"Ще раз про оцінювання в 5 класі НУШ"

Про матеріал
В статті йде мова про роздуми вчителя над проблемою формувального оцінювання та психологічного стану дитини під час адаптаційного періоду.
Перегляд файлу

Аліна Карпенко,

вчитель філії Володарське НВО «ЗОШ І-ІІ ст.-ДНЗ»

ОНЗ Красятицьке НВО «ЗОШ І-ІІІст.д/с»

Поліської селищної ради

Ще раз про оцінювання в 5 класі

Цікаво, хто придумав формувальне оцінювання? Все літо тривало обговорення оцінювання учнів 5 класу НУШ. Методисти обласних інститутів підвищення кваліфікації роз’яснювали, що таке формувальне оцінювання? Чи потрібно ставити оцінки учням? Скільки часу має тривати адаптаційний період учнів? Дехто вважає, що взагалі треба відмовитись від оцінок в усіх класах.

Я зрозуміла наступне, що саме слово «формувальне» - це про те, як формується дитина, просувається в навчальному матеріалі, як вона формується та зростає, наприклад, в історії та громадянській освіті. Тут вчитель не лише спостерігає, а й підкріплює, коригує, допомагає, тобто встановлює зворотній зв’язок.  Дбає, щоб якомога покращити освітній процес, досягти поставлених цілей.

Формувальне оцінювання для навчання здійснюється на кожному уроці, але це не поточне! І ось тут можна заплутатись. Відмінність полягає в тому, щоб допомогти учню усвідомити способи досягнення кращих результатів. Тобто, знайти потрібний шлях.

На сторінці НУШ наведене цікаве дослідження. Наприклад, учень виконує завдання й має очікування щодо позитивної оцінки. Якщо вона в результаті не збігається зі сподіваннями, дитина стресує. Коли очікування справджуються, виробляється дофамін, вона відчуває задоволення, але не ейфорію. Високе виділення дофаміну людина отримує, якщо ефект перевищує сподівання. Тоді вона хоче повернутися до цього різновиду діяльності, щоби знову досягти успіху.

І ось як виявилося учні 5 класу з перших уроків вересня хотіли, щоб їм виставляли оцінки в щоденники. Один учень оголосив: «Нарешті ми стали старшими і знання будуть оцінюватися 12 бальною системою». За моїми спостереженнями та опитуванням рівень стресу був мінімальний при переході в середню школу. Наші п’ятикласники – це нове, сучасне покоління дітей, яке знає як вирішити поставлені задачі запитавши в Googl. Але, якщо зник інтернет, відсутня електроенергія, то тут стрес стає реальною загрозою для психіки сучасного покоління. Що робити в цьому випадку?

docx
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку