Фізична гра «ЕВРИКА»
Даний виховний захід дозволить учням побачити «незвичайне» в «звичайному», весело та цікаво провести час. Завдання конкурсів допоможуть зазирнути за межі предмета, сприяють розвитку логічного мислення та творчості. Також учні в ігровій формі згадають відомих українських науковців- фізиків.
Грабовський Борис Павлович (1901-1966)
1 |
4 |
Над ідеєю дальнобачення (так називалося телебачення) працювало багато учених і радіоентузіастів з усіх країн світу. Але створити повністю електронну систему передачі на відстань рухомого зображення і здійснити сім десятиліть тому практичну трансляцію за цією схемою вперше в світі пощастило лише йому- сину видатного українського поета-демократа Павла Арсенійовича Грабовського.
|
Кондратюк Юрій Васильович (1897-1942)
2 |
5 |
За своє життя ця геніальна людина не встигла здобути ні визнання, ні нагород у себе на Батьківщині. Проте, як першому, хто запропонував створити станцію-супутник Місяця і чиєю ідеєю скористались американські вчені при польоті перших астронавтів на Місяць, йому на космодромі мису Канаверал вдячні американці спорудили пам'ятник. Можливо, колись прийде час і це буде зроблено і в нас, в Україні. А поки що його ім’ям названо трасу, по якій перша людина висадилася на Місяць, і кратер на зворотному боці Місяця.
|
Корольов Сергій Павлович (1907-1966)
3
|
1 |
Він розвивав теорію ракетного польоту в стратосфері (1934 р.)... Під його керівництвом створено численні балістичні та геофізичні ракети, ракети-носії і пілотовані космічні кораблі "Восток" та "Восход", на яких вперше в історії здійснено космічні польоти людини і вихід людини в космічний простір. Під його керівництвом проводилися запуски штучних супутників Землі і Сонця, польоти міжпланетних автоматичних станцій до Місяця, Венери і Марса, вироблено м'яку посадку на поверхню Місяця, створено ряд серій штучних супутників Землі. |
Пулюй Іван Павлович (1845-1918)
4 |
6 |
У своїй доповіді "Про невидимі промені та фотографування невидимого" він ґрунтовно пояснив присутнім та на численних вдалих прикладах продемонстрував суть і характер Х-променів, ґрунтовно пояснив характерні властивості цих променів та їх відмінність від катодних. Також ознайомив слухачів зі своїми фотознімками, зробленими при допомозі Х-променів, які він одержав при застосуванні вакуумної лампи, сконструйованої ним ще в 1880 році... На думку учених його слід вважати основоположником науки про рентгенівські промені аж ніяк не меншою мірою, ніж Рентгена.
|
Смакула Олександр Теодорович (1900-1983)
5 |
3 |
Він винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів. Професор написав фундаментальну монографію "Монокристали: вирощування, виготовлення і застосування", яка вийшла 1962 р.
|
Сікорський Ігор Іванович (1889-1972)
6 |
2 |
Винахідником гелікоптеру є київський авіаконструктор, який емігрував до США. У 1931 році він запатентував проект машини з двома пропелерами - горизонтальним на даху і вертикальним на хвості. У вересні 1939-го почалися випробовування гелікоптера VS-300 спочатку на прив’язі, а 13 травня 1940-го конструктор вперше підняв свою машину у вільний політ. Успіх сприяв отриманню першого замовлення від американської армії. Поступово його скромна фірма перетворилася на потужний концерн, який щороку випускає сотні гвинтокрилів цивільного й військового призначення. Понад півстоліття всі президенти США користуються послугами його гелікоптерів.
|
|
Грабовський Борис Павлович (1901-1966) 1 |
|
|
Кондратюк Юрій Васильович (1897-1942) 2 |
|
|
Корольов Сергій Павлович (1907-1966) 3 |
|
|
Пулюй Іван Павлович (1845-1918) 4 |
|
|
Смакула Олександр Теодорович (1900-1983) 5 |
|
|
Сікорський Ігор Іванович (1889-1972) 6 |
|
1 |
Він розвивав теорію ракетного польоту в стратосфері (1934 р.)... Під його керівництвом створено численні балістичні та геофізичні ракети, ракети-носії і пілотовані космічні кораблі "Восток" та "Восход", на яких вперше в історії здійснено космічні польоти людини і вихід людини в космічний простір. Під його керівництвом проводилися запуски штучних супутників Землі і Сонця, польоти міжпланетних автоматичних станцій до Місяця, Венери і Марса, вироблено м'яку посадку на поверхню Місяця, створено ряд серій штучних супутників Землі. |
2 |
Винахідником гелікоптеру є київський авіаконструктор, який емігрував до США. У 1931 році він запатентував проект машини з двома пропелерами - горизонтальним на даху і вертикальним на хвості. У вересні 1939-го почалися випробовування гелікоптера VS-300 спочатку на прив’язі, а 13 травня 1940-го конструктор вперше підняв свою машину у вільний політ. Успіх сприяв отриманню першого замовлення від американської армії. Поступово його скромна фірма перетворилася на потужний концерн, який щороку випускає сотні гвинтокрилів цивільного й військового призначення. Понад півстоліття всі президенти США користуються послугами його гелікоптерів. |
3 |
Він винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів. Професор написав фундаментальну монографію "Монокристали: вирощування, виготовлення і застосування", яка вийшла 1962 р. |
4 |
Над ідеєю дальнобачення (так називалося телебачення) працювало багато учених і радіоентузіастів з усіх країн світу. Але створити повністю електронну систему передачі на відстань рухомого зображення і здійснити сім десятиліть тому практичну трансляцію за цією схемою вперше в світі пощастило лише йому- сину видатного українського поета-демократа Павла Арсенійовича Грабовського. |
5 |
За своє життя ця геніальна людина не встигла здобути ні визнання, ні нагород у себе на Батьківщині. Проте, як першому, хто запропонував створити станцію-супутник Місяця і чиєю ідеєю скористались американські вчені при польоті перших астронавтів на Місяць, йому на космодромі мису Канаверал вдячні американці спорудили пам'ятник. Можливо, колись прийде час і це буде зроблено і в нас, в Україні. А поки що його ім’ям названо трасу, по якій перша людина висадилася на Місяць, і кратер на зворотному боці Місяця. |
6 |
У своїй доповіді "Про невидимі промені та фотографування невидимого" він ґрунтовно пояснив присутнім та на численних вдалих прикладах продемонстрував суть і характер Х-променів, ґрунтовно пояснив характерні властивості цих променів та їх відмінність від катодних. Також ознайомив слухачів зі своїми фотознімками, зробленими при допомозі Х-променів, які він одержав при застосуванні вакуумної лампи, сконструйованої ним ще в 1880 році... На думку учених його слід вважати основоположником науки про рентгенівські промені аж ніяк не меншою мірою, ніж Рентгена. |
Школа І-ІІІ ступенів №284 м. Києва
Сценарій відкритого виховного заходу
у 9 класах:
фізична гра «ЕВРИКА»
Розробка сценарію:
вчителя фізики
Єременко Алли Леонідівни
Київ-2017
Фізична гра «ЕВРИКА»
Мета: розвиток інтересу до фізики, поглиблення знань з фізики, активізація діяльності учнів, розвиток креативності, вміння працювати в команді, висловлювати свої думки.
Обладнання: картки із завданнями, прилади.
Форма проведення: гра-конкурс.
Програма заходу
Хід заходу
У грі беруть участь 3 команди з 9-А, 9-Б та 9-В класів. Посеред класу розмішено 3 столи, за кожним з яких розміщується команда гравців. По периметру класу розмішені парти зі стільцями для журі, гостей та глядачів.
Вчитель: О, фізико! Наука всіх наук! Тебе вивчати так цікаво! І я тобі скажу, мій друг, Без неї у житті погано.
Ведуча 1: Якщо не знаєш закон Ома- Не буде світла в тебе вдома, Будову двигуна забудеш - Ти добрим водієм не будеш.
