Позакласний захід пропоную використокувати вчителям географії,екології ,класним керівникам ,шкільним організаторам у напрямку природоохороної діяльності.
Департамент освіти та науки України
Департамент освіти ,молоді та спортуДніпропетровської ОДА
Васильківська районна державна адміністрація
Відділ освіти,молоді та спорту
Новогигорівський НВК
Сценарій виступу екологічної агітбригади «Екодузі»
«Раціональне використання природних ресурсів України»
Відповідальний вчитель географії
Радченко С.А
Новогригорівка 2018
1.Уч.Увага!Увага!
Сьогодні іскристо вирує наснага!
І щедрість природа дарує всяк час!
Ви слухайте !Слухайте нас!
2уч..Вас вітає екологічна агітбригада Новогригорівського НВК «Екодрузі»
Всі .Наш девіз « Ми за збереження природних ресурсів!»
3.уч.- Ми живемо на прекрасній планеті, ім'я якої – ЗЕМЛЯ!
- Ми громадяни прекрасної країни назва якої – УКРАЇНА!
4.уч.- Ми – ДІТИ ПРИРОДИ!
- Дніпропетровщна – НАША КОЛИСКА!
5.уч- Сьогодні наш край в НЕБЕЗПЕЦІ!
- Сьогодні все живе ПІД ЗАГРОЗОЮ!
6.уч.- Не будь байдужим!
- Не мовчи!
7.уч.- Не ховайся!
- Відкрий очі!
8.уч.- Твоя хата з небезпечного краю!
- Ти маєш дбати, щоб мати!
9уч.- Ти маєш боротися, щоб перемагати!
- БОРІТЬСЯ Й ПОБОРЕТЕ!!!
10 уч.Ми прийшли сьогодні на зліт
Із сцени всім сказати:
Що природні ресурси
і довкілля треба охороняти!
1уч.Наша Земля багата на біологічні ,екологічні , геологічні, кліматичні, водні,земельні,рослинні та інші природні ресурси.
2.уч. На сьогоднішній день у світі гостро постала проблема використання земельних ресурсів!
3.уч.Збільшення антропогенних навантажень на земельні ресурси нашої планети, зумовлене зростанням населення та науково-технологічним прогресом, тому площа земельних
ресурсів скорочується щорічно на 2 %, а площа сільськогосподарських угідь — на 6—7 %.
Разом: Замисліться!
4.уч. Сучасне використання земельних ресурсів України не відповідає вимогам раціонального природокористування. Порушено екологічно допустиме співвідношення площ ріллі, природних кормових угідь, лісових насаджень,
5.уч. Надмірна розораність території та величезний вплив діяльності людини призвели до порушення природного процесу ґрунтоутворення та ерозійних процесів.
6.уч. Великої шкоди завдає відкрита розробка корисних копалин, навантаження на землю зростає, а забезпеченість земельними ресурсами зменшується.
7.уч. Найшкідливішими для навколишнього природного середовища є забруднення ґрунтів радіонуклідами, важкими металами, пестицидами, збудниками інфекційних хвороб.
Разом: Пам1ятайте!
8.уч. Катастрофічне забруднення земель радіоактивними викидами, що сталися в результаті аварії на ЧАЕС, не має аналогів в світі. Радіонуклідами забруднено понад 8 млн гектарів сільськогосподарських угідь.
9.уч. Причиною зниження родючості грунтів є зменшення запасів гумусу. З продуктами ерозії виноситься значна частина поживних речовин та органіки.
10.уч.Найпотужнішим джерелом забруднення ґрунтового покриву є великі комбінати кольорової металургії, викиди автомобільного транспорту, хімічної та нафтохімічної промисловості
Разом:
1.уч Невже це люди, причина усіх негараздів? Невже вже не можна нічого змінити?
2.уч. Вихід є завжди
Разом: І ми його знайдемо!!!
3.уч.1..Проблема.Надмірна розораність(79% териториторії)
Шляхи вирішення: Консервація малопродуктивних і деградованих земель шляхом їх заліснення чи залуження.
4.уч.2 Проблема: Накопичені токсичні відходи - непридатні, невизначені та заборонені пестициди
Шляхи вирішення: мінімум ризиків при зберіганні (визначення власника, перезатарення упорядкування існуючих складів)
та впровадження безпечних технологій знешкодження непридатних пестицидів та інших токсичних відходів
5.уч.3. Проблема: Відсутність належно облаштованого полігону для утилізації побутових відходів
Шляхи вирішення: Рекультивація полігонів . Новий полігон, роздільне збирання відходів
6.уч.Якщо ми не будемо дбайливо ставитись до грунту ,та не виконувати екологічні ,санітарно –гігієнічні і господарські функції неможливо буде забезпечити комфортні умиви нашої життядіяльності та розвиток держави вцілому.
Звучить музика.
1. Голос з-за куліс: До вашої уваги телепрограма «Голос природи» і сьогодні ми проведемо екорозслідування, всі докази візьмемо до уваги!
Звук природи!
Виходить кореспондент.
Репортер: Доброго дня, ми ведемо репортаж з степової частини України,
невже тут все так погано, як ото говорять. О бачу хтось до мене наближається!
Виходить Чорнозем.
Чорнозем: Що ще вам від мене треба?! Вже забрали в мене все що можна , я вже сам на себе не схожий!
Репортер: Представтеся, хто ви? Що ви тут робите? У вас є скарги?! А може пропозиції?
Чорнозем: Я – український чорнозем, але мені навіть соромно про це казати, адже, я зовсім пригнічений, виснажений, мені терміново треба відпустку!!
Репортер: Тільки сьогодні, і тільки в нашій телепередачі ви маєте змогу висловити свою думку на всю країну!
Пісня Чорнозему (на мелодію “Ваше благородіє”).
Слухайте, панове, про земну поверхню,
Та, мені здається, оболонку верхню,
Як її порили, Господи прости!
Треба залатати в норму привести. ( Двічі).
Зараз ще наука
Не стоїть на місці,
Заміня міндобрива,
Є такії вісті.
Треба, щоб біолог справою зайнявся!
І тоді б врожайності показник піднявся!
Є у вас ще живність,
Зважте на відлигу,
Почекайте з записом
У Червону книгу.
Створюйте їй парки, чи зоосади.
Щоб з чистою совістю вам прийти сюди!
Репортер : Ваші зауваження дуже цінні, і рекомендації важливі, сподіваюсь всі люди, візьмуть їх до уваги.
1уч..Сьогодні люди стоять перед вибором: або ми мобілізуємо всі досягнення сучасної науки й техніки, щоб з їхньою допомогою швидко розв'язати всі проблеми нашого часу, або деградацію біосфери зупинити вже буде неможливо.
2уч. Дерево тягнеться до дерева - утворюються сади та ліси.
Хата тягнеться до хати - утворюються міста і села.
3уч.Так розвивається життя. А якщо ніхто ні до кого не буде тягнутися, спустошиться Земля.
А вона найпрекрасніша в космічному просторі. Це наша планета, і нам її берегти.
4уч.Якщо ви хочете стати природоохоронцем, дотримуйтесь простих, але водночас мудрих порад Марі Клейтон і Крістофера Ендерлайна.
(Всі по черзі говорять)
• Використовуй вторинний папір, скло, метал, утилізуй їх.
• Не дуже часто використовуй одноразові стаканчики, тарілки та інше начиння.
• Використовуй полотняні рушники замість паперових серветок.
• Відремонтуй поламану річ замість того, щоб її викидати.
• Купуй на Новий рік тільки штучну ялинку.
• Для приготування їжі використовуй не алюмінієвий, а скляний або емальований посуд.
• Вивчай свою найближчу річку й роби все можливе для її охорони.
• Користуйся нетоксичним милом.
• Не мийся під душем дуже довго - економ воду.
• Закручуй кран під час чищення зубів.
• З'ясуй, чи добра теплоізоляція в твоєму домі.
• Намагайся частіше ходити пішки, їздити на велосипеді.
• Не викидай сміття уздовж дороги, якої ходеш.
5уч.А Що на вашу думку можемо зробити ми для покращення стану навколишнього середовища?
· Використовувати багаторазово скляну тару
· Сортувати сміття (те що перегниває і те що не перегниває)
· Викидати сміття в спеціальні контейнери
· Листя і траву залишати, щоб перегнили, а не спалювати.
1-й уч. Вода - безцінне багатство, без неї неможливе життя на планеті. За 70 років свого існування одна людина, щоб забезпечити власні фізіологічні потреби, витрачає 50 т води, а в сучасному місті тільки побутові потреби однієї людини за добу витрачається від 300 до 500 літрів води.
2уч. Крім того, воду у великих кількостях споживають промислові підприємства, а також сільське господарство для зрошування.
3уч. Дуже забруднені річки України. Найбільшими забруднювачами води є неочищені стоки металургійних, гірничодобувних, нафтопереробних та машинобудівних підприємств, які викидають у водойми сполуки цинку, марганцю, азоту, міді.
4уч .Внаслідок господарської діяльності зменшуються запаси й погіршується якість поверхневих та підземних вод. Понад тисячу сіл України нині втратили власні джерела питної води..
Вони забруднені органічними речовинами , сполуками азоту , фенолами та важкими металами . Загалом на Україні діють 193 стабільні осередки забруднення підземних вод .
5уч .Ще назва є, а річки вже немає.
Усохли верби, вижовкли рови.
І дика качка тоскно обминає
Рудиментарні залишки багви.
6 уч.І тільки степ, і тільки спека-спека
І озерявин проблиски скупі.
І той у небі зморений лелека,
І те гніздо лелече на стовпі.
7уч.Куди ти ділась, річенько? Воскресни!
У берегів потріскались вуста.
Барвистих лук не знають твої весни,
і світить спека ребрами моста.
8уч. Стоять мости над мертвими річками.
Лелека зробить декілька кругів.
Очерети із чорними свічками
Ідуть уздовж колишніх берегів...
Запам"ятайте , люди , назавжди (голос під музику)
неможливо жити без води .
Це - життя колиска , це - дощі ,
це - роса і квітка на межі .
Це - тумани , ріки і моря ,
джерело у спеку , це - життя.
Це - кришталь озер і джерело ,
це - хмарки у небі , це - село .
У тополях й вербах над ставком ,
це - криниця , квітка під вікном .
Шурхіт хвиль і шторму дикий рев ,
це - струмок у травах між дерев ,
зелень трав , веселки кольори ...
Запам"ятайте , люди , назавжди !
Музика з новин.
Ведуча: В ефірі програма «Політика екології – це політика економії», і я її постійний ведучий – Рівень життя! Доброго дня, шановна аудиторіє! І сьогодні ми обговорюватимемо проблему, яка хвилює кожного землянина - водні ресурси. Прошу гостей сформулювати суть цієї проблеми чи претензії.
Музика. Виходить Населення.
Населення: Я – населення планети, і у мене дуже великі претензії до водних ресурсів! Сім’я моя велика і прекрасна, за останні 100 років збільшилася в 4рази!
Ведуча: Аплодисменти!
Населення: Дякую, дякую! Але запаси прісної води зменшуються щорічно! Отож, у мене запитання до водних ресурсів «Як нам жити далі?» До речі, де мій опонент?!
Музика. Вихід Водних ресурсів. Стукають.
Ведуча: Є тут хто, ау!
Водні ресурси: ОО_АА! Хто там!
Ведуча: Програма «Політика екології – це політика економії»!
Водні ресурси: А я тут до чого ? Моя робота маленька – прийняти, налити, списати.
Населення: От бачите, ви всі свідки! І як можна жити в таких умовах «Вона ні при чому» І це тоді, коли увесь світ будує плани – населення збільшується, рівень життя покращується, а елементарної прісної води на всіх не вистачає! Він ні при чому!
Водні ресурси Шановна, я роблю все, що в моїх силах, але, як бачите, я не можу забезпечити всю вашу армію людства достатніми запасами!
Населення: Змінюйте методи роботи – тоді зможете!
Водні ресурси: Я?! Ні,ні,ні. Вибачте за мою прямолінійність, але вам треба позбутися, дуже поганої риси.
Населення: І чого це мені, по-вашому треба позбутися?!
Водні ресурси: Хм! Марнотратства!
Населення: Це наклеп!
Водні ресурси: Ні!, Ось вам, в мене є докази! Скарга, написана від грунтових вод про те, що ваші потужні дизельні та електричні насоси викачують воду в таких кількостях, що вона не встигає відновити свої запаси!
Населення: Це брехня!
Водні ресурси: Правда!
Населення: Брехня!
Водні ресурси: Правда!
Ведуча: Стоп! Шановні співрозмовники!Я як ведуча цієї програми хочу запропонувати вам один можливий вихід з цієї ситуації.
Населення: Який?!
Ведуча: Ви самі це зрозумієте, ми перериваємось на рекламу, будьте з нами, не перемикайте!
Виходять хмаринки
Пісня Хмарок (На приспів виносять плакати)
Я звичайна є дощинка, хмарка то мій рідний дім,
Але коли дощик піде, вже не втримаюсь я в нім.
Краплям баки ви підставте, назбираєте води,
І прісної і чистої, вам накрапає сюди,
Але люди не цінують нас, хі вона ум ум ум фо еврі баді!
Денс,камон ін. денс, камон ін. денс, камон ін. бум бум бум!
Крапля 1: Використання дощової води.
Крапля 2: Це надійний спосіб збереження Разом: прісної води
Населення: Так, дійсно, слушна порада, візьму на замітку!
1.уч.Ми зрозуміли-цінувати будем нашу воду і природу!!!
(показують знаки намальовані на краплинках)
-Сміття у річку не викидай,її блакить оберігай!
-Прісну воду ти цінуй-і вчасно кран відремонтуй!
- Прийди до річки не зітхай,на березі поприбирай!
-Показуй приклад всм достойний!
-Цінуй , люби, оберігай!
-Тоді розквітне,розсміється,наш милий,любиц рідний край!
Пісня №3 «Людино, схаменись» (на мотив Дзіздьо «Марсік»)
1.Ти йдеш собі по вулиці – навколо все прекрасно,
Береш ти від природи все ,
Але не все тут ясно,
Коли багато так ми будем в неї забирати,
Прийдуть часи, коли борги прийдеться віддавати!
Ресурси не безмежні, планета не бездонна,
До чого ж доведе така діяльність беззаконна,
Якщо лиш відбирати і не оберігати,
До лиха можна призвести ,
Усім це треба знати
П-в: Людино, ти схаменись,
Людино, ти озирнись,
Людино, ти не чекай,
Природу оберігай!
Разом нам жити всім,
Планета – наш спільний дім,
Разом ми збережем,
Щасливо заживем!!!
1