Сценарій заходу "Математична вікторина"

Про матеріал
Сценарій заходу можна застосовувати як інтелектуальні змагання (конкурси) команд з математики. Підходить для проведення заходу в рамках тижня початкової школи.
Перегляд файлу

Математична  вікторина

(Захід для учнів початкової школи)

Мета. Поглибити знання з математики, розвивати логічне мислення, винахідливість, інтерес до математики, виховувати дружелюбність, старанність.

Обладнання. Картки із задачею для капітанів команд, аркуші паперу, ручки.

 

Хід заходу

 

І. Вступне слово вчителя.

— Сьогодні ми проведемо математичну вiкторину. А чи знаєте ви, що означає це слово? Слово «Вікторина» від латинського «вікторія», означає

«перемога». Отже, вiкторина — це змагання мiж командами. Вiзьмемо участь у вiкторинi?

— Зустрічаємо оплесками команди. Кожна команда повинна обрати капітана, придумати назву і девіз.

— Я по черзi буду задавати запитання комадам, а ви будете відповідати.

— Правильну відповiдь журi буде оцiнювати 2 балами, неправильну — 0.

— Якщо команда називає вiдповiдь неправильну, то віповiдає друга команда, або навпаки. Отже, почали змагатися.

 

П. Проведення математичної вікторини.

Завдання командам.

 

1 команда

1. Як називається число, яке отримуємо у результатi ділення? (Частка).

2. Як знайти невiдоме зменшуване? (Треба до різницi додати від’ємник)

3. Що таке прямокутник? (Це чотирикутник, у якого всі кути прямi)

4. Дiвчинка задумала число. Якщо його зменшити у 6 разiв, отримаємо 8. Яке число задумала дiвчинка? (48)

5. Двоє грали у шахи 2 години. Скiльки часу грав кожен шахiст? (2 години)

2 команда

1. Назвати двоцифрове число, одним з сусiдiв якого є найменше трицифрове число. (99)

2. У числi 325 закреслити цифру 2. На скільки зменшилося число? (325-35=290).

3. У кiмнатi були стiльцi на трьох і чотирьох нiжках. Скiльки було і яких стiльцiв, якщо всього ніжок — 10? ( 2 стільці на трьох ніжках і 1 стілець на чотирьох ніжках)

4. Три дятли роздовбували шишки. Третiй роздовбав у 3 рази менше, нiж другий. Другий — на 10 шишок менше, нiж перший. Чи можна сказати, що перший дятел роздовбав бiльше за всiх? (Так)

5. Хлопчик та дiвчинка знайшли 5 мiдних монет. Довести, що серед них є однаковi монети. (1 к., 1 к., 1 к., 2 к.; 2 к., 2 к., 1 к.)

3 команда

1. Як називаютъся числа при множеннi? (IIерший множник, другий множник, добуток).

2. Як знайти невiдомий вiд’ємник? (Треба від зменшуваного вiдняти різницю)

3. Що таке квадрат? (Це прямокутник, у якого всi сторони рівні)

4. Назвати звiрiв у такому порядку, щоб їхня маса збільшувалася: заєць, слон, мишка, тигр.  (Мишка, заєць, тигр, слон)

5. Назвати найменше двоцифрове число (10)

4 команда

1. Скiльки нiжок у чотирьох кішок? (16)

2. До двоцифрового числа лiворуч приписати цифру 5. На скільки збiльшилося число?   (На 500)

3. У двох їжачків було 7 яблук. Чи може у одною з них бути на 6 яблук бiльше, ніж у другого? (Так)

4. Петрик у зоопарку дратував трьох верблюдiв одночасно. Кожний з цих верблюдiв розсердився на Петрика по 3 рази. Скільки разiв розсердилися верблюди на Петрика?     (9)

5. Пiсля прибирання своєї кiмнати Олексiй вимив з неї 15 г сміття. А коли за вiник взялася мама, то вимела звiдти у 3 рази бiльше смiття. Скiльки грамiв сміття всього було у кiмнатi Олексiя? (15 х 3= 45 (г); 15+45= 60 (г))

Вікторина-блискавка.

1. Назвіть три дні підряд, не називаючи днів тижня, чисел. (Відповідь: вчора, сьогодні, завтра ).
2. Летіла стая гусей: два попереду, один позаду, два позаду, один попереду. Скільки було гусей?
3. Горіло п'ять свічок, три потухло. Скільки залишилось свічок?
4. На гілці сиділо вісім горобців, потім прилетіло ще чотири, а полетіло шість. Скільки стало горобців?
5. Скільки років Кості, якщо до його років ще додати вісім і ще один, то буде одинадцять років.
6. Як у кімнаті можна поставити два стільці, щоб біля кожної стіни стояло по одному стільці.
7. Колоду завдовжки 5 м потрібно розпиляти на поліна завдовжки 1 м. Скільки треба зробити розрізів?

Задачі-жарти.

1. На столі лежали 3 цукерки в одній кучці. Дві матері, дві дочки та бабуся з внучкою взяли цукерки по одній штучці, і не стало цієї кучки. Як це розуміти. Скільки чоловік брали цукерки?
2. Перед вами стоять в ряду 6 склянок, з яких перші 3 з водою, а решта 3 пусті. Що потрібно зробити, щоб склянки пусті і з водою чергувались між собою при умові, що із всіх склянок можна брати лише 1 і всього 1 раз? (Відповідь: взяти другу склянку, перелити з неї воду у п'яту і поставити на місце.).
3. Два чоловіки підійшли до річки. Біля пустого берегу стояв човен, в якому міг поміститися тільки один чоловік. Обидва без всякої допомоги переправилися на цьому човні через річку і продовжили свій шлях. Як вони це зробили? (Відповідь: двоє підійшли до різних берегів річки.).
4. Два батьки і два сини зїли 3 апельсина. По скільки зїв кожний з них? (Відповідь: по одному.).
5. В клітці знаходилося 4 кролика. Четверо дітей купили по одному із цих кроликів і один кролик залишився в клітці. Як це могло статися? (Відповідь: один кролик був куплений з кліткою.).
6. 6 штук картоплин зварилося в каструлі за 30 хвилин. За скільки хвилин зварилась одна штука?
7. У суботу, стомившись від занять у школі і ігор, Костя ліг спати в 9 годин вечора. Щоб не вставати рано ранком, але і не проспати дуже довго, він завів будильник на 11 годин наступного дня. Скільки всього часу він проспить, перш ніж розбудить його будильник? (Відповідь: Костя проспить всього 2 години, так як в 11 годин вечора того ж дня, тобто в 23 години будильник його розбудить.).
8. Скільки кінців у 10 палок? А у десяти з половиною?

Ш. Підсумок гри

 

ІV. Нагородження переможців

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Сценарії
НУШ
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку