ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК (Інтелектуальна гра з економічним змістом для учнів 11 класу)

Про матеріал

Громадянське виховання – поняття, яке має досить широкий спектр розуміння. Інакше кажучи, це саме той копіткий виховний процес, до якого ми, вчителі-предметники та класні керівники, вдаємося щодня, іноді не замислюючись, яку важливу справу здійснюємо для суспільства. Адже на практиці ми виховуємо не тільки відповідального, старанного, дисциплінованого учня, а, перш за все, різнобічно розвинуту особистість, справжню Людину, цивілізованого члена демократичного суспільства; майбутнього сім'янина, хорошого спеціаліста, фахівця своєї справи; дбайливого, економного господаря; свідомого патріота своєї держави; Цьому сприяє не тільки компетентнісний підход до своєї справи на уроці, а й кропітка робота у позакласний час: проведення конкурсів, інтелектуальних ігор, «Круглих столів», екскурсій і т.п.

Пропоную авторську розробку інтелектуальної гри з економічним змістом для учнів 11 класу «ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК», мета якої: сприяти формуванню економічних знань учнів та вміння застосовувати їх на практиці, розвитку логічного мислення, ерудиції, діловитості, почуття гумору та кмітливісті; підготовці старшокласників до самостійного дорослого життя.

Перегляд файлу

Громадянське виховання – поняття, яке має досить широкий спектр розуміння. Інакше кажучи, це саме той копіткий виховний процес, до якого ми,вчителі-предметники та класні керівники, вдаємося щодня, іноді не замислюючись, яку важливу справу здійснюємо для суспільства. Адже на практиці ми виховуємо не тільки відповідального, старанного, дисциплінованого учня, а, перш за все, різнобічно розвинуту особистість, справжню Людину, цивілізованого члена демократичного суспільства; майбутнього сім’янина, хорошого спеціаліста, фахівця своєї справи; дбайливого, економного господаря; свідомого патріота своєї держави; Цьому сприяє не тільки компетентнісний підход до своєї справи на уроці, а й кропітка робота у позакласний час: проведення конкурсів, інтелектуальних ігор, «Круглих столів», екскурсій і т.п.

Пропоную авторську розробку інтелектуальної гри з економічним змістом для учнів 11 класу «ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК», мета якої: сприяти формуванню економічних знань учнів та вміння застосовувати їх на практиці, розвитку логічного мислення, ерудиції, діловитості, почуття гумору та кмітливісті; підготовці старшокласників до самостійного дорослого життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК

(Інтелектуальна гра з економічним змістом для учнів 11 класу)

 

План проведення гри

  1. Слово ведучого: представлення команд та журі.
  2. Гейм I „ Далі, далі...”.
  3. Гейм II „ Замороки із діжки ”.
  4. Гейм III „Ти – мені, я – тобі ”.
  5. Конкурс капітанів.
  6. Гейм IV „Темна конячка ”.
  7. Гейм V „Гонка за лідером ”
  8. Оголошеня команди-переможниці.

 

Ведучий: Добрий день, шановні гості ! Сьогодні ми зібралися, щоб провести інтелектуальну гру з економічним змістом „Щасливий випадок”, яка має розширити наші економічні знання, сприяти підготовці старшокласників.до дорослого життя. Отож бо, граючи, вчімося бути економними, бережливими, заповзятливими!

На сцену запрошуються команди-учасниці гри! Привітаймо їх дружними оплесками!

(Команди піднімаються на сцену)

Познайомимося з гравцями! Команда 11А класу (капітан...).

Команда 11Б класу (капітан...).

Гра є гра, і як в кожній грі є переможці та переможені. І не суть важливо, кому сьогодні поталанить. Головне, щоб атмосфера доброзичливості, взаємопідтримки, гумору та креативності панувала  в цій залі. Хай щастить!

Оголошую перший гейм „ Далі, далі...”.

(Кожна команда відповідає на 15 запитань.Для відповіді дається не більше трьох секунд. За кожнуправильну відповідь команда одержує 1 бал)

Запитання для першої команди:

1. Наука, що вивчає монети. (Нумізматика)

2. Ціна за використання землі. (Рента)

3.Тип ринкової структури, для якої характерний значний контроль за

цінами. (Монполія)

4. Суб’єкти ринкового механізму, які забезпечують грощові операції.

(Банки)

5. Безготівковий розрахунок. (Розрахунок чеками)

управління, інакше кажучи...(Менеджментом)

7. Право фірми на виключне здійснення певного виду діяльності на певному ринку. (Ліцензія)

8. Зростання цін, у процесі чого відбувається знецінення грошей. (Інфляція)

9. Посередник на біржі, який виконує операції купівлі-продажу за дорученням  клієнта. (Брокер)

10. Доходи, які отримує власник акції. (Дивіденти)

11. Документ, що посвідчує якість товару. (Сертифікат)

12. Один з нецінових методів боротьби за споживача в умовах монополістичної конкуренції. (Реклама)

13. Обмін товару іншим. (Бартер)

14. Коли зявились паперові гроші в Європі ? (В середні віки)

15. Функція грошей, покладених в банк під процент. (Нагромадження)

 

Запитання для другої команди:

1. Грошове вираження вартості. (Ціна)

2. Європейська валюта. (Євро)

3. Ринок, для якого характерні омбежений контроль за цінами та нецінова конкуренція. (Олігополія)

4. Вивчення ринку, споживача, конкурентів, та реклама. (Маркетинг)

5. Боргове зобовязання. (Вексель)

6. Тип продукту, характерний для монополістичної конкуренції. (Диференційований)

7. Обовязкові платежі фізичних та юридичних осіб, які надходять в бюджет. (Податки)

8. Позика акціонерного товариства або органів державної влади. (Облігація)

9. Перевищення видатків над доходами. (Дефіцит)

10. Один із елементів захисту гривні. (Водяний знак)

11. Продукт, який починає свій шлях від сільського господарства до переробної промисловості і ціна якого контролюється державою. (Хліб)

12. Чим торгують на фондовій біржі ? (Акціями та облігаціями)

13. Економічний простір, у межах якого відбувається обмін товарами та послугами. (Ринок)

14. Доход власника землі землі. (Рента)

15. В скількох європейських країнах впроваджено євро? (в 19 країнах «єврозони» (Австрії, Бельгії, Німеччини, Греції, Ірландії, Іспанії, Італії, Кіпру, Латвії, Литви, Люксембургу, Мальти, Нідерландів, Португалії, Словаччини , Словенії, Фінляндії, Франції, Естонії).

 

Ведучий: Ну що, втомилися ? Поки журі підведе підсумки, пропоную прослухати гумористичну пісню („Ой там на торжку на базарі...”) у виконанні дуету...

 

 

Оголошується II гейм „Заморочки із діжки”

(Питання, на які та чи інша команда не має відповіді, переадресовується протилежній стороні, у разі відсутності відповіді в обох команд, переадресовується болільникам. (За правильну відповідь глядач одержує житон, який в кінці гри передає в рахунок команди, за яку вболіває.)

 Першу заморочку пропоную витягти із діжки капітану команди 11А класу.

1. Де і коли зявилися перші монети ? (В Китаї у ХІІ ст.до н. е.)

2. Чому вода та сіль, без яких необходиться жодна людина, дешеві, а золото, без якого можна обійтися, дороге ? (Висока ціна золота пояснюється його рідкістю, високими затратами праці та капіталу на видобуток і виробницвто, можливістю вигідно вкласти гроші)

3. Що означає вислів „прихована рука ринку” ? (Це значить, що в умовах ринкової економіки контроль здійснюють самі учасники ринку на основі реальних їх економічних інтересів)

4. В чому полягає відмінність між брокером і дилером? (Брокери виконують біржові операції за дорученням клієнта і за його кошти; дилери купують і продають за власні кошти. Доход мають від різниці між ціною продажу і ціною купівлі)

5. Яка різниця між акцією та облігацією? (Купивши акцію, ви стаєте співвласником акціонерного товариства, маєте право на дивіденти, на участь в управлінні акціонерним товариством. Ппридбаши облігацію, ви стаєте кредитором акціонерного товариства або держави, але ви не є  співвласником майна і не берете участі в управлінні. Отже, доход від облігацій нижчий.)

6. Звідки пішла назва „копійка”? (Копійка називається так через те,що первоначально на ній було зображено вершника зі списом (копьём))

7. Що станеться на товарному ринку з ціною на яйця, якщо збільшиться кількість курей-несушок і зменшаться доходи споживачів? (Ціна фактично не зміниться, бо збільшення кількості курей позитивно вплине на пропозицію, а зменшення доходів споживачів негативно вплине на попит. Тому цими чинниками відбувається компенсація дії один на одного)

8. Як вплине на ціну солодкого перцю збільшення ціни на баклажани? (Ціна на перець збільшиться, бо перець і баклажани – замінники у споживанні. Тому в разі збільшення ціни на баклажани споживачі почнуть віддавати перевагу солодкому перцю, що призведе до збільшення попиту на цей товар і відповідно до збільшення ціни)

(Підсумки конкурсу)

 

Ведучий: Переходимо до гейму „ Ти – мені, я – тобі. Кожна команда має прорекламувати товар чи послугу, запропоновані їй командою суперників.

На підготовку реклами відводиться 4 хв. При оцінюванні враховується фантазія, артистизм та почуття гумору.

Поки команди готуються, пропоную вашій увазі естрадний танець у виконанні танцювальної групи „ Шанс.

(Команди по черзі рекламують запропонований їм товар чи послугу, після чого надається слово журі.)

Ведучий: Наступний конкурс нашої гри – конкурс капітанів.

Умови конкурсу: запитання, поставлене капітану першої команди, за відсутності відповіді, переадресовується капітану-супернику. Якщо відповіді немає, допомагають вболівальники. Одержані ними жетони передаються капітану тієї команди, за яку вони вболівають.

Запитання капітану 11 А класу:

1. Чи погоджуєтесь Ви з твердженням: „Підвищення ціни долара в гривнях означає падіння гривні в доларах ” ? ( Так. Пропорція обміну національної валюти визначається попитом і пропозицією. Якщо український споживач в силу тих чи інших причин буде віддавати перевагу закордонним товарам, то тим самим зросте попит на долар,а це значить, що підвищиться його ціна, а ціна гривні, звісно, впаде.)

 

Запитання капітану 11Б класу:

1. Уявіть себе директором школи. Вам необхідно підвищити успішність учнів. На підставі якої управлінськоої теорії – класичної чи теорії людських взаємин – і чому саме цієї Ви б розробляли заходи і приймали рішення? (На основі теорії людських взаємин. В основі класичної теорії – стимулювання підвищенням заробітної плати. Теорія людських взаємин гласить: результат залежить від ставлення людини до своєї праці. Вона краще виконує свої обовязки, якщо в праці і через працю задовольняє свої потреби. Ефективність виробництва залежить від соціально-психологічного клімату в колективі.)

(Підведення підсумків конкурсу)

 

Ведучий: Нарешті ми підійшли до нашого таємничого гейму „Темна конячка”. (Ведучий інтригуючи представляє гостя. Команди відгадують, хто ж ця таємнича особа. Право проведення гейму передається „темній конячці”, яка задає кожній команді по одному питанню.)

(Підведення підсумків конкурсу)

 

Ведучий: Перш ніж перейти до нашого останнього, найцікавішого конкурсу,  пропоную послухати кілька гуморесок Павла Глазового у виконанні...

Отже, переходимо до останнього гейму „Гонка за лідером”. Він покаже кмітливість, здогадку наших конкурсантів та їх знання в області української мудрості. Яка з команд за 2 хв доповнить більшу кількість відомих нам всім українських приказок та прислів’їв, які в деякій мірі пов’язані із темою нашої розмови.

Завдання для команди-лідера

Продовжіть прислівя та приказки:

1. Щасливий не той, у кого багато грошей, а той ...(кому їх вистачає)

2. Один зберігає, другий ...  (промотає)

3. Ранні пташки росу п’ють, пізні пташки.... (слізки ллють)

4. Де старання, там і ... (надбання)

5. Терпіння і труд ... (все перетруть)

6. З чужої кишені легко ... (платити)

7. Дешева рибка – погана ...(юшка)

8. Біда помучить і мудрості ....(научить)

9.Добре ім’я краще за ... (багатство)

10. Курчат восени ... (лічать)

11. Хто рано підводиться, за тим і діло ...(водиться)

12.Гроші май, та про чорну годину ... (дбай)

13. При горі та в лиху годину пізнаєш ... (вірну людину)

14. Яка ціна – такий ... (товар)

15.Не відкладай на опісля те, ... (що можеш зробити сьогодні)

16. Скільки вовка не годуй ... (а він у ліс дивиться)

17. Його голова на вагу ... (золота)

 

Завдання для другої команди

1. Хочеш втратити друга – дай …(йому в борг гроші)

2. Без охоти – нема … (роботи)

3. Хто рано встає, тому й … (Бог дає)

4. Праця годує, а лінь … (марнує)

5. Вовка ноги … (годують)

6. Після бійки … (кулаками не махають)

7. Вирішуючи – не поспішай, а вирішивши … (не чекай)

8. Під лежачий камінь … (вода не тече)

9. Хочеш їсти калачі … (не сиди на печі)

10. Рано лягати, рано вставати, робить здоровим, в купівлі ... (багатим)

11. Що посієш, те й … (пожнеш)

12. Щоб що-небудь мати.ю треба … (добре працювати)

13. Спершу треба розсудити, а тоді вже … (щось робити)

14. Вовка боятись - … (в ліс не ходити)

15. Без труда … (нема плода)

16. Рука руку … (миє)

17. Не варта шкірка … (вичинки)

Ведучий: Слово надається журі.

(Нагородження команди-переможниці)

 

Ведучий: Дякую командам за участь у цікавій і пізнавальній грі. Дякую за їх ерудицію, фантазію, кмітливість, почуття гумору, за економічні та знання української народної творчості, а вам, шановні гості, спасибі за увагу і підтримку! Журі спасибі за справедливість і об’єктивність!

До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Kolodyazhna Valentyna
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку