Сценарій виховного заходу "Ігри патріотів"

Про матеріал

Даний виховний захід має за мету розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в дітей прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.

Перегляд файлу

 

Свято – привал  у 2 класі за Азбукою «Золота криниця мудрості»

Ігри патріотів

Мета: розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в дітей прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.

Обладнання: аркуші паперу формату А4,олівці, фломастери, маркери, клей, ножиці, геометричні фігури, комп’ютер,  мультимедійний програвач, презентація.

Лунає музика «Моя Україна». На екрані фото міст України.(Презентація фільм МОЯ УКРАЇНА. Порошук І. В.)

Ведуч. 1

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:

  • Всі народи бачиш ти з висот,

Всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

  • Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні. А земля

Там найкраща, де вродився ти!

 

Ведуч. 2

Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти,

А у нас усіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Учитель. Вітаю всіх на інтелектуальній грі «Ігри патріотів». (Слайд1)

 Умови гри.2 команди учасників по 8 учнів. Команда «Синіх» і «Жовтих» (Слайд2)

Як справжні патріоти вони доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни, тому їм пропонуємо пройти такі тури:

1. «Народ як скаже - зав'яже». Продовжити прислів’я.

2. «Мова – диво калинове» . Виконати завдання тесту.

3. «У світі казки чарівної» . Відгадати казку.

4.«У рідному краї й серце співає». Конкурс віршів про Україну.

5. «Слово це - не дивина» Відгадати загадки.

6. «Україна… в одному вже тільки слові…». Відгадати слово за описом.

7. «Діло майстра величає» Виготовити рушник з орнаментом.

Конкурс №1«Народ скаже - як зав'яже».(Слайд3)

-  Наш народ має свою власну історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки. Тому завдання першого конкурсу відгадати другу частину приказок.

- За кожну правильну відповідь – один бал.

1. Праця людину годує, а лінь…(марнує) ( Слайд4)

2. На сонці тепло, а біля матері…(добре)

3. У дитини заболить пальчик, а у мами - …(серце)

4. Не одежа красить людину – а добра…(справа)

5. Пташка красна своїм пірям, а людина -…(знанням)

6. Потрібно учиться – завжди…(знадобиться)

7. Друга шукай – а знайдеш…(тримай)

8. Мир та лад – великий…(клад)

Журі оцінює та оголошує результати конкурсу.

Конкурс №2 «Мова – диво калинове» ( Слайд5)

Учитель: ( Слайд6)

Якщо з українською мовою

В тебе, друже, не все гаразд,

Не вважай її примусовою,

Полюби, як весною ряст.

Примусова тим, хто цурається,

А хто любить, той легко вчить;

Все, як пишеться, в ній вимовляється,

Все, як пісня у ній звучить.

І журлива вона, і піднесена,

Тільки фальш для неї чужа.

В ній душа Шевченкова й Лесина,

І Франкова бринить душа.

Як ви вже здогадалися, наступний конкурс – конкурс знавців мови. Він не складний. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. (За всі правильні відповіді на  картці команда отримує 8 балів).

(Завдання на картках)

1. Скільки літер в українському алфавіті?

а) 32;

б) 33;

в) 34;

г) 38.

2. Восьмою літерою алфавіту є...:

а) є;

б) з;

в) ж;

г) і.

3.  Як можна перенести з одного рядка на інший

слово асфальт?

а) а-сфальт;

б) ас-фальт;

в) асф-альт;

г) асфа-льт.

4.  У якому зі слів: виразно, читання, вогнище, неділя — наголос падає не на той самий склад, що й в усіх інших?

а) виразно;

б) читання;

в) вогнище;

г) неділя.

5. У якому зі слів три склади?

а) сльоза;

б) радіо;

в) друг;

г) театр;

д) ясен.

6. Які слова отримаємо, якщо перші звуки слів бити, злива, гай замінити на парні їм глухі?

а) вити, слива, ґай;

б) пити, злива, май;

в) мити, слива, дай;

г) пити, слива, хай.

 

7.Прочитайте рядочки вірша Ігоря Січовика:

Налякався добре я:

– Друзі! Он повзе змія!

А мені Надійка:

– То ж звичайна

ДВІЙКА!

Скільки разів тут зустрічається звук [й]?

а) три;

б) п’ять;

в) сім;

г) дев’ять;

д) чотири.

8. У якому слові на місці пропуску треба писати не таку саму букву, як у решті?

а) м…жа;

б) дер…во;

в) ст….бло;

г) ч…сло;

д) кол...со.

Конкурс №3 «У світі казки чарівної» ( Слайд 7)

- Що вам читали ваші рідні, коли ви були маленькі та лягали спати? Правильно, казочки. Народ український склав і зберіг у своїй пам’яті  безліч казок. Стільки ж додали і письменники. Героями українських казок є люди, і тварини, і птахи, і фантастичні істоти. Зараз ви спробуєте відгадати назви відомих вам казок.

За кожну правильну назву казки або ім’я головного героя – 1 бал.

Завдання для команди «Синіх»

 Сидить півник на печі  ( Слайд 8 - 9)
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить півень рятувати,
В лиса півника забрати.
(Котик і півник)
* * *
Я — бичок-беремлячок, ( Слайд10-11)
Солом'яний у мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив.
(Солом'яний бичок)


* * *
На городі виростала, ( Слайд12-13)
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
(Ріпка)

Завдання для команди «Жовтих»

* * *
Підробив він голосок, ( Слайд14-15)
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати.
(Вовк і семеро козенят)

* * *
Ой, набридло на віконці ( Слайд16-17)
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.
(Колобок)

* * *
Вигнав дід козу із хати — ( Слайд18-19)


Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
(Коза-дереза)

 

Конкурс №4.«У рідному краї й серце співає». ( Слайд 20)

Поезія і пісня – дві великі сили. Поезія – це вогник, який запалює душу людини, він схожий на полум’я свічки. Музика – рідна сестра поезії. Поезія і музика мають багато спільного, тому не дивно, що для багатьох поетів музика є невід’ємною частиною мислення.

Конкурс №5 «Слово це - не дивина» ( Слайд21)

- Варимо кашу, родино,

Щоб нам жито родило,

І житечко, і овес,

Щоб зійшовся рід увесь!

- Що не кажіть, любимо ми, українці, поїсти. І не лише кашу. На нашому столі і борщ, і пампушки, і печеня, квашені яблука і куліш.

Наступне завдання: відгадати загадки про їжу. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

1. Білий, маленький,

Бокастий та товстенький,

Чимсь смачним напхався.

В окропі купався,

У дірку впав,

Там і пропав. (вареник) ( Слайд22-23)

2. Сидить на ложці, звісивши по ножці. (локшина) ( Слайд24-25)

3. Не печене, не варене, а на столі – сніданок. (молоко) ( Слайд26-27)

4. Мене не їдять, але й без мене не їдять. (сіль) ( Слайд28-29)

5. В одній діжці – два тіста. Штовхаються, штовхаються – ніколи не змішаються. (яйце) ( Слайд30-31)

6. Маленькі плоди, як сережки, повисли. Червоні – солодкі, зелені – кислі.(вишні) ( Слайд32-33)

7. Без голови, а ногу маю: бриля на неї одягаю.(гриб) ( Слайд34-35)

8. Круглий, як куля. Зелений, як трава. Червоний, як кров. Солодкий, як мед.(кавун) ( Слайд36-37)

9. Як дитиною буваю, пелюшок тоді не маю. Постарію, мов бабуся, в сто пелюшок одягнуся.(капуста) ( Слайд38-39)

10. Неприваблива, шишкувата,

А як прийде на стіл вона,

Скажуть весело всі хлоп’ята:

“Ну й розсипчата, ну й смачна!”(картопля) ( Слайд40-41)

 

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

 

Конкурс №6 «Україна… в одному вже тільки слові…».( Слайд42-74)

- Україна – дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато нам ще невідомо. У цьому конкурсі я буду описувати  називати той чи інший предмет, а ви повинні за описом вгадати про що йдеться мова. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

1.Символ  державності. В Україні жовто-блакитний.(Прапор)

2. Один з найдавніших  символів княжої України і сучасної української держави.(Герб)

3. Ріка – символ України, Славутич – ріка слави нашої, годувальниця.(Дніпро)

4. Великий Кобзар України, поет, художник, письменник зі світовим ім’ям.(Шевченко Т.Г.)

5. Захисник України, воїн. (Козак)

6. Яйце-оберіг,подарунок на Пасху. (Писанка)

7. Птах-символ, що за легендою приносить дітей у сім’ю. Селиться біля людей.(Лелека)

8. Джерело життя, основний продукт, що вживають у їжу.(Хліб)

9. Будинок, місце для життя родини, український оберіг.(Хата)

10. Обрядова річ, полотно для витирання рук, лиця, тіла; стирання зі столу, подавання старостам. (Рушник)

11. Рослина-оберіг, лікарська рослина з різким запахом. (Часник)

12. Національний струнний музичний інструмент українців.(Бандура, кобза)

13. Центральна вулиця столиці України – міста Києва. (Хрещатик)

14.  Дім молитви, зібрання віруючих. (Собор)

15. Великий князь Київський. Син князя Володимира. (Ярослав Мудрий)

16. Дерево-символ України. (Без …. , калини немає України.) (Верба)

Конкурс №7 «Діло майстра величає» ( Слайд75-76)

- Українці – народ працелюбний. Вони завзято малюють, складають вірші, співають, орють землю, куховарять. Ви теж сьогодні попрацюєте. Вам потрібно «вишити» рушник. Але він буде не з тканини, а паперовий – ви його намалюєте олівцями на папері. (Може бути аплікація.) На рушникові потрібно зобразити рослинний або геометричний орнамент, треба щоб усі елементи орнаменту були симетричними. На завдання вам відводиться 10 хвилин. «Рушник» оцінюється за 5-ти бальною системою.

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

 

- Ось і завершився останній конкурс. Усі ви сьогодні добре попрацювали, виявили свої знання, кмітливість, свої художні таланти. Перед журі постало складне завдання – виявити команду-переможця.

( Слайд77) Пісня «Ми українці»

Журі підбиває підсумки і оголошує команду переможця. Відбувається урочисте нагородження команди-переможця.

 

 

Конспект розробила

вчитель початкових класів

 Великодолинського НВК- ліцей

Якуц Валентина Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012рік

 

1

 

doc
Додано
30 липня 2018
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку