Сценарій театралізованої ігрової програми «На піратській шхуні у пошуках пригод»

Про матеріал
Захоплююча театралізована ігрова програма, під час якої діти мають можливість стати учасниками цікавого квесту, де на них чекають неймовірні пригоди, перевтілення у справжніх піратів. Діти навчаться читати карту скарбів, танцювати ритуальний танець піратів, а також розгадувати головоломки та завдання від них. А ще діти повинні проявити свої найкращі якості: влучність, спритність, силу і звичайно на них чекає довгоочікуваний солодкий скарб. Адже справжній пірат повинен мати холодний розум та гаряче серце.
Перегляд файлу

Комунальний лікувально-профілактичний заклад

«Шосткинський обласний дитячий протитуберкульозний санаторій»

 

 

 

Сценарій

театралізованої ігрової програми

 

«На піратській шхуні у пошуках пригод»

 

(для учнів 5-6 класів)

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вихователь

Гітченко Ірина Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Шостка

2019

Мета: Розвиток творчої активності і комунікативних здібностей дітей.

 

Завдання:

  • Ознайомити дітей з новими колективними іграми, іграми-змаганнями;
  • ЗЗакріпити вміння дітей змагатися в колективно-ігровій діяльності, розвивати розумові, фізичні здібності, ерудицію;
  • Виховувати прагнення до розвитку позитивних якостей особистості: взаємодопомоги, доброзичливості, комунікабельності.

Учасники: діти у віці від 10 до 12 років.

Місце проведення: ігровий майданчик, спортивна зала.

Технічні засоби, обладнання: музичний центр, мікрофон.; капелюхи з пером для капітанів, біноклі, бандани двох кольорів по кількості учасників команди, два паперових кораблі у вигляді пазлів, капелюх для жеребкування, дві кольорові картки для визначення кольору команд, аркуші з іменами піратів, листівка у вигляді пляшки, дві сорочки на ґудзиках, дві пари товстих зимових рукавиць, три варені яйця, дві ковдри (тонкі), пробки від пластикових пляшок або порожні сірникові коробки, лінійка, фанти з завданнями, мотузка (канат), набір кілець і паличок з перетинками (або хокейні ключки), два рулони туалетного паперу, великий таз з водою, кілька яблук, каструля або велика чаша з водою (соком або чаєм), коктейльні трубочки, скриня «зі скарбами».

 

 

Хід заходу:

 

1. «Зустріч».

 

Арабелла. (Голос із-за куліс)

Гей, розійдись, роззява!

 

На сцену виходить Арабелла.

 

Арабелла.

Вітаю вас, юнги! Мене звуть Арабелла, я дочка пірата, в даний час я права рука знаменитого пірата Флінта. Вам крупно повезло, в даний час Флінт замислив як завжди ризиковану справу. Йому потрібні відважні і безстрашні моряки. Ви – відважні? Ви – безстрашні? (Діти відповідають).

 

Вітаю вас, юні моряки, молоде м'ясо для акул і крабів! А хочете стати учасниками небезпечної пригоди? (Діти відповідають). Сподіваюся, вам буде цікаво. Підніміть руки, хто нічого не боїться? (Діти піднімають руки). Я так і знала, що мені сьогодні пощастить. Я здається знайшла дуже відважних і безстрашних юнг!

 

Чудово, значить, ви готові вирушити зі мною в небезпечну подорож? А... молодці, всі хочуть. Вам належить пройти ряд випробувань. Готові? Тоді не будемо відкладати в довгий ящик.

 

Арабелла.

Зараз нам потрібно набрати дві команди моряків, адже ми підемо на двох кораблях, і вибрати двох капітанів. Капітани будуть управляти своїми командами, а я буду прокладати маршрут, координувати всі дії і розробляти стратегію нашого походу.

 

Хлопці виходять, та по черзі вибирають з капелюха (жеребкування) картку з кольором своєї команди. Арабелла видає капелюх з пером, бінокль, бандани, відповідного кольору.

 

Арабелла.

А чому тут шум і гам? –

Розкажіть, хлоп’ята!

 

Хлопці.

Тут відважний капітан

І його пірати.

 

Арабелла.

Вся команда – по місцях!

Ей, віддать швартові!

Веселитись будем там!

До свята всі готові?

 

Побудуйте своїми силами

Чудо-яхту з вітрилами.

Пазли правильно складіть

І вітрильник свій зберіть!

 

(Команди складають кораблі з аркушів паперу – збирають пазл. Потім придумують назви своїх кораблів.)

 

Арабелла.

Назва шхун є, а ось капітани у нас безіменні. Вони повинні мати піратські імена. У моєму капелюсі лежать два аркуші з іменами знаменитих піратів. Зараз капітани підійдуть і витягнуть з капелюха свої імена. І протягом нашої подорожі члени команди будуть звертатися до своїх капітанів цими іменами.

 

Капітани витягують імена (на вибір вкладені імена Сільвер, Морган, Гак).

 

Конкурс капітанів. (Капітани придумують і малюють прапор для кораблів).

 

Журі підводить підсумки конкурсу капітанів.

 

Арабелла.

Ой, дивіться, пляшка, а в ній лист, здається! Може в ній розгадка, де знайти скарби?..

 

Арабелла бере листівку “пляшку”, зачитує зміст.

 

Зарив коштовний клад

На острові один пірат

У величезній старовинній скрині,

Потрібно ключ знайти вам нині.

 

Пройти всі течії і перешкоди

Й отримати винагороди.

Потрібен розум і таланти

Подолати усі рифи Фантів.

 

Арабелла.

Що ж, командуй, капітан!

Чекають нас пригоди,

Може шторм і ураган,

А може і розваги.

 

Наш корабель летить вперед,

Вітерець попутний.

Хто з присутніх починає,

Загадку першу розгадає?

 

Зачитуються загадки. Діти відгадують.

Хто це? Що за дивина?
Вісім ніг і голова!
На ногах присоски має,
Ними їжу він шукає,
А тепер на дні заліг
Дивовижний …(восьминіг).

Не потрапте ви нізащо
Цій хижачці в люту пащу!
В морі плаває глибоко,
Їсть — що попаде на око!
Про добро давно забула
Ця зубата, зла…(акула).

Ця тварина добра дуже,
Познайомся з нею, друже!
В морі плаває, пірнає,
Із води людей спасає.
Виринає із глибин
Щирий помічник — …(дельфін).

Знають діточки малі:
Він — найбільший на Землі!
Дім його — це океани,
Зі спини летять фонтани.
Схожий на масивний щит
Добродушний синій…(кит).

Він великий і плескатий,
Океаном йде гуляти,
В нього хвіст отруйний дуже,
Стережись його, мій друже -
Жалить струмом всіх підряд
Дивний електричний…(скат).

В морі синьому живе
Це ясне, живе желе.
Не чіпайте, малюки -
Пальчик може обпекти!
Паляничка голопуза
Називається … (медуза).

 

Журі підводить підсумки І етапу конкурсу.

 

Арабелла.

А поки члени журі радяться, проведемо гру «Піратські небилиці».

 

Ми всі дружно в кінці вірша

Сміятися будемо... (ха-ха-ха!)

 

Плив пірат худий балії,

Зустрів айсберг в океані.

Це просто нісенітниця.

Посміємося... (ха-ха-ха!)

 

А на айсбергу великому

Розмістився цілий будинок.

Немає дурніші нісенітниці,

Посміємося... (хі-хі-хі!)

 

Для пірата в тім домі

Є тютюн, рогатка, ром.

Це брехня в нісенітниці,

Посміємося... (хе-хе-хе!)

 

В будинок пірат вирішив забратися,

Щоб викрасти ті багатства.

Відпочинемо від нісенітниці,

Посміємося... (хі-хі-хі!)

 

Шторм виник раптом при місяці -

Перечекав пірат на дні.

Хто повірив нісенітниці,

Смійтеся голосніше... (хе-хе-хе!)

 

Після шторму в небі - сонце,

Океан просох до дінця.

Не втомився від нісенітниці?

Посміємося... (хі-хі-хі!)

 

І пірат у своїй балії

Весь випарувався, як у лазні.

Це, до речі, нісенітниця,

Смійтеся дружно... (ха-ха-ха!)

 

Там сидить він досі,

Чекає, коли виникне шторм.

Бути піратом нелегко!

Всі сміємося... (хо-хо-хо!)

 

Арабелла.

Будемо вважати, що перший етап пройшов успішно. Мені дійсно подобаються учасники мого майбутнього походу.

Команди у нас гідні такої небезпечної подорожі, і ніхто не відступить перед іншими небезпеками. Вірно я помітила? (Діти відповідають).

 

2. «Відплиття».

 

Арабелла.

Вперед, друзі, назустріч небезпечним пригодам!

 

Звучить музика, пірати під керівництвом Арабелли виконують ритуальний танець, відплиття піратських кораблів.

 

Гра «В добру путь»

Гравцям одягають сорочки на ґудзиках, видають товсті зимові рукавиці. Завдання гравців – якомога швидше позастібати більшу кількість ґудзиків на сорочці.

 

Змагання «Перевірка сміливості»

Викликаємо трьох найсміливіших і пропонуємо розбити об лоб яйце, одне з яких сире! (Насправді всі три яйця – варені, але діти цього не знають).

 

Підведення підсумків другого етапу ігрової програми.

 

3. «У відкритому морі».

 

Арабелла.

А тепер настав час всім пройти випробування для справжніх піратів.

 

Гра «Шторм».

Випробування піратів «морською хворобою» (гравців саджають в ковдри і катають, імітуючи морські хвилі).

 

Арабелла.

А тепер зіграємо в морську гру: "Море, берег, вітрила"

 

Гра "Море, берег, парус"

За сигналом "Море!" – всі роблять крок вперед, за сигналом "Берег!" – крок назад, за сигналом "Парус!" – піднімають руки.

 

Гра «Сила духу»

Умови: лінійка, пробки від пластикових пляшок або порожні сірникові коробки, кількість учасників за кількістю пробок або коробків.

Гравці розташовуються паралельно один одному. В 20 см від кожного на підлогу кладуть пробки від пластикових пляшок (чи сірникові коробки). За сигналом ведучого гравці щосили дмуть на пробки – хто далі зрушить пробку. Результати підбиваються за допомогою лінійки.

 

Арабелла.

Шторм. Неспокійний океан,

Але відважні матроси,

А з ними їх капитан,

Вирішать все дуже просто.

 

Щоб проти вітру встояти,

Проявимо таланти,

Співати, перевертатися, танцювати

І все, що скажуть фанти.

 

Учасники по черзі витягують фанти і виконують веселі завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.          Цей фант для спритних. Потрібно пройти рівно по мотузці, яка лежить на палубі.
  2.          Заспівати веселу пісню.
  3.          Зв’язати кінці мотузки.
  4.          Виконати гімнастичні вправи.
  5.          Вистроїти піратів своєї команди за зростом.
  6.          Назвати частини корабля.
  7.          Пройти певну відстань до визначеного об’єкта з зав’язаними очима.
  8.          Зобразити три тварини (пантоміма).
  9.          Намалювати корабель.
  10.     Налити у ложку води і пройти з нею певну відстань, не проливаючи воду.

 

Журі підводять підсумки цього етапу змагань.

 

 

4. «Коралова бухта».

 

Арабелла.

А тепер вас чекає сюрприз, якого ви не могли передбачити. Нам доведеться залишити свої кораблі в цій бухті і далі пройти пішки. Не будемо витрачати часу і сил. Замружте очі. Слухайте і повторюйте за мною заклинання, яке допоможе нам швидко дістатися до потрібного місця.

 

Заклинання.

Ширлі - Мирлі,

Крибле - Крабле,

Потужні хвилі і краби!

Магію свою зробіть,

Вірний шлях нам вкажіть.

 

Арабелла.

Шлях наш важкий і таємничий. Але для таких сміливців, як ви, перепони не стануть на заваді.

Уявіть собі: перед вами глибоке багнисте болото, перейти яке можна тільки по купинах. Купинами в грі будуть звичайні аркуші паперу. На одному стоїть пірат, а інший пересуває далі. І так, поки не перейде все болото. Переможуть ті учасники, які швидше пройдуть цей шлях.

 

Гра «Перехід по купинах»

 

Арабелла.

Наступні випробування наблизять нас до скарбів.

 

Гра «Рівновага».

Стати в рядок, один за одним. Першим повинен бути капітан команди. Проскакати певну ділянку згуртованою командою.

 

Гра «Серсо».

Грають у парах. Пари стають на відстані 3 м один від одного, одночасно кидають кільця і ловлять їх на паличку з поперечиною довжиною 0,5 м або просто на руку. Перекладина робиться на паличці, щоб кільце не проскакувало на руку. (Можна замість паличок використати звичайні хокейні ключки).

Для гри знадобиться кілька кілець і паличок. Якщо учасник не зловив кільце, він отримує штрафне очко, якщо кільце пролетів далі, ніж витягнута рука з паличкою, штрафне очко не нараховується, кидок повторюється. Гра продовжується до визначеного заздалегідь кількості штрафних очок. У командному варіанті переможець визначається за сумою очок.

 

Арабелла.

Зараз вам гарантовано захопливе видовище – де ще в наші дні побачиш бійку з-за черевика?

 

Гра «Кістяна нога».

Капітани виходять у сусіднє приміщення. Учасники знімають з себе по одному черевику або туфлі і кладуть їх в загальну купу. Завдання для капітанів – швидко і правильно взути свою команду. Перемагає, звісно, той, хто впорається із завданням першим. Порада: щоб було складніше і цікавіше, взуття обох команд можна скласти в одну велику купу, додавши кілька «зайвих» черевиків.

 

Змагання «Морська мумія».

Викликаються гравці. Їм видається по рулону туалетного паперу. Завдання кожного – розіпхати це все по кишенях, за комір, у штани, шкарпетки і т. д., порвавши весь папір на маленькі шматочки. Хто перший, той і переможець.

 

Гра «Затонулі скарби»

Для гри необхідний великий таз з водою. В таз кидають кілька яблук, а потім пірат встає на коліна перед тазом, тримаючи руки за спиною, і намагається зубами зловити яблуко і дістати його з води.

 

Гра «Кубок щастя»

Пірати діляться на 2 команди, урочисто виноситься кубок (каструля або велика чаша) з водою (соком або чаєм). По команді «На абордаж!» обидві команди починають пити з чаші наданий їм напій за допомогою трубочок. Перемагає та команда, яка зробить це швидше!

 

Арабелла.

Е-ге-гей! Земля! Я бачу острів!

На щоглі урочисто розвивається прапор!

На березі – призи і радість, але твердо має пам’ятати кожен пірат: морська дружба, честь і хоробрість – ось це і є безцінний скарб!

 

Журі підводить підсумки ігрової програми, оголошують результати.

 

Поки члени журі радяться проводиться конкурс для вболівальників.

 

Ось вона яка –

Розбійниця морська!

Усіх би проковтнула

Зажерлива….. (акула)

 

Я для людини друг чудовий.

Мене завжди бери в похід.

Я вказую безпомилково,

Де північ, південь, захід, схід. (компас)

 

Мореплавцям у пригоді

Стану в будь-яку погоду.

У грозу, в туманній млі

Привітаю кораблі. (маяк)

 

Як веселка кольоровий,

Має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

Він його повторить вмить. (папуга)

 

В морі рибка золота
Кораблі переверта. (кит)

 

Ні сани, ні віз,
А їде без коліс. (човен)

 

По ланах, житах безкраїх,

По морях вона гуляє,

То, сердешна, в берег б’ється,

В бризках піниться, сміється.  (хвиля)

 

Морячок наш чорно-білий
Ловить рибу дуже вміло.
Схожий трішечки на діжку,
Має крильця, має ніжки.
Між крижин відважно плава.
Обганяє пароплави.
То ж ви знаєте, що він
Називається … (пінгвін)

 

 

5. «Повернення».

 

Арабелла.

Ну, ось і закінчилася наша подорож!

Ви відважні і завзяті

Ви справжнісінькі пірати!

До побачення, мої юні друзі!

До зустрічі на морських просторах!

 

Звучить весела музика, всі танцюють. Після танцю відкривають скриню зі скарбами і ділять між усіма дітьми порівну.

 

doc
Додано
30 грудня 2019
Переглядів
2117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку