Сценарій виступу екологічної агатбригади "ЕКОДЕТЕКТИВИ"

Про матеріал

Дана розробка може бути використана для виступу екоагітки, для проведення тижня природничих наук. Вона покликана формувати у людей усвідомлення того, що ми - частина природи, і повинні знати закони природи та дотримуватись їх; пробудити у них почуття особистої відповідальності за охорону навколишнього середовища; спонукати до збереження неповторної краси рідного краю; розвивати творчу ініціативу, допитливість та фантазію, комунікативні та творчі здібності учнів; формувати активну життєву позицію.

Перегляд файлу

1

 

«ЕКОДЕТЕКТИВИ РОКУ»

 

СЦЕНАРІЙ ВИСТУПУ ЕКОЛОГІЧНОЇ АГІТБРИГАДИ

 

Мета: формувати у людей  усвідомлення того, що ми - частина природи, і повинні знати  закони природи та дотримуватись їх; пробудити у них почуття особистої відповідальності за охорону навколишнього середовища; спонукати до збереження неповторної краси рідного краю; розвивати творчу ініціативу, допитливість та фантазію, комунікативні та творчі здібності учнів; формувати активну життєву позицію.

 

Оформлення:

1. Презентація до виступу.

2. Фліп-чарт на якому плакат «Звернення до людства».

3. Фото або малюнки рідкісних рослин: підсніжника звичайний, рябчика шахового, шафрана Гейфеля, пізньоцвіту весняного, лілії лісової, любки дволиста.

 

Обладнання: ноутбук, проектор, мелодії  та фонограми пісень.

 

ХІД ВИСТУПУ:

 

Лунають звуки сурм. На фоні музики звучить голос за кадром.

Учень. УВАГА! УВАГА! Настав уже час!

 

Учень. Всі хто присутній, послухайте нас!

«Встав вранці, привів себе в порядок

Приведи в порядок і свою планету»

 

Учень-капітан команди. За цим принципом живуть і працюють учні Глибоцького ліцею,  а пропагує його:

 

Учасники команди по черзі: 

  1.  ФАЙНА
  2. ЕНЕРГІЙНА
  3. НЕБАЙДУЖА
  4. ІНІЦІАТИВНА
  5. КОМАНДА
  6. СПАСАТЕЛІВ ПРИРОДИ Глибоцького ліцею.

Всі разом: «ФЕНІКС».

 

Презентація команди:

Знайомтесь, ось це Роксюня, а це Вітюня,

це наша Соня, ну а це наш Даня,

а це Сергійко і Наталя.

Ми горимо і ми палаєм.

Природу берегти ми закликаєм.

Звучить лірична музика і демонструються світлини

 

Учень.

     Ми кличемо вас у світ дивовижної природи,

Де не буде горя й бід,

Де джерельні чисті води,

Де ростуть рясні сади,

Спів птахів лунає дзвінко.

Ми ж потрапимо туди,

Якщо будемо довкілля берегти!!!

 

Учень.

     Вітаю тебе, Сонце!

Ти зігріваєш мене своїм промінням!!!

Вітаю тебе, чисте повітря!

Ти наповнюєш мої груди силою життя!

Вітаю тебе, Матінко-природо!

Я схиляюся перед твоєю мудрістю і красою!

 

   Учень.

     Життя – це найчарівніше диво!!!

А Земля – це той дім,

Який побудувало для себе життя!!!

Людина – нащадок Всесвіту!

Життя на Землі неможливе без повітря, води,

Рослинного та тваринного світу!

 

 

Діти виконують пісню на мотив «Бременських музикантів»

 

Нічого кращого не має

За природу Буковини краю.

Фенікс щиро вас усіх вітає

Берегти природу закликає (2 рази)

Ла ла ла єєєє

 

Бо природа, то життя основа

І ця думка вже давно відома.

Ми природу всі охороняєм

І про неї вже не забуваєм (2 рази)

Ла ла ла ла єєєє

 

Чути шелест вітру

 

Учень.  Чуєте? Хтось стурбовано шепоче.

 

Учень. Та це ж берізка за нашим вікном.

 

Голос за сценою

 

     «Думаєте в природі повна злагода,

     Елегія, тиша голуба?

     Якщо ви вірите в майбутнє

     В його прийдешність, у життя,

     Дзвоніть у дзвони кричіть людям

     Бо більш не буде вороття…»

 

Лунають в ефірі тривожні позивні «SOS! SOS! SOS

 

Дівчина-Природа читає монолог на фоні мінорної мелодії: 

 

     Ти забув про мене, ти не згадуєш про мене ні вдома, ні на навчанні. Як завжди десь у своїх справах, в своїх проблемах, десь постійно біжиш, заробляєш гроші, розважаєшся і не згадаєш, що поруч є я. Адже ти не поглянеш на мене, не подумаєш про мене, не спитаєш як у мене справи, як я себе почуваю, чи може мені щось потрібно. Продовжуєш брати у мене все, що тобі необхідно, і навіть не скажеш «Дякую». Ні звісно мені не шкода, бери скільки забажаєш, все моє − твоє. Ти навіть не уявляєш яка біль роздирає мене кожну секунду, як кровоточать мої рани. А ще зовсім недавно я була красунею. Ти, звісно, цього не визнаєш, але причина моєї передчасної старості – це ти!

Але я не тримаю на тебе зла, як мати турбується про свого сина, я прагну турбуватись про тебе: захищати, зігрівати, оберігати, тому що я любила тебе, люблю і буду любити. Сумно, що ми ніколи не зрозумієм один одного. Ти - людина. Я – природа. Подумай про мене, доки ще не пізно.

 

 Лунають в ефірі тривожні позивні «SOS! SOS! SOS

  • Що трапилося?
  • У Глибоці зявився небезпечний злочинець, наслідки діяльності якого видимі не лише у нашому районі, а й в області та по всій Україні.
  • Злочинець не один. У нього є спільники. Злочинець викрав певні обєкти, а тому їх не можна побачити не лише у Глибоці, вони рідко зустрічаються й у всій Україні.
  • Ось фотопортрети цих обєктів.

 Діти демонструють фотосвітлини або дитячі малюнки  рідкісних рослин: підсніжника звичайного, рябчика шахового, шафрану Гейфеля, пізньоцвіту есняного, лілії лісової, любки дволистої

.

 

  • І це ще не повний перелік.
  • Перед вами факти його злочинної діяльності.

Демонструють фотосвітлини вирубаного лісу, убитих тварин, неорганізованих сміттєзвалищ.

  • А як він виглядає? Як його звати?
  • Спробуємо скласти його портрет. Ось якими епітетами злочинця нагородили очевидці його злочинів.

  • Гордовитий
  • Облесливий
  • Малодушний
  • Оманливий
  • Скупий
  • Аморальний
  • Підступний
  • Істеричний
  • Егоістичний
  • Недобрий
  • Спесивий

 

Всі разом: Злочинець - ГОМО САПІЕНС – Людина Розумна!

 

      Кілька дітей імітують групу первісних людей, що зодягнуті в шкури, добувають та  розпалюють багаття. Двоє учнів на фоні цієї картини читають слова:

 

Учень

Але колись давно були в Європі
Безграмотні пітекантропи,
Ходили стадом по лісах
І безперечно не в штанах!
 

Учень

То були справжні джентльмени,
Дерев не нищили даремно.
Хоч екології не знали,
Але природу шанували.

 

Учень

Колись були пітекантропи,
Хоч і ходили більше скопом,
Дерев із дуру не ламали,
Мурашок в лісі не займали.

 

Учень

Кору не різали ножем,
Що були тут Петя й Таня М
Була пітекантропка Ганна,
Та цілувала тут Івана.

 

 Учень

Не той тепер пітекантроп
Хоча й в потертих джинсах хлоп,
З айпадом у руках
Та  диким поглядом в очах!
 

Учень

Пітекантропів цих доволі,
Та й так багато ще шпани,
Яка з вузьким і мідним лобом,
Проти природи повна злоби.
 

Учень

Ми вже навчилися в небі літати, як птахи,

Ми вже навчилися плавати у воді, як риби.

Залишилося навчитися жити на Землі як людина.

 

Лунають в ефірі тривожні позивні «SOS! SOS! SOS!». Учні перешиковуються.

Постійно до нас доносяться тривожні сигнали діяльності Людини Розумної.

  • Рослинний покрив вже не в змозі переробити вуглекислий газ.
  • Ліси зникають з великою швидкістю.
  • Щорічно планета втрачає десятки видів тварин і рослин.
  • Червона книга розбухла від все нових і нових назв, які заносяться до неї під звуки скорботних маршів екологічних катастроф.

 

Лунають в ефірі тривожні позивні «SOS! SOS! SOS

 

Сценка «Браконьєри»

 

На фоні пташиного співу зявляються двоє  хуліганів, котрі ціляться у пташок

 

1-й хлопець-браконьєр. Ура! Влучив!

2-й хлопець-браконьєр.  Я зараз ще одну підіб’ю.

Зявляється учасники екологічної бригади

1-й учасник. Стійте! Ви навіщо птахів калічите? Що вони вам зробили?

1-й хлопець. А тобі що до того?  Хочу і стріляю.

2-й учасник. Ми тобі не дозволимо.

2-й хлопець. Хто це ми?

Разом. Ми – друзі живої природи. Ану, хлопці, давайте сюди вашу зброю.

Відбирають рогатки.

3-й учасник. Сьогодні пташок підбили, завтра котів і собак будете мучити, дерева ламати, квіти знищувати. Що з вас вийде, коли ви дорослими станете?

 

Учасники сценки завмирають, а на сцену виходить 4-й учасник (читає на

фоні музики)

 

Поранений птах в руки не давався,

Поранений птах птахом залишався.

Цей сон давній дотепер мені сниться:

На траві кривавій здригається птиця.

Птахи, риби і звірі

У душі людям дивляться.

Ви пожалійте  їх, люди, не вбивайте даремно,

Адже небо без птахів – не небо,

А море без риб – не море,

І земля без звірів не земля.

 

Діти «оживають».

 

1-й учасник. Примята билинка, зламана гілка.

1-й хлопець-браконьєр. Все то пусте.

2-й учасник. Убита пташка та зірвана ромашка!

2-й хлопець-браконьєр. Все то пусте.

3-й учасник. Розтоптана поганка, розрита галявинка.

Хлопці-браконьєри. Все то пусте.

Я сьогодні браконьєр.

І я сьогодні браконьєр.

 

4-й учасник.

До цього радісного світу,

До всіх живих, що на землі,

До пташечки, дерев і цвіту

Любіть цей світ, щоб жити,

Великі звірі і малі

Людина в світ прийшла – любити

Добро творити на Землі!

   

 

Пісня на мотив «Не уходи»

 

  1. Прошу тебе не йди

Залишся хоть на мить зі мною

І завтрашній день збережи

Ми збережемо світ з тобою.

 

Приспів:

Хочеш сонце замість лампи?

Хочеш за віконцем Альпи?

Хочеш бачити майбутнє,

Що стрічає нас?

 

 

На програші пісні учні промовляють і вивішують на плакаті «Звернення до людства»  стікери зі своїми пропозиціями щодо збереження природи

 

2. Будь ласка просто цінуй

Дивосвіт навколо тебе.

Природу рідну шануй,

Нічого більше і не треба.

 

Приспів:

Хочеш, щоб щасливі люди

Зустрічались поряд всюди?

Хочеш бачити майбутнє

Ти дітей своїх майбутніх.

 

Будь ласка просто цінуй

Дивосвіт навколо тебе.

Природу рідну шануй,

Нічого більше і не треба.

 

   Діти, що зображують Землю, Воду, Повітря та Ліс виконують танок Стихій, по завершенні якого декламують вірші на фоні ліричної музики.

 

Учень

 

Я – Земля, тіло Планети

ЇЇ опора, її міць.

Тож бережіть же мене люди,

І вісь Землі ви не змініть.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень

 

А я – вода, я – кров планети,

Течу судинами річок повік.

Тож бережіть ви мене люди

Бо я підтримую життя.

 

Учень

 

Я – Повітря, душа Планети.
І чим чистіша буду я.
Для Вас же краще буде люди
Бо я підтримую життя.
 

Учень

Я – ліс, що є легенями Планети,

Який дарує всім життя.

Тож бережіть ви мене люди

Аби не впасти в забуття.

 

Учень з символічними терезами в руках

 

Краса Землі - довершена і незрівняна.

Всі гамми кольорів злилися в чарівне полотно,

І синь морів та океанів

І різнобарвя на землі.

Тримаю у руках я Правосуддя терези.

На них лежать сьогодні

Ромашки – символ чистоти

Та антропогенний фактор.

Що переважить «мінус», а чи «плюс» -

Залежить все від людського сумління.

 

Учень читає байку «Чоловік, їжак і гадюка»

 

Під лісом чоловік жив у хатині.

З ним сталась придибенція така:

Сідав на призьбу і… на їжака

Він сів отим, що нижче спини.

І сміх, і гріх!

Та стримать люті чоловік уже не зміг

Ковіньку ухопив і їжака убив.

Дурне зробити – невелика штука…

Збіг місяць, і на місці тому,

Коли вертався чоловік додому,

Його отруйна вжалила гадюка.

  • Звідкіль взялася напасть отака?!-
  • Жахнувся він дубіючи від страху.
  • Я тут, бо вже не має їжака…-

Гадюка просичала до невдахи.

Бездумно знищуєш природу –

Собі ж на шкоду.

Учень

Усе на Землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту тваринку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти – лише її частинка.

 

Учень

Так, частинка – невеличка і залежна,

Цю істину сприймай беззастережно.

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

 

Реклама

Учень 1: Вони намагалися знищити природу.

Разом: А вона працює.

Учень2: Вони порушують закони природи.

Разом: А вона працює.

Учень 1: Вони не дотримуються правил етичного поводження на Землі.

Разом: А вона працює.

Разом: Вона екологічна агітбригада Фенікс НА ПОСТУ ЦІЛОДОБОВО!

 

Учень

Багато хто вважає, що на питання екології впливають екологи, політики або виробники. Але єдині, хто здатні щось змінити – це ми самі.

 

Учень

Що може один – любити.

 

Учень

Що може один – дерево посадити.

 

Учень

Що можемо ми всі – світ змінити.

 

Учень

Він, вона, вони, ми можемо змінити світ на краще.

 

Учень

Наша бригада зовсім не дрімає, 
А чим може природі допомагає: 
Довкілля від сміття невтомно прибирає 
І птахів та тварин узимку підгодовує.

 

Учень

Допомагає зберігати первоцвіти, 
Саджає біля школи гарні квіти, 
Насаджує кущі, траву, дерева 
Адже чисте повітря всім нам треба.

 

Учень

Тож ми, Земле, не мешканці, а діти 
І любимо тебе, і будемо любити. 
Й коли любов в душі радіє 
Тоді й народжуються мрії.

 

Учень

Вірю в майбутнє твоє, Україно, 
Як у твій символ – вербу і калину. 
Неба яскраву і чисту блакить 
Й злото ланів не забути й на мить.

 

Учень

Вірю розіллються синії ріки, 
Їх чистота і кришталь вже навіки. 
Глибокі озера, без нафти – моря 
Багаті на окуня, щуку й вугря.

 

Учень

Ну, а ліси – повні ягід грибів, 
Різного звіра і інших скарбів, 
Дерева ростуть там сильні й кремезні, 
А первоцвітів – поляни безмежні.

 

Учень

Люди ж у нас душею багаті 
Йдуть кожен день, немов би на свято 
Любов і добро несуть вони в світ 
І будуть жити до сотні літ.

 

 

Учень

Вірю в майбутнє твоє, Україно, 
Кожної днини і щогодини 
І віра ця є у нас повсякчас 
В добрий же путь і в добрий час.

 Всі учасники агітбригади виконують пісню ”Мелодія душі”  на програші учасники агітбригади виходять до глядачів і роздають глядачам листівки «Етичні правила поводження на Землі».

 

Мелодія душі

 

1. Это не сон, это расвет

Пение птиц в зеленой тишы

Запах лугов,солнечный свет,

Это мелодия нашей душы

Все что дала природа нам

Мы сохраним.

 

Припев:

Нашы меншые братья, дети Земли,

Будут рядом с тобою, и навсегда

Только добрые руки к ним протяни

Проведи над бедою.

 

2. Ветром лесов, солью морей

Дышет жывая планета Земля.

Тысячи глаз любимых детей

Смотрит с надеждой она на тебя.

Все что дала природа нам

Мы сохраним.

 

Припев:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценка

 

На фоні пташиного співу зявляються двоє  хуліганів, котрі ціляться у пташок

1-й хлопець. Ура! Влучив!

2-й хлопець.  Я зараз ще одну підіб’ю.

Зявляється учасники екологічної бригади

1-й учасник. Стійте! Ви навіщо птахів калічите? Що вони вам зробили?

1-й хлопець. А тобі що до того?  Хочу і стріляю.

2-й учасник. Ми тобі не дозволимо.

2-й хлопець. Хто це ми?

Разом. Ми – друзі живої природи. Ану, хлопці, давайте сюди вашу зброю.

Відбирають рогатки.

3-й учасник. Сьогодні пташок підбили, завтра котів і собак будете мучити, дерева ламати, квіти знищувати. Що з вас вийде, коли ви дорослими станете?

4-й учасник (читає на фоні музики)

Поранений птах в руки не давався,

Поранений птах птахом залишався.

Цей сон давній дотепер мені сниться:

На траві кривавій здригається птиця.

Птахи, риби і звірі

У душі людям дивляться.

Ви пожалійте  їх, люди, не вбивайте даремно,

Адже небо без птахів – не небо,

А море без риб – не море,

І земля без звірів не земля.

1-й учасник. Примята билинка, зламана гілка.

Хлопець. Все то пусте.

2-й учасник. Убита пташка та зірвана ромашка!

Хлопець. Все то пусте.

3-й учасник. Розтоптана поганка, розрита галявинка.

Хлопець. Все то пусте.

Я сьогодні браконьєр,

І я сьогодні браконьєр.

4-й учасник.

До цього радісного світу,

До всіх живих, що на землі,

До пташечки, дерев і цвіту

Любіть цей світ, щоб жити,

Великі звірі і малі

Людина в світ прийшла – любити

Добро творити на Землі!

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 липня 2018
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку