16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Сценарій театралізованого екологічного позакласного заходу "33 корови"

Про матеріал

Сценарій природничого позакласного заходу для учнів молодших та середніх класів. В доступній формі виконавці доносять до глядачів взаємопов'язаність між живими організмами, формують перші уявлення про екологію.

Перегляд файлу

33 Корови

Сценарій позакласного заходу на екологічну тематику для учнів 5-6 класу

Діючі особи :


  1. Ведуча(сестра)
  2. Молодший брат
  3. Поет
  4. Корова Ласуня
  5. Пастух
  6. Лікар
  7. Нишпорка
  8. Метелик
  9. Мурашка
  10. Конюшина
  11. Селянин

12. Попелиці

13.Танок на лузі: квіти, метелики, джмелі


Дія 1

(сестра ходить по сцені, вчить визначення, брат дивиться на неї)

Сестра: Екологія  -  це сума знань, що належить економіці природи, вивчення усієї сукупності взаємних стосунків тварин та оточуючого середовища. (повторює декілька разів)

Брат: Екологія? А що це таке?

Сестра: (повторює визначення)

Брат: нічого не розумію.

Сестра: Ну добре, слухай, я розповім тобі одну історію.

Дія 2

( за столом поет намагається написати вірша. Звучить пісня)


В центрі міста обласного,

Де рослинки не ростуть,

Жив поет, чарівник слова,

Всім відомий римопліт.

Римував він, що попало,

Просто вибився із сил

До бабусі на поправку,

Де корів пасуть на травці,

У відпустку полетів.


Приспів: 33 корови, 33 корови, 33 корови

Вийшло три рядка,

33 корови, новий вірш готовий,

Дайте лише склянку молока.

(на фоні пісні поет збирається у відпуску)

Дія 3.

( світить сонечко, пасуться корови, сидить пастух та сумна Ласуня.

Виходить поет, милується краєвидом)

Поет: Сонечко світить, річка блищить,

   Он, на горбочку корівка лежить,

   Що ж ти, Ласуне, сумна та бліда

   Чом не пасешся? Лишилась сама?

Ведуча: Дивиться сумно Ласуня навколо, зблідла і схудла наша корова.

Пастух (сердито): Звільнять з роботи скоро мене, їсти – не  їсть, молока не дає!

Поет (стурбовано): Лікаря кличте до неї мерщій, може в Ласуні вірус страшний!

Дія 4.

( пастух виводить лікаря)

Ведуча: Лікаря швидко з села привели, та подолати біду не змогли.

Лікар: Мила, Ласуне, ротик відкрий, глибоко дихай, язик покажи.

   Ні, у корови живіт не болить, просто у неї пропав апетит.

Поет: Нишпорку треба покликати сюди, зможе він їй апетит віднайти.

Дія 5

(пастух виводить нишпорку)

Ведуча: Цю справу нишпорка узяв, усе село він допитав.

Нишпорка (розглядає всіх у лупу): Зухвалий злочин в цім селі! Хто бачив жертву? Де? Коли?

Ласуня (сумно): Минулим літом був. Це точно.

           Ось там, на лузі, без сумнівно.

Мій апетит був самий кращий, а молоко лише відмінне!

Нишпорка: Цей злочин давній! Я збентежений.

   Ми місце злочину обстежимо!

(всі за нишпоркою переходять на луг)

Дія 6

(мешканці луки: метелик , мурашка з попелицями рухаються під спокійну музику)

Ведуча: Прийшли на місце, як тут мило!   Але корівка затужила.

Ласуня: Ой, апетитику, мій любий! Тебе ніколи вже не буде!

        Усе як було: сонце, квіти! Хто міг тебе кудись подіти?

(пролітає метелик, нишпорка хапає його за крильця)

Нишпорка: Постій, голубонько моя. Минулим літом де була?

Метелик (обурено): Яке нахабство! Відпустіть!

 І крильця, ви, мої не мніть!

 Інакше я літати не зможу! А вам мурашка допоможе  (показує на мурашку)

Нишпорка (до мурашки): Де дівся апетит? Кажи! Дивися в очі, не бреши!

Мурашка: В мене є свої корівки – рівнокрилі попелиці,

                  з апетитом в них нормально, смокчуть соки всі з травиці.

Ведуча: Слідство нічого не дало, всі зібралися в село.

   Раптом чують хтось мичить...

Дія 7

(Ласуня побачила квіточку конюшини)

Ласуня: (обнімає квіточку) Нарешті я тебе знайшла, мила конюшино!

  (стурбовано) Ти чого така поникла, може захворіла?

Конюшина: Я одинока й дуже хвора.  Мій рідний дім уже не тут.

           На цьому лузі стало пусто – джмелі тут більше  не гудуть (плаче)

Ведуча: Ось, що розповіла конюшина.

Дія 8

Танець квітів конюшини та джмелів. Джмелі єднають квіти конюшини.

(Селянин спочатку побризкав отрутохімікатами поле, порозліталися джмелі, деякі загинули, а потім викосив  траву, попадали квіти, остання конюшина причаїлася.)

Ведуча (до хлопчика): Ну тепер ти розумієш чому в Ласуні пропав апетит?

Хлопчик: не дуже.

Ведуча: Для того, щоб на наступний рік виросли квіти , необхідно щоб в землю потрапило їхнє насіння, яке утворюється після запилення квітів.  Запилення може відбуватися за допомогою вітру чи різних комах.  А ось конюшину запилюють в основному джмелі. Коли люди необачно  користуються отрутохімікатами, або руйнують джмелині гнізда в землі, квіти конюшини залишаються не запиленими і не дають насіння. Ну, а якщо не буде насіння то ...

Хлопчик: не буде квітів на другий рік!

Ведуча: Так, і в корівок може знову зникнути апетит.

Хлопчик: Я зрозумів! Екологія нас вчить жити разом,  не ображаючи тварин і  рослин.

Усі учасники вистави співають фінальну пісню

( мелодія пісні «33 корови»)

Треба нам любить природу,

Поважати й берегти.

Не топтатися по квітах,

Всім в біді допомогти.

 На Землі такій великій

Місця вистачить усім.

Джміль повинен мати хатку,

Джміль повинен мати хатку.

Всіх ми мусимо зберегти.

 Діти ми природи - (3 рази)

Любимо її.

Всі на цій планеті є дітьми Природи

А вона – одна  для нас усіх!

 

 

docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку