Мета семінару:
застосовуючи сучасні інноваційно - педагогічні технології створити ефективну систему навчання для дітей.
Завдання семінару
Однією з провідних тенденцій удосконалення системи освіти в останні роки є посилення уваги до питань не тільки формування міцних знань, умінь і навичок, а й до умов їхнього особистісного розвитку.
Розв`язання цих актуальних проблем можливе лише на основі широкого впровадження нових педагогічних технологій, спрямованих на всебічний розвиток дитини. Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам`яті, уваги, образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Показником того, наскільки вчитель здатен нетрадиційно, по-новому вирішувати актуальні проблеми, що стоять перед сучасною школою, є його готовність до інновацій.
На думку психологів, застосування сучасних інноваційно-педагогічних технологій дозволяє створити ефективну систему навчання дітей, яка:
- сприяє активізації пізнавальної діяльності;
- мотивації до навчання;
- високій результативності;
- забезпечує психологічний комфорт;
- розвиває креативне та критичне мислення;
- забезпечує вільний вибір;
- сприяє індивідуалізації навчальної діяльності;
- створює ситуацію успіху.
Сенс нашого семінару полягає не тільки у виробленні стратегій щодо створення умов до навчання, виховання і розвитку дитини, а й у взаємному професійному збагаченні педагогів і психологів, побудові корисного і важливого для педагогів процесу самоаналізу і саморозвитку. Однією з цікавих форм роботи є психологічні ігри, які надають можливість глибоко усвідомити власні потреби, бажання, можливості щодо самореалізації та само актуалізації особистості. Тому пропонуємо вам прийняти участь у запропонованій нами вправі.
ВПРАВА «Емоції у порівнянні»
Успіх впровадження освітніх технологій залежить від багатьох факторів. Але найбільш вагомим є психологічна готовність, здатність педагогічних працівників до інновацій. Дитячий психолог С. Ройз вважає, що внутрішній світ вчителя має бути глибоким, живим, емоційним, адже саме цей світ він ретранслює на учнів. Педагог має бути авторитетним, але не авторитарним. Потрібно реагувати на зміни у світі. Однак щоб змінитися, слід бути адаптивним та стресостійким. Зараз стало модним вживати слово резистентність (життєстійкість), яка полягає в здатності відновлюватися після кризи. Це дуже важлива навичка, яка допомагає конструювати в дітей здорову модель поведінки, адже зараз ми постійно перебуваємо у стані кризи, що потребує самовідновлення. Тому дуже актуальною для вчителів є життєстійкість, оскільки ця професія пов’язана з високим рівнем психологічного вигорання.
Методика
Пропонована методика дає детальну картину емоційного вигорання. Ми застосували цю методику в нашому дослідженні, оскільки вона показує, якою мірою особистість має негативне самопочуття.
Наступна методика (124) Опитувальник «Самооцінка стійкості до стресу». Методика дає можливість визначити рівень стресостійкості особистості. Стресостійкість характеризує сукупність особистісних якостей людини, що дозволяє переборювати значні інтелектуальні, вольові й емоційні навантаження, обумовлені професійною діяльністю в умовах змін. Вона виступає умінням ефективно працювати в напруженому ритмі, розв’язувати одночасно декілька завдань у обмежених часових проміжках, оперативно та розумно організувати процес їх виконання.
Наступна методика (170) «Психологічна безпека освітнього середовища». Дана методика дає змогу оцінити рівень психологічної захищеності в освітньому середовищі для вчителів. Ось результати
Наступна методика (209) «Шкала самооцінки інновативних якостей особистості». Дана методика дозволяє отримати первинну інформацію про готовність особистості до ухвалення інновацій та виявити їх мотивацію участі. Ось результати.
Вправа «Калоші щастя»
(Учасникам пропонується по черзі взувати «калоші щастя » (ігровий елемент, звичайні гумові калоші великого розміру з веселим дизайном), витягти з мішечка одну з ситуацій та знайти в ній позитивні сторони. Інші учасники можуть допомагати, пропонуючи свої варіанти)