28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Тема уроку: « Віддзеркалення світла. Закон відбиття світла » 9 клас

Про матеріал

У даній роботі представлена діяльність вчителя і діяльність учня на різних етапах уроку,а також дослідницька робота

Перегляд файлу

Тема уроку: « Віддзеркалення світла. Закон відбиття світла » 9 клас  

Мета уроку.

Навчальна. Ознайомити учнів з особливостями поширення світла на межі поділу двох середовищ, допомогти експериментально встановити і сформулювати закон відбиття світла

Розвиваюча. Сприяти формуванню вміння аналізувати, зіставляти і робити висновки, виділяти головне, узагальнювати, пояснювати поняття, доводити свою точку зору на основі експерименту

 Виховна. Розвиток вміння висувати ідеї, виявляти причинно-наслідкові зв'язки, сприяти розвитку спілкування, вміння працювати в парах; вчити знаходити і сприймати прекрасне в природі, виховувати дбайливе до неї ставлення, а також до людей, позбавленим зору.

 Тип уроку. Урок отримання нових знань

Хід уроку

1.Організаціонний момент

діяльність учителя

Привіт, хлопці! На минулому уроці ми вже почали вивчати дивовижний світ оптичних явищ. Сьогодні я вам пропоную розгадати таємницю ще одного красивого оптичного явище. Сподіваюсь на співпрацю.

діяльність учня

Вітають вчителя, взаємодіють з учителем, слухають вчителя, налаштовуються на заняття

2. Перевірка домашнього завдання Мета: Перевірити засвоєння раніше вивченого матеріалу

діяльність учителя

Перевіряє в учнів засвоєння матеріалу минулого уроку

Отже, ми продовжуємо наше знайомство зі світловими явищами, але для його продовження необхідно згадати про що ми говорили на минулому уроці

Опитування Вірю - не вірю:

1. Світло проходить відстань від сонця до землі приблизно за 8 хвилин (так)

2. Лампа є природним джерелом світла (немає)

3. Розділ фізики, що вивчає світлові явища називається механікою (немає)

4. Світловий промінь, це вузький пучок світла, лінія, уздовж якої поширюється світлова енергія (так)

5. Світло в однорідному середовищі поширюється по колу (немає)

6. Місячні і сонячні затемнення доводять прямолінійність поширення світла (так)

7. Сонячне затемнення спостерігається коли місяць знаходиться між сонцем і землею (так)

8. Тінь - це область простору, куди не потрапляє світло від джерела (так)

9. Напівтінь - це половина тіні (немає)

10. Робоче місце учня повинно бути освітлено справа (немає)

11. На свою тінь наступити не можна (так)

діяльність учня

Слухають вчителя. Відповідають на питання обмінюються зошитами і перевіряють відповіді один одного, оцінюють.

3. Актуалізація знань Мета: емоційна, психологічна і мотиваційна підготовка учнів до засвоєння матеріалу, що вивчається.

діяльність учителя

Читає уривок з вірша, задає питання, організовує обговорення відповідей.

Про яке явище йде мова в уривку?

-Сформуліруйте тему уроку

діяльність учня

Відповідають на запитання вчителя. Здійснення актуалізації особистого життєвого досвіду Формулюють тему уроку

4. Постановка навчальної проблеми. Мета: усвідомлення потреби до побудови нового способу дій

діяльність учителя

Отже, тема нашого уроку ... ( «Віддзеркалення світла. Закон відбиття світла»)

-Чому ми бачимо навколишні нас тіла? Що відбувається зі світлом, коли на його шляху зустрічаються перешкоди, як відбувається відображення світу і які його закони Відповіді на всі ці питання ми дамо на цьому уроці. Акцентує увагу на основних моментах вивченого матеріалу обговорює з учнями раніше вивчене. ставить питання

діяльність учня

Відповідають на питання Формулюють мету уроку

5. Актуалізація знань. Мета: «Відкриття» нових знань

діяльність учителя

Проводить експеримент Просить учнів доповнити пропозиції Звернемося до досвіду Я включаю джерело світла Що ви бачите? (Промінь світла) «Перекрити дорогу променю, збити зі шляху» дуже зручно за допомогою звичайного дзеркала Отже промінь, на шляху якого немає дзеркала поширюється ...... (прямолінійно), а від дзеркала ...... (відбивається) У фізиці дзеркало зображують у вигляді площини, з надсічкою. - Промінь світла, що падає на нього або відбитий - у вигляді прямої зі стрілкою

ЗАПАМ'ЯТАТИ: кут падіння - кут між падаючим променем і перпендикуляром, відновленим в точку падіння світлового променя; кут отраженія- кут між відбитим променем і перпендикуляром, відновленим в точку падіння світлового променя.

діяльність учня

Стежать за результатом експерименту Відповідають на поставлене запитання Замальовують падаючий і відбитий промінь в зошиті

діяльність учителя

Організовує роботу в групах (парах) Формулює умова завдання.

Опис законів прямолінійного поширення світла в однорідному середовищі та закону відбиття світла ми зустрічаємо у грецького вченого Евкліда, що жив в 3 столітті до нашої ери. Давайте і ми з Вами спонукаємо сьогодні Евкліда, проведемо простий досвід, щоб встановити закон, за яким відбувається віддзеркалення світла. Для цього вам потрібно виконати завдання в парах. Прочитайте інструкцію з виконання завдання. В ході експерименту з'ясуйте залежність кута відбиття від кута падіння.

діяльність учня

Читають інструкцію і виконують експеримент в парах. Обговорюють висновки Повідомляють результати експерименту, порівнюють результати, відповідають на питання, формулюють висновки.

6. Первинне закріплення Мета: Відтворення вивченого матеріалу

діяльність учителя

Дає учням завдання працювати з підручником. Отже, ви сформулювали визначення основних понять, що стосуються закону відбиття світла, а також сам закон. На стор.154 підручника знайдіть формулювання закону відбиття світла. Уважно прочитайте його і порівняйте з вашої формулюванням Закон відбиття світла говорить: Промені, що падає і відбитий, лежать в одній площині з перпендикуляром, проведеним до кордону розділу двох середовищ у точці падіння променя. Кут падіння дорівнює куту відбиття.

діяльність учня

Читають, виділяють істотну інформацію

7. Перевірка розуміння вивченого матеріалу Мета: Самостійне застосування отриманих знань

діяльність учителя

Пропонує завдання, перевіряє рішення. Давайте перевіримо, чи запам'ятали ви нове правило. Дайте відповідь на питання

 1. Чому дорівнює кут падіння променя на плоске дзеркало, якщо кут відбиття дорівнює 40?

2. На плоске дзеркало падають два променя, кут між якими 10˚. Яким буде кут між відбитими променями?

 3. Промінь світла падає на плоске дзеркало. Кут падіння в 4 рази більше, ніж кут між падаючим променем і дзеркалом. Чому дорівнює кут відображення?

діяльність учня

Відповідають на питання.

8. Включення в систему знань і повторення.

діяльність учителя

Пояснює види відображення. Спостерігає за правильністю побудови

Віддзеркалення світла зустрічається повсюдно в нашому житті! Подивіться на фотографії на яких два види відображення? Скажіть, до числа поверхонь, що дають дзеркальне відображення, що можна віднести? (Спокійна поверхня води, полірованої меблів, поверхня віконного скла) Світло дзеркально відбивається від дуже гладкої поверхні. Промені при цьому відображаються паралельно. Після відбиття від шорсткою поверхні світло поширюється в усі сторони. Таке зображення називають дифузним або розсіяним. Більшість предметів ми бачимо, тому що вони відбивають світло дифузно. Виконаємо ще одне завдання. Побудуйте подальший хід променя при дзеркальному відображенні

діяльність учня

Розглядають фотографії. виконують побудову

діяльність учителя

Віддає дітям прилад, допомагає провести дослідження. Організовує роботу з текстами.

Дослідницька робота

 Ваше завдання дослідити особливості приладу, з'ясувати принцип дії і як він улаштований.

Схема відповіді:

1.Призначення приладу.

2. На якому принципі діє.

3. Для яких цілей використовується (використовувався).

перископ

1. Періскоп- оптичний прилад для спостереження з укриття.

2. Принцип дії заснований на відображенні світла від дзеркал і призм, зміні напрямку променя огляду спостерігача.

3. Застосовується на підводних човнах, ручні перископи і стереотруби (їх також можна використовувати як перископ) - широко застосовуються у військовій справі.

Робота з тестом (при наявності часу)

діяльність учня

Учні виконують завдання. Працюють з текстами, відповідають на питання

9. Підведення підсумків уроку. Мета: Самостійне застосування отриманих знань

діяльність учителя

У висновку учитель узагальнює відповіді учнів, оцінює роботу на уроці і робить висновок про досягнення мети уроку всім класом. Фронтальна бесіда з питань:

          Яка мета стояла перед нами на цьому уроці?

          Чи досягнута наша мета?

          Що нового Ви дізналися на уроці?

          Яка практична значущість досліджуваного питання?

діяльність учня

Відповідають на запитання вчителя. Об'єктивно оцінюють своє перебування на уроці

10. Домашнє завдання. Мета: Подальше самостійне застосування отриманих знань

діяльність учителя

Формулює домашнє завдання, проводить інструктаж по його виконанню.

Мотивує виконання домашнього завдання.

Підготувати повідомлення:

«Історія створення перископа»,

«Історія створення і принцип дії калейдоскопа»,

«Фокуси з дзеркалами»,

діяльність учня

Слухають вчителя і записують домашнє завдання

11. Рефлексія. Мета: Співвіднесення поставлених завдань з досягнутим результатом, постановка подальших цілей.

діяльність учителя

Підводить підсумки навчального заняття Пропонує учням оцінити свою роботу на уроці.

Сьогодні ми з вами відкрили ще одну таємницю в світі світла - встановили закон його відображення.

- Хотілося б відзначити, що ми з вами дуже щасливі люди, люди, які можуть бачити. Закрийте очі і уявіть, хоч на хвилиночку життя в темряві. Страшно? Боляче і прикро тим, хто нікого не бачив найкрасивіших картин світобудови.

- І закінчити наш урок, я пропоную невеликий анкетою і листом самооцінки. В якій всього 4 питання. Дайте відповідь, будь ласка, на питання, вибравши зі списку і наголосивши на тому, що відноситься до вас.

діяльність учня

Оцінюють свою роботу

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
1 липня 2018
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку