми друзі, (розводять руки в сторони)
Посмішки даруєм всім! (обертаються вліво– вправо і посміхаються)
Щоб покращити настрій звучить аудіозапис пісні «Усмішка» (сл. Н.Свойкіної, муз.
Н. Антоник). Діти обмінюються компліментами.
Вправа «Очікування»
– Що ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі?
– Гарний настрій візьмем і працювати почнем!
II. Обмін інформацією
Довідкове бюро
Учні повідомляють про прикмети січня, як і чому його називають по іншому.
– Назва січень походить від слова «Січа». У давнину в цей час починали розчищати ділянки від корчів, щоб навесні їх засіяти.Цей промисел називав-
ся січа. До цього перший місяць року мав і інші назви: студень, проси-нець, сніговик, тріскун, вогневик, льодовик, щипун, сніжень. Просинець – від слова «синь»: адже в цьому місяці стає більше сонячних днів. Тріскун,– від морозів все тріщить, студень – дуже холодно. Вогневик, щипун – мороз обпікає, щіпає щоки, ніс, руки.
Діти по черзі займають «крісло автора», називають прикмети місяця та коментують їх.
III. Групова робота
– Про те, які ви старанні, веселі діти, довідалася одна казкова героїня. Як її звати, дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Зайчиків, курочок полюбляє.
Їй на місці не сидиться
Як же звуть її ….(Лисиця).
– Лисичка-сестричка принесла із лісу незвичайні квіти із завданнями. (Показує кошик з квітами різного кольору. Діти беруть по черзі із кошика ту квітку, який колір їм до вподоби).
– Квітка синього кольору об’єднує в групу «Мовників», квітка жовтого – у «Читайликів», а червоного – у «Математиків».
Завдання для «Читайликів».
Утворити і прочитати слова. З якої казки ці герої?
каЖаб каМиш чикЗай
банКа мідьВед вкВо
Завдання для «Математиків».
Розв'язати приклади
6 + 4= 7 + 3= 8 – 6= 10 – 9=
9 – 7= 8 + 2= 6 – 4= 5 + 5=
Завдання для «Мовників»
Визначити кількість складів, букв, звуків у слові «Ведмідь»
Гра «Хто? Який?»
Вовк – (сильний, страшний, голодний,злий, …)
Ведмідь – (великий, бурий,вайлуватий, …)
Лисичка – (хитра, руда, прудка, розумна, …_
Зайчик – (спритний, біленький, куцохвостий,боязливий, …)
Гра «Відгадай»
Влітку сіренький, а взимку біленький. Хто це?
– Чому зайчик змінює колір хутра взимку?
IV. Щоденні новини
Сьогодні протягом дня, як ви здогадалися, за результатами роботи групи «Читайликів» ми продовжимо знайомитися з українськими народними казками. Група «Математиків» повідомляють, що сьогодні ми будемо закріплювати вміння додавати і віднімати в межах десяти. Група «Мов-ників» висловлюють припущення, що повторюватимуть про звуки та букви.
– Чи справдилися ваші очікування від зустрічі?
– Нагородіть себе оплесками за те, що були кмітливими, дружними, веселими.
Ранкова зустріч 4
Мандрівка із сонечком
Мета. Учити дітей співчувати, вчасно приходити на допомогу, дбати про своє здоров'я, розвивати усне мовлення, спостережливість, виховувати почуття доброти, взаємодопомоги.
Обладнання: паперове сонечко, промінці, сигнальні картки, предметні малюнки, аудіозапис пісні «Вийди, вийди, сонечко».
Хід зустрічі
I. Вітання
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.
Усміхається лагідно сонечко (піднімають руки вгору)
І дивиться в наше віконечко. (підносять руку до очей, дивляться у вікно)
Проміння своє посилає, (помахи рук в напрямку до обличчя)
Всім гарного дня бажає. (беруться за руки, піднімають їх вгору)
Учитель тримає в руках паперове сонечко і пропонує передавати його по колу й водночас вітатися зі своїми друзями. (Я бажаю тобі гарного дня, гарного настрою, щоб ти був веселий, удачі, приємного спілкування, …)
II. Обмін інформацією
Сонце
Ось сонечко з’явилося над світом,
І стало видно, тепло – скрізь краса!
Все заквітчалось зеленню та цвітом,
На травах срібно виграє роса.
З’явилось сонечко і все живе радіє
І ніжиться в приємному теплі.
А Сонце промінці гарячі сіє
І стало весело і радісно Землі.
Земля співає і радіють люди,
Рослини, звірі і пташки малі.
Як Сонце є, тепло і світло буде.
Життя цвістиме на усій Землі.
Тепло і світло. Як без цього жити?
Без світла і тепла життя нема.
І доки буде Сонечко світити,
Мине нас холод і страшна пітьма.
Надія Красоткіна
2. Бесіда
– Чому все заквітчалось зеленню?
– Хто радіє сонечку?
– Що дає сонечко людям, рослинам, тваринам? (Світло, тепло. Без сонця не було б життя на нашій землі).
– Що в природі схоже на сонечко?
Загадка.
На сонечко я схожий
І сонечко люблю.
До нього повертаю
Голівоньку свою.(Соняшник)
Діти порівнюють сонечко і соняшник, знаходять спільні та відмінні ознаки.
Гра «Оживи сонечко».
– До нас поспішало сонечко і загубило свої промінчики. Допоможемо йому знайти їх. Воно зайшло в класну кімнату через віконце, можливо, на підвіконні загубило промінчики? Повернемо йому їх, а щоб його втішити, розвеселити, говоріть йому слова – яке воно. (На підвіконні діти знаходять промінчики і прикріплюють до сонечка й промовляють: «Тепле, ласкаве, кругле, веселе, жовте, лагідне, …»).
Погляньте, як засяяло, зраділо наше сонечко! Воно запрошує нас на прогулянку до лісу.
III. Роботав парах
На партах малюнки предметів. Щоб в жаркий день сонце не заподіяло шкоди вашому здоров’ю під час прогулянки до лісу, виберіть потрібні речі.
(Блайзер, окуляри, лялька, парасолька, обруч, вода, книга, хустина, капелюх, кошик).
2. Гра «Поведінка в лісі»
– Уявімо, що ми знаходимося в лісі. (Звучить музика – імітування звуків природи лісу.) Пригадайте правила поведінки в лісі, дайте відповіді на запитання.
– Чи можна голосно співати?
– Руйнувати гнізда птахів?
– Сміття в лісі не лишати, за собою прибирати?
– Ламати гілки?
– Кожне гіллячко любити та з пташками дружити?
– Милуватися красою природи?
Діти відповідають сигнальними картками (зеленою – «можна», червоною – «не можна»)
3. Рухлива гра «Вийди– вийди сонечко».
Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір'ячко.
На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
IV. Щоденні новини.
Синоптик повідомляє, який день, число, місяць,погода.
Світить сонечко ласкаво.
В календарик заглядає
І від посмішок аж сяє!
– І я бажаю вам гарного ранку і доброго дня. Ви – мої маленькі сонечка. Такі ж яскраві, ласкаві, ніжні, теплі і добрі, як сонечко.
Ранкова зустріч 5
Подорож із сніжинкою
Мета. Формувати уявлення про утворення снігу; розвивати комунікативну, пізнавальну компетентності, спостережливість, творчу уяву; виховувати бажання пізнавати навколишній світ і дбайливо ставитися до нього.
Обладнання. Презентація Карпати, аудіозапис пісні «Сніжинка», фотоілюстрації сніжинок, карта України
Хід зустрічі
I. Вітання.
Руку дай мені скоріше –
Разом жити веселіше.
Усміхнися, глянь навкруг:
Кожен в класі – то твій друг!
- Усміхнімося сусідам зліва і справа, вчителю, сонечку, хмаринці.
Так як зараз зима, ми вирушимо в мандрівку із сестричками Зими. Відгадайте, хто вони?
Гра «Відгадай».
Хто на місті не сидить,
А несеться і летить.
Жваво у танку кружляє,
Наших діток звеселяє.
Звісно, це такі пушинки –
Білі, зимові…(Сніжинки).
Гра «Асоціація»(біла, легенька, холодна, красива, пухнаста,м'яка)
- Розгляньте сніжинки і скажіть, що є спільного в них? (6 променів).
- Серед безлічі сніжинок - двох однакових не існує. Як нам пощастило! Ми можемо кататися на санчатах, лижах, грати в сніжки, ліпити снігову бабу, милуватися сніжинками, а є люди, які ніколи не бачили снігу.
- Хто знає, як утворюється сніжинка?
Водяна пара дуже високо піднімається над землею і перетворюється на малесенькі льодинки-кристалики. Ці 6-ти променеві кристалики увесь час збільшуються при падінні на землю і нарешті стають красивими сніжинками.
II. Групове заняття.
Рухлива гра «Чудово – погано».
- Якщо ви вважаєте, що прихід зими це чудово, станьте по праву руку від мене, якщо ні, то станьте по ліву руку. Поясніть свій вибір.
Психогімнастика «Ми – сніжинки»
Звучить аудіозапис пісні «Сніжинка» (муз. і сл. Ю.Воронюк).
- Діти, уявіть себе сніжинками. Повіває вітерець, сніжинки повільно кружляють в повітрі. Хочеться бути легенькими, щасливими, радіти життю і мандрувати по нашій країні.
III. Обмін інформацією.
Летимо з сніжинками до найвищих гір України – Карпат. Хто із вас там бував? Що цікавого бачили, дізналися?
Вправа «Крісло автора».
Робота з картою.
На заході нашої країни розташовані Карпатські гори. Це середні гори, молоді, їхнє утворення триває і досі.
Найвища вершина Карпат – Говерла. Її висота 2061 метр.
Чарівної краси Карпатам надають озера. Одним з найбільших є озеро Синевир.
У цих горах багато рідкісних тварин, рослин.
Тис ягідний Лілія лісова Білотка альпійська
Білка карпатська Тритон карпатський Полівка снігова
Тут знаходиться найбільший і найкрасивіший гірськолижний курорт Буковель.
IV. Щоденні новини.
Синоптик.
Сьогодні: (день, число, місяць).
Погода:
Свій день народження святкують:
Гра «Сніжок»
- Покажіть як летять сніжинки з неба.
- Як вони кружляють в повітрі.
- Як падають на землю.
- Поплескайте в долоньки, хто любить коли йде сніг.
Вправа «Скажи одним словом»
Скажіть одним словом про своє враження від мандрівки Карпатами.
- Ви мої розумники! Бажаю вам доброго і веселого дня.