Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 51
Урок з природознавства
Риби. Пристосування риб до життя.
Розмноження та розвиток риб.
3 клас
Вчитель Матвєєва Галина Василівна
Тема: Риби. Розмноження та розвиток риб. Пристосування риб
до життя.
Формування предметних компетентностей: закріпити і поглибити знання учнів про риб, ознайомитися із особливостями будови їхнього тіла; удосконалювати навички роботи з текстом; розвивати спостережливість, уміння логічно мислити, робити висновки; формувати науковий світогляд; виховувати зацікавленість предметом, бережливе ставлення до природи.
Формування ключових компетентностей:
Тип уроку: комбінований
Обладнання: презентація, схеми – опори, картки, малюнки.
Хід уроку
І. Організація класу
Наш урок природничий
І цікавий, і незвичний,
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві справи ждуть.
Слайд 1
Діяти активно!
Думати оперативно!
Сперечатися доказово!
Для всіх обов’язково!
ІI. Підсумки фенологічних спостережень.
- Хто хоче виступити в ролі синоптика й розповісти яку погоду подарувала
нам зима сьогодні?
- А про що можуть розказати знавці народного календаря?
- Від чого залежать зміни у природі?
ІII. Перевірка домашнього завдання
Визначити істинне чи хибне наступне судження:
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Сайд № 2
Комахи Риби Птахи Звірі
V. Повідомлення теми уроку та очікування навчальних результатів.
- Які відкриття очікуєте зробити на сьогоднішньому уроці?
Слайд 4.
Закінчіть речення:
«Хочу дізнатись про …..
«Хочу навчитись …..»
Послухайте цікаву інформації.
Клопи відкладають - 70-100 яєць, травневий жук -70, колорадський жук -700,
Кількість ікринок у коропа, тріски, щуки досягає кілька десятків тисяч, у місяця-риби - 300 млн, великі осетрові риби «викидають» кілька мільйонів ікринок.
Слайд № 7.
Слайд № 8.
Чому маленькі тварини - комахи, риби, земноводні, плазуни - відкладають багато яєць і ікринок?
Чому чим більше тварина, тим менше у нього потомства?
VІ. Надання необхідної інформації.
1 група – Поділ риб на групи за середовищем існування риби та зовнішня
будова риб.
Завдання: прочитати статтю підручника с.104 -106 дати відповідь на питання:
2 група – Пристосування до проживання у водному середовищі.
Завдання: прочитати статтю підручника с.104 -106 дати відповідь на питання:
3 група – Поділ риб на групи за способом живлення.
Завдання: прочитати статтю підручника с.104 -106 дати відповідь на питання:
4 група – Розвиток і розмноження.
Завдання: прочитати статтю підручника с.104 -106 дати відповідь на питання:
5 група - Роль риби у природі та житті людини.
VІІ. Презентація роботи груп.
2 група Слайд № 12, 13, 14, 15.
3 група Слайд № 16.
4 група Слайд № 17.
5 група Слайд № 18.
VІІІ. Засвоєння нових знань і навичок учнів.
Я вважаю…
Тому,що… Отже…
Довести твердження:
Короп – це риба, бо….
2. Цікава математика. Слайд 20.
3. Розв`язання проблемного питання поставленого на початку уроку.
- Якщо ви уважно читали матеріал підручника, то зможете дати відповідь на
поставлене проблемне питання:
- Чому маленькі тварини - комахи, риби, земноводні, плазуни - відкладають багато яєць і ікринок?
- Чому чим більше тварина, тим менше у нього потомства?
4. Тестування з самоперевіркою. Слайд 21.
ІХ. Застосування засвоєних знань, умінь і навичок учнів.
Вправа 2 – 4, всі разом.
Розподіл риб на групи за середовищем існування. (картки)
Х. Підбиття підсумків. Слайд 22.
- Що тобі запам’яталося?
- А що вразило на уроці?
- Які висновки про життя риб ти зробив для себе особисто?
2. Складання «Сенкану»
ХІ. Д/з на вибір
1