–розширювати знання дітей про свою родину, її традиції;
–сприяти гармонізації відносин між дітьми і батьками;
–підвищувати педагогічну культуру батьків;
–вчити самостійно знаходити інформацію та вміло представити її аудиторії;
–розвивати пізнавальні здібності учнів, критичне мислення, навички спілкування в соціумі;
–виховувати у дітей любов і повагу до членів родини, формувати вміння виявляти турботу про рідних і близьких людей, друзів і однолітків.
Зінаїда Третяк,
вчитель початкових класів
Дунаєвецького НВК
«ЗОШ І-ІІІ ст., гімназія»
Дунаєвецької міської ОТГ
ЩАСЛИВА РОДИНА – ЩАСЛИВА ДИТИНА
Паспорт проекту.
Актуальність проекту.
Зміст патріотичного виховання школярів включає в себе вирішення багатьох завдань, у тому числі і виховання любові до сім’ї, шанобливого ставлення до батьків.
У нашій країні в силу багатьох причин слабшають родинні зв’язки, відходять у минуле традиційне сімейне виховання. Саме сім’я є хранителем традицій, забезпечує спадкоємність поколінь, зберігає і розвиває кращі якості людей.
Наш проект – прекрасний привід поміркувати про роль родини в житті кожної людини, про сімейні традиції та їх розвиток у сучасних умовах. Робота над проектом має велике значення для формування особистості дитини, зміцнення і розвитку дитячо-батьківських відносин. Ми, дорослі, педагоги і батьки повинні допомогти дітям зрозуміти значимість сім’ї, виховувати у дітей любов і повагу до членів сім’ї, прищеплювати почуття прихильності до сім’ї і дому. Розвивати у дітей навички дослідницької і творчої роботи спільно з вчителем і батьками.
Девіз проекту: «Усе, що є найкраще у дитини:
Її талант, культура, доброта –
Від тата й мами йде, і від родини –
Незаперечна істина свята».
Мета проекту:
Завдання проекту:
Проблема.
Відповіді на ці питання будуть отримані в ході реалізації проекту «Щаслива родина – щаслива дитина».
Обладнання і матеріали: виставка малюнків «Моя сім’я», сімейні реліквії; презентація проекту «Щаслива родина – щасливі діти», «Родовідне дерево кожної родини», прислів’я про родину, відношення між членами родини; вірші, пісні, українські костюми, українські вишиті рушники; святковий коровай, святково прикрашений зал.
Запрошено гостей – членів родини учнів класу, педагогів.
Характеристика проекту:
Етапи реалізації проекту:
Робота в групах:
І група – «Творці» – створюють вірші про свою родину.
ІІ група – «Художники» – малюють герб сім’ї, організовують виставку малюнків «Моя родина».
ІІІ група – «Журналісти» – проводять інтерв’ю в родині, з’ясовують інформацію про дитячі роки батьків.
IV група – «Фотографи» – організовують фотовиставки, аналізують сімейні подорожі й відпочинок.
V група – «Дослідники» – створюють родовідне дерево.
VІ група – «Колекціонери» – з’ясовують, які старовинні речі – сімейні реліквії є в родині, оформляють виставку цих речей.
VІІ група – «Бібліографи» – установлюють важливі дати в житті близьких родичів, оформляють сімейний календар.
Підсумок роботи над проектом.
Під час роботи над проектом учні дізналися багато цікавих фактів про своє коріння, своїх бабусь і дідусів, історію і традиції своєї родини, про взаємовідносини в родинах, про професії, які обрали їхні батьки, після закінчення школи. А найбільше привернуло увагу те, що до початку ХХ століття сім’я складалася не із одного покоління. В ній були дідусі, бабусі, мами, тата, діти, внуки, правнуки. Жили дружно, один одному допомагали. Жили весело, старість поважали, молодих оберігали. Сім’ї були великі і міцні.
У рамках проекту «Щаслива родина – щаслива дитина» кожен учень презентував своє родинне дерево. Це справжні творчі шедеври учнівської фантазії.
І зробили висновок такий, що родовід є не тільки у знаменитих і правителів, а у кожного із нас. Робота на цьому не закінчена, наш рід продовжує жити і процвітати, а значить, треба буде постійно доповнювати родове дерево.
Творча робота над проектом відбувалася в урочний час. На уроках «Я у світі», «Основи здоров’я» діти інформували про традиції і звичаї своїх родин, розповідали про старовинні речі – сімейні реліквії родини; оформили виставку цих речей; оформили сімейний календар; «Літературне читання» стало трибуною для виступу юних літераторів, конкурсом на краще читання віршів, знання прислів’їв, приказок. На уроках образотворчого мистецтва малювали герб сім’ї, який являється оберегом для неї; організували виставку малюнків «Моя родина», разом з батьками створили фотовиставку; а на уроках музичного мистецтва вивчили пісні про родину, провели захист проекту «Щаслива родина – щаслива дитина». По завершенню проекту всі смакували короваєм.
Соціологічне опитування показало, що основа людського щастя – це дружна, любляча родина і діти.
1