"ЩАСЛИВА РОДИНА – ЩАСЛИВА ДИТИНА"

Про матеріал

–розширювати знання дітей про свою родину, її традиції;

–сприяти гармонізації відносин між дітьми і батьками;

–підвищувати педагогічну культуру батьків;

–вчити самостійно знаходити інформацію та вміло представити її аудиторії;

–розвивати пізнавальні здібності учнів, критичне мислення, навички спілкування в соціумі;

–виховувати у дітей любов і повагу до членів родини, формувати вміння виявляти турботу про рідних і близьких людей, друзів і однолітків.

Перегляд файлу

Зінаїда Третяк,

вчитель початкових класів

Дунаєвецького НВК

«ЗОШ І-ІІІ ст., гімназія»

Дунаєвецької міської ОТГ

 

ЩАСЛИВА РОДИНА – ЩАСЛИВА ДИТИНА

 

Паспорт проекту.

Актуальність проекту.

Зміст патріотичного виховання школярів включає в себе вирішення багатьох завдань, у тому числі і виховання любові до сім’ї, шанобливого ставлення до батьків.

 У нашій країні в силу багатьох причин слабшають родинні зв’язки, відходять у минуле традиційне сімейне виховання. Саме сім’я є хранителем традицій, забезпечує спадкоємність поколінь, зберігає і розвиває кращі якості людей.

Наш проект – прекрасний привід поміркувати про роль родини в житті кожної людини, про сімейні традиції та їх розвиток у сучасних умовах. Робота над проектом має велике значення для формування особистості дитини, зміцнення і розвитку дитячо-батьківських відносин. Ми, дорослі, педагоги і батьки повинні допомогти дітям зрозуміти значимість сім’ї, виховувати у дітей любов і повагу до членів сім’ї, прищеплювати почуття прихильності до сім’ї і дому. Розвивати у дітей навички дослідницької і творчої роботи спільно з вчителем і батьками.

 

Девіз проекту:  «Усе, що є найкраще у дитини:

Її талант, культура, доброта –

Від тата й мами йде, і від родини –

Незаперечна істина свята».

Мета проекту:

  • розширювати знання дітей про свою родину, її традиції;
  • сприяти гармонізації відносин між дітьми і батьками;
  • підвищувати педагогічну культуру батьків;
  • вчити самостійно знаходити інформацію та вміло представити її аудиторії;
  • розвивати пізнавальні здібності учнів, критичне мислення, навички спілкування в соціумі;
  • виховувати у дітей любов і повагу до членів родини, формувати вміння виявляти турботу про рідних і близьких людей, друзів і однолітків.

 

Завдання проекту:

  • з’ясувати сутність поняття «сім’я»;
  • залучити до проектної діяльності учнів класу і батьків;
  • виховувати повагу до історії своєї сім’ї;
  • збирати інформацію та будувати родовідне дерево;
  • ознайомитися з творами поетів, письменників, музикантів, художників про родину; прислів’ями і поговірками на цю тему;
  • спробувати свої можливості у написанні віршів, у зображенні малюнків про сім’ю;
  • провести опитування: «Чи знаєте ви реліквії своєї сім’ї?»;
  • провести проект «Щаслива родина – щаслива дитина».

 

Проблема.

  • Чи знають сучасні діти коріння своїх бабусь і дідусів, історію і традиції своєї сім’ї?
  • Які взаємовідносини в сім’ях учнів?

Відповіді на ці питання будуть отримані в ході реалізації проекту «Щаслива родина – щаслива дитина».

 

Обладнання і матеріали: виставка малюнків «Моя сім’я», сімейні реліквії; презентація проекту «Щаслива родина – щасливі діти», «Родовідне дерево кожної родини», прислів’я про родину, відношення між членами родини; вірші, пісні, українські костюми, українські вишиті рушники; святковий коровай, святково прикрашений зал.

Запрошено гостей – членів родини учнів класу, педагогів.

 

Характеристика проекту:

  • за предметною галуззю – міжпредметний;
  • за тривалістю – середньотривалий;
  • за характером контактів – учитель, учні 3 класу та їхні родини;
  • за основною діяльністю – виховний, практично-орієнтований;
  • за характером координації – з безпосередньою координацією;
  • за формою проведення – проект «Щаслива родина – щаслива дитина»;
  • за кількістю учасників – груповий (28 учнів, 7 груп);
  • об’єкт пізнання – родина.

 

Етапи реалізації проекту:

  • визначення теми та завдань;
  • формування проблемних питань;
  • створення необхідних умов для реалізації проекту;
  • об’єднання в групи для виконання поставлених завдань;
  • робота в творчих групах;
  • підготовка дітьми звіту про виконану роботу;
  • презентація матеріалів проекту.

 

Робота в групах:

І група«Творці» – створюють вірші про свою родину.

ІІ група«Художники» – малюють герб сім’ї, організовують виставку малюнків «Моя родина».

ІІІ група«Журналісти» – проводять інтерв’ю в родині, з’ясовують інформацію про дитячі роки батьків.

IV група«Фотографи» – організовують фотовиставки, аналізують сімейні подорожі й відпочинок.

V група«Дослідники» – створюють родовідне дерево.

VІ група«Колекціонери» – з’ясовують, які старовинні речі – сімейні реліквії є в родині, оформляють виставку цих речей.

VІІ група«Бібліографи» – установлюють важливі дати в житті близьких родичів, оформляють сімейний календар.

 

Підсумок роботи над проектом.

Під час роботи над проектом учні дізналися багато цікавих фактів про своє коріння, своїх бабусь і дідусів, історію і традиції своєї родини, про взаємовідносини в родинах, про професії, які обрали їхні батьки, після закінчення школи. А найбільше привернуло увагу те, що до початку ХХ століття сім’я складалася не із одного покоління. В ній були дідусі, бабусі, мами, тата, діти, внуки, правнуки. Жили дружно, один одному допомагали. Жили весело, старість поважали, молодих оберігали. Сім’ї були великі і міцні.

У рамках проекту «Щаслива родина – щаслива дитина» кожен учень презентував своє родинне дерево. Це справжні творчі шедеври учнівської фантазії.

І зробили висновок такий, що родовід є не тільки у знаменитих і правителів, а у кожного із нас. Робота на цьому не закінчена, наш рід продовжує жити і процвітати, а значить, треба буде постійно доповнювати родове дерево.

Творча робота над проектом відбувалася в урочний час. На уроках «Я у світі», «Основи здоров’я» діти інформували про традиції і звичаї своїх родин, розповідали про старовинні речі – сімейні реліквії родини; оформили виставку цих речей; оформили сімейний календар; «Літературне читання» стало трибуною для виступу юних літераторів, конкурсом на краще читання віршів, знання прислів’їв, приказок. На уроках образотворчого мистецтва малювали герб сім’ї, який являється оберегом для неї; організували виставку малюнків «Моя родина», разом з батьками створили фотовиставку; а на уроках музичного мистецтва вивчили пісні про родину, провели захист проекту «Щаслива родина – щаслива дитина». По завершенню проекту всі смакували короваєм.

Соціологічне опитування показало, що основа людського щастя – це дружна, любляча родина і діти. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
2172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку