1. Сутність маркетингової політики комунікацій.2. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій. Література: Закон України «Про рекламу» від 03.07.1996 р. № 270/966-ВР, р. І ст. 1, р. ІІ ст. 8, 13-18. Балабанова Л. В. Маркетинг: Підручник. – 2-ге вид., перероб. І доп. – К.: Знання-Прес, 2004. – ч. 3,р. 11, с. 413-451. Петруня Ю.Є. Маркетинг: Навч. посіб. – К.: Знання, 2007. – р. 8, с. 219-233, р. 9, с. 241-251. Гаркавенко С. С. Маркетинг: Підручник для вузів. – К.: Лібра, 1998 р. – р.7, с. 310-341. План заняття
Маркетингова політика комунікацій - це комплекс заходів, яким користується підприємство для інформування, переконання чи нагадування споживачам про свої товари чи послуги. Комплекс маркетингових комунікацій — система заходів інформаційної діяльності, спрямована на те, щоб переконати споживача шукати і купувати продукцію фірми та стимулювати його купівельну активність.
Визначення завдань комплексу маркетинових комунікацій. Такими завданнями можуть бути: привернення уваги споживачів, формування їхніх знань про товари чи послуги підприємства, переконань щодо цінності таких товарів. Для визначення завдань маркетингової комунікації потрібно:дослідження ринкузнання стратегій збутудослідження товарудослідження каналів маркетингової комунікаціїдослідження системи розподілу
Визначення цільової аудиторії та отримання бажаної зворотньої реакціїЦільова аудиторія комплексу маркетингових комунікацій підприємства - це нинішні та потенційні покупці його товару чи послуги, тобто ті особи, які користуватимуться ними чи впливатимуть на прийняття рішень щодо їх придбання. Основні проблеми:що саме сказати?як саме це сказати?коли і скільки раз сказати?
Вибір форми звернення та засобів поширення інформації{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Засоби Переваги. Недоліки. Реклама. Охоплення великих кількостей споживачів. Здатність до формування споживчої поведінки, Полегшення процесу продажу. Досить висока вартість. Брак гнучкості, трудності організації зворотного зв’язку. Обмежена можливість укладення угод. Особистий продаж. Переконливий характер. Висока інформативність. Можливість укладення угод. Тривалість контактів. Висока вартість. Пропаганда. Довірчий характер. Висока інформативність споживачів. Складність налагодження контактів із ЗМІ. Низький рівень контролю за публікаціями. Стимулювання продажу. Ефективний засіб швидкої зміни поведінки споживачів. Гнучкість, тривалість, інформативність. Легко дублюється конкурентами. Досягається лише короткостроковий ефект. Може погіршити імідж торгової марки. Досить значна вартість. Прямий маркетингІндивідуалізація зв’язків зі споживачем. Вимірюваність результатів. Тривалість контактів. Низька ймовірність отримання вірогідних відповідей від споживачів.
Формування бюджету{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/п. Неаналітичні методи. Аналітичні методи1 Залишковий метод. Метод визначення бюджету „виходячи з цілей і завдань"2 Метод приросту. Метод визначення бюджету на основі планування витрат3 Метод паритету з конкурентами4 Метод процента від обсягу продажів
Формування каналів зворотнього зв’язку. Мета етапу - організація надходження інформації про міру досягнення комплексом належних цілей, виконання завдань комунікації. Така інформація уможливлює своєчасне внесення відповідних корективів, що підвищує ефективність комплексу маркетингових комунікацій підприємства.
Домашнє завдання. Скласти опорний конспект: Тема: Маркетингова політика комунікацій. Стимулювання збуту: сутність та особливості. Пропаганда як складова частина формування громадської думки. Рекомендована література:1. Балабанова Л. В. Маркетинг: Підручник. – 2-ге вид., перероб. І доп. – К.: Знання-Прес, 2004. – ч. 3,р. 11, с. 451-456.2. Петруня Ю.Є. Маркетинг: Навч. посіб. – К.: Знання, 2007. – р. 9, с. 251-259.3. Гаркавенко С. С. Маркетинг: Підручник для вузів. – К.: Лібра, 1998 р. – р.7, с. 310-341. 2. Підготувати письмові відповіді на запитання маркетингової ситуації (компанія Benetton).