Семінар для педагогів

Про матеріал
Семінар для вчителів "Психологічні аспекти упровадження нових освітніх технологій. Збереження психічного здоров'я"
Перегляд файлу
  •          Доброго дня шановні колеги ! В цей гарний осінній день ми проводимо психологічний семінар на тему:

 

Мета семінару:

 

застосовуючи сучасні інноваційно - педагогічні технології створити ефективну систему навчання для дітей.

 

Завдання семінару

 

  •         Підвищити рівень творчості педагогів,прагнення до пошукової дослідницької роботи.
  •         Забезпечення психологічного супроводу інноваційної педагогічної діяльності.
  •         Здійснити аналіз емоційно-психологічної сфери.
  •         Ознайомлення із результатами психологічних  діагностик

 

 

      Однією з провідних тенденцій удосконалення системи освіти в останні роки є посилення уваги до питань не тільки формування міцних знань, умінь і навичок, а й до умов їхнього особистісного розвитку.

 

      Розв`язання цих актуальних проблем можливе лише на основі широкого впровадження нових педагогічних технологій, спрямованих на всебічний розвиток дитини. Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам`яті, уваги, образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Показником того, наскільки вчитель здатен нетрадиційно, по-новому вирішувати актуальні проблеми, що стоять перед сучасною школою, є його готовність до інновацій.

 

   

 

 

 

  •        

 

 

 

 

 

  •          Ми визначили яким має бути сучасний вчитель . А тепер , як ви, сучасні вчителі , уявляєте сучасного учня ???

 

 

 

 

 

 

 

    На думку психологів, застосування сучасних інноваційно-педагогічних технологій дозволяє створити ефективну систему навчання дітей, яка:

- сприяє активізації пізнавальної діяльності;

- мотивації до навчання;

- високій результативності;

- забезпечує психологічний комфорт;

- розвиває  креативне та критичне мислення;

- забезпечує вільний вибір;

- сприяє індивідуалізації навчальної діяльності;

- створює ситуацію успіху.

 

 

 

 

 

 

   Сенс нашого семінару полягає не тільки у виробленні стратегій щодо створення умов до навчання, виховання і розвитку дитини, а й у взаємному професійному збагаченні педагогів і психологів, побудові корисного і важливого для педагогів процесу самоаналізу і саморозвитку. Однією з цікавих форм роботи  є  психологічні ігри, які надають можливість глибоко усвідомити власні потреби, бажання, можливості щодо самореалізації та само актуалізації особистості. Тому пропонуємо вам прийняти участь у запропонованій нами вправі.

 

ВПРАВА «Емоції у порівнянні»

  •         Обираєте на метафоричних картках тваринку і називаєте свою спільну рису характеру з вибраною тваринкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

  Успіх впровадження освітніх технологій залежить від багатьох факторів. Але найбільш вагомим є психологічна готовність, здатність  педагогічних працівників до інновацій. Дитячий психолог С. Ройз вважає, що внутрішній світ вчителя має бути глибоким, живим, емоційним, адже саме цей світ він ретранслює на учнів. Педагог має бути авторитетним, але не авторитарним. Потрібно реагувати на зміни у світі. Однак щоб змінитися, слід бути адаптивним та стресостійким. Зараз стало модним вживати слово резистентність (життєстійкість), яка полягає в здатності відновлюватися після кризи. Це дуже важлива навичка, яка допомагає конструювати в дітей здорову модель поведінки, адже зараз ми постійно перебуваємо у стані кризи, що потребує самовідновлення. Тому дуже актуальною для вчителів є життєстійкість, оскільки ця професія пов’язана з високим рівнем психологічного вигорання.

 

Методика

  •         Ви всі пройшли психологічне діагностування по 4 методиках. Результати кожного респондента ми можемо надати індивідуально, а зараз ми покажемо тільки загальні результати. Розпочнемо із першої методики (63) «Діагностика рівня емоційного вигорання». Дана методика дає змогу визначити домінуючі симптоми вигорання як негативного емоційного самопочуття особистості. Дуже важливо відмітити до якої фази формування вигорання відносять домінуючі симптоми та в якій фазі їх найбільша кількість. Отже, кожну фазу ми представимо в окремій діаграмі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропонована методика дає детальну картину емоційного вигорання. Ми застосували цю методику в нашому дослідженні, оскільки вона показує, якою мірою особистість має негативне самопочуття.

 

Наступна методика (124) Опитувальник «Самооцінка стійкості до стресу». Методика дає можливість визначити рівень стресостійкості особистості. Стресостійкість характеризує  сукупність особистісних якостей людини, що дозволяє  переборювати значні інтелектуальні, вольові й емоційні навантаження, обумовлені професійною діяльністю в умовах змін. Вона виступає умінням ефективно працювати в напруженому ритмі, розв’язувати одночасно декілька завдань у обмежених часових проміжках, оперативно та розумно організувати процес їх виконання.

 

 

 

 

 

Наступна методика (170) «Психологічна безпека освітнього середовища». Дана методика дає змогу оцінити рівень психологічної захищеності в освітньому середовищі для вчителів. Ось результати

 

 

 

 

 

 

Наступна методика (209) «Шкала самооцінки інновативних якостей особистості». Дана методика дозволяє отримати первинну інформацію про готовність особистості до ухвалення інновацій та виявити їх мотивацію участі. Ось результати.

 

 

 

 

 

Вправа «Калоші щастя»

 

 

  •         Ми хочемо запропонувати вам пограти у гру, яка називається «Калоші щастя». У Андерсена є казка з назвою «Калоші щастя». У цій казці феї подарували на день народження калоші щастя, які вона вирішила віддати людям, щоб ті стали щасливішими. Людина , яка одягала ці калоші, ставала щасливішою людиною. Калоші виконували всі її бажання. Отже, ми пропоную вам взяти ці калоші і стати щасливою людиною. Також ми будемо розглядати різні ситуації, а ваше завдання – надівши ці калоші, знайти в ситуації позитивні сторони. Іншими словами, подивіться на ситуацію очима щасливої людини – оптиміста.

(Учасникам пропонується по черзі взувати «калоші щастя » (ігровий елемент, звичайні гумові калоші великого розміру з веселим дизайном), витягти з мішечка одну з ситуацій та знайти в ній позитивні сторони. Інші учасники можуть допомагати, пропонуючи свої варіанти)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 грудня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку