Класного керівника 9 класу
Решнівецького НВК
Вишку Л.І.
І. Ціннісне ставлення до себе
Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.
Ціннісне ставлення до свого фізичного "Я"— це вміння особистості оцінювати свою зовнішність, тілобудову, поставу, розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного навантаження, вольові риси, статеву належність, гігієнічні навички, корисні звички, стан свого здоров'я та турбуватися про безпеку власної життєдіяльності, вести здоровий спосіб життя, активно відпочивати.
Ціннісне ставлення до свого психічного "Я"передбачає вихованість у дітей та учнівської молоді культури пізнання власного внутрішнього світу — думок, переживань, станів, намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень. Важливо навчити зростаючу особистість сприймати себе такою, якою вона є, знати свої позитивні і негативні якості, сприяти формуванню у неї реалістичної Я-концепції, готовності та здатності до самовдосконалення, конструктивної самокритичності.
Ціннісне ставлення до свого соціального "Я" виявляється у таких ознаках: здатності орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей; позиції активного суб’єкта громадянського суспільства, який може і має впливати на долю країни.
Виховні досягнення
Усвідомлення основних засад "Я-концепції" особистості:
- усвідомлення основних засад Я-образу, Я-концепції особистості;
- формування основ самопізнання, самооцінки;
- формування позитивного само ставлення до дотримання норм етикету;
- конструктивний підхід до вирішення різних життєвих ситуацій;
- конструктивне вирішення життєвих проблем;
- готовність працювати над собою і своїми моральними якостями.
ІІ. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей
Ціннісне ставлення до людей проявляється у моральній активності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. Показник моральної вихованості особистості — це єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції. Це досягається завдяки виконанню положень Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності; Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства
Морально-етичне виховання передбачає оволодіння нормами і правилами моральної поведінки, формування почуттів і переконань, умінь та навичок, тобто спрямоване на формування моральної зрілості особистості.
Завданням є сприяння усвідомлення учнями загальнолюдської і народної моралі, готовності жити й діяти за принципами
гуманізму.
Виховні досягнення
Усвідомлення цінностей соціального спілкування:
- формування культури поведінки вдома, в школі, в громадських місцях;
- усвідомлення себе членом колективу;
- виявляти толерантність, ввічливість, повагу до оточуючих;
- формування уміння і навичок подолання конфліктів;
- соціальна шкода агресії і насильства;
- культура відпочинку, спілкування на відстані
ІІІ. Ціннісне ставлення до праці
Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості.
Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності. Високий рівень її розвитку передбачає оволодіння особистістю загальними основами наукової організації праці, вмінням ставити мету, планувати її досягнення, організовувати своє робоче місце, раціонально розподіляти сили і засоби досягнення бажаного результату, аналізувати процес і наслідки власних трудових зусиль, вносити необхідні корективи.
Виховні досягнення
Сформованість потреби в праці:
- уявлення про значущість усіх видів праці;
- уміння виконувати певні трудові дії, планувати, регулювати й контролювати трудову діяльність;
- навички самообслуговування, ведення домашнього господарства;
- вміння доводити справу до логічного завершення;
- уявлення про сучасний світ професій.
ІV. Ціннісне ставлення до природи
Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини, самоцінності природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві. Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку.
Виховні досягнення
Усвідомлення себе як невід'ємної частини природи, взаємозалежності людини та природи, взаємозв'язок стану довкілля та здоров'я людей:
- вичерпності природних ресурсів;
- природи як еталонної цінності;
- активної життєвої позиції щодо оздоровлення довкілля;
- ціннісне ставлення до природи;
- усвідомлення своєї відповідальності за домашніх улюбленців;
- розуміння явищ природи, знання народних прикмет;
- бережливе ставлення до природи;
- усвідомлення взаємозв’язку власного здоров’я зі станом екології.
V. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.
Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів — здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.
Виховні досягнення
Сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності:
Розуміння ролі мистецтва як основи морально-духовного розвитку особистості:
VI. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави проявляється у патріотизмі, національній самосвідомості,правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. Це досягається завдяки виконанню положень Національної доктрини розвитку освіти (Затверджена Указом Президента України
від 17.04.2002 р. № 347/2002), Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства.
Розвинена правова свідомість виявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов’язків, свідомому
ставленні до законів та державної влади. Політична культура — це політична компетентність (наявність знань про
типи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури й регламенти суспільної взаємодії, виборчу
систему), а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність
брати активну участь в ухваленні політичних рішень
Це процес формування громадянськості як риси особистості, яка характеризується усвідомленням нею своїх прав
і обов`язків у ставленні до держави, народу, законів, норм життя, турботою про благополуччя своєї країни,
збереження людської цивілізації, конкретними діями відповідно до власних переконань і цінностей. Це формування
світоглядної свідомості і ціннісних орієнтацій молоді, передача їй соціального досвіду, надбання попередніх поколінь.
Виховні досягнення
Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини:
Основні орієнтири виховання |
№ з/п |
Назва заходу |
Дата |
Примітка |
І. Ціннісне ставлення до себе
|
|
|
|
|
ІІ. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
|
|
|
|
ІІІ. Ціннісне ставлення до праці
|
|
|
|
|
ІV. Ціннісне ставлення до природи
|
|
|
|
|
V. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
|
|
|
|
|
VI. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
|
|
|
|
VIІ. Загальношкільні виховні заходи |
|
|
|
|
VIІІ. Робота з батьками |
|
|
|
|
IX. Індивідуальна робота з дітьми |
|
|
|
|
Основні орієнтири виховання |
№ з/п |
Назва заходу |
Дата |
Примітка |
І. Ціннісне ставлення до себе
|
|
|
|
|
ІІ. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
|
|
|
|
ІІІ. Ціннісне ставлення до праці
|
|
|
|
|
ІV. Ціннісне ставлення до природи
|
|
|
|
|
V. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
|
|
|
|
|
VI. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
|
|
|
|
VIІ. Загальношкільні виховні заходи |
|
|
|
|
VIІІ. Робота з батьками |
|
|
|
|
IX. Індивідуальна робота з дітьми |
|
|
|
|
Основні орієнтири виховання |
№ з/п |
Назва заходу |
Дата |
Примітка |
І. Ціннісне ставлення до себе
|
|
|
|
|
ІІ. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
|
|
|
|
ІІІ. Ціннісне ставлення до праці
|
|
|
|
|
ІV. Ціннісне ставлення до природи
|
|
|
|
|
V. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
|
|
|
|
|
VI. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
|
|
|
|
VIІ. Загальношкільні виховні заходи |
|
|
|
|
VIІІ. Робота з батьками |
|
|
|
|
IX. Індивідуальна робота з дітьми |
|
|
|
|
Основні орієнтири виховання |
№ з/п |
Назва заходу |
Дата |
Примітка |
І. Ціннісне ставлення до себе
|
|
|
|
|
ІІ. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
|
|
|
|
ІІІ. Ціннісне ставлення до праці
|
|
|
|
|
ІV. Ціннісне ставлення до природи
|
|
|
|
|
V. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
|
|
|
|
|
VI. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
|
|
|
|
VIІ. Загальношкільні виховні заходи |
|
|
|
|
VIІІ. Робота з батьками |
|
|
|
|
IX. Індивідуальна робота з дітьми |
|
|
|
|