Тема: Моє ментальне здоров’я . Ти як?
«Ваше ментальне здоров'я - це пріоритет.
Ваша турбота про себе – необхідність."
"Коли ви даруєте радість іншим людям,
ви отримуєте більше радості у відповідь."
Мета:
Обладнання: лист А1,папір А4, маркери кольорові, паперові стікери у вигляді «сердечок» та «фани»-завдання, комп’ютер та телевізор, колонка, повітряні кульки, повітряний пластилін та картон під нього, коробка цукерок з побажаннями.
Хід заняття
І. Привітання
Психолог. Доброго дня, рада бачити вас. Сьогодні у нас з вами заняття для розвитку стресостійкості та загального самопочуття. Цілих 5 років ви провели разом у стінах нашої гімназії. Багато було веселих, гарних моментів, ну і без сумних та негативних емоцій не обійшлося. Особливо в світлі останніх подій.
Тому сьогоднішнє заняття ми присвятимо нашому ментальному здоров’ю та емоціям, які ми проживаємо зараз.
1. Вправа «Посмішка»
Мета: створення позитивного настрою.
Посмішка
Ах, посмішка — не так уже й багато…
Подумаєш, всміхнувся, та й усе.
А в когось на душі від цього свято,
Когось вона до сонечка несе.
Підносить вгору, до вершин, високо…
Лиш посмішка, а творить чудеса.
То ж поміча її не тільки око,
Але й душа. І квітне скрізь краса.
А на душі стає і затишно, й спокійно,
Вона несе і щирість, й доброту.
І виростає радість вже подвійно,
Як хтось дарує посмішку просту.
То ж не скупіться, усміхніться щиро.
Нехай вона, як маківка цвіте.
І буде більше радості і миру —
Усім проблемам рішення просте.
Учасники по колу передають один одному усмішку, називаючи ім`я товариша.
2. Прийняття правил роботи в групі.
Психолог: Давайте зараз визначимось та напишемо на дошці 5-6 правил сьогоднішнього заняття.
Діти пропонують правила: «піднята рука», «говоримо по-черзі» і т.і.
3. Обговорення емоцій та почуттів.
Вправа «Ти , як?»
Мета: практична вправа для зняття емоційної напруги.
Хід вправи: психолог показує учням плакат з написом «Ти як?» . Кожній дитині роздається паперове сердечко, на якому дитина пише одним словом або малює свій внутрішній стан – відповідь на питання «Ти, як?»
Психолог. Така цікава фраза «Ти як?» . Діти, а подумайте , як ви почуваєте себе зараз? Які ваші почуття? За бажанням, розповісти про свій малюнок або напис на сердечку.
ІІ Основна частина
1. Інформація про ментальне здоров’я.
Ми з вами вже обговорювали, що таке ментальне здоров’я і як важливо про нього дбати. Нагадаємо, що ж таке ментальне здоров’я.
Ментальне здоров’я – це стан благополуччя, у якому людина може реалізувати власний потенціал, долати життєві стреси, продуктивно й плідно працювати та робити внесок у життя своєї спільноти.
Ментальне здоров’я дасть нам сили не просто подолати важкий період життя, але й пройти його з користю для себе.
Якщо, ви відчуваєте тривогу або погане самопочуття тоді вам допоможе наступна техніка.
2. Техніка «Обійми метелика»
Мета: зменшити стрес, тривогу та підсилити позитивні відчуття.
Хід виконання: перехрестіть руки на грудях так, щоб середні пальці кожної руки знаходилися відразу під ключицею, а долоні накривали місце між ключицями, плечима та груддю.
Під час виконання вправи ваші очі можуть бути або заплющені, або радимо спрямувати погляд на кінчик носа. Поперемінно поплескуйте себе руками. Дозвольте рухам бути вільними, уявіть, що це тріпочуть крила метелика. Дихайте повільно і глибоко.
Або просто подивимось відео та повторимо рухи.
Вправу можна переглянути у форматі відео за посиланням
Відео вправа "Обійми метелика"
https://youtu.be/UJ0FvBHsDLg?si=6BZVhzbxlbmflz0L
3. Гра «Обійми того, хто…» (додаток 1)
Мета: сприятиме покращенню у дітей настрою, зняття стресу, підвищенню самооцінки, сприяє у підтримці один одного.
Хід гри: учні по черзі витягують по листку, та обіймають однокласника відповідно до напису.
Психолог. Як відомо, обійми мають великий позитивний вплив на організм людини, її самопочуття та емоційний стан. І всі ми добре знаємо, що у важкі часи необхідна підтримка близьких та рідних.
Саме ця гра допомогла нам відчути підтримку та любов оточуючих у групі.
За допомогою цієї гри ви висловили слова подяки та підтримку один одному.
4. Вправа « Щасливі спогади»
Мета: розвивати здібності дітей бути щасливими. Для цього потрібно іноді згадувати про свій позитивний досвід. Це породжує вдячність, яка, в свою чергу, підсилює наші можливості бути щасливими.
Хід вправи: Пропоную зробити колаж з кольорових стікерів – «Мій щасливий спогад». Кожен вас візьме папірець та намалює або напише на ньому свій найщасливіший спогад та прикріпить на лист паперу з зображенням «Банка – щасливі спогади».
5. Вправа «Відпускаємо страх та негативні емоції»
Мета: підвищити впевненість у собі, подолати негативні переживання, зменшити емоційне напруження.
Психолог. Згадайте, кожен з вас, відчував страх, сум та негативні емоції.
Тому зараз всі свої негативні емоції, страхи запустіть у кульки та лопніть промовляючи: «Повітряна кулька - зникай, страх і негативні спогади забирай!»
6. Вправа «Мій талісман-оберіг»
Мета: Створення відчуття безпеки й захищеності в сьогоденні. Отримання потужного ресурсу для набуття впевненості у своєму майбутньому.
Крок 1: Згадай, будь ласка, казку, в якій є якийсь чарівний предмет, що наділяє головного героя якимись здібностями, силою, який допомагає або захищає його. Ти б хотів мати такий предмет? Що б це могло бути? Який він має вигляд? У чому його функція, призначення, сила?
Крок 2: “Зліпи його”!
Дитина ліпить талісман, використовуючи різнокольоровий пластилін.
Крок 3: Презентація – дитина, за бажанням, розповідає від чого її талісман оберігає або що дає змогу досягти, подолати труднощі.
ІІІ Підсумок заняття.
Мета: отримати зворотній зв'язок від групи, підвести підсумки заняття.
Хід заняття: учні по черзі продовжують дані речення.
Мета: аналізувати свої потреби, та налаштувати на позитивне майбутнє.
Хід вправи: учні вибирають шоколадку з побажаннями-сюрпризами. За бажанням говорять побажання, яке отримали.
І пам’ятайте: життя на 10% складається з того, що з нами відбувається, а на 90% з того, як ми на це реагуємо. Бережіть себе!
Додаток 1
ЩАСЛИВІ
СПОГАДИ