Сценарій відкриття класу безпеки
Вчитель Добрий день , дорогі діти та шановні гості.
Вітаємо усіх присутніх гостей. Сьогодні ми зібралися з вами задля
важливої події—відкриття класу безпеки Овруцького ліцею №4.
Вчитель Це дійсно важливий день для нас, тому що безпека - це один із пріоритетів, який має велике значення у час війни .Це стан захищеності від шкоди чи іншої можливої небезпеки.
"Клас безпеки" — це Всеукраїнський проєкт, мета якого створення умов для формування в учнів здоров’язбережувальних компетентностей, вивчення правил пожежної, мінної безпеки та цивільного захисту, ознайомлення з алгоритмом дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, формування навичок надання домедичної допомоги.
Вчитель Наш кабінет безпеки – це новий крок уздовж шляху розвитку ліцею, який спрямований на підготовку учнів до неочікуваних небезпечних ситуацій.
Ведучий 2. На відкриття класу безпеки в Овруцькому ліцеї №4 запрошені гості: заступник начальника гуманітарного відділу Овруцької міської ради- Півень А.М.;
Заступник начаальника Коростенського районного управління ДСНС в Житомирській області Кушнерчук Ю.М .та мужні рятівники державної пожежно-рятувальної частини № 12 м.Овруч
Ведучий 2. А зараз запрошуємо вас разом із учнями полинути в подорож в країну під назвою Безпека , дізнатися більше про осередки безпеки.
Ведучий 1. Клас безпеки розділений на кілька навчальних осередків та обладнаний інвентарем для домедичної допомоги, пожежної та мінної безпеки. Тут учні зможуть в теорії і на практиці в ігровій формі навчатися основ пожежної та протимінної безпеки, правил поведінки під час сигналу «Повітряна тривога», правил надання домедичної допомоги, а для школярів створене місце психологічного розвантаження.
Ведучий 2. Отже, представляємо осередок безпеки життєдіяльності, де учні можуть вивчити правила поведінки під час різних надзвичайних ситуацій.
Тут ви зможете ознайомитися з правилами дорожнього руху; навчитися користуватися цими правилами в різних життєвих умовах, зокрема в умовах воєнного стану; розуміти дорожні знаки; формувати звичку не порушувати правила дорожнього руху; виховувати відповідальність за своє життя та життя навколишніх людей.
Вчитель .Діти, пропоную відгадати загадку
Він на вулиці щораз
Оком блимає на нас.
Зупинися! Підожди!
Терпеливо стій-но!
А тепер, будь ласка, йди
Впевнено й спокійно!
Діти. Світлофор
Вчитель Діти,що трапилось із Петриком П’яточкиним?!Він завжди потрапляє у всілякі пригоди, порушуючи правила дорожнього руху .
(Забігає Петрик).
Вчитель. Петрику, що відбувається?
Петрик. Та нічого! Подумаєш, всі мене повчають – не так ходжу, не там вулицю переходжу.
(Заходить Світлофор).
Світлофор. Ага, спіймався!
Петрик Хто ти такий, щоб мене вчити? Я тебе не знаю!
Світлофор. Я яскравий, кольоровий,
Маю зір такий чудовий,
Перехрестя регулюю –
Ще й права свої диктую.
Петрику : Дивись, який поважний,
Стоїш, вогниками блимаєш.
Я тут і без тебе обійдуся!
Світлофор. Ну, якщо ви можете без мене обійтись, то я піду від вас!
(Обурений світлофор виходить).
Вчитель. Що ти наробив, Петрику? Якщо у нас не буде світлофора, то може трапитись багато біди на дорозі. Так у 2023 році на дорогам нашої країни трапилося більше 18 тисяч дорожньо-транспортних пригод. Діти, ви знаєте, для чого потрібен світлофор?( відповіді учнів ).
Вчитель. Давайте розкажемо Петрику про важливу роль світлофора на дорозі.
(Виходять 3-є дітей , одягнуті в костюми кольорів світлофора з кульками ).
І для дорослих, і для дітвори:
Ось засвітився червоний – стій!
Через дорогу рушати не смій
2.Жовтий засяяв – уважним будь!
Тільки зелений відкриє путь
3.Разом рушаємо я і ти
На світло зелене можна іти
Петрик . Вибач, що я тебе образив. Я зрозумів, невиконання правил дорожнього руху призводить до травмування та загибелі людей.
Світлофор. Добре! Я тобі вибачу, але ти повинен вивчити та виконувати правила поведінки на дорозі, а допоможуть тобі всі діти.
Діти разом:
Знак червоний – треба стати!
Жовтий мовить – зачекати!
Знак зелений з висоти –
Дорогу можна перейти!
Вчитель . Презентуємо осередок мінної безпеки .
Наша країна увійшла до переліку країн, найбільш забруднених мінами. Приблизно 30% її території є потенційно небезпечними. Нова реальність, в якій ми живемо , вимагає нових знань. Ми повинні постійно дбати про безпеку, вміти розпізнавати вибухонебезпечні предмети і знати правила поведінки з ними.
В осередку мінної безпеки знаходиться вся необхідна інформація та матеріали для безпечної поведінки у разі мінної загрози.
(Виступ вчителя предмету Захист України.
Демонстрація мульфільму .
Вчитель .Діти, а хто допомагає нашим військовим розміновувати поля.
Так .Це всім відомий пес Патрон
Вчитель Окремий куточок, а саме осередок психологічного розвантаження та ігровий, де учні можуть знайти спокій та зосередитися. тут можна провести свій вільний час.
(виступ психолога школи , вправа дихальна гімнастика Світлани Ройз)
Ведучий 1. Наступна зупинка осередок пожежної безпеки – тут є всі необхідні інструменти та матеріали для безпечного виходу в разі виникнення пожежі.
Вогонь може бути другом людини або її ворогом. Особливо небезпечні пожежі в громадських приміщеннях, зокрема в школі, де одночасно перебуває багато людей. Безпеку школи перевіряють пожежники. Та всі їхні зусилля будуть марними, якщо учні поводитимуться необачно, створюватимуть небезпечні ситуації, а в разі їх виникнення діятимуть неорганізовано. Щоб цього не сталося, ми з вами продовжуємо вивчати правила пожежної безпеки. .
Відгадати слово за визначенням.
«Пожежа»
• Це лихо є причиною знищення лісів, будівель чи навіть загибелі людей.
• Коли це відбувається, зазвичай стає дуже страшно і виникає загроза втратити речі чи оселю.
• Щоб протистояти їй, ми телефонуємо за номером «101».
«Горіння»
• Це відбувається із запаленою свічкою.
• Це неодмінно трапиться з речами, якщо їх сушити над газовою плитою.
• Якщо до паперу чи сухої трави піднести запалений сірник, з ними це станеться.
«Гасіння»
Щоб зробити це, викликають пожежну бригаду.
Це відбудеться, якщо полити водою вогнище.
• Для того, щоб це відбувалося, використовують пісок, відро з водою чи пожежний шланг1.
Вчитель.А тепр юні вогнеборці познайомлять з правилами пожежної безпекаи:
1. Якщо трапиться пожежа,
„101” набрати треба!
. Недогарки, мусиш знати,
Не слід будь-де розкидати!
2.. Сірники – теж небезпечні.
Будьте з ними обережні!
Дим побачив – не втікай,
Вогнеборців викликай!
3. Почала проводка тліти,
То не можна воду лити!
Із бенгальськими вогнями
До ялинки не підходь!
Краще неприємність прикру
Якнайдалі ти обходь!
4. Всім завжди пожежний щит
На роботі треба мати.
Вогнегасник тут, відро,
І пісочок, і лопата…
•
Вчитель Правила запам’ятайте!
Їх в житті не забувайте !
•
Вчитель Одне з пріорітетних місць - осередок домедичної допомоги – тут знаходяться матеріали для першої допомоги. Пропонуємо ознайомитися з доступною та корисною інформацією щодо надання першої домедичної допомоги.
Вчитель Отже, ми віримо, що цей клас допоможе нашим учням зберегти своє здоров'я та навчить їх самостійних дій в небезпечних ситуаціях.
Вчитель Нехай цей клас безпеки стане місцем, де кожен зможе вчитися, досліджувати та розвиватися .
На завершення, хочемо подякувати усім, хто долучився до створення класу безпеки та приєднався до нашої ініціативи над запобіганням небезпеки та підтримки безпеки у нашому навчальному закладі.