Сценарій заходу "Музика як стиль життя"

Про матеріал
Сценарій концерту фортепіанної музики учнів класу Новаковської Оксани Леонтіївни, Вінницька дитяча музична школа № 1. Автор сценарію та ведуча Авдєєва Яна.
Перегляд файлу

08.02.2020 р.

Доброго дня, дорогі друзі. Ми раді вас вітати на концерті фортепіанної музики учнів класу Новаковської Оксани Леонтіївни в рамках культурно – мистецькому проекту «Музика як стиль життя».

Ми всі любимо музику, про стилі музики можна говорити і сперечатися довго, але у кожного знайдеться хоча б одна приємна серцю і слуху мелодія. Всі ми по – своєму насолоджуємося музикою, але що ж таке музика?

Музиці можна дати різні визначення: це – вид мистецтва, мова звуків, засіб передачі емоцій і почуттів. Музика для справжніх музикантів - ніщо інше, як жива душа!

Музика – це чудовий дар, даний людству. Музика може бути засобом отримання насолоди, способом самовираження, хобі, справою всього життя.  

Музику можна назвати самим священним з усіх мистецтв і вище всіх, тому, що, фактично те, про що мистецтво живопису не може говорити ясно, поезія пояснює словами.

Але те, що поети знаходять важким для вираження в словах, виражається в музиці.

Музика, як вічність, як любов –

Все, що ти й не вимовиш словами,

Те, що будоражить твою крав,

І у серці сіється квітками.

Спів замислених навік лісів

 І дзюрчання річки в тихім полі

Музика – то карта наших снів,

І думки, що томляться в неволі.

Музика – це найбільш тонка і найпрекрасніша справа в житті. Для когось  - це спосіб життя, життя в цілому.

 

І не знецінюйте коштовне, Не загубіться у юрбі.

Не проміняйте неповторне На сто ерзаців у собі.

Ліна Костенко.

Хтось прагне знайти шлях гармонійного формування всебічного і глибокого розвитку дитини. Хтось прагне за допомогою музичного виховання сприяти створенню вільної, творчої, щасливої особистості. Хто прагне бути професіоналом високого рівня та бути щасливим у своїй професії.

Музика веде від серця до серця.

І, нарешті, музика – найкращий шлях до життєвого успіху.

Отже, розпочинаємо наш концерт виступом наймолодшої учасниці, учениці підготовчої групи Анни Московчук.

1. Карл Черні Етюд № 4 ор. 299. виконує Московчук Анна.

2. Л. Бетховен Сонатіна Фа мажор ор.5 № 2, І частина виконує Московчук Анна

 

3. Петро Чайковський «Полька» Сагалата Дар’я.

 

4. Дмитро Кабалевський Легкі варіації. Виконує Аріна Лазаренко

 

Елі Сігмейстер - американський композитор, фольклорист, педагог. Автор одноактних опер, творів для оркестру, обробок американських народних пісень, в тому числі негритянських пісень протесту та спірічуелсів.

Спірічуелси - духовні пісні афроамериканців, основний жанр афроамериканського музичного фольклору.

5.Елі Сігмейстер «Негритянський спірічуелс» виконує АрінаЛазаренко.


Фердинанд Бейєр - німецький композитор та піаніст першої половини ХІХ ст. Був популярним у свій час своєю легкою музикою та фортепіанними аранжуваннями популярних оркестрових творів, тепер він більш відомий в основному своєю працею «Початкова школа фортепіано».

Отже, знайомимось…

6. Фердинант Бейер «Вальс». Виконує Варвара Омелянчик.

 

Сьогодні різноманітна українська музика звучить і в Україні, і далеко за її межами Творча спадщина українського композитора Андрія Штогаренка охоплює майже всі жанри, від великих, монументальних, таких, як опера, симфонія, до невеликих інструментальних та вокальних мініатюр.

7. Андрій Штогаренко «Танцювальна». Виконує Варвара Омелянчик.

 

Ще один дуже популярний свого часу німецький композитор першої половини ХІХ ст. Теодор Остен. Написані ним у великій кількості фортепіанні п'єси пронизані духом романтичної епохи.

8. Теодор Остен «Хоровод фей». Виконує Кирил Бедзір.

 

Український композитор та педагог Ісаак Беркович – автор виключно творів для дитячого виконання.

Тока́та (італ.  буквально — дотик) — віртуозна музична п'єса для фортепіано або органа, в швидкому, чітко ритмованому русі. Починаючи з XIX сторіччя, токата розвивається як віртуозний жанр "етюдного" типу для фортепіано. Токатіна – маленька токата.

9. Ісак Беркович «Токатіна». Виконує Кирил Бедзір.

Характерна риса епохи романтизму – культ почуттів, які панують над розумом. «Розум помиляється, почуття - ніколи» - стверджував німецький композитор та педагог Роберт Шуман.

10. Михайло Глінка «Почуття». виконує Марія Менчинська.

Яскрава, але досить непроста п'єса для фортепіано в ритмі болеро – іспанського танцю та музичного жанру, що започаткувався в кінці XVIII століття, з характерною метроритмічною фігурою, що підкреслюється ударами кастаньєт. 

«Болеро» французького піаниста та композитора Жана Батиста Дювернуа, опус 296, з «Шести характерних п'єс» - це етюд, майстерно замаскований під п'єсу.

Судячи з нотних позначень, кожна п'єса циклу присвячена дню тижня, і Болеро відповідає суботі.

Отже, субота, танцюймо. Жан Батист Дювернуа «Болеро». виконує Марія Менчинська.

Йоганн Фрідріх Фон Бурґмюллер — німецький піаніст і композитор початку ХІХ ст., найбільш відомий своїми етюдами. 

І ще один етюд, замаскований під італійський народний дуже стрімкий танець з кастаньєтами Тарантела –,

12. Фрідріх Бургмюллер «Тарантела». Виконує Емілія Розенфельд – Корсун.

Світ дітей і юнацтва, відображений в музичних образах українського композитора Ісака Берковича – це одна з найважливіших рис його творчого обличчя, яка забарвила своїм світлим колоритом твори, які були написані ним спеціально для дітей або про дітей.

 

13. Ісак Беркович Концерт № 2 До – мажор, ор. 44, ІІ та ІІІ ч.

Виконує Емілія Розенфельд – Корсун. Партія оркестру Оксана Новаковська.

 

Чудовою сторінкою творчості в Сергія Прокоф'єва стала його музика для дітей і юнацтва. Більшість композиторів писали музику для маленьких любителів, проте мало хто приділяв цій галузі творчості стільки уваги та серйозних роздумів. Його дитяча музика – дар великого художника дітям. Цикл «Дитяча музика» був написаний 1935 року і складається з 12 п'єс, які дуже різноманітні за сюжетами, за характером музики, захоплюючі за своїми образами, цікаві своєю незвичайною свіжою мелодикою, гармонією і ритмом:

14. Сергій Прокоф’єв «Пятнашки» або «Гра в Квача» з циклу «Дитяча музика». Виконує Олександра Кушнір.

 

Видатного польського композитор Фридерика Шопена дуже часто називають польським Моцартом».

Займатися музикою Шопен почав  досить рано. Коли йому було лише вісім років, він уже концертував і  мав неабияку популярність у Варшаві. В цей час вийшов друком його першій твір - маленький полонез соль мінор. 

15. Фрі дерік Шопен «Полонез» соль  мінор. Виконує Олександра Кушнір.

 

«Італійська полька» - це записаний в нотах спогад російського композитора Сергія Рахманінова про сонячну і прекрасну Італію. В один з вечорів до дачі, де відпочивала сімя Рахманінових прийшла італійська сімя вуличних музикантів – батьки, дитина та маленький віслюк. Вони привезли маленьке механічне піаніно, на якому зіграли вражаюче колоритну музику.

 Італійський мотив польки запам'ятався композиторові. Рахманінов, який мав приголомшливу музичну пам'ять, по приїзді на Батьківщину насамперед записав почуту мелодію. Це і була «Італійська полька».

16. Сергій Рахманінов «Італійська полька». Виконує Олександра Кушнір.

 

Природа завжди надихала митців на створення художніх образів.

Прекрасна північна країна Норвегія своєю казковою величчю природи – блискучими гірськими вершинами скель і чарівним північним сяйвом.

Норвезький композитор Едвард Гріг – це Норвегія в музиці, її природа, її люди.

Невеличка лірична мініатюра Едварда Гріга «Весною» змальовує блакитне небо, спів перших весняних пташок, свіжість повітряних потоків, радість від весняного світла і тепла.

17. Едвард Гріг «Весною» Виконує Анна Волинець.

Каликса́ Лавалле́— канадский та американский композитор, піаніст, диригент, автор віртуозних п’єс для фортепіано. Вашій увазі

18. Каликса́ Лавалле́ Концертний етюд «Метелик».Виконує Анна Волинець.

 

Творчість німецького композитора Франца Шуберта завжди привертає увагу виконавців.  

От і Скерцо Сі-бемоль мажор – це витончена танцювальна мініатюра, в якій юнацька життєрадісність поєднується з ліричною проникливістю.

Перша частина скерцо пронизана ритмом віденського вальсу та характерним оборотами тірольських наспівів.

19. Франц Шубекрт «Скерцо» Сі-бемоль  мажор. Виконує Шостак Анна.

 

На думку Йоганна Себастьяна Баха його інвенції повинні були служити виробленню техніки двоголосної і триголосної гри на клавірі. І насправді, інвенції  - невеликі поліфонічні п’єси - широко застосовуються в педагогічній практиці, а високий художній рівень цих п'єс не раз демонстрували маститі музиканти.

20. І. С. Бах Трьохголосна інвенція Соль мажор. Виконує Софія Квят.

Соната для фортепіано № 5, до мінор, Людвіга ван Бетховена, op. 10 №1 створена в 1796-97 роках і присвячена графині Анні Маргариті фон Браун.
Ймовірно, графиня Анна Маргарита (Аннетта) брала у Бетховена уроки гри.

 Ця соната, одна з ранніх творів Бетховена, своєю енергетикою ніби то передбачає його майбутні масштабні твори в драматичному до-мінорі – сонату № 8 Патетичну, Сонату № 32 та Симфонію № 5 з темою долі.

Для Бетховена до – мінор - це величезна емоційна сила вислову, грозова атмосфера життя героя, що проходить в постійній, героїчній і трагічній, боротьбі.

20. Людвіг Ван Бетховен Соната № 5 до мінор І частина. виконує Софія Квят.

 

“Шопен скрипки”, “Другий Паганіні” - як тільки не називали молодого польського скрипаля Генріха Венявського. Дійсно, його технічні можливості були безмежні. Він був блискучим скрипалем-віртуозом, всі його твори написані виключно для скрипки.

Емоційне багатство мазурки, поєднання в ній молодецтва і завзятості  втілено в його концертній мазурці, яку виконає Анна шостак, що навчається в школі одразу на двох факультетах. У Новаковської та Громової.

Отже, 22. Концертна мазурка Генріха Венявського «Обертас» виконує Анна Шостак, концертмейстер Оксана Новаковська. 

 

23. І. С.  Бах Трьохголосна інвенція ля мінор. Виконує Наталя Понура.

 

Серед 17 вальсів Фрідеріка Шопена найбільшою популярністю користується Вальс до дієз – мінор. Ніжний, світлий, сповнений легкого  смутку, вважається вальсом Марії Водзинської, нареченої Шопена, батьки якої так і не дали згоди на їх шлюб.

25. Фрідерік Шопен «Вальс» до - діез мінор Виконує Денис Бурдейний.

Класик світового мистецтва, геніальний композитор Людвіг Ван Бетховен - це піднесеність змісту та прекрасне володіння музичними формами.

Композитор нової епохи, Бетховен, знаходить нові інтонації – динамічні, різкі, неспокійні. 

Серед д численного фортепіанного спадку Бетховена виділяються  його 32 сонати. Бетховенська соната стала схожа на симфонію для фортепіано.  Соната для фортепіано №1 фа мінор створена у  1792 році в Бонні і присвячена Йозефу Гайдну. Те, що самокритичний Бетховен присвятив сонати Гайдну, говорить про те, що сам автор вважав ці твори досить вдалими.

Розглядаючи ранні твори Бетховена, іноді говорять про їх про близькість до традицій попередників - і, перш за все, до традицій Гайдна і Моцарта. Безперечно, риси такої близькості є. Ми знаходимо їх і в цілому і в деталях.  Однак набагато важливіше і правильніше бачити навіть в перших сонатах то глибоко оригінальне і самобутнє, що пізніше склалося до кінця в могутній творчий образ Бетховена.

24. Л. Бетховен Соната № 1 фа мінор І частина. Виконує Наталя Понура.

 

Енді Мак - Доуел - американський піаніст и композитор періоду романтизму. Поворотним моментом в його музичній композиторській діяльності став візит у 1882  році  у Веймар до Ференца Листа, якому він виконав свій перший фортепіанний концерт. Геніальний піаніст проявив щирий інтерес до фортепіанної музики молодого композитора.  Основні твори Мак - Доуелла пов’язані з фортепіано.

26. Енді Мак - Доуелл «Вічний рух». Виконує Денис Бурдейний.

 

Образ косаря – енергійної, трудолюбивої людини отримав втілення і в літературі, і в музиці, і в живопису.

Ось як описує людину праці український письменник Іван Нечуй – Левицький:

«Косарі косили толоку. Вони стояли дуже довгими рядками. На луках під гарячим сонцем дуже пахло свіжою травою й польовими квітками. Незважаючи на спеку і духоту, косарі співали косарських пісень. Їх голоси змішувались з пташиним щебетанням, з тріщанням трав’яних коників. Гаряче повітря аж кипіло хвилями всякої гармонії».

Вашій увазі Концертна п’єса «Косарі» сучасної української композиторки, піаністки, музикознавця та аранжувальника  Людмили  Жульєвої, в якій талановито переплітаються цитати з фольклору з складними технічними прийомами та джазовою імпровізацією.

27. Людмила Жул’єва Концертна п’єса «Косарі». Вик. Андрій Гребінченко.

28. Євген Дербенко «Музиканти грають джаз». Виконує ансамбль народних інструментів, партія фортепіано Андрій Гребінченко.

29. Йоганн Себастьян . Бах Концерт фа мінор І ч. Виконує Денис Бурдейний.

Партія оркестру Оксана Новаковська.

 

Моріц Мошковський – німецький композитор, піаніст, диригент польського походження. Справжнє визнання його як композитора принесли твори для фортепіано – віртуозні п’єси, концертні етюди, п’єси для домашнього музикування.

30. Моріц Мошковський «Тарантела». Виконує Денис Бурдейний.

 

Неокласицизм в музиці – це творчий напрямок, який передбачає використання досвіду минулих епох – Класицизму, Бароко, Відродження і навіть Романтизму в синтезі з сучасними стильовими особливостями.

"В 1924 Ігор Стравінський висунув лозунг "Назад до Баха", що був підхоплений музикантами різних європейських країн. Суть цього заклику зводиться до поєднання бахівської лірики, принципів розвитку і конструювання музичної форми з найновішими засобами музичної мови"

Український сучасний Мирослав Скорик майстерно відроджує жанри кінця XVII – першої половини XVIII ст., найвищими досягненнями яких були партити (сюїти) Йоганна Себастьяна Баха та Георга Фрідріха Генделя, що складалися з ряду старовинних танців Алеманди, куранти, сарабанди та жиги.

Як трактує Мирослав Скорик цей жанр у нових умовах, у 60-х роках XX ст.? Цікаво вирішена партита № 5 для фортепіано, оскільки тут вводяться такі п’єси, як "Вальс", "Хор", по - новому трактується "Арія" та Прелюдія.

"Вальс" із партити № 5 Мирослава Скорика витриманий у пізньоромантичному стилі, твір пройнятий пульсом початку ХХ ст. з його емоційними підйомами і спадами.

31. Мирослав Скорик Партита для фортепіано № 5 «Вальс». Виконує Софія Рачок.

 

Суворе море, небо, що насилу вирвалось з туману, хмари, рідкісна усмішка сонця, гладь затоки, то сіра, то світліша, химерне нагромадження скель вздовж берега фьорда. Вузькі вулиці і простенькі будинки Бергена. Що тут, здається, привабливого?...Але якщо це батьківщина?

Якщо тільки тут можна забратися далеко в гори, і слухати, як гуркоче в скелях голос гірського короля; як танцюють тролі, які прекрасні пісні наспівують пастухи, як звучать весільні дзвони в Трольхаугені?

Тролльгауґен — (дослівно Пагорб Тролів) — будинок Едварда Ґріґа, що знаходиться у його рідному місті Бергені. Сам Едвард Ґріґ назвав цей будинок «своїм найважливішим витвором» і брав участь у його зведенні.

32. Едвард Гріг «Весільний день в Трольхаугені». Виконує Софія Рачок.

 

Сьогодні у нас в гостях– випускник школи 2015 року Артем Наминач. У 2019 році закінчив вінницький колледж культури і мистецтва по класу фортепіано, з 01 вересня 2019 року– студент Національної музичної академії України ім. Петра Чайковського.

33. Наминач Артем Рахманінов «Етюд – картина» до – діез мінор.

 

Також випускниця нашої школи, викладач Вінницького коледжу культури і мистецтв ім.. Дмитра Леонтовича, головний диригент академічного хору «Вінниця» ім.. Віталія Газинського Христина Бедзір.

 

34. Музика Анатолія Кос – Анатольського, слова Йосипа Струцюка «Лукашкова сопілка».

Виконує Христина Бедзір. Партія фортепіано – Оксана Новаковська.

 

 

doc
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Сценарії
Додано
30 травня 2020
Переглядів
2496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку