Сценарій виховного заходу Ми проти насильства

Про матеріал
Виховний захід "Ми проти насильства" дуже актуальна та болюча проблема нашого суспільства
Перегляд файлу

Виховний захід на тему

 

Мій улюблений світ без насильства

 

Мета: ознайомити учнів із поняттями «насильство» і  програмою державного

 

 захисту від насильства;

 

      формувати уміння розпізнавати різні види насильства;

 

      запобігати виникненню насильства у сім’ї, школі,серед  однолітків.

 

1-й учень.Я маю право жити на землі.

                  Творити, дихати, учитись.

                  Примножувать багатства всі її,

                  Своєю  Україною гордитись.

 

2-й учень.Я маю право Україну восхвалять,

                 Боротися за неї, і за честь стояти.

                 Безкрайнії поля її любити,

                 І щовесни журавликів із вирію стрічати.

 

1-й учень.Я маю право на веселку й на весну,

                 На щедру осінь і на тепле літо,

                 На зиму, так безмежно чарівну.

                 І на лани із стиглим житом.

 

2-й учень.На золотаве сонце в небесах,

                 Що щедро Україну зігріває.

                 На соловейка спів в гаях,

                 І на любов батьків, безмежну і безкраю.

 

  Учитель. Кожна людина, незалежно від віку, має особисті права.

         Але увесь час знаходяться ті, хто їх пору­шує.

Коли це трапляється, ми не завжди можемо звернутися по допомогу й розраховуємо в таких ви­падках тільки на свої особисті можливості. Але не завжди нам вистачає знань і вмінь, як поводитися в ситуаціях, коли відбувається нехтування нашими правами, тобто в ситуаціях насильства. Тому ми сьогодні й будемо говорити саме про це.

        

 

Учитель. Насильство в жестах чи словах, приховане чи явне, насильство в школі чи в сім’ї, воно існує в суспільстві, яке байдуже до людей.

Насильство фізичне  чи психологічне, пережите чи уявне, приховане в нас самих, в наших думках і вчинках, воно живе в нас та серед нас. Насильство — це не те, що трапляється тільки з іншими, це те, що стосується кожного з нас. Що з ним робити? Як розпізнати? Як визначити межу між позитивною енергією та руйнівною силою? Як уберегти себе та інших від цієї сили?

 

1   учень. Жорстоке ставлення до дитини проявляється в таких формах:

                   поводження з дітьми, як зі слугами;

                   жорстокі  покарання, поводження, як з підлеглими;

                  

2-й учень. Погрози:

                   а) кинути дитину;

                   б) завдати фізичної шкоди, ізоляція;

                   в) самогубства.

 

3-й учень. Емоційне насильство:

                   а) приниження, використання скарг;

                   б) використання дітей як довірених осіб;

                  в) непослідовність, несправедливість.

 

4-й учень. Економічне  насильство:

                   а) не задовольняти основні потреби, контролювати поведінку за  

                   допомогою грошей;

                   б) витрачати сімейні гроші;

                   в) не підтримувати  дитину;

                   г) використовувати дітей як засіб економічного торгу під  

                   розлучення.

 

5-й учень. Фізичне насильство, емоційне насильство, ізоляція, економічне насильство — це соціальні біди, які крадуть дитинство, роблять дітей передчасно дорослими,  перекреслюють людське в людині.

 

1-й учень. «...Згасло сонце, згасло світло, забракло повітря, і тільки кров облила його обличчя, і зупинилося маленьке серденько, яке зігрівало тіло і душу дитини та приносило радість батькам та близьким людям, котрі його так любили», — читав священик.

      Його слова тонули в риданнях людей. Деякі з них тільки на похороні дізналися про причину смерті дитини. Для тихого села Скородинці Чортківського району Тернопільської області смерть чотирнадцятирічного Андрійка стала сенсацією.

      Бабусі Раїси, яка задушила рідного  онука, що асоціювався в її  уяві з ненависним зятем, біля труни не було. Коли слідчий запитав, чи відпускати її з камери на похорон, рідні відповіли: «В жодному разі! Її люди каменями заб’ють».

         Цей  реальний факт із життя не вимагає коментарів.

 

2-й учень. А ось іще низка таких фактів:

           Школярка зі сльозами розповідає іншим дітям: «Мама мене просто уб’є, якщо дізнається, що я загубила шарф, який вона  подарувала».

           Дівчинка цілий день переживає,що у неї   відірвався ґудзик, тому що вдома її покарають — вона боїться матері.

          Мати била дитину  спицями від велосипеда  (залишилися сліди на ногах).

 

3-й учень. Дівчинка (їй ще немає і п’яти років) чимось образила батька. На знак покарання він не розмовляв з нею місяць. Дівчинка була цим вражена. Батько вважає, що це нормальна міра покарання.

 

4 - й учень. Хлопчик закриває руками голову, а інших дітей обов’язково б’є по голові — хоче, щоб їм було так само погано, як йому, коли його б’ють батьки.

  Батько б’є сина за оцінки: хлопчик у школі поводить себе нахабно і в той же час він стає блідим від будь-якого зауваження.

 

5-й учень .Дівчинку батько бив по голові не раз; однокласники вважають її за дурненьку, несповна розуму, якій ввижаються всілякі НЛО, адже це той самий корабель з червоними вітрилами, про який мріяла Ассоль...

 

Учитель. Нормальні, «не п’яні, не обкурені люди, які не б’ються» для таких дітей можуть бути тільки  десь в іншому  світі, інопланетному. Ці люди красиві, світлі, добрі. Віддзеркалене в цих реальних фактах життя ще раз змушує задуматися: як ми живемо?

       Як ставимося одне до одного? Близькі, дорогі люди, що змушує їх бути такими жорстокими? Чому любов, доброту, терпіння пускають під укіс, і навіть до дітей при цьому немає пощади — над ними знущаються, їх б’ють, вони виростають душевно пораненими, понівеченими... У дітей зникає відчуття захищеності, вони губляться в цьому світі. А згодом стають такими ж агресивними.

      Проблема сімейного насильства на сьогодні є дуже гострою. То що ж усе-таки слід розуміти під  поняттям «насильство батьків»?

      Ось яке визначення дає Міжнародне товариство із запобігання  насильству над дітьми:

        «Дії дорослого вважаються насильством над дитиною, якщо...

 

1-й учень. Дорослий б’є або лає дитину, бо в нього (дорослого, а не дитини) виникли проблеми;

 

2-й учень. Дорослий не вислухав дитину;

 

3-й учень.Дитина вчинила щось не так, виявила зайву самовпевненість або сказала щось недоречне, а дорослий її принизив, образив;

 

4-й учень.Дитині не забезпечено реалізації фізичних потреб (у їжі, одязі, гігієні, медичному обслуговуванні);

 

5-й учень.Над дитиною  знущаються, ображають чи принижують  її;

 

6-й учень.Дитиною маніпулюють для вирішення власних проблем, отримання вигоди;

 

7-й учень.Дитині прищеплюють шкідливі звички, знайомлять із негативними сторонами життя: алкоголь, тютюнопаління, наркотики, порнографія.

 

Учитель.

      Основним правовим документом, що захищає дитину від жорстокої  поведінки, є  Конвенція ООН «Про права дитини»,яка передбачає:

 

1-й учень. Ст. 6 — максимально можливе забезпечення здорового розвитку дитини.

 

2-й учень. Ст. 16 — захист від свавільного або незаконного втручання в особисте життя дитини, від зазіхань на її честь та репутацію.

 

3-й учень. Ст. 24 — забезпечення заходів для боротьби з хворобами та недоїданням.

 

4-й учень. Ст. 27 — визнання права кожної дитини на рівень життя, необхідний для фізичного, морального, розумового, духовного та соціального розвитку.

 

5-й учень. Ст. 34 — захист дитини від сексуального домагання.

 

6-й учень. Ст. 37 — захист  дитини від інших форм жорстокої поведінки.

 

7-й учень. Ст. 39 — заходи допомоги дитині, що стала жертвою жорстокої поведінки.

 

Учитель.

        Здається, ми забули, а то ніколи й не чули мудрих слів С.

  Соловейчика:

    «Щоб дитина виросла природно доброю та чесною людиною, щоб вона не намагалася вдавати з себе кращу, ніж є насправді, доводиться уникати примусу у вихованні. Примушуючи до чогось, ми зобов’язуємо дитину робити щось таке, що не відповідає її сутності, інакше її не доводилося б примушувати. Ефективне лише те виховання, яке привчає дитинудо правди, привчає бути самою собою. Бути, а не вдавати».

 

6-й учень. Тому бути дітьми означає бути частинкою країни під назвою «Дитинство», коли на губах сміх, а на душі мир. Це радість пізнання світу за допомогою її Величності Гри, це квіти маленьких і великих відкриттів, це любов до істини.

 

Учитель.

    Бути батьками — це нести всю велич і гордість світу, тому що все в житті людини починається з сім’ї, з ніжної колискової казки, бо сім’я — то є святиня людського духу, благородних людських почуттів: кохання, вірності, піклування, родинного тепла і затишку. Недаремно Л. М. Толстой говорив: «Щасливий той, хто щасливий у себе вдома».

 

7-й учень. «Без сім’ї немає щастя на землі», — говорять на Україні. Сім’я для дитини має бути взірцем людяності, доброти, любові. Має бути? А чи є вона такою? А як же розглядати ці жахливі історії, пов’язані з дітьми?

 Немає виправдання їх бездушності, цинізму, агресивності, фантастичній жорстокості.

 

Учитель.

     І щоб не потонути у хвилях негативних емоцій гніву, незадоволеності життям, які накладаються на не зовсім здоровий соціальний фон, ми закликаємо всіх батьків берегти в собі людське, поважати власних дітей.

 

1 - й учень. Навчімо діток Богові молитись,

                    Навчимось Батька й Матір шанувати.

                    Тоді ніяке зло не зможе в Україні

                    Над нами і над нею панувати.

Учитель.

      Хай ваша сім’я буде взірцем  людяності, доброти, любові. І тоді нам не треба буде наголошувати на правах дитини, бо їх ніхто не буде порушувати, а обов’язки батьків з утримання і виховання дітей будуть сприйматися не як обтяжливий тягар, а як органічний прояв любові до дитини, підтримки в ній людської гідності та самоповаги.

 

          Пропоную переглянути відеоролик про насильство в родині.

 

Учитель.

   Людська жорстокість.  Її ніколи і, напевне, нічим не можна виправдати. Вона, як не прикро, сьогодні трапляється доволі часто. Про це говорять незаперечні факти: щороку підлітки та неповнолітні здійснюють до 200 тисяч злочинів, половина яких — надзвичайно жорстокі. Це — страшна і жахлива реальність.

 Дитина і насильство. Любов і жорстокість. Надія і відчай. Ми всі інтуїтивно тягнемося до світла в цьому світі.

 

1 - й учень. Мій улюблений світ —без насильства,

                    Без жорстокості, болю і зла,

                    Де народом заспівана пісня

                    Містить тільки хороші слова.

2 - й учень. Мій улюблений світ —без насильства,

                    Де немає страждання й війни,

                    Де розквітла калина барвиста,

                    Й голосінь не почуєш сумних.

3 - й учень. Мій улюблений світ —це не казка,

                    А реальне щасливе життя,

                    Бо звільнивши наш світ від насильства,

                    Можна сміло іти в майбуття.

4 - й учень. І коли на теренах країни

                    Без страждань заживе кожне місто,

                    Скажуть люди всієї країни:

                    Україна — це світ без насильства.

 

docx
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
4038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку