Сценарій театралізованого "Свята Першокласника"

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу «Свято Першокласника» для учнів 1 класу музичної школи, який сприяє розвитку пізнавальних процесів учнів: уваги, пам'яті, уяви, а також вихованню любові до музики. Захід побудовано у формі казки, в ході якої діти пізнають мистецтво за допомогою помічників: Скрипкового та Басового ключів, Чарівника, веселих Ноток.
Перегляд файлу

1

 

                                                                  Шерстюк Тетяна Андріївна,

                                                                                 викладач-методист,

                                                   Балаклійська дитяча музична школа

 

 

 

                Сценарій театралізованого «Свята Першокласника»

 

Опис матеріалу: пропоную вашій увазі сценарій позакласного заходу «Свято Першокласника» для учнів 1 класу музичної школи, який сприяє розвитку пізнавальних процесів учнів: уваги, пам'яті, уяви, а також вихованню любові до музики. Захід побудовано у формі казки, в ході якої діти пізнають мистецтво за допомогою  помічників: Скрипкового та Басового ключів, Чарівника, веселих Ноток.

Конспект заходу

Тема: Посвячення в школярі музичної школи

Девіз: «Прекрасне пробуджує добро»

Цілі:

1. Розвивати творчі здібності, фантазію.

3. Збагачувати знання про музику.

4. Виховувати любов до прекрасного,  спонукати до творчості.

 

    Хід заходу

            

        Лунають фанфари. На сцену виходить ведуча.

 

Ведуча. Доброго дня, дорогі діти, шановні батьки, вчителі, гості нашої школи! Ми раді вітати вас усіх у цій залі на нашому святі, приуроченому до Міжнародного Дня Музики. Музика живе в кожному з нас. Вона не лише живе. Вона пробуджує в кожному серці добро.

        Краса врятує світ.  Прекрасне пробуджує добро. Саме краса і добро – неодмінні супутники мистецтва.

        Любі діти! Щоб ваше навчання було чарівним, щоб ви щодня відкривали для себе нові дива, я запросила на наше свято двох прекрасних фей. Вітайте фею Краси! (лунає музика, на сцену виходить фея Краси)   

Фея Краси. Доброго дня, дорогі діти! Я – фея Краси. Я живу в цій школі дуже давно. Я живу в кожному звуку, в кожному музичному творі, в кожному малюнку. А цього року я поселилась у серці кожного першокласника, аби допомогти дітям побачити й відчути красу музики. А ще я хочу, щоб краса, яку я навчу вас бачити й чути, пробудила в серцях у вас добро. Тому зі мною прийшла моя найкраща подруга – фея Добра! (лунає музика, на сцену виходить фея Добра)    

Фея Добра. Добрий день! Я шлю вітання всім присутнім у залі. Я певна, що всі, хто грає, співає та слухає музику чи малює картини – це добрі й чуйні люди. Адже мистецтво робить кожного добрішим. Той, хто любить прекрасне, ніколи не залишить друга в біді, пожаліє тваринку чи пташку, не буде ламати дерева. Я нерозлучна зі своєю подругою – феєю Краси і також постараюсь засіяти ваші серця зернами добра.

Ведуча. Діти, привітаємо оплесками наших чарівних гостей і надамо їм право розпочати наше осіннє свято піснею!

 

  Фея Краси і фея Добра співають пісню Н. Май „Золотава осінь”

 

Ведуча. Дякуємо нашим гостям за чудову пісню і запрошуємо до зали! (феї спускаються в залу)

Ведуча. Діти, а ще я запросила на наше свято доброго чарівника. Давайте оплесками його привітаємо! (лунає музика, на сцені зявляється Чарівник)             tr.5

Чарівник. Добрий день, дорогі діти! Здоровенькі були, дорослі! Зі святом вас! Що, скучили за справжніми дивами? Сьогодні вони у вас будуть! Але найголовніше диво, скажу я вам – це музика, це ваша школа і ваші вчителі і, нарешті, ви самі, бо здатні зіграти чи заспівати чудові мелодії!

Ведуча. Шановний чарівнику! Нам уже не терпиться побачити диво!

Чарівник. О, це для мене дуже просто! Замовляйте, будь ласка!

Ведуча. А чи можеш ти, наприклад, здійснити появу якої-небудь особи на святі?

Чарівник. Запросто! Кого б Ви хотіли побачити?

Ведуча. Ну, наприклад, я б хотіла, щоб зараз до нас прийшов... Скрипковий Ключ!

Чарівник. Одну хвилиночку! Зараз я пригадаю своє музичне заклинання. Як же воно там... Ага... Згадав! Квінта, кварта, сі-бемоль, прима, терція, тріоль, модуляція, мажор, домінанта, септакорд! Скрипковий Ключ, з’явись! (лунає музика, на сцену виходить Скрипковий Ключ)

Ведуча. Оце дійсно диво! Браво, Чарівнику! Здрастуй, ключе Соль!

Скрипковий ключ. Добрий день! Привіт усім!

                                    Я прийшов до вас на свято,

                                    В мене друзів тут багато:

                                    Співаки і музиканти –

                                    Справжні юні ви таланти!

                                    Але щоб артистом стати,

                                    Треба ноти гарно знати!

                                    Я ж із нотами дружу,

                                    Музикантам я служу!

                                    Той, хто хоче ноти знати,

                                    Має скрізь мене писати!

Ведуча. Доброго дня, Скрипковий ключе! Дякуємо тобі за привітання! Дуже раді тебе бачити. А чи не прийшов з тобою твій ліпший друг? Напевне, ти здогадався, кого я маю на увазі?

Скрипковий ключ. Звісно, кого: мого друга Басового ключа Фа! Я й сам за ним уже страшенно скучив, бо ми не бачилися ще з весни.

Чарівник. Ну, це ми можемо виправити. „Квінта, кварта, сі-бемоль, прима, терція, тріоль, модуляція, мажор, домінанта, септакорд! Басовий Ключ, з’явись! (лунає музика, на сцену виходить Басовий Ключ)   

Басовий ключ. О! Здоров, друже Соль! Я радий тебе бачити! Як справи?

Скрипковий ключ. Дякую, добре. Поглянь, ми на святі! Сьогодні ж День Музики!

Басовий ключ. Та невже?! Здрастуйте, малята! Я, чесно кажучи, вас і не помітив... Зі святом вас!

Ведуча. Здрастуй, ключе Фа! Дякуємо тобі за те, що завітав до нас на свято. Адже без тебе неможливо досягти повного, соковитого звучання музики. Давайте оплесками привітаємо обох наших друзів – Скрипкового та Басового ключів! (оплески)

                      

                   Раптом за кулісами чути гамір.

 

Ведуча. Ой, що це за гамір?! Невже ще якісь гості йдуть до нас? Давайте заховаємось і подивимось! (всі відходять убік)

                   

           На сцену під музику виходить Дівчинка в оточенні Ноток. Нотки ведуть танок навколо Дівчинки. Раптом музика припиняється.

 

Дівчинка. Ой... знову ця музика... Як вона мені вже набридла!.. Щодня її треба вчити! Ці клавіші, білі й чорні... Вже рябить від них в очах! Тільки те й роблю, що колупаю ці етюди, та ще й учителька в музичній школі заставляє грати вірними пальцями! А це сольфеджіо! Ці інтервали уже в печінках сидять! А взагалі, чому я повинна сидіти з цими нотами щодня, коли всі мої подружки гуляють, дивляться телевізор чи сидять в інтернеті?! Тим більше, що я й так дуже талановита! У мене фантастичні здібності! Недаремно ж мені на вступних іспитах поставили „дванадцять”!

 

            На сцену до Дівчинки підкрадається Лінь.

 

Лінь. О, які розумні речі я чую! Це те, що мені треба! (до дівчинки)

Здрастуй, дівчинко!

Дівчинка. (злякано) Ой, ти хто?.. І що ти тут робиш?!..

Лінь. Я – твоя лінь! Я тут для того, щоб тобі допомогти! (співає)                 

                                        

                     Я весь день ходжу то туди, то сюди.

                     Не знайду ніяк місця я собі!

                     Всіх врятувати я хочу від навчання,

                      Ось і прийшла, щоб допомогти тобі!

Мені тебе так шкода! Ти така замучена цими безглуздими заняттями! Як ти терпиш ці ноти?! І взагалі, мені так шкода дітей, які ходять до музичної школи! Бідні дітки, вони позбавлені безтурботного дитинства! А вчителі, ці жорстокі люди! Вони задають стільки завдань! А це так шкодить здоровю! Але найбільше мене вражають батьки. Невже їм зовсім не шкода своїх діточок?! Це ж просто жахливо! Слухай, дівчинко! Ходімо на вулицю, погуляємо! Або давай подивимось мультик. А не хочеш – давай поспимо на моїй мякенькій подушечці... (позіхає)

Дівчинка. Але ж мені треба вчити гами і етюд, а ще – це сольфеджіо...

Лінь. Ні, ні, ні! Ні в якому разі! Це смертельна небезпека для здоровя! Ну навіщо тобі ці ноти?! Скажи їм „Геть!” І вони більше ніколи не будуть тебе турбувати!

Дівчинка. І правда! Подумаєш – ноти! Я й без них усе вмію! (до ноток) Пішли геть! Ну, чого стоїте?! Геть, кому кажу! (нотки злякано тікають)

Лінь. Молодець! А тепер мерщій на вулицю! (вибігають)

Скрипковий ключ. Друзі! Що ж робити?.. Ця зазнайка прогнала мої ноти! Вони можуть більше сюди не повернутись!.. Який же я тоді буду ключ без нот?!.

Басовий ключ. Треба було їх зупинити! Чому ж ти мовчав?

Скрипковий ключ. А ти чому мовчав?! Твої ноти вона також прогнала!

Басовий ключ. Ти знаєш, мені мов заціпило...

Скрипковий ключ. Це й не дивно! Адже Лінь володіє гіпнозом!

Ведуча. Оце так поворот! І саме в день свята! Слухайте, а що, як звернутись до чарівника?

Скрипковий ключ. Точно! Давайте його погукаємо!

Всі. (гукають) Чарівнику! (заходить Чарівник)

Чарівник. Знаю, знаю, неприємності у вас. Дійсно, випадок дуже складний. Але немає безвихідних ситуацій! Щоб повернути ноти-звуки, треба відгадати про них загадки!

Ведуча. А хто ж їх буде відгадувати?

Чарівник. Як це хто?!  Малята в залі!

Ведуча. Діти! Треба рятувати наші ноти, наших ключів, школу і взагалі всіх нас! Бо без нот ми не зможемо нічого заспівати чи заграти! Я вас дуже прошу зібрати всі свої знання і відгадати загадки нашого чарівника!

Чарівник. Ну, слухайте! (загадує загадки, діти в залі відгадують)

               На лінійці додатковій влаштувалася чудово.

Тут немов її гніздо. Це, звичайно, нота... (До)

    

     Під першою лінійкою співає пісню дзвінко

Про нове і про старе. Називайте: нота... (Ре)

            

               На лінійку першу стала і одразу заспівала:

„Дуже зручно тут мені!” Це, звичайно, нота... (Мі)

   

    Між лінійками вмостилась і співати заходилась.

              Її пісня не стиха. Відгадали? Нота... (Фа)

Скрипковий ключ. А можна, я наступну загадку дітям загадаю?

Чарівник. Ну звичайно!

Скрипковий ключ.

              На лінійці другій моя живе подруга.

              Їй представитись дозволь. Познайомся: нота... (Соль)

Чарівник. Дякую, ключе Соль, за допомогу! Продовжуємо, діти!

               Між соль і сі стоїть вона, ця нота ніжна, чарівна,

               Чути спів її здаля. Відгадали? Нота... (Ля)

 

               Гаму До мажор вінчає і високий голос має.

               Знають тут її усі. Це, звичайно, нота... (Сі).

Ведуча. Молодці, діти! Усі загадки відгадали!

Скрипковий ключ. Але чому ж ноти не повертаються?!

Чарівник. А тому, що їх ще треба зіграти й заспівати!

Басовий ключ. То давайте спробуємо, малята! Співаємо гаму До мажор! (ведуча грає, ключі диригують, діти в залі співають, на кожен звук вибігає дівчинка-нотка, вклоняється і стає в один рядочок з усіма)

Ведуча. Діти, привітайте наші нотки! (оплески)

 

                       На сцені зявляються Лінь та Дівчинка.

 

Лінь. Ну що, набігалась, моя люба? А тепер уже пора спати!

Дівчинка. Ні, я не хочу спати! Мені треба вчити музику! І я вже скучила за своїми нотками!

Лінь. Ну що ти, дитинко! Навіщо тобі ці ноти! Фу!..

 

(Підходять Чарівник, Скрипковий та Басовий ключі, Ведуча)

 

Скрипковий ключ. Лінь, залиш у спокої дівчинку і забирайся геть!

Лінь. А, це ти, Скрипковий ключе! Ач, цілу компанію сюди привів!

Ну що ж, мені не вдалося пригрітися в цієї дівчинки. Але я певна, що в залі багато ледарів! І вони мене вже чекають! Правда, дітки?

Басовий ключ. Припини безглузді балачки!

Ведуча. У нас у залі і взагалі в нашій школі немає ледарів! Правда, діти? Давайте проженемо Лінь! Скажемо всі „Геть!” і затупаємо ногами! (діти проганяють Лінь, Лінь з криками утікає)

Дівчинка. Ой, та це ж мої нотки! Вони повернулись! (нотки відвертаються від дівчинки, повертаються спиною) А, розумію, вони образились на мене! Нотки, любесенькі, пробачте мене! Я більше вас ніколи не прожену! Відтепер я завжди буду старанно вчити домашнє завдання! (нотки повертаються обличчям, обіймають дівчинку)

Дівчинка. (співає, нотки танцюють)

                        Живуть собi нотки на свiтi малi,
                        Танцюють, спiвають веселi пiснi.
                        Повсюди є друзiв багато у них.
                        Iз нотками поруч немає сумних.

Приспів: У кожної з нот є веселе им’я.
                    Співає iз друзями нотна сiм’я.
                             Коли вони разом, пiснi прилiтають,
                   I музика лине у свiтi без краю.

                     Щоранку цi нотки приходять до нас
                    Даруючи радiсть i смiх повсякчас.
                    Узимку i влiтку до дiток летять,
                    Щоб спiвам i танцям навчити малят.

                                  Приспів:

                     Всi нотки веселi, бадьорі й легкi,
                     Умiють лiтати, неначе пташки,
                     I можуть злетiтися в школу, в садок,
                     Дiтей повести у веселий танок.

                                   Приспів:

 

Чарівник.  От бачите, діти, як іноді трапляється. Так от, щоб з вами такого не сталось, будьте завжди старанними учнями і слухайте вчителів!

Скрипковий ключ. Бажаємо вам успіхів у навчанні!

Басовий ключ. Великих творчих здобутків! І лише відмінних оцінок!

 

                       Заключна пісня (співають усі дійові особи)

                       

                        Знову в залі музика і сміх,

                        Ми вітаєм нині вас усіх,

                        Хто прийшов сюди до нас              |

                        Перший раз у перший клас.            |

                        Сьогодні свято все лише для вас.   |  двічі                     

 

                       Навчитесь тут грати і співать,

                       Слухать музику і малювать.

                       І за ручки вас малі поведуть учителі, |

                       Вони зігріють вас теплом своїм.         | двічі

 

                       Перший день, коли прийшли сюди,

                       Збережіть у серці назавжди.

                       Хай ця школа, зала й клас                       |

                       Стануть рідними для вас                         |

                       Мистецтво з вами буде хай весь час!      | двічі

 

Всі. Зі святом, дорогі першокласники!

Ведуча. Друзі, давайте подякуємо нашим артистам за таку цікаву і повчальну казочку (оплески) Сподіваюсь, ви зрозуміли, що наші веселі нотки живуть скрізь:

          У лісі й на полі, і вдома, і в школі,

          У кожній травинці, у зошиті й книжці,

          У плескоті річки, у вітах вербички,

          З них кожна озветься у вашому серці!

   Ну, а зараз почнеться не менш цікава частина нашого свята. Ми з вами станемо свідками перших кроків у мистецтві наших наймолодших школярів. Для вас будуть грати й співати творчі колективи, в яких беруть участь першокласники. Отож розпочинаємо наш святковий концерт! І перші його учасники зараз підіймаются на сцену.

     

     Іде святковий концерт. Діти співають пісні, декламують

          вірші про музику, грають на музичних інструментах

    

    А зараз ми запрошуємо любих першокласників разом з казковими героями у веселий святковий хоровод. Нехай цей хоровод стане символічним початком  їхньої подорожі до мистецького Олімпу.

        

Звучать мелодії дитячих пісень „Перший дзвоник” та

„Шкільна пісня“ (муз. і сл. Н. Май), діти водять хоровод по залі.

 

Діти, ми ще раз вітаємо вас зі святом. Вітаємо батьків, учителів, усіх любителів мистецтва. Здоров’я вам усім, щастя, успіхів у навчанні і творчого натхнення! На все добре! До нових зустрічей!

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Сценарії
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
1013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку