Семінар-казка для 8-го класу на тему "В країні Многокутників"

Про матеріал

Семінар-казка для учнів 8 класу, метою якого є систематизувати основні властивості та ознаки чотирикутників, їх означення; встановити зв'язок між основними фігурами, які вивчалися в темі; активізувати роботу учнів за допомогою гри.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Семінар-казка

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель математики

Трибухівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Демидюк Ю.В.

Семінар-казка

В країні Многокутників

Епіграф уроку: «Порівняння математичних фігур і величин слугує матеріалом для ігор та вивчення мудрості»

І. Г. Песталоцці

Мета уроку:

навчальна: систематизувати основні властивості та ознаки чотирикутників, їх означення; встановити зв’язок між основними фігурами, які вивчалися в даній темі; активізувати роботу учнів за допомогою гри;

розвивальна: розвивати здібності учнів та їх інтерес до математики;

виховна: виховувати кращі людські якості

Тип уроку: семінар-казка

Хід уроку

Ведучий: В деякому князівстві Паралелей молодий князь Квадрат якось повертався з полювання. Несподівано він побачив на березі прекрасних дівчат. Він підкрався до однієї із них, наймолодшої і найкрасивішої, і зловив її.

Квадрат: Хто ти? Звідки?

Дівчина: Я Трапеція, молодша дочка короля Геометріуса, живу в країні Многокутників. А ти хто? Що тобі потрібно?

Квадрат: Я молодший із братів-князів князівства Паралелей і звати мене Квадрат. Ти мені дуже сподобалась. Будь моєю дружиною!

Ведучий: Але враз повіяв вітер і поніс дівчат. Засмучений князь Квадрат повернувся додому. Розказав він про все своїм старшим братам: Паралелограму, Прямокутнику і Ромбу. Брати довго думали і вирішили їхати разом до короля Геометріуса і просити, щоб він віддав свою дочку Трапецію заміж за їхнього брата Квадрата.

Швидко зібралися в дорогу. Кожен з братів взяв із собою своїх друзів. Цілий місяць брати добиралися до країни Многокутників. Прийняв їх король. (Протягом уроку сидить на «троні» і слухає відповіді).

Король: Доброго дня, хлопці! Куди прямуєте?

Паралелограм: Доброго дня! Ми приїхали із князівства Паралелей із проханням. Нашому молодшому брату Квадрату сподобалась ваша дочка Трапеція. Просимо вас віддати Трапецію заміж за Квадрата.

Король: Подивимось чи підходить нам ваш брат? Бачу, що сильний, але чи він розумний? Нехай виконає мої завдання: потрібно заповнити цю таблицю (показує таблицю, наперед накреслену на дошці). Якщо Квадрат виконає ці завдання, то я віддам свою дочку за нього заміж.

Таблиця

Назва фігури

Означення фігури

Властивості фігури

Ознаки фігури

11.

Паралелограм

 

 

 

22.

Прямокутник

 

 

 

33.

Ромб

 

 

 

44.

Квадрат

 

 

 

55.

Трапеція

 

 

 

Паралелограм: А чи можемо ми допомогти брату?

Король: Я буду радий, якщо свої знання покажуть більше людей.

Паралелограм: Не хвилюйся, брате, ми тобі допоможемо. Я зі своїми друзями розкажу все про Паралелограм.

Прямокутник: А я зі своїми друзями заповню все про прямокутник.

Ромб: Усе, що пов’язане з ромбом я з моїми друзями здолаю.

Квадрат: Про квадрат мої друзі розкажуть, вони багато знають.

Ведучий: Всі загорілися роботою. Першими вийшли друзі Паралелограма. Паралелограм розказує означення фігури, двоє його друзів (учнів) розказують властивості паралелограма, використовуючи готові креслення, доводять їх. Наступні троє його друзів (кожен із братів самостійно вибирає із учнів класу собі друзів і готує їх до семінару) доводять ознаки паралелограма.

Ведучий: Настав час князя Прямокутника зі своїми друзями.

Князь Прямокутник дає означення фігури і заповнює таблицю. Один із його друзів доводить властивості прямокутника, інший – ознаку.

Ведучий: За князем Прямокутником наступним вийшов князь Ромб зі своїми друзями. Ромб теж дає означення фігури і заповнює таблицю. Один із його друзів доводить властивості ромба, другий – ознаку.

Ведучий: Наступила черга князя Квадрата.

Князь Квадрат дає означення та доводить властивості. Двоє його друзів доводять ознаки квадрата.

Король: Молодці! Ви майже виконали моє завдання, залишився останній рядочок в таблиці. Уже темніє, я йду спати, а вам на роздуми залишається ніч. Якщо до ранку ви не заповните таблицю, не бачити вам моєї дочки (король виходить).

Ведучий: Довго думали брати, але вони нічого не знали про Трапецію. Брати пішли спати, а Квадрат залишився, не міг він заснути. Раптом появляється принцеса Трапеція, Квадрат радісно зустрічає її.

Квадрат: Не надіявся я вже тебе побачити. Мабуть не судилось нам бути разом, не можу я виконати завдання твого батька.

Трапеція: Не хвилюйся, я зі своїми подругами тобі допоможу!

Принцеса Трапеція формулює і записує означення. Подруги доводять властивості та ознаки трапеції. Всі виходять. Залишається князь і принцеса.

Квадрат: Дякую, Трапеціє! Тепер я радий (Виходять).

Ведучий: Наступив ранок. Король Геометріус зібрав усіх братів, прийшла і Трапеція.

Король: Бачу, що ви молодці, справилися з моїм завданням. Хочу вам передати дещо (показує плакат). Подивіться на генеалогічне дерево чотирикутників. Це дерево я передаю вам, бережіть його, та передавайте із роду в рід. Бережіть мою доньку, Трапецію.

Підсумок уроку

Учні під час уроку заповнюють таблицю та перемальовують дерево у зошити. Вчитель коментує і виставляє оцінки.

docx
Додано
8 березня 2018
Переглядів
1334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку