СЦЕНАРІЙ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ НА ЕКОЛОГІЧНУ ТЕМАТИКУ:
«Земля – наш спільний дім»
Мета: продовжувати формувати уявлення про необхідність охорони природи, про найглобальніші екологічні проблеми та згубну дію їх на природу Землі; підсумувати знання про екологічні взаємозв'язки, усвідомлення яких необхідне для розвитку в учнів сучасного екологічного мислення; розвивати творчі здібності дітей, естетичне бачення навколишнього середовища; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї, відповідальність за дії та поведінку; привернути увагу громадськості до екологічних проблем села, міста, області. Вказати на недопустимість бездумного втручання людини в природу. Порушити проблеми розумного застосування досягнень науки та особистої відповідальності кожного за стан довкілля.
Обладнання: мультимедійна презентація на тему: «Наша планета в небезпеці – ми маємо зберегти її», костюми, плакати, малюнки.
Методи: словесний, наочний.
Підходи: діяльнісно–орієнтовний, креативний, особистісно – орієнтований.
Дійові особи: ведуча 1, ведуча 2, учениця, зайчик.
Хід заходу
Ведуча 1: У наш час людство переживає досить складний період своєї історії — період загрозливої для існування цивілізації дії негативних факторів: знищення природи, незворотні явища в біосфері, деградація людської моралі, зростання бідності, поширення хвороб, голоду, посилення конфлікту між техносферою та біосферою.
Ведуча 2: Проблема екологічного стану довкілля надзвичайно важлива в нашому XXI столітті. Наскільки кожен із нас переймається екологічними проблемами сьогодення?
Ведуча 1: А чи знаєте ви, що 1000 років потрібно для розпаду скляної пляшки в ґрунті?
Ведуча 2: Чи відомо вам, що вихлопні гази автомобіля забруднюють атмосферу?
Ведуча 1: 400 років потрібно для розпаду поліетиленового пакету в ґрунті.
Ведуча 2: А чи знаєте ви, що вчасно вимикаючи прилади, ми заощаджуємо електроенергію?
Ведуча 1: Один мешканець України в середньому за день викидає 0,5 кг сміття.
Ведуча 2: Поліетиленові пакети стали однією з причин вимирання велетенських морських черепах.
Ведуча 1: Чи відомо вам, що для вбирання розлитої на поверхні моря нафти використовуютькилимки,виготовлені із синтетичною матеріалу, які вибірково вбирають нафту, відштовхуючи воду?
(Килимки скидають на нафтові плями, а потім збирають у пластикові мішки. На спеціальних пресах віджимають нафту й використовують знову).
Ведуча 2: Протягом доби кімнатні рослини поглинають до 87% забруднень.
Ведуча 1: Мешканці Землі за 1 рік споживають стільки кисню, що якби цей об'єм кисню помістити в сталеві цистерни, то поїзд був би довжиною, як відстань від Землі до Сонця й назад.
Ведуча 2: Заради м'яса, шкіри, панцирів або продажу живих тварин щороку люди знищують або виловлюють 2млн черепах, до 7млн крокодилів, десятки мільйонів ящірок.
Ведуча 1: Діяльність людини призводить до зменшення чисельності видів рослин та тварин.
(Звучить музика)
Учениця: «Планета - ненька»
Планета - ненька, ти як мати
Уважна ,чуйна, дорога ти !
Чому ж тебе ми ображаєм,
Не бережемо ліс,повітря?
Річки забруднені течуть,
живі істоти не живуть
у тій воді брудній і ржавій.
Вона лиш смерть несе для нас!
А ми ж могли би повсякчас
Ловити рибу і купатись,
І краєвидом задивлятись.
Та там лиш бруд, сміття і сморід.
Лелека мусить весь той клопіт
Минати, де ж гніздо їм звить?
Куди дітей своїх водить?
І гинуть звірі, птахи , люди
Від тої згубної наруги
Що ми вчиняєм на Землі!
Це ж дім наш, наша колискова!
Не буде кращої ніколи!
Спиніться люди, схаменіться!
Дітей і внуків збережіть!
Земля терпляча все долає
Хоча до нас вона волає:
Пожежі, зсуви, землетруси,
Вогонь, потоп і урагани!
Як ще до нас їй докричатись?
Ми всі повинні об'єднатись
Спасти себе і весь наш рід.
Планету-неньку зберегти !
Щоб вся вона була квітуча
Зелена ,чиста і пахуча.
Свій голос я дитячий, тихий
Віддам за це!
Не буде лиха !
А буде щастя на Землі.
(Сценка: розмова між ученицею та зайчиком)
(З’являється Зайчик. На шляху йому зустрічаються учні, що оберігають природу).
Учениця: - Стій, хто іде?
Зайчик:- Це я – Зайчик. Я зібрався до лісу відпочити.
Учениця: - А ти знаєш правила перебування в лісі?
Зайчик: - Я знаю правила для пішоходів, правила для учнів, правила етикету. А хіба є правила для природи?
Учениця:- Є! Адже природа дуже вразлива! Тому треба вести себе так, щоб не нашкодити їй!
Зайчик: - А-а-а-а я знаю!!! Коли йдеш до лісу - треба подивитися чи немає вовків спочатку ліворуч, потім праворуч! (заламує пальці) - раз! До лісу треба приходити завчасно - два! Коли зустрічаються дикі звірі з ними треба вітатися - три! Правильно? Тоді все, бувайте, я спішу!
Учениця: - Зупинись! Не можна тривожити гніздування птахів!
Учениця: - Не рвати лісових квітів!
Зайчик: А я і не знав…
Учениця: Не рвати гриби, а зрізувати!
Учениця: Слухати музику лісу!
Учениця: Не розкладати вогонь для забави!
Учениця: Не топтати лісові трави!
Зайчик: Дякую. Тепер я буду знати!!!
Учениця: Обов'язок людини — про довкілля дбати,
Щоб в спадок нашим дітям передати!
Зайчик: Наш світ живий і розмаїтний,
Довкілля наше чарівне.
Он на лугаг розквітли квіти
І все це радує мене!
Ведуча 1: Екологічну діяльність ми прийшли показати.
Ведуча 2: Про необхідність збереження довкілля вийшли розказати.
Ведуча 1: Для нас звичними традиційними стали такі акції:
Ведуча 2: Акція «Допоможемо зимуючим птахам»
Ведуча 1: Акція «Галерея кімнатних рослин»
Ведуча 2: Акція «Прибирання шкільної території від сміття»
Ведуча 1: Акція «Шпаківні та годівнички для птахів»
Ведуча 2: Ми проводимо конкурси малюнків та екологічні виставки для розвитку в учнів сучасного екологічного мислення, формування уявлення про необхідність охорони природи, про найглобальніші екологічні проблеми та згубну дію їх на природу.
Ведуча 1: І щоб ви в житті із совістю дружили
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти.
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави…
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберігаймо і стежиночку в гаї.
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю...
Ведуча 2: Повітря, земля і вода – це Природа. Природа – це я. І ти – це
Природа. Пустелі і гори, поля і ліси, і ми - тільки частка цієї краси.
Всі разом: Ми – адвокати природи!
Учениця: Ми завжди будемо захищати її.
Друзі бережіть природу на нашій планеті Земля!
Ведуча 1: Наш виховний захід на екологічну тематику: «Земля – наш спільний дім» підійшов до завершення. Дякуємо за увагу.