Ведуча 2: А як не вивчиш силу звука- То зіпсуєш свої ти вуха. Закони Ньютона забудеш- Ти космонавтом вже не будеш.
Ведуча 1 і Ведуча 2 (разом): А будеш фізику любити- У світі буде легко жити! |
Ведуча 1: Розпочинаємо фізичну гру “ЕВРИКА!”.
Ведуча 2:Сьогодні в поєдинку зустрічаються три команди учнів 9-А, 9-Б та 9-В класів.
Ведуча 1:Пам’ятаєте вислів з мультика «Пригоди капитана Врунгеля» «Як корабель ти назвеш, так він і попливе». Тому, УВАГА! Оголушую перший конкурс!!! ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ. За конкурс можна заробити 3 бали.
І. Конкурс 1
ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ
Ведуча 2:Домашнім завданням нашим командам було обрати капітана і придумати назву та девіз для своєї команди, використовуючи поняття і терміни з фізики. Команда має як найкраще презентувати своїх учасників. Під час цього конкурсу, дозволяється участь учнів, які не є членами команди.
Ведуча 1:
1. І так, запрошуємо до зали команду 9-_____ класу!
(виступ команди _______________________)
Ведуча 2:
Запрошуємо до нас команду 9- ______класу!
(виступ команди _______________________)
Ведуча 1:
Своїх учасників представляє команда 9- _______класу!
(виступ команди _______________________)
ІІ. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ЖУРІ
Ведуча 2:
Команди представлені. Черга представити наше журі.
Ведуча 1: Оцінювати виступи команд наше журі буде незвичайним чином. Кожен бал, здобутий учасниками в наших конкурсах буде приносити команді 1 золоту цукерку. В якості нагороди за участь у змаганні, кожна команда отримає в кінці гри зароблені цукерки. А переможцем стане та, у котрої їх буде більше !
ІІІ. Конкурс 2
«БЛІЦ ТУРНІР».
Ведуча 2 : Наступний конкурс має назву БЛІЦ ТУРНІР. Кожна команда за 1 хвилину повинна дати як найбільше правильних відповідей
Ведуча 1:
Питання для 1 команди
(атом)
однієї речовини в іншу. (дифузія)
твердий, газоподібний)
Ведуча 2:
Питання для 2 команди
Ведуча 1:
Питання для 3 команди
Знаючи фізику, вона це зробила. Як? (принесла лід)
нема атмосфери)
ІV. Конкурс 3
ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА
Ведуча 2: Наш наступний конкурс буде незвичайним! Він має назву ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА.
Ведуча 1: Послухайте умови конкурсу: ведучий зачитує досить серйозне запитання. Задача кожної команди, після обговорення протягом 1 хв, відповісти на це питання , АЛЕ ЖАРТІВЛИВО! Максимальний бал за цей конкурс -3 бали. Всі 3 команди відповідають на одне й теж питання по-черзі. (Подібно до конкурсів “ЛІГА СМІХУ”)
Ведуча 2:
1. Чому кінці магнітної стрілки фарбують червоним та синім кольорами?
(ця традиція була започаткована в Китаї: там у стародавності південь
називався червоною країною, північ – чорною, схід – зеленою, захід –
білою)
Ведуча 1:
2. Чому світить Місяць?
(він відбиває сонячне світло)
Ведуча 2:
3. Чи можна в темряві визначити муха або джміль залетіли в кімнату?
(так, за висотою звуку, що видається крилами комахи)
Ведуча 1:
4. Чому заєць, рятуючись від собаки, часто різко стрибає в різні боки, і собаці важко його наздогнати, хоча він бігає швидше за зайця?
(Тому що заєць використовує властивість інерції, а собака, не чекаючи стрибка, не може миттєво змінити напрям)
V. Конкурс 4
ДЕШИФРУВАЛЬНИК
Ведуча 1:
Наступний конкурс має назву ДЕШИФРУВАЛЬНИК. Зараз перевіримо. яка з команд найкраще вміє розшифровувати закодовані послання. Кожна команда отримає листочок з ребусами, в якому зашифровані назви приладів. Ви маєте знайти ці прилади в фізичному кабінеті. Хто найкраще справиться, отримає перемогу в даному конкурсі. Кожен розгаданий ребус з відповідним правильно вибраним приладом приносить команді 1 бал. Час розшифровки 4 хв.
(Роздати ребуси)
VI. Конкурс 5
ПАЗЛ
Ведуча 2:
Наступний конкурс називається ПАЗЛ. У ньому ви маєте як найшвидше скласти пазл: тобто, знайти відповідність між прізвищами українських вчених та їхніми найбільшими досягненнями в галузі фізики. Кожне співпадіння оцінюється в 1 бал . Час виконання 2 хв. (Роздати “пазли”)
VII. Конкурс 6
НОВОРІЧНА СКРИНЬКА
Ведуча 1:
Увага! Наш останній конкурс — НОВОРІЧНА СКРИНЬКА! Вам потрібно відгадати, що знаходиться у новорічній скриньці. Правильна відповідь приносить команді 1 бал.
Ведуча 2:
1) Спочатку була чиста вода, потім – металевий диск, потім – скло, вкрите
спеціальною сполукою. Що це за річ?
(дзеркало)
Додаткові підказки (якщо потрібно):
2) Це-агрегат для миттєвої зйомки.
Невдалих знімків у нас не буває,
Всі можуть: дорослі, і учні, й бабусі,
І знайте, у нас ваш портрет дуже точний,
І кожен з вас красень, і кожна – красуня.
3)Як подивишся на нього,
Бачиш в нім себе самого
Отаким, яким буваєш,
Що це, друже? Відгадаєш?
(дзеркало)
Команди мають право на два запитання для уточнення.
VІІI. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Ведуча 1:
Ось і підійшла наша фізична гра “Еврика!” до кінця.
Ведуча 2:
Залишилося підвести підсумки та визначити переможця.
Ведуча 1:
Для цього ми скористаємося фізичним методом: зважуванням.
Ведуча 2:
І так запрошуємо наше журі на урочисте зважування наших балів-цукерок.
Ведуча 1:
Команда 9-___, що має назву _________________ заробила за гру _______ цукерок
Ведуча 2:
Команда 9-___, що має назву _________________ заробила за гру _______ цукерок
Ведуча 1:
Команда 9-___, що має назву _________________ заробила за гру _______ цукерок
Ведуча 2:
Отже за підсумками нашого зважування маємо наступні результати:
ІІІ місце-
ІІ місце-
І місце -
Ведуча 1 і Ведуча 2 (разом):
Вітаємо наші команди!!!
Вчитель:
Кожна команда показала сьогодні гарні результати, а саме:
Я сподіваюся, що сьогоднішня гра показала вам, що фізика-цікава наука, і її варто вивчати.
А зараз, я хочу вручити почесні грамоти командам (вручення грамот).
Запитання дітям:
Давайте підведемо коротенькі підсумки:
1. Чи сподобалася вам наша гра?
2. Що нового ви дізналися сьогодні?
3. Чи була ваша команда сьогодні дружною?
4. Чи сподобалося вам створювати власну реальність?
5. Які конкурси вам сподобалися найбільше?
Я також вдячна всім вам за чудову гру! Дякую нашим гостям! Сподіваюся, що вам сподобався виховний захід “Еврика!”, і подібні ігри стануть нашою шкільною (фізичною) традицією!
Дякую всім за увагу!
|
|
|
|
|
компас
|
|
|
|
|
|
|
|
|
магніт
|
|
|
|
|
|
Електрометр (телефон+к+жтром+етр)
|
|
|
|
|
|
|
Лінза (л+кінь+заг)
|
|
|
|
|
|
|
|
Амперметр (храм + перо м+ е+ трот)
|
|
екран
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вольтметр (вовк+пульт+меню+трот)
|
|
|
|
|
|
|
Терези
|
|
|
|
|
|
Котушка (око+пустушка)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|