ДИВОСВІТ ПРИРОДИ
Мета: розвивати смислову та образну пам'ять, вміння узагальнювати; розвивати кмітливість, швидкість мислення, творчі можливості учнів; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати уміння культурно поводитися на природі.
Обладнання: малюнки із зображенням рослин, тварин;емблеми команд; секундомір, «чорний ящик»; картки.
ХІД РОБОТИ
І. Організаційна частина.
Наш дивний світ, такий, як казка,
Он в небі хмаронька пливе.
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум’ям палає,
І ясне сонечко блищить.
Чарівна пташечка співає –
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
ІІ. Вступне слово вчителя.
- Все, що нас оточує і не зроблене руками людей, - це природа. Спілкування з природою дає найбільшу радість викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для письменників, художників, композиторів. Шепіт води, зелених дібров. Спів пташок, запах квітів – усе це природа рідного краю. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги і турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства. Сьогодні ми проведемо екологічну гру «ДИВОСВІТ ПРИРОДИ».
-
ІІІ. Пояснення правил гри.
- У грі беруть участь два племені. Перед вами – табло. На ньому дев’ять кольорових секторів, що відповідають дев’яти напрямкам, проходячи якими, потрібно виконати завдання. Право обрати напрямок і відкрити сектор отримує те плем’я, яке перемогло у попередньому конкурсі. За перемогу плем’я отримує кружечок певного кольору, яке воно закріплює на табло. Переможе те плем’я, яке закріпить більше кружечків.
-
IV. Презентація команд.
- У нашій грі беруть участь два племені: плем’я «Ягуарів» і плем’я «Пінгвінів».
- Плем’я «Пінгвінів» презентують:
Девіз:
Природа рідна – наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха.
1-й учень
Дружна зустріч нас чекає,
І плем’я «Пінгвінів» - перед вами.
Нас немало й небагато,
А шість хлопчиків й дівчаток.
2-й учень
Ми всі – звичайні діти,
Вмієм плакати й радіти.
Природу дуже любим…
Всі. І друзями їй будем!
- Плем’я «Ягуарів» презентує:
Девіз:
Ми всі – господарі природи,
Тож збережемо її вроду.
1-й учень
Плем’я «Ягуарів» - молодці!
Ми багато читаєм,
Природу оберігаєм,
І перемогу в боротьбі…
Всі. Здобути бажаєм!
- Оцінювати результати гри буде авторитетне й незалежне журі. Допомагатиме нам команда вболівальників, яка буде підтримувати свої команди додатковою кількістю балів за завдання. Всіх нас чекають дев’ять етапів гри. Гра буде проходити під таким девізом: «З природою живи у дружбі, то й буде вона тобі у службу»
-
V. Екологічна гра.
Конкурс 1. Чорний ящик.
( У ящик кладеться іграшка або малюнок із зображенням тварини чи рослини.)
- Ви повинні відгадати, що тут знаходиться за тварина (або рослина). Можете ставити запитання, я буду відповідати вам лише ТАК чи НІ. Виграє та команда, яка швидше відгадає.
Конкурс 2. Дуель.
( На запитання відповідати за 1 хв. Яка команда дасть більше правильних відповідей, та й перемогла.)
Ягуари
Солодкий, не пахучий.
Ягідку зірвеш –
Руку обдереш. (аґрус)
Є роги, та не бик,
Шість ніг без копит. (жук)
На високих ніжках, в зелених панчішках,
Квіточки блакитні, оченьки привітні. (льон)
Обганяє пароплави.
Тож ви знаєте, що він,-
Називається …(пінгвін)
Пінгвіни
Є очі та немає брів.
Є крила та не літає.
В холоді не мерзне, спеки не боїться. (риба)
7. Скільки ніжок у комахи? (6)
8. Хто раніше всіх встає? (півень)
9. Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (рослини)
10. Велика хижа морська риба. (акула)
11. Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю,
Сам високий я на зріст,
Замість носа в мене хвіст. (слон)
12. Скільки пальців на ногах у страуса? (2)
13. Куди зайцеві зручніше бігти – згори чи вгору? (вгору)
14. Уночі гуляє, вдень спочиває,
Має круглі очі, бачить серед ночі. (сова)
15. Яку користь дають сови?
16. Найспритніша тварина-бігун. (гепард)
Конкурс 3. Впізнай мене.
( На табло – малюнки 4 птахів із порядковими номерами. За описом тварини чи рослини плем’я повинно відгадати, про кого або про що йде мова. Хто швидше підніме картку з порядковим номером, робить крок вперед. Переможе та команда, яка здолає більшу відстань.)
Конкурс 4. Аукціон.
( Оголосити тему. Команди по черзі називають рослин, звірів, птахів. Хто останній називає, той виграє.)
Горобець – синиця - …
Заєць – лисиця - …
Підсніжник – соняшник - …
Конкурс 5. Гвіздок програми.
- Команди із зав’язаними очима за 30с малюють козу. Перші номери – роги, другі – копита, треті – голову, четверті – хвіст, п’яті – тулуб. Після завершення учасники описують «нову породу» кози і роблять їй рекламу.
Конкурс 6. Показуха.
- Гра проводиться разом із вболівальниками. На картках записані назви тварин. Один учасник із команди пантомімно зображує тварин, вболівальники відгадують. Виграє та команда, чиї вболівальники за 1хв відгадають більше слів.
1-а команда 2-а команда
1. Заєць 1. Жирафа
2. Слон 2. Мавпа
3. Лисиця 3. Корова
4. Журавель 4. Собака
5. Кенгуру 5. Крокодил
6. Зебра 6. Верблюд
7. Білий ведмідь 7. Пінгвін
8. Кобра 8. Курка
9. Кіт 9. Метелик
10. Мишка 10. Страус
Конкурс 7. Прислів’я і приказки про тварин.
- Готуючись до сьогоднішнього конкурсу, племена вивчили прислів’я і приказки про тварин. Подивимось, яке плем’я знає їх більше.
Конкурс 8. Цікавинки.
- Повідомлення учнів, які не беруть участь у конкурсі.
VI. Підсумок уроку.
- Ось і добігла кінця наша подорож у світ природи. Ви всі добре сьогодні попрацювали. Хочеться вірити, що ті знання, які ви отримали сьогодні, не забудуться ніколи. Тож піклуйтеся про «братів наших менших», будьте природі друзями.
- А зараз надаємо слово журі.
- Нагороджуємо переможців!
Сценарій виховного заходу:
Екологічна гра
«Дивосвіт природи»
Вчитель С.В.Асессорова