Семестрова контрольна з української літератури у 8 класі за ІІ семестр передбачає перевірку знань учнів, отриманих у процесі вивчення програмових творів, передбачених чинною програмою, та відомостей із теорії літератури.
Семестрова контрольна робота № 2 з української літератури у 8 класі
Національна драма. З української прози. Український гумор
Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь. По 0,5 бала
1. Яку назву мав перший варіант п’єси «Сто тисяч»?
А «Гроші»
Б «Авантюра»
В «Шахрай»
Г «Калитка»
2. З якою сільськогосподарською худобою порівнюється неволя народу. Коцюбинського «Дорогою ціною»??
А волом
Б туром
В конем
Г биком.
3. Кому належить фраза: «Коцюбинський розширив обрій української повісті»?
А І. Франку
Б Лесі Українці
В І. Карпенку-Карому
Г О. Кобилянській
4. У чому полягав моральний урок дідів з оповідання О. Довженка «Ніч перед боєм» для молодих бійців?
А Вони попалили всі човни й зірвали ворогові переправу
Б Вони перевернули човни й загинули разом із ворогами
В Діди зробили засідку й побили багато ворогів
Г Діди мужньо витримали знущання ворогів і не видали партизанів
5. Кого діди Платон і Савка ставили за приклад бійцям, що відступали?
А Кармалюка
Б Гонту, Залізняка
В своїх синів
Г самих себе
6. Який епізод є кульмінацією у творі Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути»?
А Поєдинок на шпагах Юлька та Славка
Б Суд над Славком
В Привід хлопця, який назвався Беркутою, до дитячої кімнати міліції
Г Запізнення Славка на театральну виставу до Лілі
7. Хто вірив у невинуватість Славка?
А тренер, Лілі
Б Стефко та Юлько
В класний керівник і директор школи
Г інспектор дитячої кімнати міліції, Надія Григорівна
8. Чим пишався кінь Шептало з оповідання В. Дрозда?
А Своєю силою, красою, незвичайністю
Б Тим, що він був чемпіоном з бігу
В Своїми предками − цирковими кіньми
Г Тим, що його любив конюх і підгодовував смачненьким
9. Чого найбільше кінь Шептало не любив?
А Їздити на базар і крутити колесо
Б Ходити з усіма кіньми на водопій
В Возити важкі вантажі − дрова, цеглу
Г Битися, штовхатися біля кормушки
10. Хто був учителем дракона Грицька із повісті-казки Ю. Винничука?
А Сам князь
Б Пустельник
В Князівна Настасія
Г Таємний радник князя Антось
11. Чого не робив Федько з повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» для закоханого Вітьки?
А Складав серенаду
Б Давав списувати домашні завдання
В Написав вірша до газети
Г Добував гроші для кіно
12. Правильними є всі твердження, ОКРІМ
А Слова пустельника «Усе в природі має своє призначення» адресовані дракону (за твором Юрія Винничука «Місце для дракона»).
Б Розповідь у творі Юрія Винничука «Місце для дракона» ведеться від першої особи.
В Твір Валентина Чемериса «Вітька + Галька, або Повість про перше кохання» складається з двох частин.
Г Твір Юрія Винничука «Місце для дракона» за жанром – повість-казка.
Завдання 13-15 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. По 1 балу
13. Установіть відповідність між центральною проблемою та твором і автором.
1 Людина в суспільстві, її знеосіблення А «Дорогою ціною» М. Коцюбинського
2 Добро і зло, доцільність самопожертви Б «Білий кінь Шептало» В. Дрозда
3 Воля людини та можливості її здобуття В «Ніч перед боєм» О. Довженка
4 Патріотизм та героїзм при захисті рідної землі Г «Місце для дракона» Ю. Винничука
5 Дорослішання, роль батьків у вихованні дітей Ґ «Сто тисяч» І. Карпенка-Карого
Д «Шпага Славка Беркути» Н. Бічуї
14. Установіть відповідність між літературними героями та їхніми характеристиками.
1 «Який із нього єретик? Молоде ще, зелене» А Шептало («Білий кінь Шептало»)
2 «Серед усіх робіт він найбільше Б Пустельник («Місце для дракона»)
недолюблював крутити привід і їздити до міста»
3 «Але навіть він своїм приземленим В Грицько («Місце для дракона»)
розумом тямкує тимчасовість своєї
влади над Шепталом»
4 «Держава спала. Я мусив її розбудити, Г Настуня («Місце для дракона»)
поки був дракон, я мав сенс життя»
Ґ Степан («Білий кінь Шептало»)
15. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем літературного твору.
1 «Та й я ж цілісінький тиждень на ногах А Остап («Дорогою ціною»)
і роблю не покладаючи рук»
2 «Хай воно згорить без вогню й диму… Б Параска( «Сто тисяч»)
Втечу… Піду за Дунай, може, там люди не пособачились…»
3 «Далі прокинулась і чую, що все мені противне, В Соломія («Дорогою ціною»)
все гидке: і чоловік, і панщина, й життя моє
безщасне… Пропадай воно все пропадом…
Піду і я світ за очі»
4 «Дівка красива, здорова, зна всі порядки, Г Герасим («Сто тисяч»)
коло птиці, коло свиней, коло корів –
одне слово, хазяйка біля всього»
Ґ Мотря («Сто тисяч»)
Завдання 16-18 мають на меті встановлення рівня знань з теорії літератури. Передбачають доповнення визначення та встановлення відповідності. По 1 балу
16. … характеризується насамперед тим, що водночас трагічно і комічно вияскравлює одні й ті самі явища, при цьому трагічне і комічне взаємно посилюються, а співчуття автора до одного персонажа суперечить співчуттю до іншого.
17. Епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням, називається …
18. Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом.
1 Порівняння А «Неприємна, знайома млявість –
провісниця всіляких прикростей –
закрадалася в груди».
2 Метафора Б «…маленький чоловічок, навіть не білий,
а якийсь землисто-сірий,
з брудними, корявими ручиськами».
3 Епітет В «Думки перестрибують, ніби плуг на розворотах,
спокійні й приємні, як літній вечір після роботи».
4 Звертання Г «Хлопчак наблизився до загорожі і
хвацько стрельнув батогом…»
Ґ «Дядьку Степане! Казав завфермою,
щоб ви до привода конячину прислали».