Сценарій " Тиждень трудового навчання"

Про матеріал

План тиждня трудового навчання. Розгадування кросвордів, чайнвордів.

Гра "Ерудит". Розгадування головоломок, ребусів. Гра "Докажи слівце". Конкурсна розважальна програма "Домосіди!"

Перегляд файлу

 

 

     

Підготувала

вчитель трудового навчання

                                                             Удачненської ЗОШ І-ІІІст

                                                                     Сладких   Світлана  Олексіївна

                                                              (на основі інтернет ресурсів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 рік

 

ПЛАН     ТИЖДНЯ     ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

 

1 день ПОНЕДІЛОК:

 

  1. Розгадування  кросвордів, чайнвордів.
  2.  Гра  "Ерудит".

2 день ВІВТОРОК:

 

  1. Розгадування головоломок, ребусів.
  2. Гра "Докажи слівце".

3 день  СЕРЕДА:

 

  1. Виставка творчих робіт.
  2. Виставка літератури по рукоділлю.

 

4 день  ЧЕТВЕР:

 

  1. Виставка кулінарних газет і літератури по кулінарії.
  2. Розпродаж виробів.
  3. Робота творчої майстерні на протязі всіх перерв

 

5 день  ПЯТНИЦЯ:

  1. Виставка конкурс малюнків із прислів'ями й приказками про працю.
  2. Конкурсна розважальна програма "Домосіди" (5-6 клас)

 

Тиждень трудового навчання

Тема: Технологія виготовлення вишитих виробів

Чайнворд

1. Тканина для пошиття одягу, який будуть оздоблювати вишивкою. 2. Пристрій, який використовують, щоб запобігти проколу пальця. 3. Шов, який використовують для підшивання країв виробу, оздоблюють одяг і предмети побуту. 4. Пристрій, за допомогою якого затягують нитку в голку. 5. Використову­ється для копіювання малюнка. 6. «Простий тамбур». 7. Тка­нина для килимків, диванних подушок, які будуть оздоблюва­ти вишивкою. 8. Різновид шва «козлик».

Кросворд «Шви вишивання»

 По горизонталі: 2. Шов, який використовується для обметування петель швейного виробу та зрізів тканини. 3. Шов, назва якого походить від спеціальних круглих п'ялець.

4. Різновид «петельного» шва. 6. Шов «козлик», виконаний різноко­льоровими нитками у декілька рядків.

По вертикалі: 1. Шов, що складається з ряду косих стібків які щільно прилягають один до одного.

 5. Шов, який з лицево­го боку утворений рядом перехрещених стібків.

Відповіді класти у скриню, яка знаходиться на першому поверсі на вахті. Переможцями будуть найактивніший клас, який дасть найбільшу кількість та учень, який проявить більшу активність на цьому тижні.

Тиждень трудового навчання

Тема: Технологія виготовлення вязаних виробів

Чайнворд

 

 

 

 

1  Найпростіший елемент будь-якого узору. 2. Країна, в якій було знайдено в VII- IX ст. в'язаний багатоколірний виріб. 3. В'язаний виріб. 4. Нитки для в'язання. 5. Елемент узору, який буває з накидом, з двома наки­дами, схрещений. 6. Вид гачка в залежності від матеріалу, з якого він зроблений.

 

Чайнворд

1. Найпростіший елемент узору. 2. В'язаний гачком виріб. 3. Частина гачка. 4. Узор. 5. Елемент в'язання, який викорис­товують для того, щоб збільшити висоту стовпчика. 6. Верхній одяг, для оздоблення якого використовують філейні узори. 7. Узор. 8. Нитки для в'язання гачком. 9. Узор, основою якого є квадрат.

Відповіді класти у скриню, яка знаходиться на першому поверсі на вахті. Переможцями будуть найактивніший клас, який дасть найбільшу кількість та учень, який проявить більшу активність на цьому тижні.  

 

Тиждень трудового навчання

Тема: Основи техніки

Кросворд

Розгадайте слова, переставивши місцями літери.

По горизонталі:

3. СЬВІ.

4. ОЛТБ.

6. ЛЬШИПАК.

8. ІВКШ.

10. АКАЙГ.

По вертикалі: 1. ИШІДПНИПК. 2. РОЗІАКЧ. 5. НЦЛАГЮ.7. ВГИТН. 9. АЛВ.

 

 

 

 

 

Кросворд

 

 

1. З'єднання, в яких деталі можуть віль­но рухатися одна відносно одної. 2. З'єднання за допомогою деталей з різьбою. 3. З'єднання, в яких виступи на одній деталі входять у пази другої. 4. З'єднання, в яких застосовують паян­ня, зварювання, склеювання. 5. Деталі, що застосовуються тільки в деяких ма­шинах.

6. З'єднання, в яких деталі кріп­лять шпонкою, що входить у вал маши­ни і в з'єднувальну з ним деталь. 7. Рознімні з'єднання, утворені за допо­могою штифтів. 8. Деталі, які широко застосовують у більшос­ті машин.

 

Відповіді класти у скриню, яка знаходиться на першому поверсі на вахті. Переможцями будуть найактивніший клас, який дасть найбільшу кількість та учень, який проявить більшу активність на цьому тижні.  

 

 

 

 

 

Тиждень трудового навчання

Тема: Основи графічної підготовки

Кросворд

 

 

1. Графічний документ тимчасового користування, виконаний від руки без використання кресляр­ських інструментів. 2. Коротка рис­ка.

3. Розмір кола, який позначають знаком Ø. 4. Графічне зображення. 5. Обмеження розмірної лінії.

6. Середина кола.

7. Документ, який визначає правила виконання креслень.

8. Креслярське приладдя.

9. Людина, яка виконує графічні зображення деталей та виробів.

 

Кросворд

 

По горизонталі: 1. Зображення деталі.

3. Довжина, шири­на, висота. 6. Комплект креслярських інструментів, вкладених у футляр. 8. Розмір кола. 9. Відношення лінійних розмірів, зо­бражених на кресленні, до їх натуральної величини.

По вертикалі: 2. Графічний документ тимчасового корис­тування, виконаний від руки без використання креслярсь­ких інструментів. 4. Кресляр­ське приладдя.

5. Розмір кола, який позначають латинською літерою R. 7. Креслярське приладдя яке використовують для проведення ліній.

 

Відповіді класти у скриню, яка знаходиться на першому поверсі на вахті. Переможцями будуть найактивніший клас, який дасть найбільшу кількість та учень, який проявить більшу активність на цьому тижні.  

 

Тиждень трудового навчання

Тема: Робота на швейному устаткуванні

Кросворд

 

 

По горизонталі: 1. Подає нитку голці, човникові, затягує стібок та скидає нитку з бобіни чи котушки для отримання наступного стібка.

5. Притискає матеріал до голкової пластини і рейки, сприяючи переміщенню його на довжину стібка.

По вертикалі: 2. Служить для переміщення матеріалів на довжину стібка.

3. Призначена для проколювання матеріалів проведення через них верхньої нитки та утворення петлі з цієї нитки. 4. Захоплює петлю голки, розширяє її, обводить навко­ло шпульки, здійснює переплетення верхньої та нижньої ниток.

Чайнворд

 

1. Подає нитку голці, човникові, затягує стібок та скидає нитку з бобіни чи котушки для отримання наступного стібка.

Захоплює петлю голки, розширяє її, обводить навколо шпу­льки, здійснює переплетення верхньої та нижньої ниток.

Частина швейної машини, яку утворює платформа і рукав.

4. Права частина рукава.

 5.  Шпульний ....

6. ….пружина.

Відповіді класти у скриню, яка знаходиться на першому поверсі на вахті. Переможцями будуть найактивніший клас, який дасть найбільшу кількість та учень, який проявить більшу активність на цьому тижні.  

Гра "Ерудит".

Правила:   1.  У грі беруть участь всі бажаючі;

  1. Кожен учасник вибирає тему й призовий сектор з таблиці;
  2. За правильну відповідь гравець одержує солодкий приз відповідно сектора.
Особиста

гігієна

Вишивання

Харчування

Матеріалознавство

Обробка тканини

10

10

10

10

10

20

20

20

20

20

30

30

30

30

30

40

40

40

40

40

50

50

50

50

50

Тема: "Особиста гігієна".

10 балів. Це необхідно приймати перед сном щодня, а в жарку погоду – ранком і ввечері.

20 балів.    Як часто рекомендується мити голову?  

30 балів.  Для попередження хвороб зубів рекомендується використати зубні пасти, що містять цей елемент.  

40 балів. Цей засіб може дійсно служити профілактикою карієсу, однак надмірне його вживання приводить до перенапруги слинних залоз, залоз шлунка й кишечнику.  

50 балів. Як інакше називається флосс, використовуваний для чищення зубів?  

Тема "Вишивання".

10 балів. Назва інструмента використовуваного при вишивці?

20 балів.  Які шви належать до найпростіших?

30 балів.  Назвіть види гладі.

40 балів. Що означає «бродери»?

50 балів. Назвіть вид ажурної вишивки.

Тема: "Харчування".

10 балів. У яких одиницях виміряється енергетична цінність їжі?

20 балів.    Здатність організму протистояти  дії факторів, що ушкоджують, захисна реакція організму. 

30балів. Більше половини енергетичних потреб організму покривається за рахунок цих речовин, що втримуються в їжі.  

40 балів. Назвіть основні принципи раціонального харчування.

50 балів. Саме ці фрукти входять у десятку найбільш корисних для людини продуктів.  

Тема: "Матеріалознавство".

10 балів. Поперечні нитки в тканині.

20 балів.     Як називається процес одержання тканини.

30 балів.  Які бувають волокна.

40 балів. Яка тварина є основним виробником вовняного волокна.

50 балів. Здатність волокон поглинати вологу з навколишнього середовища.

Блок: "Обробка тканини".

10 балів. Місце з'єднання двох або декількох шарів матеріалів.

20 балів. Інструмент по якому намічають лінії для фігурних оздоблювальних рядків.

30 балів.  З'єднання двох деталей по овальному контурі

40 балів. Одяг, що опирається на конструктивний пояс талії.

50 балів. Метод художньої обробки тканини, заснований на звареному з'єднанні деталей.

 

 

Тиждень трудового навчання

Головоломка

Розпочавши з певної букви або групи букв та прямуючи лініями, прочитайте назви основних частин гачка.

 

 

 

 

 

 

 

 

Головоломка

 

Розпочавши з певної букви або групи букв та прямуючи за лініями, про­читайте назви креслярських інструментів.

Відповіді класти у скриню, яка знаходиться на першому поверсі на вахті. Переможцями будуть найактивніший клас, який дасть найбільшу кількість та учень, який проявить більшу активність на цьому тижні.  

 

Тиждень трудового навчання

Тема: Технологія обробки харчових виробів

 

Ребуси

 

 

Відповіді класти у скриню, яка знаходиться на першому поверсі на вахті. Переможцями будуть найактивніший клас, який дасть найбільшу кількість та учень, який проявить більшу активність на цьому тижні.   Нагородження переможців наступного понеділка  на лінійці.

 

 

Игра "Доскажи словечко"

  1.    Воля и труд …
  2.    Не потрудиться, так и хлеба
  3.    Кто хорошо трудится, тому есть чем
  4.    Труд человека кормит, а
  5.    Кто трудится, тот и
  6.    Без труда нет
  7.    Встанешь пораньше —
  8.    Где работа, там и густо, а в ленивом доме
  9.    Кто любит прохлаждаться, тому
  10. Дитя любит ласку, а
  11. Всякий дом хозяином
  12. Обед не в обед, как
  13. Хозяин в дому, что , хозяюшка в дому — что
  14. Каков приход, таков и
  15. Шире себя жить —

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурсна розважальна програма

"Домосіди!"

Ведучий:   Добрий день, дорогі друзі! Ви присутні на ігровій розважальній програмі "Домосіди!", у якій будуть змагатися 2 команди дівчат 5 та 6 класу ...

А судити їхній виступ буде компетентне журі в складі …

  1. ___________________________________________________________

 

  1. ___________________________________________________________

 

  1. ___________________________________________________________

Ведучий:   Отже, ми починаємо! І перше

Наші милі дівчата!

Вам без справи не бувати!

Ми попросимо вас зараз,

Нам девізи зачитати.

1 конкурс «Девіз»

1 команда________________________________________________________

2 команда _______________________________________________________

Ведучий:   Журі оцінило злагодженість команди, чіткість і виразність сказаних девізів. Вищий результат - 5 балів.

Слово журі!

Отже, 2-й конкурс «Розминка»

Народ усе в житті примічає,

Потім прислів'я складає,

А ваше завдання для мудреця.

Складіть прислів'я ви до кінця.

З куп-малі складіть прислів'я . До початку прислів'я підберіть кінець. Хто впорався, підніміть руку. Журі оцінює правильність складених прислів'їв і швидкість. За правильне прислів'я - 1 бал, 1 бал - за швидкість.

 

Прислів'я:

Труд человека кормит, а лень портит.

Семь раз отмерь, один отрежь.

Длинная нитка – ленивая швея.

Без труда не вытащишь и рыбку из пруда.

Слово журі!

3 конкурс.

"Чай із трав"

Ведучий:   Ваше домашнє завдання було приготувати трав'яний чай, розповісти про його цілющі властивості, представити журі.

Запрошуємо 1 команду:___________________

2 команда___________________________

Слово журі!

4 конкурс капітанів «так чи ні?»

Готов відповідь: так чи ні.

Кожний виграти зможе,

Нехай вдача вам допоможе!

По черзі учасницям задаються питання на які вони дають відповідь - «так» або «ні». За правильну відповідь  - 1 бал.

Запитання:

  1.                    1. Техніка вишивання може включати цілий ряд вишива­льних швів, яких в українській народній вишивці відомо понад сто. (Так)
  1.          На темні, блискучі та ворсові тканини малюнок пере­водять за допомогою непрозорого паперу.(Ні)
  2.          Вишиті блузки виготовляють з тонких тканин: бати­сту, маркізету, креп-жоржету, крепдешину. (Так)
  3.          У вишиванні застосовують спеціальну тканину - кан­ву, яка буває різної густоти. (Так)
  4.          Для вишивання найчастіше використовують муліне, ірис, лляні, штапельні, шовкові, шерстяні та синтетичні нитки. (Так)
  5.          Інколи вишивають нитками, витягнутими з тканини або кольорової тасьми. (Так)
  6.          Всі нитки перед вишиванням треба перевірити на міц­ність фарбування. (Так)
  7.          Нитки перед роботою можна протерти воском - во­ни стануть міцнішими. (Так)
  8.          Для вишивання й штопання випускають спеціальні го­лки із загнутим і розплесканим вістрям, для зшивання грубих тканин - великі голки з великими отворами. (Ні)
  9.     Затягувати нитку в голку можна вручну або за до­помогою спеціального пристрою - нитковдівача. (Так)

Слово журі!

Ведучий:  З незапам'ятних часів жінки України носять хустки. Це квадратний шматок тканини або полотна, що як головний убір обов'язково доповнював народний жіночий костюм. Замужні жінки надягали хустки поверх головних уборів, дівчина - безпосередньо на голову. Носили хустку й чоловіки, пов'язуючи її на шию. Хустки можуть доповнити діловий костюм, прикрасити вечірнє плаття, зігріти в холодний день. Це не тільки головний убір. З одного, двох або декількох хусток можна зробити спідницю, блузку або навіть костюм.

Щоб на славу нам сьогодні відпочити,

Ми продовжимо цікавий наш шлях.

Треба в руки вам хусточки зараз взяти

І скоріше форму їм додати.

5 конкурс.                                     

"Модельєр"

 

Ведучий:  З хусток, наші юні майстрині, виявивши фантазію й кмітливість повинні створити сучасні оригінальні костюми.

(звучить музика)

Слово журі!

 

 6 конкурс "Витівниці"

Ведучий:  А зараз дівчата покажуть музичний номер.

7 конкурс

Ведучий:  А поки журі буде підводити підсумки цього конкурсу ви повинні виявити фантазію, творчість у складанні візерунка для сарафана.

 

Вам по плечу будь-яка справа!

І якщо тільки захочете,

На сарафані - білому-білому

Кольоровий ви мир зобразите!

 

- Ваше завдання скласти візерунок на сарафані з паперу за допомогою клеячих, вирізаних з кольорового паперу кружків, квіток, зірок, смужок. Найвищий бал за цей останній конкурс - 5.

 

Ведучий: Ми перевіряли вас на славу.

  І переможці по праву

 Похвал гідні. І нагороди

 Командам вручити ми раді.

 

Слово журі. Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Elena
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Сценарії
Додано
26 липня 2018
Переглядів
8541
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку