Сценарій виховного заходу у 9 класах: фізична гра «ЕВРИКА»

Про матеріал

Фізична гра «ЕВРИКА»

Даний виховний захід дозволить учням побачити «незвичайне» в «звичайному», весело та цікаво провести час. Завдання конкурсів допоможуть зазирнути за межі предмета, сприяють розвитку логічного мислення та творчості. Також учні в ігровій формі згадають відомих українських науковців- фізиків.

Перегляд файлу

Грабовський Борис Павлович

(1901-1966)

 

 

1

4

Над ідеєю дальнобачення (так називалося телебачення) працювало багато учених і радіоентузіастів з усіх країн світу. Але створити повністю електронну систему передачі на відстань рухомого зображення і здійснити сім десятиліть тому практичну трансляцію за цією схемою вперше в світі пощастило лише йому- сину видатного українського поета-демократа Павла Арсенійовича Грабовського.

 

 

 

 

Кондратюк Юрій Васильович

(1897-1942)

 

 

2

5

За своє життя ця геніальна людина не встигла здобути ні визнання, ні нагород у себе на Батьківщині. Проте, як першому, хто запропонував створити станцію-супутник Місяця і чиєю ідеєю скористались американські вчені при польоті перших астронавтів на Місяць, йому на космодромі мису Канаверал вдячні американці спорудили пам'ятник. Можливо, колись прийде час і це буде зроблено і в нас, в Україні. А поки що його ім’ям  названо трасу, по якій перша людина висадилася на Місяць, і кратер на зворотному боці Місяця.

 

 

 

 

Корольов Сергій Павлович

(1907-1966)

 

 

 

3

 

 

 

 

1

Він розвивав теорію ракетного польоту в стратосфері (1934 р.)... Під його керівництвом створено численні балістичні та геофізичні ракети, ракети-носії і пілотовані космічні кораблі "Восток" та "Восход", на яких вперше в історії здійснено космічні польоти людини і вихід людини в космічний простір. Під його керівництвом проводилися запуски штучних супутників Землі і Сонця, польоти міжпланетних автоматичних станцій до Місяця, Венери і Марса, вироблено м'яку посадку на поверхню Місяця, створено ряд серій штучних супутників Землі.

Пулюй

Іван Павлович

(1845-1918)

 

 

4

6

У своїй  доповіді "Про невидимі промені та фотографування невидимого" він ґрунтовно пояснив присутнім та на численних вдалих прикладах продемонстрував суть і характер Х-променів, ґрунтовно пояснив характерні властивості цих променів та їх відмінність від катодних. Також ознайомив слухачів зі своїми фотознімками, зробленими при допомозі Х-променів, які він одержав при застосуванні вакуумної лампи, сконструйованої ним ще в 1880 році...

На думку учених його слід вважати основоположником науки про рентгенівські промені аж ніяк не меншою мірою, ніж Рентгена.

 

Смакула Олександр Теодорович

(1900-1983)

 

 

5

3

Він винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів.

Професор написав фундаментальну монографію "Монокристали: вирощування, виготовлення і застосування", яка вийшла 1962 р.

 

Сікорський Ігор Іванович

(1889-1972)

 

 

6

2

Винахідником гелікоптеру є київський авіаконструктор, який емігрував до США. У 1931 році він запатентував проект машини з двома пропелерами - горизонтальним на даху і вертикальним на хвості. У вересні 1939-го почалися випробовування гелікоптера VS-300 спочатку на прив’язі, а 13 травня 1940-го конструктор вперше підняв свою машину у вільний політ. Успіх сприяв отриманню першого замовлення від американської армії. Поступово його скромна фірма перетворилася на потужний концерн, який щороку випускає сотні гвинтокрилів цивільного й військового призначення. Понад півстоліття всі президенти США користуються послугами його гелікоптерів.

 

 

http://krasnews.at.ua/_pu/0/13557757.jpg

Грабовський Борис Павлович

(1901-1966)

1

 

Результат пошуку зображень

Кондратюк Юрій Васильович

(1897-1942)

2

 

Результат пошуку зображень

Корольов Сергій Павлович

(1907-1966)

3

 

Результат пошуку зображень за запитом "пулюй"

Пулюй Іван Павлович

(1845-1918)

4

 

Пов’язане зображення

Смакула Олександр Теодорович

(1900-1983)

5

 

Sikorsky I.I. 1914. Karl Bulla.jpg

Сікорський Ігор Іванович

(1889-1972)

6

 

 

1

Він розвивав теорію ракетного польоту в стратосфері (1934 р.)... Під його керівництвом створено численні балістичні та геофізичні ракети, ракети-носії і пілотовані космічні кораблі "Восток" та "Восход", на яких вперше в історії здійснено космічні польоти людини і вихід людини в космічний простір. Під його керівництвом проводилися запуски штучних супутників Землі і Сонця, польоти міжпланетних автоматичних станцій до Місяця, Венери і Марса, вироблено м'яку посадку на поверхню Місяця, створено ряд серій штучних супутників Землі.

2

Винахідником гелікоптеру є київський авіаконструктор, який емігрував до США. У 1931 році він запатентував проект машини з двома пропелерами - горизонтальним на даху і вертикальним на хвості. У вересні 1939-го почалися випробовування гелікоптера VS-300 спочатку на прив’язі, а 13 травня 1940-го конструктор вперше підняв свою машину у вільний політ. Успіх сприяв отриманню першого замовлення від американської армії. Поступово його скромна фірма перетворилася на потужний концерн, який щороку випускає сотні гвинтокрилів цивільного й військового призначення. Понад півстоліття всі президенти США користуються послугами його гелікоптерів.

3

Він винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів.

Професор написав фундаментальну монографію "Монокристали: вирощування, виготовлення і застосування", яка вийшла 1962 р.

4

Над ідеєю дальнобачення (так називалося телебачення) працювало багато учених і радіоентузіастів з усіх країн світу. Але створити повністю електронну систему передачі на відстань рухомого зображення і здійснити сім десятиліть тому практичну трансляцію за цією схемою вперше в світі пощастило лише йому- сину видатного українського поета-демократа Павла Арсенійовича Грабовського.

5

За своє життя ця геніальна людина не встигла здобути ні визнання, ні нагород у себе на Батьківщині. Проте, як першому, хто запропонував створити станцію-супутник Місяця і чиєю ідеєю скористались американські вчені при польоті перших астронавтів на Місяць, йому на космодромі мису Канаверал вдячні американці спорудили пам'ятник. Можливо, колись прийде час і це буде зроблено і в нас, в Україні. А поки що його ім’ям  названо трасу, по якій перша людина висадилася на Місяць, і кратер на зворотному боці Місяця.

6

У своїй  доповіді "Про невидимі промені та фотографування невидимого" він ґрунтовно пояснив присутнім та на численних вдалих прикладах продемонстрував суть і характер Х-променів, ґрунтовно пояснив характерні властивості цих променів та їх відмінність від катодних. Також ознайомив слухачів зі своїми фотознімками, зробленими при допомозі Х-променів, які він одержав при застосуванні вакуумної лампи, сконструйованої ним ще в 1880 році...

На думку учених його слід вважати основоположником науки про рентгенівські промені аж ніяк не меншою мірою, ніж Рентгена.

 

Перегляд файлу

Школа І-ІІІ ступенів №284 м. Києва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій відкритого виховного заходу

у 9 класах:

фізична гра «ЕВРИКА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка сценарію:

вчителя фізики

Єременко Алли Леонідівни

 

 

 

 

Київ-2017

Фізична гра «ЕВРИКА»

 Мета:  розвиток інтересу до фізики, поглиблення знань з фізики, активізація діяльності учнів, розвиток креативності, вміння працювати в команді, висловлювати свої думки.

Обладнання: картки із завданнями, прилади.

Форма проведення: гра-конкурс.

 

Програма заходу

  1.         Конкурс 1. ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ
  2. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ЖУРІ
  3. Конкурс 2. БЛІЦ ТУРНІР
  4. Конкурс 3.ХВИЛИНКА ВЕСЕЛИНКА
  5. Конкурс 4. ДЕШИФРУВАЛЬНИК
  6. Конкурс 5. ПАЗЛ
  7. Конкурс 6. НОВОРІЧНА СКРИНЬКА
  8. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

 

Хід заходу

У грі беруть участь 3 команди з 9-А, 9-Б та 9-В класів. Посеред класу розмішено 3 столи, за кожним з яких розміщується команда гравців. По периметру класу розмішені парти зі стільцями для журі, гостей та глядачів.

 

 Вчитель:

О, фізико!

Наука всіх наук!

Тебе вивчати так цікаво!

І я тобі скажу, мій друг,

Без неї у житті погано.

 

Ведуча 1:

          Якщо не знаєш закон Ома-

Не буде світла в тебе вдома,

Будову двигуна забудеш -

Ти добрим водієм не будеш.

 

Ведуча 2:

А як не вивчиш силу звука-

То зіпсуєш свої ти вуха.

Закони Ньютона забудеш-

Ти космонавтом вже не будеш.

 

Ведуча 1 і Ведуча 2 (разом):

А будеш фізику любити-

У світі буде легко жити!

Ведуча 1: Розпочинаємо фізичну гру “ЕВРИКА!”.

Ведуча 2:Сьогодні в поєдинку зустрічаються три команди учнів 9-А, 9-Б та 9-В класів.

Ведуча 1:Пам’ятаєте вислів з мультика «Пригоди капитана Врунгеля» «Як корабель ти назвеш, так він і попливе». Тому, УВАГА! Оголушую перший конкурс!!!   ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ. За конкурс можна заробити 3 бали.

І. Конкурс 1

ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ

 

Ведуча 2:Домашнім завданням нашим командам було обрати капітана і придумати назву та девіз для своєї команди, використовуючи поняття і терміни з фізики. Команда має як найкраще презентувати своїх учасників. Під час цього конкурсу, дозволяється участь учнів, які не є членами команди.

 

Ведуча 1:

          1. І так, запрошуємо до зали команду 9-_____ класу!

 

(виступ команди _______________________)

 

Ведуча 2:

Запрошуємо до нас команду 9- ______класу!

 

(виступ команди _______________________)

 

Ведуча 1:

Своїх учасників представляє команда 9- _______класу!

 

(виступ команди _______________________)

 

 

ІІ. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ЖУРІ

 

Ведуча 2:

Команди представлені. Черга представити наше журі.

  1. _____________________
  2. _____________________
  3. _____________________

 

Ведуча 1:  Оцінювати виступи команд наше журі буде незвичайним чином. Кожен бал, здобутий учасниками в наших конкурсах буде приносити команді 1 золоту цукерку. В якості нагороди за участь у змаганні, кожна команда отримає в кінці гри зароблені цукерки. А переможцем стане та, у котрої їх буде більше !

ІІІ. Конкурс 2

«БЛІЦ ТУРНІР».

Ведуча 2 : Наступний конкурс має назву БЛІЦ ТУРНІР. Кожна команда за 1 хвилину повинна дати як найбільше правильних відповідей

 

Ведуча 1:

Питання для 1 команди

  1. Яким приладом вимірюють силу? (динамометр)
  2. Хто   відкрив   закон   природи,   спостерігаючи   падіння    яблука? (Ньютон)
  3.  Найменша  частинка  речовини,  неподільна  у  хімічних   реакціях.

(атом)

  1. Явище,  зумовлене рухом молекул, взаємне проникнення частинок

однієї речовини в іншу. (дифузія)

  1.  У   яких  агрегатних  станах  може  перебувати  речовина? (рідкий,

твердий, газоподібний)

  1. Кельвін, Реомюр, Фаренгейт. А хто у нас? (Цельсій)
  2. Будь-який предмет у фізиці. (тіло)
  3. Учений, який відкрив свій закон, лежачи у ванній. (Архімед)
  4. Пристрій,  який   дає   змогу  приймати  гостей,  не  пускаючи  їх  за поріг. (телевізор)
  5. Хто повинен вилетіти із фотоапарата? (пташка)
  6. Одиниця вимірювання сили. (ньютон)
  7. Не вовк, а добуток сили на переміщення. (робота)

 

Ведуча 2:

Питання для 2 команди

 

  1. Не знаючи його закону, сиди дома. (Ом)
  2. Вода в твердому стані. (лід)
  3. «Неподільний» по-грецьки. А по-нашому? (атом)
  4. Речовина,  яка  в  природі  зустрічається в трьох агрегатних станах. (вода)
  5. Еталон одиниці довжини. (метр)
  6. Маленьке, кругленьке, а весь світ бачить. (око)
  7. Який оптичний прилад ми завжди маємо при собі? (око)
  8. Цей  фрукт   став   каталізатором   відкриття   всесвітньо   відомого закону. (яблуко)
  9. Хто з фізиків уперше провів слідство і  викрив  шахраїв? (Архімед, легенда про корону)
  10. Які види зарядів існують в  природі? (позитивний  і  негативний)
  11. Чи  відрізняються  одна  від  одної   молекули  холодної   і   гарячої води? (ні)
  12. Що важче: пуд заліза чи пуд пір’я? (вага однакова)

 

Ведуча 1:

Питання для 3 команди

  1. Кут падіння дорівнює 300 . Чому дорівнює кут відбивання? (300 )
  2. Що є мірою інертності? (маса)
  3. Яка сила прискорює зношування взуття? (тертя)
  4. З якою швидкістю повинна бігти кішка, щоб не чути  торохкотіння порожньої консервної банки, прив’язаної до хвоста? (нульовою)
  5. Під яким кущем сидить заєць, коли йде дощ? (мокрим)
  6. Тривалість одного оберту земної кулі навколо осі. (доба)
  7. Відомо,  що  Ейфелева   вежа   стає   вищою   на   15  см.   Коли   це можливо? (влітку, внаслідок теплового розширення)
  8. Як  курка  може   збільшити  вдвічі  свій  тиск на землю? (стати на одну ногу)
  9. Василисі  Премудрій  Баба  Яга  звеліла  принести  воду  в  решеті?

Знаючи фізику, вона це зробила. Як? (принесла лід)

  1. Чи  може  космонавт  на  Місяці  бачити  блакитне  небо?  (ні,  там

нема  атмосфери)

  1. Ідучи   з   відкритими  очима  проти  Сонця,  ніколи  не побачиш… Чого? (власної тіні)
  2. Залізну гирю занурили в посудину з водою. Чи  змінилася  її  маса? (ні)

 

ІV. Конкурс 3

ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА

 

Ведуча 2: Наш наступний конкурс буде незвичайним! Він має назву ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА.

 

Ведуча 1: Послухайте умови конкурсу: ведучий зачитує досить серйозне запитання. Задача кожної команди, після обговорення протягом 1 хв, відповісти на це питання , АЛЕ ЖАРТІВЛИВО! Максимальний бал за цей конкурс -3 бали. Всі 3 команди відповідають на одне й теж питання по-черзі. (Подібно до конкурсів “ЛІГА СМІХУ”)

 

Ведуча 2:

1. Чому  кінці  магнітної  стрілки  фарбують  червоним  та  синім кольорами?

(ця традиція була започаткована  в  Китаї:  там  у  стародавності  південь

називався   червоною   країною,  північ – чорною,  схід – зеленою,  захід –

білою)

 

Ведуча 1:

2. Чому світить Місяць?

(він відбиває сонячне світло)

 

Ведуча 2:

3. Чи  можна  в  темряві  визначити  муха  або  джміль  залетіли   в   кімнату?

(так, за висотою звуку, що видається крилами комахи)

 

Ведуча 1:

4.  Чому заєць, рятуючись від собаки, часто різко стрибає в різні боки, і собаці важко його наздогнати, хоча він бігає швидше за зайця?

 

(Тому що заєць використовує властивість інерції, а собака, не чекаючи стрибка, не може миттєво змінити напрям)

 

V. Конкурс 4

ДЕШИФРУВАЛЬНИК

 

Ведуча 1:

Наступний конкурс має назву ДЕШИФРУВАЛЬНИК. Зараз перевіримо. яка з команд найкраще вміє розшифровувати закодовані послання. Кожна команда отримає листочок з ребусами, в якому зашифровані назви приладів. Ви маєте знайти ці прилади в фізичному кабінеті. Хто найкраще справиться, отримає перемогу в даному конкурсі. Кожен розгаданий ребус з відповідним правильно вибраним приладом приносить команді 1 бал. Час розшифровки 4 хв.

(Роздати ребуси)

VI.  Конкурс 5

ПАЗЛ

 

Ведуча 2:

Наступний конкурс називається ПАЗЛ. У ньому ви маєте як найшвидше скласти пазл: тобто, знайти відповідність між  прізвищами українських вчених та їхніми найбільшими досягненнями в галузі фізики. Кожне співпадіння оцінюється в 1 бал . Час виконання 2 хв. (Роздати “пазли”)

 

VII.  Конкурс 6

НОВОРІЧНА СКРИНЬКА

 

Ведуча 1:

Увага! Наш останній конкурс — НОВОРІЧНА СКРИНЬКА! Вам потрібно відгадати, що знаходиться у новорічній скриньці. Правильна відповідь приносить команді 1 бал.

 

Ведуча 2:

1) Спочатку  була  чиста  вода,  потім – металевий  диск, потім – скло, вкрите

спеціальною сполукою. Що це за річ?

(дзеркало)

 

Додаткові підказки (якщо потрібно):

 

2) Це-агрегат  для миттєвої зйомки.

 

Невдалих знімків у нас не буває,

Всі можуть: дорослі, і учні, й бабусі,

І знайте, у нас ваш портрет дуже точний,

І кожен з вас красень, і кожна – красуня.

 

3)Як подивишся на нього,

Бачиш в нім себе самого

Отаким, яким буваєш,

Що це, друже? Відгадаєш?

(дзеркало)

 

 

Команди мають право на два запитання для уточнення.

 

 

VІІI. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

 

 

Ведуча 1:

Ось і підійшла наша фізична гра “Еврика!” до кінця.

 

Ведуча 2:

Залишилося підвести підсумки та визначити переможця.

 

Ведуча 1:

Для цього ми скористаємося фізичним методом: зважуванням.

 

Ведуча 2:

І так запрошуємо наше журі на урочисте зважування наших балів-цукерок.

 

 

 

 

 

Ведуча 1:

Команда 9-___, що має назву _________________ заробила за гру _______ цукерок

 

Ведуча 2:

Команда 9-___, що має назву _________________ заробила за гру _______ цукерок

 

Ведуча 1:

Команда 9-___, що має назву _________________ заробила за гру _______ цукерок

 

Ведуча 2:

Отже за підсумками нашого зважування маємо наступні результати:

ІІІ місце-

ІІ місце-

І місце -

 

Ведуча 1 і Ведуча 2 (разом):

Вітаємо наші команди!!!

 

 

Вчитель:

Кожна команда показала сьогодні гарні результати, а саме:

  • ви були надзвичайно креативні,
  • ерудовані,
  • гарно працювали в команді,
  • проявили винахідливість та допитливість.

 

Я сподіваюся, що сьогоднішня гра показала вам, що фізика-цікава наука, і її варто вивчати.

 

А зараз, я хочу вручити  почесні грамоти командам (вручення грамот).

 

 

Запитання дітям:

 

Давайте підведемо коротенькі підсумки:

 

1. Чи сподобалася вам наша гра?

2. Що нового ви дізналися сьогодні?

3. Чи була ваша команда сьогодні дружною?

4. Чи сподобалося вам створювати власну реальність?

5. Які конкурси вам сподобалися найбільше?

 

 

Я також вдячна всім вам за чудову гру! Дякую нашим гостям! Сподіваюся, що вам сподобався виховний захід  “Еврика!”, і подібні ігри стануть нашою шкільною (фізичною) традицією!

 

 

Дякую всім за увагу!

Перегляд файлу

 

компас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

магніт


 1  = Т


 + Т

Електрометр (телефон+к+жтром+етр)

 

Лінза (л+кінь+заг)

 


 4  = М

 

 

Амперметр (храм + перо м+ е+ трот)

екран

 

 

 

Вольтметр (вовк+пульт+меню+трот)

Терези

 

 

 

 

Котушка (око+пустушка)

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 1  = Т


 + Т

 

 

 

 


 4  = М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Виховна робота
Додано
29 червня 2018
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку