Тренінг «Позитивне і негативне мислення самооцінка та самовдосконалення»

Про матеріал
Активне усвідомлення понять позитивного та негативного мислення, впровадження методів самооцінки та саморегуляції.
Перегляд файлу

КИЇВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ БУДИНОК

ХУДОЖНЬОЇ ТА ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренінг «Позитивне і негативне мислення: самооцінка та самовдосконалення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Методист

Галайчук Б.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ 2023

Тема: «Позитивне і негативне мислення: самооцінка та самовдосконалення»

Категорія учасників: педагоги

Мета: активне усвідомлення понять позитивного та негативного мислення, впровадження методів самооцінки та саморегуляції.

Очікувані результати:

  •                  усвідомлення понять «позитивне мислення» та «негативне мислення»;
  •                  визначення та усунення підсвідомих блоків;
  •                  відпрацювання нових стратегій поведінки в різних життєвих ситуаціях;
  •                  розвиток прийомів позитивного ставлення до себе;
  •                  навчання нових способів самовдосконалення;
  •                  формування навичок саморегуляції та саморефлексії.

Тривалість: 80 хвилин

Обладнання та матеріали: 3 ватмани, правила роботи, малюнок-схема «дерево з чоловічками» (за кількістю учасників), фломастери та маркери, ручки (за кількістю учасників), набори для творчості (кольоровий папір, ножиці, клей, скотч, степлери, кольорові стрічки та інш.), скляний прозорий посуд (колба), декоративна свічка, сірники, декоративне різнобарвне каміння, декоративне маленьке дерево, металевий дзвоник, папірці 10 х 5 (за кількістю учасників), вода, бейджики, «зірочки» (за кількістю учасників), фліп-чарт, магніти.

Зміст заняття

Перелік активностей

Обладнання та матеріали

Тривалість

І. Організаційно-мотиваційний етап

 

15 хв.

  • Вправа «Самопрезентація»
  • Вправа «Вибір правил» 
  • Інформаційне повідомлення «Моя доля. У чиїх вона руках?» 

-бейджи на кожного учасника

-плакат з правилами роботи

10 хв.

3 хв.

2 хв.

ІІ. Основна частина

 

50-55 хв.

  • Вправа-тест «ЗНАЙДИ СЕБЕ НА ДЕРЕВІ»

 

  • Вправа «Мозковий штурм» (позитивне та негативне мислення)
  • Вправа «Мої чудові якості»

 

  • Вправа «Пиріг Щастя»  (робота в групах)

 

 

  • Вправа-рухавка «Австралійський дощ»
  • Притча «Про мужність ризикнути, спробувати»
  • Вправа «Магічне коло бажань» 

- малюнок-схема «дерево з чоловічками» (за кількістю учасників), ручки

- фліп-чарт, магніти, ватман, маркери.

 

-список запитань на кожного учасника.

- 2 ватмани, набори для творчості (кольоровий папір, ножиці, клей, скотч, степлери, кольорові стрічки та інш.)

- достатній простір.

 

-текст притчи

 

-папарці 10*5, маленьке декоративне дерево, декоративна свічка, сірники, декоративне каміння, металевий дзвіночок, посуд з водою.

10 хв.

 

 

10 хв.

 

 

5 хв.

 

15 хв.

 

 

 

5 хв.

 

5 хв.

 

5 хв.

ІІІ. Підсумки, рефлексія

 

10 хв.

  • Вправа «Рефлексія» (метод ДРІД)
  • Вправа-побажання «Зірка удачі»

-ватман із текстом запитань за методом (ДРІД)

-«зірочки» (за кількістю учасників), фломастери

5 хв.

 

5 хв.

 

 

 

Хід заняття

І. Організаційно-мотиваційний етап

Вправа «Самопрезентація» 

Мета: сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні сподівання від роботи в групі 

Інструкція. Зараз у нас є 10 хв. для того, щоб кожен з вас міг самопрезентувати себе, давши відповідь на запитання: 

  • Чого я чекаю вія цього заняття? 
  • Що я ціную в самому собі? 
  • Що є предметом моєї гордості? 
  • Що я вмію робити найкраще? 

Презентація відбуватиметься так: один з членів групи називає своє ім'я і дає відповідь поставлені запитання, закінчуючи називанням імені свого сусіда ліворуч та словами «... передаю слово тобі», при цьому злегка торкається його. Наступний учасник дякує попередньому та сам дає відповіді на запитання і т.д., доки не відбудеться самопрезентація всіх учасників групи. 

Вправа «Вибір правил» 

Мета: спільне відпрацьовування єдиних норм  поведінки під час тренінгу.

Очікування: об’єднання тренінгової групи, дотримання дисциплінарних умов.

Обговорення пунктів угоди:

1. Позитивність (бути позитивним).

2. Активна добровільність (бути активним).

3. Конфіденційність(зберігати інформацію).    

4. Правило правої руки у (коли хтось порушує правила або заважає, треба піднести праву руку).

5. Принцип «Я» (використовувати Я-висловлювання).

6. «Вікторія!» (в разі перемоги зробити такий жест рукою та промовити: «Вікторія!»).

Інформаційне повідомлення «Моя доля. У чиїх вона руках?» 

Людей можна умовно поділити на дві групи: тих, хто причину всіх своїх негараздів бачить у зовнішньому середовищі, інших людях, обставинах, долі, і тих, хто шукає причини всіх подій у собі. Потрібно визнати, що люди, їхні долі іноді бувають втягнені у вир історичних подій, які одна людина не може змінити і які впливають на її долю. Але більше шансів мають ті, хто вірить, що в житті багато залежить від них самих. Корисно прийняти гіпотезу про те, що думки людини мають властивість притягувати події, обставини, які необхідні для їхнього зростання, самореалізащї, але вони можуть притягувати і небажане, якщо ви будете думати, що з вами це неодмінно станеться. Тому важливо навчитися мислити позитивно: приймати відповідальність за свої вчинки і навіть у складних обставинах бачити і цінувати досвід, який сприятиме вашому зростанню. 

ІІ. Основна частина

Вправа-тест «ЗНАЙДИ СЕБЕ НА ДЕРЕВІ»

У кожного з цих чоловічків на дереві різний настрій, і вони займають різне положення. Для початку визначте, який із них найбільше схожий на вас. Після цього виберіть чоловічка, на якого ви б хотіли бути схожі.

Якщо ви вибрали позицію № 1, 3, 6 або 7, то це характеризує вас як цілеспрямовану людину, яка не боїться ніяких труднощів  і перешкод.

Якщо ваш вибір припав на один з наступних номерів: 2, 11, 12, 18 або 19, то ви товариська людина, яка завжди надасть будь-яку підтримку друзям.

Вибір чоловічка під номером 4 визначає вас як людину зі стійкою життєвою позицією і бажає домогтися всіляких успіхів без подолання труднощів.

Номер 5 - ви часто буваєте стомлені, слабкі, у вас невеликий запас життєвих сил.

Вибір припав на чоловічка під номером 9 - ви весела людина, любляча розваги.

Номер 13 або 21 - ви замкнуті, часто схильні до внутрішніх тривог і уникаєте частого спілкування з людьми.

Номер 8 - ви любите  думати про щось своє і занурюватися у власний світ.

Якщо ви вибрали номери 10 або 15 - у вас нормальна адаптація до життя, ви перебуваєте в комфортному стані.

Номер 14 - ви падаєте в емоційну прірву, швидше за все, схильні до внутрішньої кризи.

Позицію номер 20 зазвичай вибирають люди з завищеною самооцінкою. Ви природжений лідер і хочете, щоб люди прислухалися саме до вас і ні до кого іншого.

Вибір припав на чоловічка № 16? Ви відчуваєте себе втомленим від необхідності підтримувати когось, але, можливо, ви побачили на цій картинці, що номер 17 вас обіймає - в такому випадку ви схильні розцінювати себе як людини, оточеного увагою.

А яку позицію вибрали ви?

 

http://www.yrok.net.ua/_ld/61/41761341.jpg

Вправа «Мозковий штурм» (позитивне та негативне мислення)

Мета: активне усвідомлення понять позитивного та негативного мислення.

Очікування: інсайт-розуміння переваги позитивного мислення над негативним.

Перш ніж ознайомитися з поняттям «позитивне мислення», треба змоделювати поняття «негативне мислення». (Тренер на ватмані малює модель негативного мислення у вигляді кола та заповнює сектори кола, активізуючи мислення учасників. Учасникам потрібно допомагати тренерові заповнювати сектори кола, а потім проаналізувати наслідки цих негативних явищ. По закінченні моделювання «негативного мислення» тренер пропонує зробити проекцію на протилежне поняття «позитивне мислення»).

Запитання для обговорення:

  •                 Що ви відчували під час створення моделей?
  •                 Яка модель вам подобається більше? Чому?
  •                 Зробіть свій вибір. Яку модель ви обираєте?

Висновок: важливо під час створення моделей та обговорення переконати учасників у тому, що позитивне мислення корисніше для особистісного зростання, та підвести учасників до усвідомленого вибору позитивної моделі мислення.

Вправа «Мої чудові якості»

Мета: відпрацьовування навичок позитивного мислення.

Очікування: висока творчо-позитивна активність.

Пропонується чесно відповісти на запитання:

  •                  Я пишаюся собою, коли я…
  •                  Я симпатична людина, тому що …
  •                  У мене є такі чудові якості, як…
  •                  Одна з найкращих речей, які я робив… у своєму житті, це…

Обговорення

  •                  Чи важко було відповідати на запитання? Чому?

Висновок: важливо донести до учасників, що ця вправа дає можливість закласти нову позитивну програму в підсвідомість, яка почне втілювати нові позитивні події в житті.

Тренер. Як ми до себе ставимося, так ставляться до нас інші. Коли ви прокидаєтеся вранці, яке перше запитання у вас виникає? (Відповіді учасників.) Щоб не виникало запитань з негативною емоційною установкою, треба закохатися в себе.

Вправа «Пиріг Щастя»  (робота в групах)

Мета: активне усвідомлення складових понять щастя, згуртованість колективу.

Очікування: висока творчо-позитивна активність.

Педагогам пропонується розділитися на дві групи, з матеріалів, які лежать на столах створити свій пиріг щастя. По закінченню презентувати свої роботи.

Вправа-рухавка «Австралійський дощ»

Мета: психологічне розвантаження учасників. 

Інструкція. Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви передаватимете мої рухи. Тільки-но вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно! 

  • В Австралії здійнявся вітер. (Ведучий потирає долоні.) 
  • Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.) 
  • Дощ посилюється. (Плескання долонями по грудях.) 
  • Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.) 
  • А ось град, справжня буря. (Тупіт ногами.) 
  • Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.) 
  • Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях.) 
  • Краплі падають на землю. (Клацання пальцями.) 
  • Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.) 
  • Сонце! (Руки догори)

Притча «Про мужність ризикнути, спробувати»

Король запропонував своїм підданим випробування, щоб обрати серед них гідних зайняти важливу посаду при дворі. Багато сильних і мудрих людей зібралося біля нього. Король підвів усіх до дверей у віддаленому кутку саду. Двері були великі і, здавалося, виросли глибоко в землю.

  •                  Хто з вас зможе відчинити ці кам'яні двері? – запитав король.

Один за одним його піддані виходили в перед, оцінюючи, оглядали двері, промовляли: «Ні і відходили. Інші, почувши, що кажуть їхні попередники, взагалі не наважувалися на випробування. Тільки один з присутніх підійшов до дверей, уважно роздивися їх, доторкнувся, спробував зрушити. Нарешті сильно смикнув – і двері відчинилися. Вони не булі замкнені, і необхідне було тільки бажання усвідомити це та мужність рішуче діяти. 

Король сказав:

  •                  Ти отримаєш посаду при дворі, тому що не покладався лише на те, що бачив і чув, а сподівався на особисті сили та ризикнув спробувати.

Обговорення:

  •                  Чому інші люди не змогли відчинити двері?
  •                  Які висновки можна зробити, прослухавши притчу?

Вправа «Магічне коло бажань» 

Мета: посилення віри у свої сили, розвиток впевненості в собі.

Очікування: позитивний емоційний настрій, узгодження дій та побажань.

Учасникам пропонують написати свої бажання на невеликих папірцях та покласти в певне місце. Навколо папірців з бажаннями тренер створює магічне коло бажань з 5 елементів: дерева (маленьке декоративне дерево або гілочки), вогню (свічка бажано червона), землі (декоративне каміння), металу (металевий дзвіночок або копійки), води (посуд з водою).

Створюють магічне коло бажань: «Дерево породжує вогонь, вогонь породжує землю, земля породжує метал, а метал породжує воду, яка породжує дерево. Ось ми і створили магічне коло бажань. Тепер усі наші бажання обов’язково здійсняться».

Висновок: важливо довести учасникам, що треба вірити у свої сили, бути впевненим у собі, позитивно мислити — й тоді всі бажання здійсняться (по закінченні вправи привітати учасників з новою перемогою та виконати 6-й пункт «Угоди» — «Вікторія!»).

ІІІ. Підсумки, рефлексія

Вправа «Рефлексія» (метод ДРІД)

Тренер пише на дошці, або прикріплює готовий ватман з написом запитань:

Д – дії (Що робили? Що пам’ятаєте?)

Р – рефлексія (Які відчуття, реакція?)

І – інформація (Яку інформацію одержали?  Які висновки зробили?)

Д – дії (Як ви будете діяти в майбутньому?)

Учасникам пропонується висловити свої думки щодо кожного питання. У такий спосіб підбиваються підсумки тренінгу.

Висновок: важливо ще раз наголосити на тому, що позитивність мислення впливає на стан психологічного здоров’я особистості, визначає її життєві перспективи.

Вправа-побажання «Зірка удачі»

Психолог роздає кожному часнику зірку удачі і пропонує подарувати її своєму сусіду по колу, висловлюючи при цьому хороші побажання. Так кожен учасник отримує талісман удачі.

 

Що означає бути щасливим?

Душевний стан, притаманний людині, —

Це сонячне світло, любов і тепло,

Натхнення й терпіння — всіх благ джерело.

Це посмішка вранці близької людини,

Це гомін птахів у саду на калині,

Це сонячне світло в долонях дитини

І те, що живу я у рідній країні.

Це тато і мама, дідусь і бабуся,

Це те, що я з друзями в школі учуся.

Живу на землі та плекаю надію,

Щоб бути щасливим — така моя мрія.                                                                                                

 

Л. Зінчук

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
4437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку