Сценарій "Я люблю Україну"

Про матеріал
Даний сценарій допоможе розширити і поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій; розвинути в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом; виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.
Перегляд файлу

Перший урок – квест для учнів початкової школи

Тема: Я люблю  Україну

Мета:

    Розширити  і поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій;

    Розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом;

    Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.

Обладнання:  презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, картки з буквами.

                                                               Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності

1. Привітання (слайд)

Пролетіло тепле літо,

В школу повернулись діти.

Відпочили всі нівроку!

Із новим навчальним роком!

ІІ. Вступне слово вчителя.

   Дуже швидко промайнув час. І ось ми з вами знову зустрілися у нашій затишній оселі. Ви підросли, стали на рік старшими, переступили ще одну сходинку шкільного життя.. На жаль в країні продовжується війна. Але Україна сильна,  могутня. Наші славні воїни ЗСУ хоробро захищають нас із вами від проклятого ворога. Ми віримо, ми обов’язково переможемо! Впаде рашистська нечисть! Український народ незламний!

                    Україна моя — це пшеничні поля,
                     Тут твоя і моя   Батьківщина.

                     Це незламний народ,  що живе на землі.
                      Ми – Україна!    Ми – її народ!

- Слава Україні!

- Героям слава!

   Нам потрібно пам'ятати тих, хто боровся за нашу свободу та загинув, хто став жертвами війни. Хвилини мовчання, хвилини пам'яті та уваги – це наша можливість вшанувати їхнє життя.  Вшануймо пам’ять захисників України, усіх Героїв, які поклали свої голови за наше майбутнє   хвилиною мовчання.                 

 Хай пам'ять всіх невинно убитих згуртує нас, живих, дасть нам силу та волю, мудрість і наснагу для зміцнення власної держави на власній землі.               У жалобі схилимо голови. Вони згасли як зорі. Вони повинні жити в нашій пам’яті! Герої нашого селища.

Анатолій Петріченко

Олександр Рубан

Андрій Щербаков

Сергій Кифаренко

Андрій Руденко

Владислав Жижка

Учень.

Герої такі не вмирають,

Вони будуть вічно живі.

Героїв завжди пам’ятають

На небі й на рідній землі!

(Хвилина мовчання)

Гра  «Шифрувальник»  (слайд)

- Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтесь із зашифрованого  речення.

айЗн, биюл, гарійбео нуїраУк – йинідр йарк!

( Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!) Учні відповідають.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

-         Як ви вважаєте, про що піде мова на уроці?

-         Як ви розумієте значення цього вислову? (Учні дають відповіді).

-         Це – наша Батьківщина, наша рідна земля, наша Вітчизна – і в житті немає палкішого, глибшого і священнішого почуття, як любов до неї.

-         Це святий обов’язок – любити країну, яка випоїла і вигодувала нас, як рідна мати.

-         Прочитайте тему нашого уроку. (Слайд).

(Діти з екрану читають тему «Я люблю Україну».)

-         Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.

 

Учень Любов – найвище в світі почуття,

Вона не має меж – безкрая.

З любові починається життя,

Вона усе найкраще починає.

 

  1. Асоціативний кущ (слайд)

-         Які почуття викликає у вас саме слово Україна?  Давайте  складемо  асоціативний кущ. (Відповіді дітей.)

 

Радість               вірність                 гордість          бережливе ставлення

 

повага смуток

      

                                                                       Україна      єдність

          любов

                                  впевненість             відвертість             щирість

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

-         Саме такими почуттями наділений патріот – людина, яка любить свою  Батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові.

-         Придумайте до кожної букви слова патріот,  що саме і як слід робити людям  – патріотам, щоб рідна земля була квітучою і щасливою.

(слайд)

П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини

А – активно діяти

Т – трудитися на благо своєї країни

Р  - розвиватися самому

І – ініціативу проявляти

О – обережним бути

Т – творити добро

-         Для того щоб бути справжнім патріотом, потрібно вивчати рідний край, знати його історію, любити свою землю, природу, людей та все те, що ви щойно сказали.

-         Тому будьте старанними, активними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях. А знання, які ви отримаєте допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.

ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку

-         Сьогодні у нас  незвичайний урок  - урок – квест. Зараз клас об’єднається у 3 групи і буде виконувати завдання.  За кожне правильно виконане завдання група  отримає букву, а виконавши всі завдання правильно, кожна група  зможе скласти слово з цих букв. А в кінці уроку об’єднавши  ваші слова і прочитавши їх ви отримаєте сюрприз.

-         Виконуючи завдання квесту ми систематизуємо свої знання, ще раз переконаємось, яка чудова  і унікальна наша Батьківщина.  Вирушаємо у подорож Україною, щоб дізнатися якими саме скарбами володіє наш народ. 

  1. Знайомство з планом уроку

На уроці ми будемо працювати за таким маршрутом

Наш маршрут  (слайд)

  1. Пазли. Карта України
  2. Подорож містами України
  3. Славетні українці
  4. Символи України
  5. Знайди слово
  6. Поетична
  7. Патріотична
  1. Утворення груп. Зараз ви  об’єднаєтеся у 3 групи (за кольором: синій, жовтий, зелений). Учні об’єднуються.

-         Як ви вважаєте чому саме ці кольори? (Діти висловлюють свої думки.)

-         Діти, тому що саме ці кольори ви можете побачити поглянувши на карту України. Синій – колір води, жовтий – височини, зелений – рівнини (низовини) (слайд.)

-         Подивіться уважно на карту.  Саме з неї ми почнемо виконувати наші завдання.

1 зупинка .  Пазли  карта України (слайд)

Я пропоную вам із пазлів скласти карту України.  Якщо ви її правильно складете, то отримаєте  букву.  Поки  учні виконують завдання, звучить пісня про Україну на вибір вчителя.

Перевірка виконаного завдання.

-         Молодці!  (Отримання букви.)   Ми продовжуємо працювати з картою України.

2 зупинка . Подорож  містами України (слайд)

-         Ваше завдання -  із поданих букв скласти  назву міста, віднайти його на карті, розповісти про нього

-         Молодці!  Отримання букв. Переходимо до наступного завдання.

3 зупинка .    Славетні Українці  (слайд)

-         Українська земля багата також талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі.

-         За  портретами назвіть українських діячів. Розкажіть,  чим вони прославили Україну.

1 група: Л. Українка, Л. Каденюк, Б. Хмельницький.

Інформація для вчителя. Вчитель доповнює відповіді учнів.

Л. Українка -  (справжнє ім'я Лари́са Петрі́вна Ко́сач-Кві́тка;  — українська письменниця, перекладачка, культурна діячка. Писала у жанрах поезії, лірики, епосу, драми, прози, публіцистики. Також працювала в ділянці фольклористики (220 народних мелодій записано з її голосу) і брала активну участь в українському національному русі.

Л. Каденюк -  льотчик-випробувач 1-го класу, космонавт, генерал-майор авіації, перший і єдиний астронавт незалежної України, народний депутат України 4-го скликання, Народний Посол України, Герой України, Президент Аерокосмічного товариства України, радник Прем'єр-міністра України та Голови Державного космічного агентства України, Почесний доктор Чернівецького Національного університету імені Ю.Федьковича[2].

Б. Хмельницькийвідомий український політичний і державний діяч, полководець, гетьман України, засновник Української козацької держави.

2 група: І. Франко, Андр. Шевченко, Я. Мудрий.

І. Франко -  видатний український письменник, поет, публіцист, перекладач, учений, громадський і політичний діяч. Доктор філософії , почесний доктор Харківського університету .  Усього за життя Франка окремими книгами і брошурами з'явилося понад 220 видань, у тому числі більш ніж 60 збірок його оригінальних і перекладних творів різних жанрів.

Андрій Шевченко -  український футболіст, виступав за київське  «Динамо», «Мілан» та лондонський «Челсі». Заслужений майстер спорту України з 2003 року. Нагороджений найвищою державною відзнакою  «Герой України». У 2003 році став першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар «Золотого м'яча» 2004 — призу, який вручають найкращому футболісту Європи. Один з найрезультативніших бомбардирів єврокубкових турнірів за всі сезони  Наразі  головний тренер збірної України.

Я. Мудрий37 років залишався Великим князем. У цей період Київська Русь перебувала на вершині могутності. Саме завдяки йому в Києві будувалися школи, було укладено перший літопис, засновано першу на Русі бібліотеку.

 

3 група: Т. Шевченко, В. Кличко, К. Білокур.

Т. Шевченкоукраїнський поет, письменник (драматург, прозаїк), художник (живописець, гравер), громадський та політичний діяч. Національний герой і символ України.

В. Кличко - український професійний боксер. Олімпійський чемпіон з боксу у надважкій ваговій категорії . Чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії за різними версіями WBO, IBF, IBO,  WBA.

Катерина Білокурвідома українська художниця – самоук. Жодного дня не вчилася в школі, не мала вчителів малювання, але її картини з квітами відомі на весь світ.

Учні виконують завдання.  Перевірка виконаного завдання.

Вчитель доповнює учнів додатковою інформацією

 

4 зупинка.   Символи України  (слайд)

-         Ваше завдання розв’язати кросворд і прочитати   слово, яке є одним із символів України. Розповісти все, що ви знаєте про цей символ.

-          Учні виконують завдання, а потім розповідають про символи . Вчитель доповнює інформацію. .

1 група: кросворд (прапор)

  1. Найбільша річка України (Дніпро).                                             Дніпро
  2. Державний герб України (тризуб).                                                   тризуб
  3. Скільки кольорів має український прапор? (два).                         два
  4. Назва гір на заході України (Карпати).                                        Карпати
  5. Синій колір українського прапора символізує … (небо).          небо
  6. Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).                                 зерна

2 група: кросворд (тризуб)

  1. Основний Закон України (Конституція)                              Конституція
  2. Державною мовою України є …(українська)                          українська
  3. Символ України – кущ. (калина)                                           калина
  4. Найбільший звір в Україні. (зубр)                                               зубр
  5. Державний герб України (тризуб)                                         тризуб 
  6. Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщина)                 Батьківщина

 

3 група: кросворд (калина)

  1. Мешканець Запорізької Січі (козак)                                                                           козак
  2. Улюблена страва українців (вареники)                                                                    вареники
  3. Птах – символ України (лелека)                                                                              лелека
  4. Вишитий шматок тканини для прикраси оселі (рушник)                              рушник
  5. Назва символа, який дівчата одягають на голову у свята (вінок)                       вінок
  6. Розмальоване великоднє яйце (писанка)                                                             писанка

 

Перевірка виконаного завдання.

-         Які з названих символів є державними? (Прапор та тризуб).

-         Який ще державний символ ви знаєте? (гімн).

-         Що ви про нього знаєте? (Учні відповідають, вчитель доповнює.)

 

 

-         Яким символом для України є калина? (народним)

-         Які інші народні символи вам відомі? (рушник, криниця, барвінок, лелека, батьківська хата, верба, український вінок....) (Слайд)

5 зупинка «Знайди слово»

-         Знайти у рядках букв назви рослин, що входять в український віночок.

1 група

ЯКЛЮБИСТОКТОЗИМІ

БМАЛЬВАКИВАМАКТР

2 група

УВЮББЕЗСМЕРТНИКЬ

РОМАШКАІТДЕРЕВІЙ

3 група

ЗВЯБЛУНЯНТРОЯНДА

МАСВОЛОШКИЮЛДЖГИ

(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки). (слайд)

Молодці! Отримання букв.

 

     6 зупинка.   «Поетична»

- Україна – це рідна мова, чарівна пісня, народні обряди, стародавні традиції, це земля зі славною багатовіковою історією, оспівана поетами і возвеличина художниками.

- Діти, я вам пропоную теж на мить стати поетами. Зараз кожна група спробує доповнити вірш, вставляючи останнє слово.

Ми дуже любим весь наш край,

І любим  _______ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну _______ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між _______ (гілками),

Та й ми співаємо _______ (пісні) –

Змагається він з нами!

Учні виконують завдання.  Перевірка виконаного завдання.

Молодці! Отримання букв.

  1.         зупинка.  Патріотична.  Звучить пісня про Україну

 Наш український народ дуже любить свою  землю і доводить це своїми діями. Зараз, коли йде війна, багато українців пішло  її захищати, віддаючи найцінніше, що в них є – своє життя. Вони – справжні патріоти.

      Ви ще діти, але теж можете внести свій посильний внесок у нашу Перемогу. Що ж ви можете зробити? ( Відповіді дітей)  .

Уявіть себе чарівниками. Перед вами карта України, а на парті  -маленьке сердечко, на якому ви можете написати своє найзаповітніше бажання, прикріпити його до карти, розповівши нам про свою найзаповітнішу мрію

V. Підсумок уроку (слайд)

-         Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.

-         Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України. Ви майбутнє України.

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

І на завершення - довгоочікуваний сюрприз. У кожної групи є букви, які вони отримали за правильно виконані завдання. Складіть з них слово. А тепер давайте прочитаємо всі слова. Що у нас вийшло?

1 група: Молодці

  1.         група: отримай або Україна

3 група: коровай  або Переможе

Діти, дякую вам за чудову роботу! І запрошую всіх посмакувати короваєм, адже він теж є народними символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, обряд не відбувається без короваю. (Учні пригощаються короваєм.)

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Усатенко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
470
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку