СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ , ПРОВЕДЕНОГО В РАМКАХ МІСЬКОГО ПРОЄКТУ « ІНТЕРКУЛЬТУРНА ВІТАЛЬНЯ»

Про матеріал
Сценарій заходу для представників єврейської національної меншини у рамках міського проєкту "Учимо державну". Першочергове завдання: удосконалювати мовленнєво- комунікативні вміння; підвищувати мовну й мовленнєву культуру. Виховувати шану й любов до української мови, національної культури.
Перегляд файлу

Виконавець:

учитель загальноосвітнього навчального закладу української мови та літератури вищої категорії, «учитель-методист»

Абрамович Наталія Миколаївна

 

сценарій заходу , проведеного в рамках міського проєкту « інтеркультурна вітальна»

 

 

   Мелітополь – це інтеркультурна столиця України. А ще лагідно називають « місто з різнобарвним букетом народів». У місті зареєстровано понад ста етнічних та культурних спільнот, які протягом століть живуть у мирі та злагоді, толерантному ставленні до віросповідання, традицій, обрядів.

    У рамках міського проєкту «Учимо державну» було проведено цікаві зустрічі з представниками національних меншин «Інтеркультурна вітальня».

 

 

                                         

 

Зустріч «Інтеркультурна вітальня «Вивчаємо державну» було проведено з  представниками єврейського громадського центру «Ор Хадаш».

Тема: ситуація спілкування -кухня, знання мови в побуті.

Мета: збагачення словникового запасу мовців для вільного висловлення думок українською в ситуації спілкування – кухня;

удосконалювати мовленнєво- комунікативні вміння; підвищувати мовну й мовленнєву культуру.

 Виховувати шану й любов до української мови, національної культури.

 Тип уроку: розвиток комунікативних умінь.

Місце проведення й оформлення: захід проводився у приміщенні громадського центру, відповідно до цього був банер із зображенням емблеми центру та інші атрибути, картки – ілюстрації до загадок, столові прибори.

Бринить-співає наша мова,

                                               Чарує, тішить і п'янить.

 Олександр Олесь

Добрий день, шановні друзі! Запрошую Вас до інтеркультурної вітальні «Учимо державну».

Вас вітаю я, Абрамович Наталія Миколаївна, учитель української мови та літератури Мелітопольської загальноосвітньої школи № 4, а хто мої співрозмовники, довідаєтеся згодом.

Тема нашого спілкування нікого не залишить байдужим, бо це КУХНЯ.

Чи правда, що гість для українців- немов рідна людина ? І що нагодувати його - справа честі всякої господині.

Створена протягом багатьох століть, замішана в казані безліч культур і національних гастрономічних уподобань, здобрена творчим підходом – українська кухня вдалася різноманітна, ситна й смачна, ароматна й різнобарвна

Українські страви: киселі , приправи,

Різновиди борщику, і куліш у горщику,

І сальце із часничком, деруни із молочком,

Бульба у мундирі, пиріжечки з сиром,

З  хроном холодець, хліба буханець.

Завітайте, гості, до нашої хати

Смакотою радо будем пригощати.

Усі ми знаємо, що в місті проживають представники близько ста національностей, господині спілкуються, обговорюють страви, радо діляться рецептами, досвідом, а іноді, можливо, й сперечаються.

Звичайно, розповідати про будь-яку кухню справа невдячна.

А чи всі знають, що означає слово « кухня» ?

Академічний тлумачний словник української мови дає таке пояснення :

 1 Спеціально пристосоване приміщення з піччю, плитою і т. ін. для готування їжі.

  2 Набір страв, характер харчування.

А ще можна додати, що це й культура харчування, спілкування.

Тому я завітала на гостину  - до громадського центру «Ор Хадаш».

Знайомтеся – Стеценко Ганна Володимирівна – керівник громадського центру «Ор Хадаш», голова міської єврейської общини.

Вихованці центру: ( діти називають себе).

Ганно Володимирівно, чи є, на Вашу думку, страви, які люблять готувати і українські, і  єврейські господині?

Ганна Володимирівна:

З’ясувалося, що багато страв є улюбленими для наших народів. Сьогодні спробуємо приготувати овочеве рагу- кугель. 

  Так, добре, але воно буде запашним, смачним, за умови, якщо ми правильно визначимося з назвами  необхідних овочів.

 Ігрова вправа – відгадати загадки. Але відгадати загадки – це надто легке завдання. Спробуємо від слів- відгадок утворити прикметники.

1.Кажуть, щоб хвороб не знати,             2. Помаранчева і гарна, 

Треба всім мене вживати.                       У землі сиджу не марно:

Може, ви мене й з’їсте,                           Соковита, солоденька,

Тільки сльози проллєте                           Вже я стала чималенька.

Цибуля - цибулевий                                Собою пригощу дитину.

                                                     Хай корисну з’їсть – морквину.            

                                      Морква - морквяний

3.Зелений чуб, червоний бік,                    4 Ця широколиста пані

Смачний із нього чавлять сік,                     На землі і на паркані.

Ґадзині варять з ним борщі,                        У стрючки, як у торби                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Росте в городі на кущі- помідор                 Заховала всі скарби

Помідор – томатний                                    Квасоля – квасолевий

5. З мене листя обдирають,

 Мене квасять, в борщ кидають,

Пироги зі мной печуть - І в салат мене січуть! Капуста – капустяний 

 Молодці, ми з вами пройшли перше випробування, а значить - будемо смакувати нашою спільною стравою.

 Щоб не гаяти час, пропоную вам експрес –опитування, але пам’ятаймо, що спілкуємося державною, тема Кухня.

Пропоную завдання , поміркуйте й відповідайте

Картка 1

Чи треба розрізняти слова їжа – їда?

 Їжа- продукти харчування. Їда – процес споживання продуктів. 

Картка 2

Як правильно говорити: перші блюда чи перші страви? Чому?

 Правильно перші страви, тому що блюдо – це велика тарілка, посуд.

 Так, і на ці непрості питання ми змогли дати відповіді – і на крок стали ближче до кулінарного шедевру, адже кожна страва у господині – витвір мистецтва.

 Справжні випробування мають магічне число три, тому  нам треба подолати ще одну перешкоду.

  Треба поставити наголос у поданих словах, прочитати їх, правильно наголошуючи.

Отже, тримайте завдання. 

Курятина,  начинка, піцерія, кулінарія, фартух, копчений,

Друзі, ми подолали всі перешкоди. Тому зараз будемо смакувати нашою улюбленою овочевою стравою.

Хвилиночку, щоб скуштувати їжу нам треба подбати про столові прибори.

Будь ласка, хто допоможе швиденько знайти все необхідне.  

Тарілка, виделка, ніж, сільничка, перечниця, ложка.

 Ось тепер, думаю, можна впевнено завершувати зустріч. Хоча думаю, що необхідно поговорити про слова – кальки, які засмічують наше мовлення. Хто знає, що ж це за слова, чи є вони у вашому мовленні?

Калька- слово ( або окремий вираз),утворене шляхом копіювання того самого способу, яким воно було створене в іншій мові, тобто буквальний переклад.

Противень – деко; поднос – таця; тьорка – тертка,тертушка; кофейник – кавник; уха – юшка; жаркоє -печеня; мука – борошно; рослинне масло – олія.

 Наша зустріч добігає кінця. За такий короткий час ми звернули увагу на ті питання, які допомагають запобігти лексичних, граматичних помилок і вдосконалити мовленнєво – комунікативні вміння.

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

І, як годиться, висловимо враження від нашої зустрічі , але це одне слово. Ви звернули увагу, що на столі у нас у вазі є яблука. Пропоную, взявши до рук яблучко, висловити свої думки. 

Дякую всім за приємне спілкування, ви гарні співрозмовники, старанні учні.  

Упевнена, що українська мова буде линути через століття.

Дякую за гостинність громадському центру «Ор Хадаш». 

Мова – духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування, це те, що живе в наших серцях. Без знання рідної мови обійтися ніяк не можна. І це справді так.

 Запам’ятаймо слова класика української літератури Максима Тадейовича Рильського:

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову.

Пильно й ненастанно

Політь бур'ян.

Чистіша від сльози

Вона хай буде.

Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам,

Хоч і живе своїм живим життям.

Шануймося, бо ми цього варті

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nqPib3VgfB0&t=14s

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Крилова Ольга
    Мене зацікавила розробка заходу «« ІНТЕРКУЛЬТУРНА ВІТАЛЬНЯ». Авторка доводить, що представники національних меншин міста( приклад єврейська община) радо спілкуються, шанобливо ставляться до мови, розвивають комунікативні вміння та навички. Зайшовши за посиланням, з’ясувала, що це був телеурок. Цікаво, пізнавально, незвичайно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
562
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку