Що таке минуле, сучасне і майбутнє

Про матеріал
навчати дітей давати визначення терміну «історія»; ознайомити учнів з поняттями «історик», «історична постать», «підручник з історії»; розвивати уміння читання історичних текстів та їх розуміння; виховувати в дітей зацікавленість та шанобливе ставлення до історії своїх пращурів
Перегляд файлу

 

 Урок 1. Тема: Що таке минуле, сучасне і майбутнє

 

Мета: навчати дітей давати визначення терміну «історія»; ознайомити учнів з поняттями «історик», «історична постать», «підручник з історії»; розвивати уміння читання історичних текстів та їх розуміння; виховувати в дітей зацікавленість та шанобливе ставлення до історії своїх пращурів

 

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

Обладнання: мультимедійна презентація «Історія - наука про минуле», підручник для 5 класу

 

Поняття та терміни: історія, історик, підручник з історії

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •        Пояснювати терміни: «історія», «історик», «історична постать»
  •        Розбиратися в структурі підручника
  •        Коментувати текст підручника під час читання і складати запитання до нього;
  •        Розповісти про 1-2-х українських істориків

 

План

  1. Значення слова «історія».
  2. Історія – наука про минуле людства.
  3. Історик – вчений, який знає найбільші секрети минулого.

 

 

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

 

II. Актуалізація опорних знань

Сьогодні, діти, ви розпочинаєте вивчення нового для вас предмета, який називається «історія». Предмет для вас новий, але слово, я сподіваюся, ви чули у своєму житті не раз. Скажіть, на яких уроках у початковій школі вам траплялося слово «історія»?

Діти відповідають.

 

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

 

1. Кожен урок буде ставити вам нові запитання, крок за кроком ми будемо розкривати цінність історії. Але найголовніше в цій науці те, що вона дозволяє побачити справи людини, зрозуміти, що ця людина собою являє.

Слово «історія» - багатозначне. Якщо зазирнемо у словник чи Інтернет, знайдемо кілька його пояснень.

         Історією називають події в минулому, оповідання чи розповідь про життя людини, пригоди та випадки, які траплялися з нею. Однак словом «історія» стали називати не тільки розповідь про минуле, а й саме минуле.

 Діти, складіть речення, яке розкаже нам вашу «міні-історію»

      Щоб не втратити спогади про важливі події, згодом люди розпочали записувати відомості про них. З часом кількість письмових розповідей про минуле поступово нагромаджувалась, збільшувалась й упорядковувалась. Згодом з них виникла окрема галузь людських знань  -  історична наука.

      Слово «історія» з грецької означає «дослідження», «повідомлення», «оповідь про події». Історію називають вчителькою життя. Історія не тільки цікава, але й одна з найскладніших наук. Давайте запишемо визначення терміну «історія».

Вивчати цю науку нам допоможе підручник, який лежить на ваших партах. Давайте ознайомимося з ним, зокрема розглянемо ілюстрації обкладинок та структурою книги.

 

2. Історія завжди була  наукою, яка вивчала життя і діяльність людей у минулому. Зверніть увагу на перше слово. Наука — це те, що дає нам знання, досвід, повчає. Математика вивчає числа і те, як з ними працювати. Біологія вчить, все, що пов'язано з рослинним і тваринним світом. Науки бувають різними. Що ж виокремлює історію з-поміж інших наук?

Робота зі схемою

За допомогою учнів учитель складає схему.

Історія

Пов'язана з людьми

Вивчає минуле

Вивчає діяльність людей

 Що дає людині історія? Діти думають: Вона відповідає на такі запитання:

 Де? Коли? Як жили? Що робили люди?  Як діяли?

Давайте запишемо в зошити  схему та основні запитання, які постають у процесі пізнання історії.

Хвилинка відпочинку.  «Раптовий дощ»

  • Піднімається вітер (потираємо руки).
  • Падають перші краплини дощу(клацаємо пальцями).
  • Почалася справжня злива (плескаємо долонями по стегнах).
  • Злива перетворюється на бурю(тупцюємо).
  • Закінчується дощ, падають останні краплі(клацаємо пальцями).
  • Шумить тільки вітер(потираємо долонями).
  • Дощ скінчився. Сонце!(усі разом піднімають руки вгору)

 

3.Історик – вчений, який знає найбільші секрети минулого.

Що, де і коли відбулося — головні питання, які перед нами ставить сива давнина. Чому так сталося, що відбулося після цього? Питання можуть бути найрізноманітніші, відповіді ж на них інколи доводиться шукати роками і десятиліттями. А на деякі питання людство не може відповісти вже тисячі років.

Шукачами відповідей на запитання історії є люди, які все життя присвячують цій нелегкій, але дуже цікавій справі. Такими людьми є вчені-історики.

Першою людиною у світі, яка присвятила своє життя пізнанню таємниць минулого був давньогрецький учений Геродот, його називають «батьком історії»

Робота з підручником (читаємо абзац параграфу 1).

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань

Бесіда
1. Що означає слово «історія»?

2. Кого з істориків ви знаєте?

 

Гра «Оплески»

Учитель називає поняття, терміни, прізвища. Якщо поняття або термін використовували на уроці, підтвердьте це оплесками, якщо ні — мовчанням.

  • Історія — наука
  • Село
  • Математика
  • М. Грушевський
  • Корівка Мілка
  • Визначні постаті.

 

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати §1

2. Вивчити терміни та поняття

 


 

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
12 жовтня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку