КИЇВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ БУДИНОК
ХУДОЖНЬОЇ ТА ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ
Тренінг «Як без перешкод здійснити свої мрії?»»
Підготувала:
Методист
Галайчук Б.А.
Київ 2023
Сценарій тренінгу: «Як без перешкод здійснити свої мрії?»
Мета: На прикладах показати дітям, що в житті кожного повинні бути цілі. Вчитися аналізувати і змінювати свої цілі, якщо це знадобиться. Спонукати до того, щоб діти замислювалися над своїми мріями, над тим, чого вони прагнуть отримати від життя.
Тривалість: 1година 20 хвилин.
Що приготувати: ватман, маркери, фломастери, паперовий літак, пов’язка на очі з матерії.
1.Вправа «Знайомство».
Доброго дня! Я рада привітати вас на тренінгу, який пройде під назвою: «Як без перешкод здійснити свої мрії?» Починаючи нашу роботу, я пропоную познайомитися в такий спосіб: кожен назве своє ім’я і коротко висловить свою власну думку: «Що асоціюється в тебе з поняттям дорослість».
2.Вправа «Правила».
В житті кожна людина дотримується певних правил. Вони допомагають в спілкуванні, формують самосвідомість. Назвіть ті правила, які, на вашу думку, допоможуть вам у житті. Яких з цих правил ми можемо дотримуватися на нашому тренінгу?
3.Вправа «Очікування».
На листочках напишіть, що б ви хотіли почути на нашому тренінгу, що обговорити. Прикріпіть листочки біля намальованого дерева.
4.Інформація.
В ході нашого тренінгу у вас буде можливість поміркувати щодо своїх мрій і сподівань. Ми поговоримо про те, що допоможе вам здійснити свої мрії і що може стати на перешкоді. Мені хотілося б, щоб ви навчилися думати про своє майбутнє життя, про своє місце в цьому житті як про подорож до свободи, до реалізації своїх планів.
Напередодні подорожування людина замислюється над тим, що їй знадобиться в дорозі. Це її багаж. Для вдалої подорожі по життю вам також знадобиться багаж. Це будуть ваші знання, навички і уміння.
5.Вправа «Мозковий штурм».
Давайте поміркуємо, що необхідно мандрівнику, щоб не збитися з дороги?
Які перешкоди можуть виникнути на шляху до свободи й успіху? (Відповіді записати на дошці).
Тренер підводить підсумок і коротко аналізує перешкоди, які називали діти.
6.Вправа «Полоса перешкод».
Із числа учасників тренінгу обрати учня і запропонувати на деякий час вийти з приміщення. Діти стають в хаотичному порядку, створюючи тим самим перешкоди. Після цього зав’язати очі учню, що був за дверима, завести до класу і запропонувати пройти по класу не потрапляючи на перешкоди. Руки треба сховати за спину. Після невдалої спроби пройти свій шлях, спитайте у мандрівника, що б допомогло йому закінчити свій шлях без зіткнення.
На другому етапі мандрівнику пропонується пройти свій шлях з товаришем-помічником. Помічник акуратно наводить свого підопічного на одну з перешкод. Гра зупиняється.
На третьому етапі мандрівнику надається більш надійний помічник, з яким він продовжує свій шлях більш вдало.
Обговорення ситуації.
Що символізує пов’язка на очах?
Яке значення мають перешкоди? Чи зустрічаємо ми подібне в житті?
Кого символізує перший помічник?
Кого б ви обрали на роль помічника для себе?
Що ти відчував під час подорожування?
Які серйозні перешкоди можна зустріти на своєму шляху і як вони можуть змінити твоє життя?
7.Вправа «Мої цілі».
Є цілі, яких ми прагнемо досягти сьогодні, деякі ми плануємо на тиждень, на рік. І є у кожної людини цілі, яких вона прагне досягти впродовж життя. Мрії і цілі – наша велика цінність, наше майбутнє. Ми не повинні їх соромитися. Будь ласка, подумайте і продовжте фразу: «Я хочу від життя…..»
8.Вправа «Свобода і відповідальність».
Обговорення. Чи достатньо для отримання успіху в житті мати лише свободу? Як допоможе вона здійсненню ваших мрій? Як ви можете пояснити значення «зрілої» і «незрілої» свободи?
Після обговорення можна продемонструвати паперовий літак, на крилах якого є надписи «СВОБОДА», «ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ». Стрімко полетів літак, розправивши свої крила. Відірвіть одне крило. Чи так же легко й стрімко летить ваш літак?
Підводячи підсумок, ще раз поясніть, що «ЗРІЛА СВОБОДА» - це прийняття відповідальних рішень, це розмірковування над майбутнім, над тим, до чого можуть привести ваші рішення. «ЗРІЛА СВОБОДА» означає, що кожен з вас несе відповідальність за використання своєї свободи.
8.Вправа. Захист проектів «Хто я: активний творець, чи самотній листок?»
Учасники тренінгу об’єднуються у три групи. Кожна група наводить приклади того, як можна показати почуття відповідальності у кожній зі сфер:
Фізична сфера
Соціальна сфера
Духовна сфера
Презентація робіт.
9.Заключний етап.
А.Кожен з учасників визначає, чи здійснилися його сподівання стосовно тренінгу. Якщо так, то необхідно прикріпити листочок до гілочки. Нехай розквітне наше дерево і здійсняться ваші мрії.
Б.Побажання учасників.