Даний сценарій може використовуватися як основа для створення власних сценаріїв вечорів відпочинку батьків та дітей викладачами, які ставлять за мету підтримку та зміцнення інтересу до навчання у учнів ДМШ та ШЕВ.
Сценарій вечора відпочинку для батьків і дітей «Новорічний калейдоскоп»
Підготувала та провела викладач-методист вищої категорії Н. Волик, Балаклійська ДМШ Харківської області
І ЧАСТИНА. ПРИВІТАННЯ ДО БАТЬКІВ.
Доброго дня усім присутнім у залі! Сьогодні ми традиційно збираємося з вами в канун Новорічного свята у цій красивій, світлій, затишній залі. Ось і закінчився І навчальний семестр, який видався нелегким, бо було дуже багато різних концертів, конкурсів та інших виступів, в яких наші діти показали себе з найкращої сторони. І я дуже вдячна за це не тільки своїм учням, а в першу чергу батькам, які змогли надати дітям можливість досягти таких результатів. Особливе спасибі батькам наших першокласників, які разом з ними осягали нотну грамоту і допомагали малюкам робити свої перші кроки у музичній освіті. Я хочу сказати, що заняття музикою вимагають від дітей неабиякої витримки, сили волі та вміння себе контролювати. Коли батьки віддають дитину у музичну школу, вони не завжди усвідомлюють, що навчання у такій школі – це не звичайний процес, він потребує сумлінного відношення до систематичних домашніх занять. І це дуже важко в першу чергу для початківців, які потребують постійного батьківського контролю та допомоги. Заняття музикою розвивають наших учнів не тільки у культурно-духовному напрямку. Корейські вчені довели, що діти, які пройшли курс навчання у дитячій музичній школі, на 50 відсотків успішніше поступають до ВНЗ, досягають поставленої мети, мають більший розумовий потенціал. Адже на уроках по спеціальності (зокрема, на фортепіано) ми тренуємо не тільки вміння слухати, переживати, любити музику, але й розвивати пам’ять, мислення, увагу, швидкість реакції та багато інших компонентів. Одне те, що дітям при грі на фортепіано потрібно застосовувати праву та ліву руки, коли працюють обидві півкулі головного мозку, бачити одночасно не тільки клавіші, а й нотний текст, грати правильні ноти, правильними пальцями, правильними штрихами і у правильному ритмі – та математика просто відпочиває у порівнянні з заняттями на фортепіано. Тому я прошу батьків дуже серйозно відноситися до наших занять.
– А зараз учні нашого класу приготували для вас, шановні батьки, невеличкий концерт.
ІІ ЧАСТИНА. КОНЦЕРТ УЧНІВ КЛАСУ.
(Сценарій концерту)
– А зараз я всіх запрошую до святкового столу. Незабаром на нас чекають ігри та різноманітні випробування. Тому нашим учасникам треба добре підкріпитися. (Можна провести розіграш іграшок або будь-яких предметів (олівець, ручка, блокнот і т. і.)
ІІІ ЧАСТИНА. КОМАНДНІ ІГРИ.
– А зараз до мене на сцену будуть підніматися учасники двох команд. Зліва від мене шикуються учасники команди «Гармонія», а з іншого боку – учасники команди «Симфонія».
(До складу журі обираються батьки з обох команд).
1 завдання. В цьому конкурсі бере участь вся команда. Перед вами лежать літери, яких ви не бачите. Ви вибираєте одну з них. З цієї літери повинна починатися пісня або якийсь рядок з пісні, яку треба заспівати. Яка команда впорається з цим завданням, отримує один бал. Знов вибираємо по одній літері. І так 3 (або 4) спроби. (Підсумки журі)
2 завдання. Я запрошую до мене по одному гравцю з кожної команди. Це завдання на уважність. Будь ласка, станьте один напроти одного. Вам надається хвилина, щоб уважно роздивитися товариша. Отже, час пішов. А тепер розвертаємось і відповідаємо на мої питання. (Питання ведучої: якого кольору волосся у твого напарника; очі; хто у що вдягнений; який на зріст – вищий, нижчий або такий самий. Питання можуть бути різними – на увагу, яка так потрібна у музичних заняттях). Хто найкраще впорався з цим завданням – отримує 2 бали. Інша команда – один бал. (Підсумки журі)
3 завдання. Це завдання виявить, які знання ви маєте з предмету сольфеджіо. Кожній команді я надаю нотний аркуш, на якому написано задом наперед дуже знайому дитячу пісеньку. За певний час вам потрібно впізнати цю мелодію і за моєю командою разом заспівати її не нотами, а словами. Ще раз нагадую, що треба читати ноти не зліва направо, а навпаки – з права наліво.
4 завдання. Запрошуються по 1 учаснику від команди. Треба лопнути повітряну кульку, яка прив’язана до ноги суперника, але при цьому зберегти свою. (Підсумки)
5 завдання. Конкурс капітанів. Це завдання на те, у кого кращі тактильні відчуття, тобто, хто на дотик правильно відгадає, що знаходиться у спеціальному маленькому мішечку. Це тільки перше завдання. А друге полягатиме у тому, хто краще зіграє фрагмент з свого улюбленого твору. Але, увага, треба буде грати у рукавичках! (Підсумки)
6 завдання. Обидві команди шикуються з кожного боку від мене. Необхідно влізти в обруч одному гравцю кожної команди, і за сигналом вони почнуть свій забіг до стільців в кінці залу. Там лежать аркуші з нотами, які потрібно підписати (назву підписуємо знизу під нотою). Після цього швидко повертаємось назад і передаємо спортивне знаряддя наступному учаснику, який так само влізає в обруч і починає бігти до стільця, щоб підписати наступну ноту. І так ми бігаємо до тих пір, поки я не дам сигналу зупинитись (свисток). (Підсумки)
7 завдання. Знов до мне прошу підійти по одному учаснику від команди. Треба відгадати, під якою кришечкою знаходиться шоколадна медалька. (Хто ще бажає випробувати свої сили, будь ласка, підходьте до мене).
8 завдання. По одному учаснику на сцену. Вгадай мелодію з 7 нот. (За принципом гри «Вгадай мелодію». Грається мелодія знайомих дитячих пісень.)
Підсумки журі. Заключна частина.