Індивідуальна програма розвитку 23-24рік 3клас 3рівень підтримки

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку (далі – ІПР) складається за формою, визначеною додатком 3 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти (зі змінами, внесеними Постановою КМУ від 30.08.2022 № 979). Цей документ розробляє команда психолого-педагогічного супроводу (далі – Команда супроводу) для кожного здобувача освіти, який потребує підтримки в освітньому процесі (у тому числі й для учнів, які мають труднощі І ступеня прояву) протягом двох тижнів з початку навчання. За цей час варто зібрати повну інформацію про дитину за допомогою спостережень за нею у школі, спілкування з батьками та шляхом опрацювання Висновку ІРЦ.
Перегляд файлу

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання з 01.09.2023 до 31.05.2024

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) ___________________

дата народження ____________

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень ____________________________________________________________________

рік навчання: 2023-2024 н.р.

клас навчання: 3-__ клас

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку: __________________________

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

В учня порушена вимова шиплячих та сонорних звуків, у зв’язку з цим, дитина взагалі не розрізняє звуки «с», «з».

Фонематичне сприймання: плутає т-д, п-б, ч-х;

Зв’язне мовлення в стадії розвитку.

Засвоїв деяку кількість літер алфавіту.

Вміє читати склади з добре знайомими літерами.

При складанні розповіді за сюжетним малюнком перераховує дії і предмети.

Вміє копіювати рукописний зразок.

Має достатній рівень навички списування з дошки.

Під диктовку не пише.

Лічить в межах 100.

Називає цифри в роздріб в межах 100.

Епізодично називає попереднє і наступне число.

Співвідносить число з кількістю предметів.

Обчислення здійснює в межах 100. ( в деяких випадках потребує допомоги вчителя або асистента)

Вміє додавати та віднімати в стовпчик без переходу через розряд. Діє відповідно до вказівок вчителя.

Орієнтується в схемі власного тіла.

Знає, розрізняє кольори, розміри предметів.

Вже достатньо сформовані навички самообслуговування.

Повторює рухи під час руханок.

Підспівує знайомі слова, словосполучення та короткі речення під час хорового виконання пісень.

Виготовляє виріб за допомогою інструкції та певного втручання дорослого.

Вміє правильно тримати ножиці, вирізає крупні деталі. Вміє наносити клей. Любить малювати та розфарбовувати.

Під час виконання фізичних вправ розуміє і дотримується інструкцій вчителя; дотримується правил гри.

Має низький рівень знань відповідно до програмних вимог.

інтелектуальні труднощі:

  • Повільне сприйняття та переробка інформації
  • Перевага наочно-дійових форм мислення
  • Короткочасна пам’ять
  • Обмеженість кола загальних життєвих уявлень
  • Словниковий запас нижче вікової норми.
  • Не сформовані просторові, часові уявлення.

функціональні

(сенсорні, моторні,

мовленнєві) труднощі:

  • Частково порушена звуковимова та складова структура слова
  • Під час бесіди часто розривається зоровий контакт, відводить погляд в бік.
  • Має труднощі у вербалізації своїх емоцій.

фізичні труднощі:

  • Недостатньо розвинена координація; загальна та дрібна моторика.
  • Недостатній рівень розвитку гнучкості, швидкості, спритності.

навчальні труднощі:

  • Інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації)
  • Під диктовку не пише
  • Знижена працездатність
  • Недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя.

Без допомоги дорослого не завжди розуміє суть завдання, гри.

працювати над:

  • Збагаченням словникового запасу
  • Корекцією психоемоційного стану
  • Корекцією звуковимови
  • Всебічним розвитком дитини
  • Розширенням обсягу знань відповідно до шкільної програми

розвивати:

  • Увагу
  • Пам’ять
  • Навчальну мотивацію
  • Зв’язне мовлення
  • Дрібну моторику
  • Просторове орієнтування

формувати:

  • Стійкі позитивні і правильні соціальні навички
  • Навички читання
  • Навички письма
  • Обчислювальні навички

вчити:

  • Писати під диктовку
  • порівнювати подібні обєкти;
  • виділяти головне, істотне, узагальнювати;
  • складати розповіді за картинками;
  • використовувати схеми роботи для виконання завдань;
  • володіти інтонаційними засобами виразності мовлення.

 

 

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

       перший рівень підтримки;

       другий рівень підтримки;

     третій рівень підтримки;

       четвертий рівень підтримки;

       п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища

- доступність

 

Ні

 

- освітлення

Ні

 

- рівень шуму

Ні

 

- потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Так

Куточок усамітнення у класі.

Психолого-педагогічна адаптація

- використання візуального розкладу

Так

Роздрукований розклад у вигляді карток.

- збільшення часу на виконання завдань

Так

За потребою

- збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

За потребою

- використання заохочень

Так

Ігровий матеріал

- руховий режим

Так

Чергування видів діяльності, фізкульт хвилинка ,рухливі вправи.

- використання засобів для концентрації уваги

 

Так

 

 

Секундомір

- інше

Ні

 

Адаптація навчального матеріалу

- картки-підказки, картки-інструкції

Так

Картки-підказки

Засоби альтернативної комунікації

Ні

 

- інше

Ні

 

Модифікація

- скорочення змісту навчального предмета

Ні

 

- зниження вимог для виконання завдань

Ні

 

- інше

Ні

 

 

3) потреба у використанні:

       жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

       шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

     так

       ні

5) потреба в консультації з:

     фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

       фахівцями спеціальних закладів освіти;

       іншими фахівцями _____________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

     так

              ні.

 

Навчальний предмет

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Математика

Адаптація

Л. Кисла

Укрїнська мова

Адаптація

Л. Кисла

Літературне читання

Адаптація

Л. Кисла

ЯДС

Типова

Л. Кисла

Іноземна мова

Адаптація

А. Давиденко

Музичне мистецтво

Типова

Л. Кисла

Образотворче мистецтво

Типова

Л. Кисла

Дизайн і технології

Типова

Л. Кисла

Фізична культура

Типова

Ю. Ван-Цин-Жан

Інформатика

Адаптація

Т. Тимченко

 

       5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття

Фахівець, який проводить заняття

Місце проведення

Розклад

Корекція розвитку

 

 

Четвер

16.30-16.50

П’ятниця

16.30-16.50

Розвиток мовлення

 

 

Середа

16.30-16.50

Корекція звуковимови

 

 

Вівторок

16.30-16.50

 

6. Навчання:

     за розкладом класу;

  • за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:
  • за модифікованим розкладом.

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

       так

     ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

       батьки: ________________________________________________________

       інші законні представники_________________________________________

       уповноважена батьками особа ______________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

_________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

      соціальний робітник

__________________________________________________________________________ (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

     підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

       адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

      підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

     так

                ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

Картки – схеми для розвитку зв’язного мовлення, ігровий матеріал для мотивації.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

       так, зазначити яка: _____________________________________________

     ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

     адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

       використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

      використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

       адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

      інше (зазначити що) індивідуальні критерії оцінювання та індивідуальна форма свідоцтва досягнень

11. Потреба у продовженні строків навчання:

      так

     ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягти

Рівень досягнутих результатів

Розвиток інтелектуальної сфери

Оволодіння новими знаннями та вміннями.

Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.

Розвиток концентрації уваги, різних видів пам’яті.

Закріплення та доповнення раніше засвоєних знань та вмінь.

До кінця навчального року розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок.

Розширення уявлення про навколишній світ.

Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня

 

Розвиток сенсорної, моторної сфери

Розвивати тактильні відчуття, орієнтацію у просторі.

Загальна моторика розвинута. Ручна та пальчикова моторика розвинена: виконує завдання за заданою інструкцією.

До кінця навчального року  підвищення рівня розвитку дрібної та загальної моторики;

розвитку координації, та орієнтування в просторі.

 

Розвиток мовленнєвої сфери

 Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури. Правильно вимовляти всі звуки рідної мови, звукосполучення відповідно до орфоепічних норм, наголосів. Розвивати зв’язне мовлення, формувати складову будову слова. Розвивати темпо-ритмічний бік мовлення, Розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати словниковий запас у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Формувати навички розрізнення немовних і мовних звуків. Розвивати вміння орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. Засвоїти навички зорового чи слухозорового сприйняття зверненої мови.

До кінця навчального року підвищення усіх якісних показників мовлення.

Розширення словникового запасу.

Сформувати навички переказу тексту (за допомогою дорослого).

Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності.

 

Розвиток фізичних здібносей

 Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Розвивиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості, зорово – моторної координації, працездатності.

До кінця навчального року підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження.

Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку.

Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини. Розвивати рівень самоорганізації та мотивації до навчання.

 

До кінця навчального року підвищення рівня зазначених емоційно – вольових показників.

 

Розвиток соціальної сфери

Формування здорового способу життя та подальшої соціалізації.

Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей.

Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.

Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування.

Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях.

До кінця навчального року підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.

Зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми.

 

 

 

Подолання навчальних труднощів

Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового.

Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок.

Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації.

До кінця навчального року підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня.

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові(за наявності)

Посада

Підпис

 

Директор школи

 

 

Заступник директора з навчально-виховної роботи

 

 

вчитель іноземної мови

 

 

Вчитель інформатики

 

 

Вчитель фізичної культури

 

 

Асистент вчителя

 

 

Практичний психолог

 

 

Соціальний педагог

 

 

Класний керівник і вчитель молодших класів

 

 

Мати учня

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

___________________________________________________________________

 (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

підпис ___________________________  дата  __________________________

 

 

 

doc
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку